Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ei voi syödä terveellisesti.

Vierailija
03.04.2012 |

Oletko kanssani samaa mieltä? Olen yhden lapsen yh-äiti ja opiskelen. Usein joudun jättämään hedelmät ja vihannekset ostamatta jne..

Otan myös vinkkejä vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi kannattaakin syödä kauden mukaan. Kannattaa hyödyntää metsästä sienet ja mustikat ja usein näkee ilmoituksia että joku antaa pois esim omenoita syksyllä kun ei saa mahtumaan mihinkään. Niitäkin voi pakastaa ja käyttää jälkkäreihin tms talvella jos ei hilloksi halua tehdä.

Juurekset on ihan terveellisiä ja paljon maukkaampia kuin salaatti, tomaatti ja kurkku. Jos laitat juurespedille vaikka broiskun tai possunfilettä saat 10€ 2 pvän maukkaan ja terveellisen ruuan. Myös keitot, laatikot ja pataruuat on terveellisiä ja riittoisia. Aina 2 pvän ruoka - siinä säästää sekä rahaa että vaivaa.

Hedelmiä ostan vain silloin kun kilohinta on max 1€

t ent 3 lapsen yh.

Vierailija
22/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ei ole terveellisiä. Syö juureksia toope. Entä onko kaali kallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja syön terveellisesti.

Vierailija
24/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeasti köyhä, ei ole sitä pakastintakaan. Ainakaan meidän vuokra-asunnossa ei ole.

Emme ole kuitenkaan ylipainoisia, mutta ymmärrän kyllä että miten se menee.

Kun ei ole rahaa mihinkään lomaan, virkistykseen, hemmotteluun tms. käyttää vain ruokaa hemmotteluun, siis suklaata, pullaa, sipsiä, mäkkäriä tms. Kun on vähän extrarahaa mennäänkin koko perhe oikeen mäkkiin. että lapsikin saa olla kuten muut. Parin euron suklaalevy silloin kun sattuu olemaan "ylimääräistä" rahaa tuntuu tosi luksukselta, sillä jaksaa taas vähän matkaa.. ei sitä siinä vaiheessa osaa ajatella, että jos jättäisi suklaat ostamatta ja säästäisi rahan, voisi mennä vaikka kampaajalle ja se vasta luksusta olisikin.

Varakkaammat ihmiset hemmottelevat itseään hieronnalla, uusilla vaatteilla, vaellusmatkoilla, personal trainereilla tms. terveellisellä..

Vierailija
25/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ei ole terveellisiä. Syö juureksia toope. Entä onko kaali kallista?

Tekeekö se karppaaminen todella noin kärttyisäksi?

Vierailija
26/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhällä on joka päivä vaan se 3 euroa ja pakko aina ostaa maksalaatikkoa valmistiskiltä! Tuki voi toki tulla monessa erässä (asumistuki, tt-tuki, elatustuki, lapsilisä jne.) mutta yksikään niistä eristä ei ole 3 euroa ja ei niitä eriä kuitenkaan montaa kertaa viikossa tipu!

Eli jos menet kauppaan aina silloin kun se tukierä tipahtaa, ostat sitten silloin kerralla kaikkea isompia eriä. Todellakin köyhä voi, ja hänen tuleekin, suunnitella ostoksensa erityisen huolellisesti. - Vai mitä tekee tämä esimerkin köyhä, jolla oli vain 3 euroa yhden päivän ruokaan, sitten seuraavana päivänä? Jotainhan hänen on silloinkin syötävä ja tuskin hän ihan joka päivä saa vain kolmea euroa käytettäväkseen...

Minusta tämä on ihan saivartelua. Totta kai köyhä voi syödä terveellisesti; monia hyviä vinkkejä tulikin jo. Se tosin vaatii tietoa, suunnitelmallisuutta, hieman aikaakin ja viitseliäisyyttä (ja ymmärrettävistä syistä monilla köyhillä ei jotain tai kaikkia näistä resursseista ole käytettävissään).

Itse olen elänyt sekä köyhänä opiskelevana yh:na että hyvätuloisena perheellisenä akateemisena, ja vaikka syönkin nyt eri tavalla kuin 15 vuotta sitten, olen aina syönyt terveellisesti!

Vierailija
27/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikeasti köyhä, ei ole sitä pakastintakaan. Ainakaan meidän vuokra-asunnossa ei ole.

Emme ole kuitenkaan ylipainoisia, mutta ymmärrän kyllä että miten se menee.

