Joitko alkoholia raskausaikana?
Siis ollenkaan, edes lasillista joskus?
Itse en ole juonut, nyt viikolla 14.
Kommentit (48)
miten ihmeessä ootte tulleet raskaaksi? Oon yrittänyt tässä pähkäillä että miten on noin yleistä että ei "tiedä" olevansa raskaana tai voivansa tulla raskaaksi? Joku pannut teitä salaa? Käykö niin useinkin?
muutaman kerran miehen lasista, mutta en juonut yhtä siemausta enempää kerralla.
enkä todellakaan tiennyt silloin olevani raskaana. Mulla oli tosi epäsäännöllinen kuukautiskierto ja oltiin yritetty panna lasta alulle jo yli vuoden ajan. Oltiin juuri hakeuduttu lapsettomuustutkimuksiinkin (mitään hoitoja ei siis vielä oltu ehditty aloittaa). Positiivisen raskaustestin tein n. kahden viikon päästä tuosta, kun ihmettelin yli viikon ajan jatkuneita kuukautiskipuja ilman vuotoa. Lapseen tuo kännien vetäminen ei näytä vaikuttaneen, onneksi.
Raskausaikana maistoin kerran miehen saunaoluesta yhden hörpyn, tuolloin olin rv 40. Muuten join alkoholitonta olutta silloin, kun saunakaljaa teki mieli.
Kukaan ei tiedä turvallista määrää alkoholille sikiön kannalta. Alkoholi on sikiölle täysin tarpeeton ja haitallinen aine. Kuten lapsille yleensäkin. Eihän sitä kukaan vauvallekaan anna.
En ole hysteerikko, kaukana siitä, mutta lapsiani en altista sen kummemmin lääkkeillekään (joita ei ole PAKKO ottaa) kuin alkoholille tai tupakalle, en raskausaikana tai sen jälkeen.
Terve järki ei ole hysteriaa. Raskausajan voi hyvin olla ilman päihteitä sun muita, vetää sitten vaikka kaksin käsin synnytyksen jälkeen jos on niin paha himo.
neljän äiti
mutta olin koko illan silti selvinpäin, en tiennyt olevani raskaana, kun olin ennen joulua tehnyt raskaustestin oikeaan aikaan ja se oli negatiivinen. Kuljin joulunpyhät side housuissa kuukautisia odotellen ja joulunpyhien jälkeen tein toisen testin ja olinkin raskaana.
Jos olisin tiennyt, olisin ilman muuta ollut ilman alkoholijuomia jouluna. Lapsi ei ole vielä syntynyt mutta ultrissa ei ole ilmennyt mitään vikaa. Toki siihen on mahdollisuus sitten kun lapsi syntyy.
pienen lasin viiniä yai shampanjaa. pari huikkaa miehen oluesta.
Kukaan ei tiedä turvallista määrää alkoholille sikiön kannalta. Alkoholi on sikiölle täysin tarpeeton ja haitallinen aine. Kuten lapsille yleensäkin. Eihän sitä kukaan vauvallekaan anna.
Yhdellä kaverilla petti kortsu, haki jälkiehkäisypillerin ja luuli että asia oli sillä selvä. No ei ollut, vaan oli edelleen raskaana. Epäsäännölliset kuukautiset vielä hänellä (kierto kuulemma 30-60 päivää) niin pidempi väli kuukautissa ei heti herättänyt ihmetystä.
miten ihmeessä ootte tulleet raskaaksi? Oon yrittänyt tässä pähkäillä että miten on noin yleistä että ei "tiedä" olevansa raskaana tai voivansa tulla raskaaksi? Joku pannut teitä salaa? Käykö niin useinkin?
Lapsi täysin terve,nyt 2,5v kaksi kertaa korvatulehdus thats it.
Voi kyllä join, 5-6 kertaa viikossa 10-15 alkoholiannosta. Sikiön onneksi ja omaksi onnekseni toki myös, tein abortin viikoilla 11+1.
Ei tällaisella palstalla ne oikeat juoppo-narkkariäidit käy!
join jouluna yhden lasin punaviiniä. Imettämisen aikaan join viikottain "saunasiiderin" siinä vaiheessa, kun vauvan syöntiväli oli jo vähän pidempi.
Mutta ei niistä alkoholia sisältävistäkään vauva saa niin paljon alkoholia kuin sikiö lasillisesta viiniä.
Muutaman viikon välein n. 4-6cl viiniä ruuan kanssa kerran viikossa, ensimmäisen kolmanneksen aikana en lainkaan (paitsi lasin shampanjaa omissa häissäni). Lisäksi saatoin maistaa suullisen viiniä miehen lasista silloin tällöin.
En koe itseäni sen enempää juopoksi kuin narkkariksikaan. Kylmäsavu- tai graavilohta tai mätiä sen sijaan en maistanut tippaakaan koko raskausaikana.
Ei tällaisella palstalla ne oikeat juoppo-narkkariäidit käy!
Mutta ees niinkun juonut ihan tavallisesti monta viikkoa, kuukautta tai kovat kännit jonkun kerran.
Vaikuttaa kyllä siltä, että tää alkoholi + raskaus ei ole mikään ongelma tässä maassa. Kunhan vaan paskaa puhutaan.
sattui olemaan vielä niin, ettei ollut yhtään juhlaa/illanviettoa silloin, kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Tupakan polton lopetin heti, mutta sorruin muutamia kertoja kessuttelemaan puolessa välissä raskautta josta poden hirveää syyllisyyttä.
Yhteensä max 16 cl, jotka jakaantuivat 3-4 kerralle. Pidän viinien mausta, ja pieniä määriä maistoin joskus päivällisen kera.
meneillään oli varsinainen rillumareikevät. Oli useamman kaverin synttärit, vappu, Akateeminen Wartti jne jne. Lapsi ei ollut suunnitteilla ja käytin pillereitä, joten en voinut kuvitellakaan tulevani raskaaksi. Mutta niinpä vain tulin. Laskin ottaneeni vähintään kaksi alkoholiannosta n. 10 kertaa, osa niistä siis kovempiakin kännejä, ennen kuin tulin lopulta tehneeksi (positiivisen) raskaustestin. Siihen loppui juomiset, oli raskausviikko 9 tai 10 menossa.
Onneksi kuitenkin terve ja jopa fiksu ja liikunnallisestikin lahjakas lapsi syntyi! Nyt hän on jo yläasteikäinen eikä mitään häikkää ole siis koskaan ilmennyt hänen kehityksessään (eikä ulkonäössäkään alkoholialtistuspiirteitä). Vaikka siis selvisin säikähdyksellä noista raskausajan juomingeista, toisen raskauden (tosin suunnitellun sellaisen) hoisin sitten niin, että testasin heti kun mahdollista enkä juonut koko aikana yhtä saunaolutta enempää.