Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi nimenantojuhlaan?

Vierailija
02.04.2012 |

Vauvalla on jo kaikkea, on perheen toinen tyttö ja vaatteita ym. tavaraa on jo enemmän kuin tarpeeksi. Olemme mieheni kanssa myös "kummeja". Apua! Mitä viedä? Vinkkejä kaivataan!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin yhden kivan uuden sivuston, jossa perinteinen ajatus on tuotu vähän uudempaan aikaan. Täältä löytyy mm. kummilapselle "yksilöitäviä" kuvia, joita voi itse kehystää tai antaa vanhempien kehystää. Ajattelin itse kokeilla. Linkki: http://www.raamiin.fi/tuotteet.php?tr=2&k=10

Vierailija
2/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs perinteiset kummilahjat?

Itse pitäisin kovasti kasattavasta helminauhasta. Ainakin Tillanderilta löytyy moiset kummihelmet, hintaa en tiedä mutta kerääminen aloitetaan yhdestä tai kahdesta helmestä ja jatketaan kunnes koru on täysi. Samalla ratkeaa lahjapulmat ja lapsi saa arvokkaan muiston teistä.

Myös lahjakortti kultasepän liikkeeseen voisi olla hyvä ajatus. Oma unilelukin voi muodostua tärkeäksi, koska on juuri teiltä.

Entä kyseisen päivän sanomalehti ja mukaan vaikka tämän päivän desingnia. Helsinkiläiselle lapselle sopisi hyvin esimerkiksi Arabian Kotikaupunki-sarjan muki. Myös tämän vuoden muumimuki voisi olla hauska. Samoin muumi-aterimet tai lasten astiasto. Nuo kuitenkin kasvattavat arvoaan tulevaisuudessa ja kertovat jotain myös tästä hetkestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen sisarus on sellaisen saanut, niin ehkä oikein toivovat toisellekin. Kummeina mielestäni voisitte kysyä ihan hyvin, toivovatko perinteistä kummilahjaa.

Vierailija
4/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristillä koristeltu hopeinen valokuvakehys?

Vierailija
5/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ovat kadonneet perinteiset kastelahjat? Ensimmäinen vuoteni -tyyppinen kirja, hopealusikka kaiverruksineen, pieni kaiverrettu lipas pikkuaarteille (esim. ensimmäinen hammas, hiustupsu) jne. Itse ainakin toivon juuri tuollaisia lahjoja, jahka pääsemme ristiäisiin asti. Niitä leluja ja vaatteita ehtii antaa sitten tulevina syntymäpäivänä kyllin. Minullakin on vielä tallessa oma kastelusikkani ja vauvakirjani, jonka äitini on kirjoittanut. Kalliita aarteita minulle!

Vierailija
6/7 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva sai kummeiltaan nimenantojuhlassa valokuvakehyksen, johon saatiin kaiverruttaa nimi, syntymäaika, paino ja pituus. Oli tosi kiva! Oli vielä teetetty yksi kuva vauvasta valmiiksi siihen. Mieletäni oli tosi kiva saada vauvalle tuollainen perinteinen kummilahja.

Vierailija
7/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristillä koristeltu hopeinen valokuvakehys?

En ehkä nimiäisiin veisi mitään ristillä koristettua, sehän nyt olisi aika loukkaavaa minusta. En itse arvostaisi, jos järjestäisin uskonnottoman juhlan, johon joku haluaisi tuputtaa kristinuskoa.

Mutta muuten nimiäisiin sopivat mielestäni samantyyppiset lahjat kuin kastejuhlaankin. "Kummeilta" on kiva saada jotain pysyvämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi