Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN loppuviikko(pe-la-su)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee taas viikonloppu! Minulla vieläpä vapaata. Jee!! :) Tänään olin aamuvuorossa ja iltapäivästä kirjoitin muutaman tunnin gradua ja käväisin kaupassa tekemässä ruokaostokset viikonloppua varten. Mies on vielä töissä. Soitti tosin tuossa puolisen tuntia sitten että yrittää ehtiä puoli ysin aikaan lähtemään kotiin päin. Minun graduni alkaa olla nyt semmoisessa mallissa että luulen voivani palauttaa ensimmäisen version joulukuun alussa. Ja se tarkoittaa siis sitä että valmistuminen ennen LA on enemmän kuin mahdollista. :) Tänään on kaikki taas jotenkin valtavan hienosti!

Tänään on kyselty taas kaikenlaista.. Vastailen nyt ainakin muutamiin.

MASUN KOOSTA JA SF-MITASTA. Minulla on omasta mielestäni erittäinkin selkeä ja iso masu jo. Neuvolakortti on nyt tuolla monen mutkan takana mutta edellisellä käynnillä SF taisi olla 20 cm. Ja viikot olivat tuolloin muistaakseni 23+0. No ainakin viikot alkoivat 23+.. :)

OMISTA MITOISTA. Minulla on pituutta 165 cm ja lähtöpaino ennen raskautta oli 57 kg. Olen siis aika normaalikokoinen. Minulla on leveä lantio (lääkärinkin mielestä) ja sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia mutta tietysti jos esim. SF alkaa jossain vaiheessa huidella missä sattuu tai tulee muita merkkejä vauvan suuresta koosta niin sitten vaadin kyllä synnytystapa-arviota tai jotain.

UNISTA. Minä olen nähnyt jos jonkinmoista vauva-aiheista unta. Enimmäkseen semmoisia että " hups! vauva on tulossa ja meillä ei ole mitään hankittuna" -unia. :) Muutamia painajaisia synnytykseen liittyen olen nähnyt mutta olen yrittänyt sysätä niitä tietoisesti mielestäni pois.

Omassa (.) ei kummempia. Tähän asti potkut ovat tuntuneet selkeästi tuolla alhaalla mutta nyt tänään olen huomannut potkujen tuntuvan ylävatsalla. Olisiko vauva vain ollut tänään niin päin vai voiko olla mahdollista että vauva olisi jo lopullisesti kääntynyt " oikein päin" ? Minulla tänään rv 25+2. Väsymys on edelleen aika hurjaa mutta muuten olo on tänään ollut aika virkeä ja iloinen. Miestä odottelen kotiin. Ei olla koko viikolla ehditty oikein kunnolla näkemäänkään. Molemmat ovat tehneet pitkiä päiviä ja mies on taas koko viikonlopun töissä. No jos tänään ehdittäis edes hetki köllötellä yhdessä sohvalla ja höpötellä. :)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Lily & Nappo 25+2

Vierailija
2/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensin vastaan CADAVERALLE (toivottavasti muistin nimimerkin oikein) että sinä kyselit oran vaunuista? Meillä oli Oran fondeot yhdistelmät esikoisella ja kuopuksella. maksoi silloin 2000 vuonna uutena ostettuna 3500mk eli nykypäivänä olis n 550e. ja tosi hyvät oli. isokokoiset tosin kaikinpuolin mutta mahtuipa niissä jopa vaunukopassa nukkumaan 2 vuotias tyttömme ; ) oli siis kovan kantokoppa ja siinä oli se kuomu kiinni mikä teki vaunuista todella todella painavat kuljettaa. eli siis jos olis halunnu kantokopan sisälle ja jättää rungon ulos niin piti ottaa myös kuomu yms. se oli niitten ainoa huono puoli. ratasistuimenakin tosi hyvät. portaaton selkänojan säätö, valjaat yms.myin ne keväällä juuri tuon painavuuden takia ja nyt meillä vaunut varusteltuna pehmeällä kantokassilla. en muuten edes tiedä valmistetaanko ora fondeo mallisia vaunuja kun joskus puhuttiin niitten valmistuksen lopettamisesta. mutta laadukkaat ja kestävät vaunut on.

