Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Heippa!
Olen 25, avomies 31 ja yritämme saada alulle pikkuista.
Ystävänpäivänä (14.2.12) lopetin pillerit, kun oltiin vielä reppureissulla. Asiasta oltiin jo aikasemmin puhuttu useasti, mutta nyt tuntui sopivalta ajalta.
Tämä oli nyt siis 4. yrityskierto. Odottelin siis ekat luomukuukautiset, että on helpompi seurailla.
Huomenna tai ylihuomenna pitäisi kuukautiset alkaa ja luultavasti alkaakin näistä tuntemuksista päätellen.. :(
Yritys on kyllä kova, mutta kyllähän näitä foorumeja selaillessa väkisinkin miettii, että meinaakohan se sieltä tulla ollenkaan..?
Puolitoista kuukautta olen napsinut monivitamiiniä ja foolihappoa, kun ei taida tarpeeksi ruokavalion kautta tulla. Ruoka-aineallergiat rajoittaa tuota monipuolisesti syömistä..
En ole oikein hyvä näissä esittelyissä, mutta tuossa kai pääkohdat näin alkuun :)
-Marianne
yk 4, kp 30/31
Heipsan! Ja tervetuloa uusille :)
Itellä jääny vähä vähille tää ketjukirjottelu, meinaa tuo pahoinvointi vaivata aikaslailla, aamupala ei pysy sisällä ollenkaa ja välillä muutenki niin oksettava olo ettei auta muu ku nukkua, jos siis ei töihin tarvi mennä :D Ei kivaa, mutta kaikki tämä sen kultakimpaleen arvoista :)
Edellisessä ultrassahan muuten siirrettiin laskettua aikaa reilulla viikolla eteenpäin, eli nyt la siis 25.1 :) Ja niskaturvotustakaan eivät saaneet vielä sillon oettua "pienten" viikkojen takia, uus ultra ensviikolla :)
Mutta näillä mennään eteenpäin.. Mä tästä marssinki töitä kohti, heissulivei!
? Pi_ia & Hipsu 12+4
Siis voihan V..adelma!
Tsekkailin noita raskauslaskureita ja nyt on pää sekaisin kun kaikki näyttää vähän eri lukemia mahdollisten viikkojen, hedelmöittymisien ym suhteen.
Menin siis ja kaivoin kätköistäni raskaustestin ja eikun pissimään tikun nokkaan. (eikä edes aamupissa)
Näyttöön pitäisi piirtyä + kuvio. Vaakaviiva oli selkeä ja vaivoin (ehkäpä pelkästään hyvän mielikuvituksen ansiosta) näin luonnon valossa puikkoa kääntelemällä ihan haaleaakin haaleamman pystyviivan, joka varmastikkin on vain viivan paikka!
Menkkojen siis pitäis alkaa sunnuntaina, joten vielä pitäis olla liian aikaista mitään näkyäkkään..
Nyt voin taas hyvällä omallatunnolla hakata päätä seinään! Tyhmä minä, mitä menit vielä testaamaan!
Noita testejä ei näköjään mulla sovi olla jemmassa vaan ne pitäs käydä ostaan vasta sitten kun oikeasti ois aika testata!
Tulipahan vuodatettua :)
Ihanaa saada uusia mukaan :). Tervetuloa molemille!
Meidän perhe on juuri palailemassa parin päivän reissusta. On se kyllä kumma kun pienikin irtiotto arjesta piristää ja sai myös hetkellisesti vauva hommat mielestä, vaikkei tieteskään täysin ;).
Nyt vaan odotellaan ja toivotaan tärppiä tälle kierrolle. Kyllä tulee taas paha mieli jos ei plussaa tule. Vaikka niitä kertoja onkin sitten vasta 2 takana, mutta on se hirmu vauvakuume ollut jo yli vuoden. Positiivisena yritän kyllä pysyä vaikka mitä tulis! :)
Paljon tsemppiä piinaileville!!
-Helinä yk 2, kp 19/(30-)37
Itkeminen on loppunut ja huomenna alkaa työt. Kp 21 mennään ja tänään on kipeytynyt selkä. Odotettavissa siis menkat.
Outoa tässä on se, että eilisestä asti ollut kamalat halut! Siis ovista vai mitä.. Pitänee tuo mies vokotella vielä tässä ;)
Voiko ovis olla sit näinkin myöhään, mitens ne limantapaiset tossa viikko takaperin..
