Kuinka vähentää juomista ja flirttailua?
hei,
olen miettinyt juomistani.
Käyn ehkä 1 x kuussa viihteellä ja aina tulee vedettyä perseet (muuten en juurikaan juo, ehkä pari saunakaljaa viikossa).
Olen karppaaja ja sen takia alkoholi menee kovasti päähän ja tulen humalaan jo sillon kun kaverini eivät vielä ole tulleet.
Muisti pätkii ja jos muistan niin huomaan tekeväni tosi sopimattomaia juttuja.
Olen naimisissa ja ihan avoimesti flirttailen muiden miesten kanssa.
Haluisin nyt muuttaa käytöstäni, mutten kuitenkaan luopua viihtelläkäymisestä...kai olen luonteeltani flirtti ja alkoholi vaan vahvistaa tuota piirrettäni.
Nyt oikeestaan aika kauhee morkkis, ihan siitä vaan et viime perjantaina juttelin vähän liian tiiviisti yhden ystävämiehen kanssa. Annoin hänen ymmärtää vähän liikaakin, ihan tarkoittamatta, en ole yhtään kiinnostunut kuhan vaan testasin omaa viehätysvoimaa, eli ihan turhan takia vielä!
Eli miten tässä onnistun, pitääkö alkaa laskemaan alkoholimäärät, tyyliin 5 annosta/ilta.
Olen yrittänyt syödä hiilareita ja juoda vettä väliin mutta mikään ei auta, pärähdän kamalaan humalaan ja sit alkaa toi miesten kanssa pelailu...
Onko muilla keski-ikäisillä suht ok näköisillä samaa säälittävää vaivaa?
Kommentit (7)
Minä käyn kyllä tosi harvoin viihteellä, ja se selittää osaltaan tottumattomuuttani alkoholiin. Mutta joo, parin ekan jälkeen alan juoda kuin sieni. Kaikki tolkku menee. Yleensä ilta loppuukin sitten lyhyeen, kun tulee huono olo. Tosin sitä ennen ehdin kyllä mokailla tarpeeksi. Itsetunto nousee kohisten ja alan myös flirttailla. Minusta tulee myös yliavoin, kerron kaikki asiani kaikille. Yök, ihan oksettaa ajatellakin.
Tuota flirttailua varmaan selittävät osaltaan omata itsetunto-ongelmat ja ulkonäköpaineet. En ole mikään missi, joten huomiota ei ole sadellut liiaksi, ja olen tosi ahne kehuille ja huomiolle.
Itselläni yksi ryyppykerta riittää pitämään minut ojennuksessa jopa kuukausia, kunnes vähitellen toivun morkkiksesta. :)
Korkki lopullisesti kiinni tai kokeile olla kokonaaan ilman vaikka muutama kuukausi tai se kuuluisa päivä kerrallaan.
Juomisesta ei näköjään tule sinulle muuta kuin haittaa. Ne juomien laskemiset tai vesilasit väliin voit unohtaa saman tien - ei toimi kun kontrolli juomiseen ja omaan käytökseen on menetetty.
Minä tein päätöksen pari vuotta sitten juurikin ongelmajuomisen takia. Ongelmajuomiseni käsitti putkijuomista. En ole katunut päivääkään sitä päätöstä, mutta kyllä niitä juomisen takia tapahtuneita töppäilyä ja pahaa oloa.
Ikää minulla on 44.
ei auta muu kuin pysyä koko viihteilytsä erossa täysin. Tai no, joo onnitsuisi se että päättäisi ettei juo YHTÄÄN mutta en taas viihdy baareissa selvinpäin joten en sitten vaan käy.
Toki kannattaa kokeilla sitä että asetat itsellesi rajan tyyliin 5 annosta / ilta. Jos se onnistuu, niin siinähän on ongelma ratkaistu helposti. Mulla ei valitettavasti onnistu, sillä kun saan pari annosta, kaikki pyhät päätökset ja laskeskeluhalut häipyvät ja haluan vaan tulla iloisesti känniin, ei huolta huomisesta.
siis humahtaa päähän nopeasti ja vähästä.
Juo tuopillinen vettä joka juoman välissä. Toimii.
että usein tulee juotua itsensä humalaan, siis silloin kun ulos lähtee. Vaikka kuinka etukäteen ajattelee, että otan vaan pari. Jonnekin se kontrolli katoaa... No räävintöntä flirttailua en enää harrasta, kun oma rakas on niin vahvasti mielessä, mutta sinkkuna ollessa oli kyllä samaa vikaa, nimenomaan sitä oman viehätysvoiman testaamista ja aina se oli yhtä huumaavaa, kun se toimi... =D
Entä jos otat mukaan rahaa ihan vaan 20 euroa ja juot ne pois, enempää et vaikka tarjottaisiin. Saat muuten huimasti lisäpisteitä miehiltä, kun kieltäydyt tarjotuista juomista! ;)
vastauksistanne.
Noita keinoja täytyy testata, myös tuo et rahaa tietty määrä (20€)mukana tms....
Olen laihtunut ja vihdoinkin saan huomiota miehiltä, se tosiaan on itsessään niin pökerryttävän huumaavaa, ehkä syy sitten.
Se on tietty väärin omaa rakasta miestäni kohtaan.
Olen antanut hänelle luvan samaan, vaan en ole täysin rehellisesti kertonut tekemisistäni, en kehtaa...sanonut vaan et sinäkin voit flirttailla kun itse sitä harrastan.
Pitänee ottaa tuo vesilasi ja rajattu määrä alkoholiannoksia käyttöön, jospa ne muistaisi.
Mutta yleensä kun saan eka auki niin siitä lähtee ränniin kaikki 15 seuraavaa :(
t.AP