HÖNNIÄINEN! minkä takia olet saikulla? olet varmaanki kertonu mutta anteeksi muistamattomuuteni. laitetaan se raskauden piikkiin. minkäs sortin työtä teitkään? mulla nääs tota selkävaivaa enempi ja vähempi ja masu tosi iso ja teen fyysistä hoitoalan työtä ihmisten kodeissa ja silti tuntuu että saikkua saa ruinata..

Omassa (.) ei ihmeitä. kävin tänään oman mielenrauhani turvaamiseks kuunteluttamassa sydänäänet neuvolassa kun masukki ollu niin hiljanen viikon ajan..mutta nou hätä. äänet kuului hyvin. ilmeiseti vauveli nyt sellasessa asennossa etrtä potkuja ei satele masuun päin. neuvolan tätsykin päivitteli mun isoa vatsaa, mutta maanantaina mulla virallinen neuvola jolloin saan tietää sf-mitan. tällä kertaa kuunneltii vaan pikasesti sydänäänet. oonkin täällä kertonu kuinka moni kyselee että piankos mulla laskettu ja onko tulossa kaksoset ; ) nyt siis jo kaikki ketä vaan kiinnostaa uskaltaa suopraan ksyä että koska on vauva tulossa. eli ei enään vatsa näytä siltä että olisi lihonu...

yskäkin paranemassa ja kurrkku ei enään kipeä. äänikin plautuu hiljalleen, jospa se taas tästä.

olin kans tänään taas tekemässä muutaman joululahjaostoksen ja voih kun tuota rahaa menee ja tuntuu ettei mitää saa..

oon kans jouluihminen. tänään kaiveli ulkovalo jutskia esille ja sisävalo. kokeilin toimiiko ne. tarkotus olis huomenna niitä ripustella kun sais parit jatkojohdot haettua. huominen siis kotipäivä ja sunnuntaina miehen mummun synttäreille. nyt on tullu niin pitkä rimpsu tekstiä ettei kukaan jaksa lukea. jätän siis tilaa muillekin nyt ja poistun.huomiseen taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. Olipas meille kertynyt jo pitka pino, nyt olen jo unohtanut mita ihan alussa jutskailtiin :/ Koosta ainakin. Mina olen pieni myos, 162 cm, ja painoin 54kg ennen raskautta. Eli masu nakyy kylla! SF mittaa en tieda, kun taalla ei ole sita mitattu. Osaisiko joku neuvoa miten sen voisi kotikonstein mitata??? Alkoi nimittain kiinnostamaan, kun siita on nyt ollut niin paljon puhetta.

Potkut voimistuu koko ajan, niin etta tuleekohan Masu-asukin jalka kohta kyljesta lapi! Potkut nakyy paaltapain ihan selkeina, ja vaatteiden lapikin, jos on kireampi paita paalla :)

Meilla alkoi nyt sitten lastenhuoneen remontti, ja variksi valitsin vaaleankeltaisen. Sellainen natti ja lammin vari, toivottavasti nayttaa hyvalta myos valmiina!

Pitaa varmaan palata takaisin pinoon lukemaan, mista muusta ollaan puhuttu. Ei nimittain tule yhtaan mitaan mieleen....

Browniette 24+2

Vierailija
4/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Täällä sitä nautiskellaan vapaapäivästä. :) Mies on töissä joten ah tätä hiljaisuutta. Pyykkiä pesin koneellisen ja vielä pitäisi ainakin toinen pestä kun kori on ihan täynnä. En ehtinyt koko viikolla pesemään ja sen huomaa. :)

Kaveri soitteli ja pyysi kanssaan kaupungille. Sovittiin treffit juna-asemalle puolilta päivin. Mä sanoin kaverille että ihan ekana mä haluan oikein ison mukillisen Fazerin kaakaota. :) Se on niin hyvää!

Lupasin äidille että menen käymään siellä joskus alkuillasta kun kotiudun kaupungilta. Olisi ne miestänikin halunneet nähdä mutta ovat tottuneet että se on aina töissä. :) Näin lähellä joulua on niin paljon kaikenlaista ettei sitä koskaan kotona näy.