Hassuja juttuja. Nyt nimittäin kun on alkanut kuuntelemaan kroppaansa, niin vallan kaikkea sitä löytääkin :P
Tulevat menkat ei haittaa yhtään, parempi vaan päästä työn kanssa rytmiin. Tupakanpolttoakin olen tässä lopettelemassa :)) Kolme kamalan päänsärkyistä päivää takana ja tähän aikaan päivästä (19.40) poltettuna 3,5 savuketta entisen melkein askin sijaan.. Hyvä minä!
Nyt vaan koetin kivenä viikonloppuna tulevat juhlat kun saa viiniä sisään niin näinköhän roihuaa..
Mutta juu. Oikein paljon tervetuloa uudet joukkoon mukaan! Mukava kuulla, että miten teillä menee :)) Kaikille tasaisesti tarrasukkia toivottaen,
tirpiainen yk 2 kp 21/26-29
Hienosti olet saanut jo vähennettyä polttelua! :))Täällä painitaan saman asian kanssa, koko ajan yritän vähentää että saisi lopetettua, jälleen kerran. Molemmista aikaisemmista raskauksista olen lopettanut, mutta kappas kummaa, molempien imetysten lopetettua on savuke löytäny tiensä takaisin. Ja nyt olis tarkotus, kunhan se kolmas ja viimeinen vielä meille suodaan, lopettaa sitten ihan lopullisesti!!:)
Ja tosta oviksesta, mä tikutin oviksen itsekkin viime kierrolla vasta kp24. Oon ymmärtäny että se voi tulla vaikka kuinka myöhään, mutta aina kumminkin 10-14 päivää ennenkuin seuraavat kk alkavat.
Terkkuja kaikille! :)
-Helinä yk2, kp19/(30-)37
Pakkohan se oli tulla tuntojaan kertoo..
Mahassa vihloo ja kamalan pahaolo! Siis sellainen kuvotus-oksetus-olotila. Jos ei olis kp 21 niin olisin varma et menkathan sieltä jo tulee, sellaista ihan nipistelyä ja tapahtumaa..Ynnäsin ykskahteen ja tästä on nyt 6 päivää potenttiaalisesta peiton heiluttelusta ovislimojen tienoilla..Kääk! Vai-mitä-mun-kropassa-nyt-tapahtuu....
Helinä..Oon vedelly tupakkaa ihan työseni yli 12 vuotta. Nyt aloitan siellä uudessa työpaikassa jossa ei saa työaikana lainkaan polttaa. Aika hyvä kannustin - työ vs. rööki. 4 tupakkaa tänään tosiaan poltellu, tähän määrään olen vähentänyt noin viikon. Yritin kokonaan lopettaa, muttei pystynyt. Tuli niin kovat oireet. Nyt uskon, että nikotiinin tarve on vähentynyt siinä määrin, että pärjään 8h tupakatta suht helposti. Loppuviikostahan sen sitten näkee :P
Jospa unille ja aamulla töihin! Seuraillaan mitä täällä mun kropan sisällä oikein on 8-)
Täällä myös on koitettu tupakin poltto saada väheneen ja jos plussa tosiaan sattuu pärähtämään, niin sitten se on vähän pakko lopettaa kokonaan! Mulla ainakin siitä inhalaattorista on ollu suuresti apua tupakan tuskiin.
tirpiainen:
Mulla on ollu myös tuota nipistelyä ja kuvottavaa oloa. Mulla on nyt kp30/35 ja varsinkin viime viikko oli lähes jokapäivä jonkinlaista nipistelyä.
Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että se molemmilla tarkoittaa juurikin sitä mitä tässä toivotaan! :D
Mitenkään en malta odottaa sunnuntaihin asti testailua,kun clearbluen testi lupaa että 4 päivää ennen menkkoja voi testata, joten huomenna sitten heti aamusta tikku mukaan vessaan.
Saapa nähä miten sitä yöllä saa unta..
Pari päivää kuvottanu oikein kunnolla, ei ees kunnolla pysty syömään.. :/ Pakolla tungin eilen paahtoleipää nassuuni, että saa edes jotain ravintoa..
