Missä vika kun mieli muuttuu jatkuvasti?!
Mä en jaksa itseäni ja ailahtelevaisuuttani! Tapailen miestä ja hän on oikeasti hyvin varteenotettava ja olen ihastunutkin. Kuitenkin aina joka toinen päivä ajattelen, että en välttämättä tarvitsisi häntä ja joka toinen päivä kaipaan häntä. Olen muissakin asioissa ailahtelevainen ja impulsiivinen, tämä mies ei tiedä sietääkö hän sitä minussa enkä ihmettele! Miten oppisin hallitsemaan tätä ominaisuutta ja olemaan "tasaisempi"?
Kommentit (7)
La donna è mobile
Qual piuma al vento,
Muta d'accento — e di pensiero.
Sempre un amabile,
Leggiadro viso,
In pianto o in riso, — è menzognero.
È sempre misero
Chi a lei s'affida,
Chi le confida — mal cauto il cuore!
Pur mai non sentesi
Felice appieno
Chi su quel seno — non liba amore!
ne asiat ovat, joissa olet miehen mielestä liian ailahtelevainen?
ne asiat ovat, joissa olet miehen mielestä liian ailahtelevainen?
on esimerkiksi miettinyt, että lähtisinkö minä hetken mielijohteesta jonkun toisen mukaan tai tekisin muita suhteeseemme vaikuttavia päätöksiä miettimättä. Toimin sillä tavalla, että saatan pitkään työstää ajatusta esimerkiksi työpaikan vaihtamisesta, itse päätös ja vaihto tapahtuu sitten tosi nopealla aikataululla, vaikka ei olekaan hätäinen päätös. Mies on itse harkitsevainen ja häntä pelottaa minun spontaaneilta vaikuttavat päätökseni. Saatan myös leikkiä ajatuksilla ja käydä vaikka katsomassa asuntoja ja tulla kuitenkin siihen tulokseen, etten halua muuttaa mihinkään. Saatan olla illalla eri mieltä kuin aamulla ja tämä tuskastuttaa siis itseänikin.
ap
tuntuuko että voisit tehdä noita asioita mitä mies pelkää?
tuntuuko että voisit tehdä noita asioita mitä mies pelkää?
Selitin miehelle, että en lähtisi kenenkään matkaan "tuosta vain", mutta eihän sitä voi etukäteen tietää mitä tapahtuu. Voihan hänkin ihastua ja rakastua toiseen. Ymmärrän hänen huolensa, mutta en tekisi mitään radikaalia hetken mielijohteesta, vaikka mieli ehkä saattaisi tehdä.
ap
Ei sinun tarvitse mieltäsi yrittää pakottaa erilaiseksi kuin se on. Anna kaikenlaisten ajatusten olla ja tulla vaan, eihän ne mitään haittaa.
Mutta jos on ongelmia sen kanssa että purkaa satunnaisia mielialojaan hallitsematta toisten päälle niin toki kannattaa opetella harkitsemaan paremmin mitä ulospäin sanoo ja esittää. Eli ei heti mennä toiselle esittämään joko sanoin että teoin että tyyppi kyllästyttää jos jonain huonona päivänä siltä tuntuu, vaan tarkkailla pidemmällä tähtäimellä kestäviä mielialan pohjavireitä, ja ottaa asia esiin vasta jos se on mielessä hallitsevana.
Olen itsekin vähän samantyyppinen ja en ole mitään mullistavaa ideaa asiaan keksinyt. Ehkä iän lisääntyminen vähän rauhoittaa, mutta tiedä häntä.