Omassa (.) ei kummempia. Kova aamujumppaus menossa. :) Kyljet on ihan muusina. Vauveli potkii mun kylkiluut ihan kasaan. Taas tänä aamuna tuskailin paitavalikoimani kanssa. Täytyy varmaan ostaa Lindexiltä tai jostain taas pari trikoopaitaa kun ne ovat sopivan pitkiä ja joustavia. Onneksi minulla on paksu takki niin ei tarvitse alle tunkea miljoonaa kerrosta vaatetta. :)

Mutta nyt mä menen laittautumaan ja sitten kaakaolle ja shoppailemaan. Rentoa lauantaita kaikille!

Lily & Nappo 25+3

Vierailija
5/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

BROWNIETTE-makaa selälläsi ja mittaa pehmeällä mittanauhalla häpyluun yläosasta sinne navan yläpuolelle (tunnustele missä kohdun raja menee) niin saat SF- mitan.

Sf-mitoista vielä, että esikoisen kanssa menin koko raskauden käyrien yläpuolella ja pelkäsin, etten pysty synnyttämään alateitse. Olen 160cm ja lantio kapea, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lantionaukon kanssa, joka voi siis olla iso pienellä ihmisellä ja pieni isolla ihmisellä. Selviää vain röntgenissä! Minäkin vaadin päästä synnytystapa-arvioon. Jos on lyhyt niin helposti sf-mitat ovat käyrien yläpäässä ei tarvii huolestua!

Mulla supisteli tosi kivuliaasti eilen reippaan kävelylenkin aikana. Sinnikkäästi jatkoin vain. Eli sehän tuntuu siltä, kuin alavatsassa joku kiristäisi lihaksia. Harjotussuppareita siis. Monilla varmaan tuntuu juuri rasituksessa.

Okei, mutta odotan innolla ke tapaamista, että pääsee näkemään muidenkin isoja masuja!

rv23+4

6/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyselyä noista mitoista. Minä olen itse 163 cm pitkä ja painoin ennen raskautta 62kg. Nyt painoa on tullut jo 6,5 kg ja mahakin on jo iso. Rv:lla 22+1 sf-mitta oli 23,5 eli meni ihan käyrien yläpuolella. Terkka vertaski sitä varsin edellisen raskauden mittoihin ja samoin oli mennyt silloinkin. Ensin yläkäyrillä, lopussa laskeutui ihan siihen keskikäyrälle. Kasvaa vaan niin nopeasti kun on useampi raskaus takana. Vauva kuitenkin on pieni, niin että jouduin käymään siinä kasvukontrollissakin sen vuoksi. Noita mahakipuja on täälläkin ja nyt on vähän alkanut jo huolestuttamaan, kun tuntuu sellaista ajoittaista vihlontaa tuolla alhaalla, ilmeisesti kohdunsuulla ja painon tunne alapäässä on lisääntynyt. Tuota vihlontaa on aikaisemmissa raskauksissa tuntunut vasta ihan lopussa, kun vauva on jo ollut lähtöasennossa eli pää alaspäin ja kiinnittynyt. Seuraava lääkärineuvola vasta kuukauden päästä ja ei edes normaali käyntiä tässä välissä... Mutta täytyy kait soitella neuvolaan, jos tämä vaiva jatkuu. Ihan oman mielenrauhan vuoksi. Sillä pienellä ei taitais vielä olla paljon eloonjäämismahdollisuuksia, jos syntyis näillä viikoilla. Nyt viikkoja siis 23+6...

Vierailija
7/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on nyt kipua jotain sen tapaista alavatsalla, varsinkin oikealla puolella. Ja alapäätä vihloo välillä. Mutta tätä tuntuu nyt aika monella olevan meistä, joten ei kai syytä huolestua...?

Täytyy mennä syömään :)

Palailen myöhemmin. Leppoisaa lauantaita kaikille!