Ja tänään töihin kävellessä tuntui, että haistoin jokaisen ohi pyöräilevän hajuveden ja yhdessä vaiheessa olin varma, että joku on ilotulitusraketteja pamautellut, kun haisi ruuti nenään. :o Ja itsekkin pitkään polttaneena ihmettelin sitäkin, että tupakka maisui ihan sairaan pahalta! Siis ei pystynyt ollenkaan polttamaan..
Vähän on semmonen olo, että meinaiskohan tää nyt sitä mitä toivon, vai kuvittelenko kaiken?
Menkkojen pitäis alkaa tänään tai huomenna eikä tunnu samanlaista kipua kuin yleensä..
Hmm.. Tarkastellaan tilannetta ;)
Marianne kp 31/31-32
Marianne: Toivotaan että se on juurikin sitä!! :) Kauaahan sun ei tarvitse edes jännittääkkään kun pääset testaileen. Roppakaupalla plussa onnea!
Mulla tuli tänä aamuna itelleni sellanen olo, etten jaksa uskoa omaan raskautumiseeni.
Eilen tekemässäni testissä "näkyvä" (kuvittelemani) hailakan hailakka viiva ei näkynytkään enään tämän aamun testissä. Ja nyt on siis 4 päivää menkkojen alkuun ja testi lupaa että 4 päivää ennen voi testata..
Noh, sunnuntaina vielä 1 testi mikäli ei puolukkapäiviä kuulu, mutta tällähetkellä on kyllä usko ja toivo koetuksella :)
Siinä ja siinä uskallanko enää tehdä aikaisia testejä. Aina siitä tulee niin paha mieli.. :(
Mutta toisaalta houkutus on suuri, kun kotonakin on vielä yks testi jäljellä.
Mun tuurilla kuitenkin käy (taas) niin, että juuri kun on meinaamassa tikkuun pissiä, niin menkat alkaa :D On muuten sit erittäin turhauttavaa..
Oon nyt tän aamupäivän kuulostellut oloani ja kyllä tuolla alaosastolla ehkä hieman tuntuu, että menkat vois alkaa, mutta toisaalta tää kuvotusolo on ja pysyy :/
Niin ja tässä yrittämisessä on nyt edessä vielä sellainenkin kompastus, että mies lähtee merille töihin 1,5 kuukaudeks :( Eli parempi olis nyt näyttää plussaa, kun ei sitten oo äijä kotona, kun tarvitaan ;)
Tervetuloa mukaan MarianneEmilia!
Stemppiä piinailijoille, jospa sieltä niitä plussia alkais tulemaan :)
Stemppiä tupakanpolton lopettamiseen! Itse aikoinaan n. 2v sitten lopetin tupakan polton. Ensin vähentämällä ja sitten käytin inhalaattoria n. 8kk. Enpä ole enää poltellut, kuin joskus harvakseltaan kun on alkohololia nauttinut. Joskus tekis mieli, mutta houkutuksesta pääsee paremmin yli nykyään :)
En kyllä osaa sanoa enää että milloin ovis on. No mutta eipä se niin vaarallista ole. Onpa ainakin saanut miehen houkuteltua noihin sänky puuhiin aina kun on vaan huvittanut. Jännä meillä että minulla on enemmän innostusta, jaksamista kuin miehellä :D Kyllä se sitten innostuu, kun keksin jotain uutta, millä voin houkutella ;P
- Manskuu yk7, kp 14/28-32
Kp 32/31-32 ja menkkaoloja ei ole, kuvotus jatkuu edelleen.. Ajattelin, että olisin tehnyt nyt aamulla testin ennen kun ukko lähtee sinne merille, mutta perhana se testi ei toiminut! Siis joko oli liian vanha tai sitten onnistuin sen ite sössimään.. Kyllä ketuttaa!! Kiva sit sille laittaa tekstarina jos vaikka nyt sattuis tärppäämään.. :/
Clearblun tavallisella nega.. Tässä nyt sit menee ainakin 1 kierto hukkaan, kun ukkeli on pois.
Pitikin sitten lähtee surffaileen kaikenlaista raskautumiseen liittyen. Törmäsin sitten tähän: http://www.vau.fi/Forum/Vauva--ja-lapsiaiheiset-keskustelut/Vauvakuumet…
Onko toi ihan täysin tuulesta temmattu ajatus, vai olisko vielä toivoa? Kokeilin meinaa heti tottakai ja ovistesti näytti kaks selkeetä vahvaa viivaa..
