Jos ihminen kuolee sairaalavaatteet päällään niin käytetäänkö niitä vaatteita
edelleen muille potilaille? Eli riisutaan pois ja laitetaan pyykkikoriin?
Joskus mietittyttänyt sairaalavaatteita käyttäessä että onkohan joku kuollut ne päällään, ja mitä kaikkia sairauksia ne on ehtineet "nähdä".
Kommentit (22)
mitä ei elävät olisi sairastaneet? Samaan pesumyllyyn ne menee ja seuraavalle.
pestään niin hyvin ettei kannata moisista välittää
edelleen muille potilaille? Eli riisutaan pois ja laitetaan pyykkikoriin?
Joskus mietittyttänyt sairaalavaatteita käyttäessä että onkohan joku kuollut ne päällään, ja mitä kaikkia sairauksia ne on ehtineet "nähdä".
Ja tiedän kyllä että jotkut pitävät minua hulluna (kestän kritiikin). Oli vain sellanen olo, että en halua olla sairastavien vaatteissa, kun en kerran sairasta :)
No ei vaiskaan...
Kuinkahan kuumassa ne vaatteet pestään?
Ne vaatteet kuitenkin pestään.
Pitäisikö muuten nuo vaatteet aina polttaa, kun joku kuolee? Tulisi ihan mielettömät kulut joillekin osastoille, joilla kuolee usein ihmisiä.
niin ihmeellistä asiaa etteikö se jollekin olisi ongelma...
Uskomatonta.
75c:ssä. Olin nuorena kesätöissä sairaalapesulassa. Aloittajan ja muidenkaan on turha huolehtia vainajien pilaavan vaatteet. Ihan elävillä potilailla on toisinaa kovaa ripulia, oksentelua, haavaeritteet roiskuu, vissavaipat vuotaa. Kyllä ne siellä pyykissä puhdistuu.
Ja tiedän kyllä että jotkut pitävät minua hulluna (kestän kritiikin). Oli vain sellanen olo, että en halua olla sairastavien vaatteissa, kun en kerran sairasta :)
Että se vaatteet ovat nimeltään potilasvaatteet, ei sairastavien vaatteita. Ja sairaalatekstiilit taidetaan pestä n. 90 asteessa.
vaan myös lakanat ja tyynyliinat ja peitot ja tyynyt. Mietihän sitä...
en minä. Mutta ihan hyvällä mietin.
Että se vaatteet ovat nimeltään potilasvaatteet, ei sairastavien vaatteita. Ja sairaalatekstiilit taidetaan pestä n. 90 asteessa.
Tuli vain sellanen olo, että olen mieluumin omissa vaatteissani. Jos omien vaatteiden mukaan otto ei olisi ollut sallittua/mahdollista, en usko että olisin paljon järkyttynyt.
tekokuituiset saumat repeäisivät. Samoin verkkoalkkarit eivät kestäisi kuumempaa. Tai vaikka aamutakit.
Tampere on ulkoistanut pesun muistaakseni Viroon. En usko, että joku yksityinen Virossa huolehtii hygieniasta kunnolla.
Erityisesti sukat, jalkineet ja pikkarit.
Ihan kaikki sairaala pyykki pestään varmasti puhtaaksi. Ne kengätkin pyörii koneessa.Oikeissa lämpötiloissa ammattitaidolla...
Eritetahraiset myös pesuun. Tosin jos jumalattomat ripulipaskat lainehtii housissa, olen leikannut housut pois potilaan päältä ja heittänyt roskiin.
sairaalassa on pestäviä verkkoalkkareita? Naistenklinikalla oli ainakin roskiin heitettäviä kertakäyttöisiä vaan.
sulla on immuunipuolustus ja kehosi suojana iho. En kuuna päivänä käyttäisi omia vaatteita sairaalassa, sähän joudut viemään ne kotiin ja pesemään siellä, hyh hyh. Jos sairaalapyjamat olis todellinen infektioriski, niitä ei voisi pukea monisairaille ja hauraille infektioherkille vanhuksille ja tehopotilaillekaan. Teille terveille mammoille tekee vaan hyvää saada vähän kuormitusta immuunipuolustukselle.
tekokuituiset saumat repeäisivät. Samoin verkkoalkkarit eivät kestäisi kuumempaa. Tai vaikka aamutakit. Tampere on ulkoistanut pesun muistaakseni Viroon. En usko, että joku yksityinen Virossa huolehtii hygieniasta kunnolla.
Joku jo sanoikin, että vaatteet pestään 60-90 asteessa ja tämä pitää paikkansa. Sairaaloihin valitaan tekstiilit, jotka kestävät tuon lämpötilan ja tarvittavat käsittelyt.
Verkkoalkkarit ovat kertakäyttöisä, siis ei huolta niiden kanssa.
Oletteko koskaan miettinyt kuinka moni on kuolluit siihen sänkyyn jossa nukutte?
Ne vaatteet kuitenkin pestään.
Pitäisikö muuten nuo vaatteet aina polttaa, kun joku kuolee? Tulisi ihan mielettömät kulut joillekin osastoille, joilla kuolee usein ihmisiä.