T. Suzy rv 23+5

Vierailija
8/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoillessa kun ihanaa pikkupakkasta ollu. nytkin pakkanen vaan kiristyy. tulin tähän koneelle laittaan pikaviestin samalla kun vilvoittelen.tulin juuri saunan löylyistä ; ) meen pian takas paimentaan isännän kans jälkikasvua ; ) Kaikin pulin ollu kiva päivä. laitettiin ulos ns jouluvaloja ja sisällekin jo parit enkelit ja lumihiutaleet. valopukkia en vielä kehdannu ikkunaan laittaa.o oon ehkä vähän turhankin ajoissa tän " valoshowni" kans. Selkä sitten on päivän puuhastelujen jälkeen kipeytynyt tässä illan mittaan . / Sellasta iskias tyyppistä oikealla alaselässä. välillä sattuu niin että pakko uikuttaa. kuten jo aiemmin oon sanonu..jouluun saakka tavote olla silti töissä, mutta katsotaan. eihän sitä kukaan kipeellä selällä siellä rehki. vatsakin jo tiellä ; )

Huomenna sitten miehen mummun 70 vuotis päivillä käymään ja kun ajomatkaa on 70 km/ suunta niin siinähän se päivä sitten taas melkein meneekin. kun harvoin siellä käydään niin ei heti halua/kehtaa poiskaan lähteä. oikea teräs mummu tää. hyvässä vedossa vielä ja asustaa omakotitaloa ja tekee kaikkea puutöitä, lumitöitä yms ; ) Mutta nyt saunaan takas. Mukavaa lauantaita kaikille. Jos jaksan tuun taas huomenna moikkaan.T.Lyytikki tänään tasan 23 rvt

Vierailija
9/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hetki sitten kotiuduin. Päivä meni shoppaillessa ja sen jälkeen vanhemmillani käväisin. Ostin pari paitaa Lindexiltä ettei tarvitse noiden " pienten" kanssa taistella. :) Ja sain ison kaakaoni Fazerilla.. Äitini hössötystä kuunnellessa teki taas mieli sanoa pari valittua sanaa mutta jätin sanomatta. Eihän se ihminen mitään pahaa tarkoita. Voisi vain olla hössöttämättä ihan niin paljon. Kun olisikin vain vauvasta " huolissaan" mutta kun on minusta ja miehestäkin. :) Me molemmat kuulemma tehdään ihan liikaa töitä ja nähdään toisiamme ihan liian harvoin. Äitini ei ymmärrä miten ehdimme hoitaa parisuhdettamme. Meillä tämä systeemi toimii enemmän kuin hyvin. Ja joka päivä me näemme ainakin sen verran että hyvät yöt sanotaan. Harva pari tuijottaa toisiaan silmiin 24 tuntia päivässä. :) Enkä minä nyt omasta mielestäni liikaa töitä tee. Toki teen enemmän kuin moni opiskelukaverini mutta minä olen luonteeltani semmoinen etten oikein osaa olla tekemättä mitään.

No menipäs tämä nyt taas selittelyksi.. :)

Ilta menee telkkua töllätessä. Uusi Selviytyjät alkaa tänään ja sitä katsotaan miehen kanssa. Mies tuolla keittiössä kokkailee jotain iltapalaa meille. Harvinaista että mies on jo nyt kotona mutta kivaahan se vain on. :)

(.) ei muutoksia. Iltajumpat menossa. Taitaa odotella tuota isukkiaan juttelemaan kanssaan. :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 25+3

Vierailija
10/41 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla on aika " komea" masu jo... rv 20+ jotain oli sf jo 21cm. Tosin sitten 22 viikolla se oli edelleen sen saman, mutta nyt on kyllä selkeesti noussut taas kohdun yläreuna.

Mulla se näyttää ihan pallolta joka pullahtaa tosi selkeesti ulos tosta lonkkaluitten välistä.

En osaa käyttää löysiä vaatteita, joten koko maailma kyllä näkee että täällä ollaan raskaana:) Ja miksei sais näkyäkin, on sitä niin kovasti toivottukin.

Anitan tukivyöstä sen verran, että mä tein löydön kirpparilta.. Ostin toisen Anitan 2¿:lla! Uskomaton säkä sanoisin..

Miusumausu ja masu-Eemeli 25+3

Vierailija
11/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti oli ollut ihan vaaratonta, koskapa sillon ei ollut tapahtunut mitään kohdun suulla. Mulla sitä oli siis jo monta viikkoa sitten.