Marianne kp 32/31-32, yk 4
Voi _MarianneEmilia_, mun mielestä toivo ei ole menetetty ennenkun menkat alkaa!! :D Nyt vaan malta päivä tai kaksi ja uutta testiä vaan. Oon ittekki lukenu tosta "ovistetstejäraskaustestinä" hommasta. Ja jos sait heti vahvat viivat siihen niin ei se ainakaan huono ole ;). Nyt alkaakin jo jännitteleen sun puolesta!
Täällä odotellaan ovista, pieni tuntuma olis että pe-ma välillä olis :). Ja sitten laskeen päiviä, että koska saa testailla!!
-Helinä, yk2, kp 21/(30-)37
Nyt vaan malta odottaa MarianneEmilia. Tilanne voi siis olla kumpi vaan. :) Jännitän täällä sun puolesta! Peukut pystyssä :)
Siis ajattelin että tämän kierron selviäisin ilman että mietin koko asiaa, mutta ei se onnistu. En osaa ottaa aika lisää. En osaa olla ajattelematta. Pitäisi olla jotain super mukavaa tekemistä koko ajan, niin sitten jäis vähemmälle miettimiselle ja haaveilulle. En ole varma että menikö mulla ovis ohi. Ainakaan halut ei oo ollut enää voimakkaat ja ei oikein mitään limojakaan kauheasti ole ollut.. Kuiteskin on tehdyt mieli olla siel peittojen välissä, vaikkei ne halut olekkaan niin voimakkaat mitä ne oli vkl. No pitää nyt vaan aloittaa se menkkojen odottelu. Onneksi ensiviikolla on tekemistä, niin ei tässä hulluks tule :D
T. Manskuu yk7, kp 15/28-32
No taas täällä valittamassa. Ja hakemassa apua.
Eli kp 23/26-29. Tänään tullut rusehtavaa tiputtelua ja mahassa eräänlaiset menkkakivut. Sellainen olo, ei siis varsinaista menkkakipua, vähä vihlasee silloin tällöin. Tissit ei yhtään kipeet, kuvottelee silloin tällöin, mut luulempa sen olevan siitä röökinpolton radikaalista vähentämisestä.
Mitä ihmettä mun kropassa oikein tapahtuu?? Ei tuollaista ruskeeta/rusehtavaa tiputtelua ole tullut ikinä. Ja sitten menkkaoireista puuttuu kokonaan aina ollut tissikipu. Outoo. Ettei olis mikään ulkopuolinen raskautuminen tms? Miten kauan odottelen ja mitä?
Kiitos jo vastauksistanne :)
-oma napa, paras napa (anteeksi)
yk 2/ kp 23/26-29
Tirpiainen: Onnea uuteen kotiin :) Jospa se alkaa helpottamaan. Onhan se elämän muutos, kun muuttaa ja menee uuteen työpaikkaan.
Tervetuloa mukaan Angelica! Stemppiä sinulle piinailuun, se on kieltämättä aika raastavaa. Yritä kuitenkin malttaa mielesi niiden testien tekemisessä.
Itselläni on ollut ihan älyttömät halut nyt pari päivää. Eilen niitä ei hyödynnetty, kun mies ei ollut innokas peti puuhiin, mutta tänään kylläkin oli. Ja joka toinenpäivä viime viikko mentiin, välillä peräkkäisinäkin.. Mietin vaan että eikai mulla nyt vielä voi ovulaatiota olla, kun on vasta kp 12, onpa aikaisessa, jos nyt jo on, sillä yleensä ollut kp 15 tai 16.. No se selviää sitten jos halut yhtäkkii häviää. En oo tarkemmin seuraillut limoja. Aamulla oli vähän menkkamaista olotilaa, mutta ei paljoa..
Muuten kyllä en ole elänyt lainkaan terveellisesti. Alkoholiakin kulutettu enemmän kuin olisi tarvinnut. Että en yhtään ihmettele jos menkat ilmestyy. Luulen että tämä kierto meni ainaskin ihan hukkaan. Eipä oo ainakaan turhia stressannut, että ollaanko pedissä oikeina päivinä. On menty ihan omien tuntemusten pohjalta vaan.
T. Manskuu yk7, kp 12/28-32