Laskettu aika joulukuussa - onko huono?!
Siis voi paska...huomasin olevani iloisesti raskaana, mutta laskettu aika on joulukuussa, alkupuolella...olenko ihan pöhkö, kun ajattelen, että lapsihan inhoaa minua ja isäänsä, kun syntyy joulukuussa...
Meillä vielä tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten oltais hyvin voitu odottaakin, ei vaan tajuttu laskea ns. etukäteen tuota laskettua aikaa, vaan jätettiin vuodenvaihteen jälkeen ehkäisy pois.
Olenko siis ns. paskamutsi, kun lapseni saa aina kaveripiiristään varmaan vikana ajokortin, baariin pääsyn,jne jne.
Olishan sitä voinut edes koittaa ajoittaa...? Vai...? Ajattelenko ihan höpöjä?
Onko täällä ketään joulukuussa syntyneitä, oletteko kärsineet asiasta?
Tai noh, myöhäistähän se enää on, kun laps on tulossa jo, ;)
Kommentit (141)
voithan sää laittaa sen vuotta myöhemmin kouluun niin on sitten luokkansa vanhin.
mulla on vuos sitten joulukuussa syntynyt poika eikä se ainakaan vielä ole joutunu kärsimään :) paitsi tietysti siitä että sai melko vähän joululahjoja ku vasta oli ollu synttärit.
muutakin arvoa kuin baariin pääseminen tai lahjaröykkiöt?
Täällä on oikeasti ihmisiä jotka eivät voi saada lapsia, tällainen aloitus voi loukata heitä, ap :)
Muutenhan tänne ei voisi koskaan kukaan kirjoittaa mitään.
Joten annetaan ihmisille oikeus purkaa sydäntään.
Ite oon syntynyt keskellä heinäkuuta ja lapsena surin kun kaverisynttäreitä ei voinut koskaan pitää lähelläkään oikeaa synttäripäivää kun kaikki oli mökillä, matkoilla jne. Ne pidettiin joko toukokuussa etukäteen tai sitten vasta elokuun loppupuolella kun koulut oli taas alkaneet. Ei tuntunut yhtään "juhlavalta".
Että kyllä ne lapset keksii kehittää "traumoja" vaikka mistä :)
Olen syntynyt vuoden viimeisenä päivänä eikä se minua harmita (:
Olen syntynyt 23.12. ja rehellisesti kerron olevani helvetin iloinen kun oma laskettu aika on helmikuussa. Lapsen puolesta. Ei loppuvuodessa mitään, mutta synttäreiden ajankohta on rasittava niin monella eri tapaa.
No, meidän luokalla oli muutama jotka olivat vuotta nuorempia, siis esim maalis-toukokuussa syntyneitä -91 kun itse olin toukokuussa -90. Eipä sii ollut mitään ongelmaa, en tietenkään tiedä miltä heistä varsinaisesti tuntui mutta ainakaan ei ollut mitään "syrjintää"/kiusaamista jne.
Oma poikani on syntynyt jouluaattona, on nyt 2,5v. Pidämme juhlat aina tammikuussa, jouluaattona saa ihan joululahjat ja kakun, tammikuussa siis juhlat ja synttärilahjat. Näin ajattelimme mennä niin kauan kuin vaan toimii. Ja uskoisin että toimii pitkäänkin!
Siis oikeesti. Oon syntyny 1.12. ja musta se on aina ollut jotenki ihana päivämäärä <3
Oon nyt 50+ ja ihan shokissa kun en oo aikasemmin tajunnu, että loppuvuodesta syntyminen olis jotenkin ihan perseestä.
No ei todellakaan ole ollut, ainoa miinus joka nyt tulee mieleen oli sillon kun täytettiin 18 v ja olin kaveripiirissä niiden viimeisten joukossa täyttämässä sen 18 v. Ei kyllä tostakaan jääny sen kummempia traumoja :)
Ootte ihan vitun sekaisin jos luulette että lapsi syyttäis vanhempia syntymäajastaan. Itse olen syntynyt tammikuussa mutta varmaan puolet kavereistani syys-joulukuussa. Ei mitään ongelmaa, kannan vaan kaljat kavereillekin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2012 klo 10:53"]hänen kohdalla päätettiin lykätä vuodella kouluun menoa, koska ei ollut vielä koulukypsä sinä vuonna kun täytti 7 vuotta. tällä hetklellä hän on luokkansa vanhin ja hyvin menee :)
[/quote]
Tämä on ainoa asia, joka minua on huolettanut poikamme kohdalla. Eli syntymäpäivä "varastaa" vuoden lapsuutta. Ja onko koulukypsä, mutta onneksi saa siirrettyä aloitusta. Poikamme syntyi viisi viikkoa etuajassa 31.12. (La olisi siis ollut reippaasti seuraavan vuoden puolella). Ajokorttia ja alkoholia/baareja tai lahjoja en ole miettinyt, ainoastaan "menetettyä" lapsuusvuotta, jos aloittaa oman ikäistensä kanssa koulun.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 17:01"]
Joo, nyt heti abortti, ettei vaan tuu jouluvauvaa!