Kun ei ole rahaa mihinkään lomaan, virkistykseen, hemmotteluun tms. käyttää vain ruokaa hemmotteluun, siis suklaata, pullaa, sipsiä, mäkkäriä tms. Kun on vähän extrarahaa mennäänkin koko perhe oikeen mäkkiin. että lapsikin saa olla kuten muut. Parin euron suklaalevy silloin kun sattuu olemaan "ylimääräistä" rahaa tuntuu tosi luksukselta, sillä jaksaa taas vähän matkaa.. ei sitä siinä vaiheessa osaa ajatella, että jos jättäisi suklaat ostamatta ja säästäisi rahan, voisi mennä vaikka kampaajalle ja se vasta luksusta olisikin.

Varakkaammat ihmiset hemmottelevat itseään hieronnalla, uusilla vaatteilla, vaellusmatkoilla, personal trainereilla tms. terveellisellä..

Eikö itseään voi hemmotella vaikka tanssimalla tai lähtemällä ulkoilemaan? Näinhän ihmiset köyhissä maissa tekee, miksi se täällä pitäisi olla suklaalevy?

Vierailija
28/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta perunoita ja porkkanoita! niin ja kaalia kaalilaatikkoon! korvaa jauheliha soijarouheella ja tee isoja määriä ruokaa kerralla.

Vierailija
29/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei asu metsässä. Täältä kaupungista on aika pitkä matka metsään ja pitäisi oikeasti tietää minne suuntaan lähtee. Ja miten bussilla sitten kuljetat ämpärillisiä marjoja ja toisekseen miten ehdit siihen bussiin ja takaisin kotiin, jos aiot ämpäreitä saada täyteen? Jne.

Bussiaikataulut ainakin meilläpäin on ilmaisia, eikä kellosta joudu paljoa maksamaan. Kun metsään menee aamulla, eiköhän iltapäiväksi ole ämpärillinen täynnä. Netistä löytyy hyvin lähtötietoa, kun laittaa vaikka hakusanoiksi marja-apaja ja oma paikkakunta.

Ämpäreistä ei tarvitse paljoa maksaa ja kansi on hyvä olla, kun bussilla liikkuu. Bussirahat ja ämpärirahat saa helposti takaisin, kun käy myymässä torimyyjälle osan parin ensimmäisen päivän marjasaaliista. Kun oma pakastin on täynnä, saa vielä lisätienestejä poimiessa lisää torimyyjille, mutta kannattaa olla aikaisin liikkeellä.

Vierailija
30/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hedelmiä vain jos on joku tarjous. Mutta kasviksia saa edullisesti pakaste altaasta, 30snt maksaa pieni pussi. Makaroonin voi vaihtaa tummaan. Se on myös edullisempaa kun vaalea makarooni. Eli ihan voi kyllä syödä vähän terveellisemmin vaikka ei olisi rahaa... Juoksee tarjouksien perässä. Siinä vaan muutama esimerkki.

Ei tasan ole tumma pasta vaaleaa halvempaa, viimeksi eilen vertailin kilohintoja. Köyhän on myös älytöntä ostaa kilohinnaltaan huomattavasti isoja pakkauksia kalliimpia pikkupussillisia pakasteita.

En tarkoittanut pastaa yleensä, vaan ihan tummaa perus makaroonia, joka on kyllä meidän kaupassa todellakin edullisempaa kuin vaalea makarooni. Ja tuo 30sntin pussi kasviksia oli esimerkki! Pointti oli se että pakastealtaasta saa edullisesti kasviksia.

Vierailija
31/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi monen päivän marjanpoimintaa, että rahoittaa pakastearkunkin, kun käy myymässä satoaan torimyyjille.

Vierailija
32/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena säästän ruokamenoissa suunnittelulla ja ennakoinnilla:

-kerään marjat itse, keitän mehut ja hillot itse

osan marjoista kasvatan itse.

-syömme paljon juureksia ja kauden kasviksia, ja

mielellään alesta ostettuna. Juuri oli Prismassa

perunaa 0,19e/kilo.

-leivon leipää itse, Lidlistä saa hyvää leipää

puoleen hintaan ja parasta ennen-päiväys on 3-4

päivän päässä. Ostan sieltä myös maidot.

-emme syö eineksiä, tein itselihapiirakoita,

rahkavoitaikina on helppo ja edullinen tehdä

itse. Siinä tämän päivän ruoka salaatin kanssa.

-lihat yritän ostaaa kaikki punaisilla lapuilla.

Pakastin on hyvä olla, mutta se maksaa äkkiä itsensä takaisin.