Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ihmiset

Vierailija
04.04.2012 |

Monessa täällä avatussa keskustelussa käy selvästi ilmi, kuinka katkeria ihmiset ovat toisten rahoista. Esim. mitä hemmettiä kenellekään kuuluu, kuinka paljon joku nuori saa kuukausirahaa? Jos on syntynyt kultalusikka suussa, se voi olla sitä läpi elämän perinnön turvin. Kaikki eivät kärsi ja koe koskaan köyhyyttä. Lähinnä ihmettelen, miksi ihmiset kateellisuuden sijasta eivät itse kouluttaudu ja paranna asemaansa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittajia ei niinkään ihailla

Vaan pointtini oli se, että työllä ei saisi menestyä.

Vierailija
22/31 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne yleensä pitää kirjoittaa? Ja miksi jonkun pitää sanoa, mitä toiset saa kirjoittaa? Vastaappa ap.

Tätä kutsutaan keskustelupalstaksi. Avansanana ymmärrykseesi on sanan ensimmäinen osa -keskustelu.

Tätähän tässä ajettiin takaa. Avainsana on lukutaito, sitten voi ottaa osaa, osaan -keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittajia ei niinkään ihailla

Vaan pointtini oli se, että työllä ei saisi menestyä.

Paitsi urheilemalla. Kaikki muu työ, varsinkin jonkun firman johtaminen, on epäilyttävää, jos palkka on liian iso.

Vierailija
24/31 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne yleensä pitää kirjoittaa?

Ja miksi jonkun pitää sanoa, mitä toiset saa kirjoittaa? Vastaappa ap.

Keskustelupalstalle yleensä kirjoitetaan....? :D Eikä kukaan ole sanonut mitä saa kirjoittaa, vai onko? Ihmettely on eri asia kuin jonkin asian kieltäminen.

Vierailija
25/31 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuolema korjaa aikanaan sekä köyhät että rikkaat eli edes jossakin asiassa ollaan samalla viivalla. Tiettävästi kukaan rikas ei ole tullut kertomaan kuoltuaan että olisi jotenkin paremmassa asemassa kuin köyhä.

Vierailija
26/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvin toimeen tulevasta perheestä. En ole kateellinen rikkaille yleensä, sillä juureni ovat ruots. väkeä (tällä oma oletusarvonsa ja ei provosoivassa mielessä) mutta olen huolissani yhteiskunnan arvoista, miten hälläväliä heput muokkaavat yhteiskunnan arvoja ja asenteita sellaiseksi, että jos on rahaa, niin on varaa olla macho(?) Kuinka aaseja näiden vanhemmat tai heidän vanhemmat ovat olleet, sillä eiväthän aatelisetkaan leveile (itsestään selvyys heillä)? Jos kaikki olisivat ystävällisiä toisilleen ja itselleen, niin suorittaminen ja itsensä implementointi olisi mielekkäämpää. Jokainen fiilatkoon omaan tapaan, mut perusdaijujen oli ne sitten rikkaita tai ei ylimielistä käytöstä ei pidä suvaita, se vähentää muun muassa innovatiivista ajattelua. Ei olisi materiamaailmaa ilman todellisia osaajia, jotka ne ovat sitten perustaneet ja sekin saattaa olla turhamaista myös.

Vierailija
27/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, miksi ihmiset kateellisuuden sijasta eivät itse kouluttaudu ja paranna asemaansa.

Kiitti vinkistä, rupeankin kirurgiksi!

Eipä mihinkään ammattiin taideta "ruveta". Kertoo jotain sinusta jos kohotat lääkärin jonnekin ihmetasolle (herrat ja duunarit). Lukemalla/sinnikkyydellä suurin osa normaalijärjellä varustetuista ihmisistä pystyy hankkimaan itselleen haluamansa ammatin.

Tuo oli lähinnä huumoria... Mutta vakavammin: suurin osa ihmisistä ei voi noin vai miettiä että minkäs ammatin sitä haluaisi. Jos vaikka haluat liike-elämän huipulle ilman minkäänlaista laskupäätä. Mielipiteesi ärsyttää minua koska ajattelin itse samalla tavalla vielä lukiossa.

"Huono laskupää" on alisuorittajien kukkupuhetta. Matematiikassa menestyminen vaatii työn tekemistä, eivätkä monet ole siihen halukkaita.

Vierailija
28/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Samaten minua ärsyttää suunnattomasti aina kun joku sanoo "hyvähän sinun on kun on rahaa ja hyvän miehenkin olet saanut. Lapsetkin tottelee." siis.. Oikeasti joku luulee että ihan tuurilla olen säästänyt rahaa / valinnut hyvän miehen / kasvattanut lapseni hyvin?! Tottakai tuurillakin on elämässä osansa, mutta ainakin 80% on ihan omista valinnoista kiinni!

Vierailija
29/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihana klisee, johon törmään ns. rikkaana. Miksi ihmeessä sitä kuvitellaan, että täytyy elää jatkuvassa tuskassa. Ei saa olla rikas, terve ja onnellinen, joltain alueelta pitäisi muka tingiä.

Jep :D ihan oikeasti on olemassa meitä tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä, ihan joka elämän osa-alueella. On rahaa, onnea ja terveys. Tottakai meilläkin on joskus vastoinkäymisiä, mutta kaiken kaikkiaan asiat on hyvin.

Vierailija
30/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen, miksi ihmiset kateellisuuden sijasta eivät itse kouluttaudu ja paranna asemaansa.

Kiitti vinkistä, rupeankin kirurgiksi!

Hyvä idea. Oman leikkaukseni lopputuloksesta päätellen siihen ei kummoista koulutusta tai osaamista vaadita.

Vierailija
31/31 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten paljon on rahaa, rikkaista harvalla on kompetenssia edes poliittiseen mielipiteeseen! Raha on vain vaihdannan väline, siitä on turha olla kateellinen mutta ulkonäkö on sellainen asia ja ehkä ainoa mistä voi olla kateellinen.