heh, joo, tätäpä just... ;) Eli eihän asialle enää mitään voi, mutta en tiedä ajatteleeko kaikki, että oltiin itsekkäitä kun ei yhtään kalenteria sitten tajuttu tuolla silmällä ajatella... :( Jos olis heti natsannut, olisi la ollut lokakuun lopussa, nyt siis 4.12... Pitkä kierto, nääs.
Voi hemmetti, harmittaa jo nyt lapsen puolesta, kun en tajunnut.
Soimaan itseäni tästä ihan hirveästi... :(
ap
sanoisin että suuremmaksi ongelmaksi lapselle muodostuu törppö mutsi kuin syntymäkuukausi.
Itse olen syntynyt joulukuun 3. Ja se on omasta mielestä kamalaa. Aina kaveriporukan nuorin ja siitä muistutetaan koko ajan. Koulu voi olla vaikeampaa koska on loppuvuodesta syntynyt niin aivojen kehitys ei ihan ole samalla tasolla muiden kanssa. Inssi joutuu ajaa talvella joka on kai jollakin tasolla hyvä asia mutta itse olisin halunnut ajaa ihan syksyllä tai kesällä. Odotus syntymäpäivään on kamalaa koska kaikki muut täyttää aikaisemmin.
Meillä esikoinen syntynyt 23 joulukuuta, nyt olisi toinen tulossa ja LA 14.12! Yritettiin kyllä saada tammikuun vauva, mutta yritystä kesti vuoden verran melkein. Ei siinä vaiheessa enää lopetettu yrittämistä ettei vaan tule joulukuun vauvaa. KAikki käy!!
Oman lapsen laskettu aika oli 24.12. Hän syntyi viikkoa aikaisemmin. Koulussa ilmeni alkuun ongelmia. Tammikuussa syntyneisiin oli kuitenkin vuoden ikäero. Se on paljon se 6-7 -vuotiaalle. Yksi leikkii leegoilla ja toiset seukkaa.
no huh huijaa siis kytätään kalenteria ettei tule joulukuun vauvaa?!Mitä v#ttua?!Siis voiko joku kanttura oikeesti märehtiä moista,kiittäis että ylipäänsä niitä lapsia saa.
Siis jos lapsesi syntymäkuukausi on suurin ongelmasi lapsen kanssa, pääset kyllä helpolla.
Kasva jo aikuiseksi.
Lapsen saaminen ei juurikaan ole omissa käsissä, toki sitä voi niilläkin avittaa :-D
Ja sinusta pitäisi tulla äiti??? :o
Meillä on kolme lasta, kaikkien synttärit kolme viikon sisällä. Kaksi joulukuussa, yksi marraskuun lopulla :D Ainoa ongelma tuossa loppuvuodesta syntymisestä on ollut se, että neuvolat/hammastarkastukset/yms. on samassa kasassa juuri ennen joulua, kun olisi muutenkin hoppu. Tässä toki vaikuttaa eniten se, että noita tarkastuksia tulee parhaimmillaan kolmin kappalein. Siihen päälle kolmet kaverisynttärit, ja sukulaiset kerralla yhtenä päivänä.. Nyt kun kaksi vanhinta on jo koulussa, alkaa "joulunalusruuhka" hitusen helpottaa.
Niin ja lapset itse eivät moiti yhtään tuota, että ovat loppuvuoden lapsia. Ainakaan toistaiseksi. Koululaisten kohdalla ei ole pätkääkään haitannut sekään että ovat luokkiensa nuorimpia, molemmat ovat aina pärjänneet keskimääräistä paremmin.
No meidän lapsen laskettu aika oli tammikuussa, mutta syntyikin jo etuajassa joulukuun lopussa. :D
Mitä sitten? Ei syntymistä kukaan voi päättää, paitsi luonto ja naisen oma keho.
ja jos menee yliajalle reilusti niin pahenee vaan mitä lähemmäs joulua tulee synttärit. kukaan ei muista, ja kellään ei ole varaa synttärilahjoihin.. sitten vasta jouluna tulee se paketti, sillä sitä aina lohdutellaan... ja ihan vaan pieni muistutus kuolevaisuudesta; voihan se mennä kesken tai kuolla kohtuun tai synnytykseen, niin voit sitten murehtia ihan muita asioita...huoh.