Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukat pois lääkärintarkastuksessa?

Vierailija
04.04.2012 |

Onko teidän pitänyt ottaa joskus sukat pois lääkärintarkastuksessa? :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tutkikos se jotenkin sun jalkoja sitten? Joku syyhän sillä täytyi olla, miksi halusi sun ottavan sukkikset pois.

Ainakaan se ei mulle siinä tilanteessa selvinnyt. Kait mulla on niin nätit noi sääret, et se halus nähdä ne ilman sukkiksia, ja samalla pikku vilauksen reidestä, kun mä ne sukkikset siitä tuolilta nousin hameen alta riisuun;)

Hihi, ehkä se meni just noin. :)

Vierailija
2/36 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään koulutarkastusta jossa ei olisi pitänyt riisua sukkia pois. Koskaan jalkoja ei katsottu sen tarkemmin mutta aina vaan kävi käsky että sukat pois.

Yläastella ja lukiossa mullakin oli sama.

Noin mullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääkärillä käydessäni sukat piti aina ottaa pois. Muutoin en muista että niitä olisi pitänyt lääkärissä riisua.

Vierailija
4/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan ollut joskus YTHS:llä mutta ei muuten.

Vierailija
5/36 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin koulussa ja opiskeluterv.huollossa sukkien poisoton tarkoituksena on nähdä jalkaterien asento ja mahd. iho-ongelmat. Tärkeää esim. poikien asevelvollisuuden suorittamista ajatellen ja joihinkin töihin liittyen (esim. paljon seisomista)

Tuo on seisomistyössä todella tärkeätä että jalkojen kunto tarkastetaan.

Vierailija
6/36 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään koulutarkastusta jossa ei olisi pitänyt riisua sukkia pois. Koskaan jalkoja ei katsottu sen tarkemmin mutta aina vaan kävi käsky että sukat pois.

Vierailija
7/36 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläastella ja lukiossa mullakin oli sama.

Vierailija
8/36 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ole koskaan tarvinnut riisua sukkahousuja työterveyslääkärillä. Ehkä se on perusteltua vain, jos lääkäri epäilee jotain häikkää jaloissa. Muuten tuntuu aika turhalta ja jopa oudoltakin.

Olen rampannut paljon lääkäreissä ja erityisesti TT-huollon puolella enkä ole kertaakaan joutunut riisumaan sukkia. Olen käynyt kolme kertaa työhöntulotarkastuksessa ja lisäksi kymmenkunta kertaa muutoin erilaisten vaivojen takia.

Vierailija
9/36 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:02"]

Koululääkärillä käydessäni sukat piti aina ottaa pois. Muutoin en muista että niitä olisi pitänyt lääkärissä riisua.

[/quote]

Koululääkärillä joo mutta ei mullakaan muuten ole tarvinnut.

Vierailija
10/36 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien riisuminen liittyy kai tavanomaisesti siihen että jaloissa tai jalkapohjissa on jotain tutkittavaa. Muuten kai ei ole mitään syytä niitä pyytää riisumaan normaalin lääkärintarkastuksen yhteydessä.

Vierailija
11/36 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri näkee paljon säärien kunnosta: onko turvotuksia, ihorikkoja, suonikohjuja, ihon atrofioitumista, ihottumia, muuta poikkevaa.. Nämä kertovat lääkärille paljon, kun ne yhdistää potilaan kokonaistilanteeseen.

Vierailija
12/36 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sukkia paljastuu onko jollain lättäjalat...

Vierailija
13/36 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monesti ja joskus taas ei. Riippuu vähän että minkälainen lääkärintarkastus ja mistä syystä.

Lääkäri voi haluta nähdä jalkojen kunnon, askelvirheet, kynsisientä, jälkiä piikkihuumeista, oireita kihdistä tai ruususta tms.

Vierailija
14/36 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikoina sukat piti aina ottaa pois lääkärintarkastuksissa.

Vierailija
15/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä työterveyslääkärillä käynti ja pikkuisen kyllä ihmettelin, mutta riisuin, kun kerran pyydettiin.

Vierailija
16/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä työterveyslääkärillä käynti ja pikkuisen kyllä ihmettelin, mutta riisuin, kun kerran pyydettiin.

Kerrottiinko sulle mitään syytä tohon?

Vierailija
17/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkaholvit tarkasti

Vierailija
18/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin koulussa ja opiskeluterv.huollossa sukkien poisoton tarkoituksena on nähdä jalkaterien asento ja mahd. iho-ongelmat. Tärkeää esim. poikien asevelvollisuuden suorittamista ajatellen ja joihinkin töihin liittyen (esim. paljon seisomista)

Vierailija
19/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitajalla piti tosiaan aina olla paljain jaloin. Se oli inhottavaa kun se lattia oli aina niin kylmä. :)

Vierailija
20/36 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottiinko sulle mitään syytä tohon?

Mies lääkäri oli kyseessä, niin jos mulla oli vaan niin hyvännäköiset sääret, et halus nähdä ne ilman sukkiksia;))