Jaa aikasta valoshow:lle.. no ehkä.. mut eikös ne USA:n ihmemaassa koristele jo kuusenkin joskus viikkoja ennen.. Ja eihän siihen jouluun ole kun kuukausi ja pari hassua päivää :)

Vierailija
12/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos PINJA72 neuvoista. Mittasin SF;n ja nayttaisi olevan 21cm. Mittasin vyotaronymparyksenkin sitten samalla.. 84cm. Jee jee :)

Muuten ei kummempia. Hiljainen on pinokin nain Sunnuntaina. Hauskat viikonlopun jatkot kaikille!!

Browniette 24+3

Vierailija
13/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollu hemoglobiini 140, nyt kuitenki raskausaikana se on ollu koko ajan matala, ruokavaliolla sitä ei ole yritetyksestä huolimatta saanut nostettua. Yli kuukauden oon syöny rauta tabletteja ja hemoglobiini silti tippuu entisestään ja on nyt 110. Neuvolas käski ottaa 2 tablettii päivässä.

Ennen raskautta olin 168/52, masu on kyl aika valtava, takit alkaa vedellä viimesiä, kohta ei saa enää kiinni. Neuvolas 21+4 SF mitta oli 21.

Selkää on alkanu särkee ja yöllä valvottaa ku mikään asento ei ole hyvä (ja masussa on ihan mahdoton meno), mut johtuu varmaan lähinnä rasituksesta töissä, maha on vähän tiellä ja työasennot kärsii ja ergonimiset asennot voi unohtaa saman tien, pelkkiä nostoja ja tavaroiden kantamista. Huomenna oliski työterveyslääkäri josko pääsisi ennen aikaselle äitiyslomalle koska mun työ on erittäin fyysistä ja rankkaa, raskaana en jaksa tehdä puoliakaan entisistä hommista eikä oikeestaan mikään mun työssä ole suositeltavaa muutenkaan raskaus aikana, eikä mitään muitakaan hommia ole.

Muuten on menny kauheen kivasti, virtaa riittää, arkisinki jaksaa lenkittää koirat, treenata niitä, sit viel kotityöt illalla ja viikonloppusin on yleensä taas treenejä, näyttelyitä ja jaksoimpa vielä kaverin synttäreilläki olla pilkkuun asti baarissa bilettämässä.

Hauskaa joulun odotusta kaikille, seuraava joulu onki sit jo aivan erilainen.

Vierailija
14/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tämä päivä on mennyt lähinnä laiskotellessa ja ulkoillessa. Aamupäivällä kävin lenkillä ja poljin vähän kuntopyörällä. Appivanhemmat kävivät visiitillä tuossa iltapäivällä. Heidän lähdön jälkeen olen siis lähinnä löhöillyt telkun ääressä ja syönyt kaikkea hyvää. :)

HEMOGLOBIINISTA. Taas on neuvolakortti tuolla käden ulottumattomissa mutta muistaakseni se oli edellisellä käynnillä jotain 130 luokkaa. Edelleen se on siis oikein hyvä enkä ole rautaa syönyt. Viimeksi jo kyllä epäilin sen laskeneen kun olin väsynyt mutta eipä ollut. Taas epäilen. :)

Omassa (.) ei ihmeempiä. Potkuja satelee pitkin päivää ja perinteiset vaivat riesana edelleen. Eli selkää ja liitoksia särkee + närästää. Tänään on mennyt suklaata taas sen verran että on ihan ällö olo. :) Pakko oli taas syödä niin paljon..

Miestä odottelen kotiin. Voisinkin tästä mennä laittamaan ruokaa kun hän vähän lupaili ennen seiskaa ehtiä kotiin. Alkaakin jo nälkä vaivaamaan. Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 25+4

Vierailija
15/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Minäpä vielä kasvatan tätä hiljaista pinoa, jahkapa ihmiset viestini tavoittavat...

Lyytikki: Olitkos hoitoalalla ja kotihoidossa töissä muistaakseni? Minä olen pienessä dementiayksikössä ja välillä mahassa tuntuu jo ikävästi. Saapas nähdä minne asti täällä sinnitellään. Työsopimuksen jatkumisen toivossa yritän ensi vuoteen ainakin!

Täällä alkaa myös olla ergonomia välillä aika hukassa, kun kaikki asennot tuntuu hankalalta. Onneksi mahdollisuus tehdä hommat omaan tahtiin, ei ole mitään pakkoaikataulua. Kunhan ennen puoltapäivää on vanhukset vaatteissa! :)

Mulla mitat ennen raskautta oli 170/80,5 ja samoissa mennään edelleen. Vatsanympärys kasvanut ja sf oli 18+ viikolla 18cm. Tiistaina saan tietää, onko kohtu kasvanut sitten viimekerran.

Käytiin miehen kans kodin1sessä ostoksilla ja ostettiin jouluvalot ja kuusi. Meillä onkin eka joulu yhteisessä kodissa :) Minä taidan ripustella jouluvalot sitten viikon päästä, kun adventtikin alkaa. Eipähän tarvi niitä sitten heti olla nykimässä pois, kun minä lopetan joulun suurin piirtein siihen loppiaiseen.

Lily oli käynyt shoppaamassa lindexillä, minäkin ostin sieltä kaksi ihan tavallista trikoopaitaa ja hyvin menevät masun yli! Paljon edullisempia ovat, kuin " viralliset" odotusvaatteet. Suosittelen!

Minä jatkan iltaani hiusten värjäämisen ja idolsin katsomisen parissa, huomenna olis hammaslääkäri. Muisti tuntuu olevan nykyään ihan hakoteillä, joten saapas nähdä muistanko mennä... Huomenna uuteen viikkoon!

~cadavera&muru~ rv22+0

Vierailija
16/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Nyt on viikonloppu Tampereella vietetty ja oikein oli kivaa nähdä ystävää pitkästä aikaa, samalla pyydettiin häntä tulevan vauvan kummiksi ja nyt on kaikki kummit pyydetty. Eilen käytiin ostoksilla Koskikeskuksessa ja oisin käyny sieltä Nanoukista kattomassa niitä Vero Modan äippävaatteita, mutta niitä tuleekin heille vasta joulukuussa. En sitten saanut niitä. Takastulomatkalla käytiin onnittelemassa mun kummityttöä, joka täytti eilen 11 vuotta. Ja pitihän meijän käydä vielä tuossa Järvenpään Prismassa, kun siellä oli joulupukki... Kylläpä meijän neiti rohkeasti kävi pukin kanssa juttelemassa ja toiveensa kertomassa. Ihanaa, tuo lapsen usko joulupukkiin, mulle ihan tuli kyyneleet silmiin, kun oli niin suloinen ja herkkä hetki.

HEMOGLOBIINI mulla oli viimeksi kaksi viikkoa sitten 128, eikä aloitettu vielä rautaa. SF-MITTAA ei oo vielä mitattu, ehkä sitten seuraavassa neuvolassa vika päivä. Pituutta mulla on 175cm ja lähtöpaino oli 62kg. Kyllä tää paino näyttää ihan hurjalla tahdilla nousevan, paljonkohan on lopussa???? *jännittää*

Omaan masuun ei uutta kuulu. Yritän tällä viikolla saada tuota miestä kuvailemaan tätä masua, niin saan uutta kuvaa jakoon sähköpostirinkiin ja [b]keskiviikkonahan me osan kanssa nähdäänkin[/b]!

Hauskaa illanjatkoa!

Monkey ja mosse rv. 22+4

Vierailija
17/41 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin tänään miehen mummun 70 vuotis päivillä ja olipa ihanaa syödä montaa eri sorttia ruokaa ja kakkukahvia..nyt sitten närästääkin ; )

Omassa (.) ei ihmeitä. niilo taitaa poikittain olla tänään kun samaan aikaan tuntuu liikkeitä sekä vasemmalla että oikealla masunpuoliskoilla. Nää liikkeet on sitten ihania..vielä..kun ne eivät satu. Odottakaan kun päästään tuonne 30+ viikoille niin alkaa jotkut potkut sattuun niin että itekin joskus säpsähtää , ) Kaikin pulin tää keskiraskaus kivaa aikaa. Totesin just että nivusten vihlominen on jääny..johtuisko siitä että kohtu noussut ylemmäks. Sen sijaan taas selkä vaivaa useemmin ja närästääkin enemmän. kaikki silti vieä ihan sidettävissä..sen sijaan työntekoa vaikea sietää näillä selkävaivoilla.

Mähän olin to ja pe saikulla kun ääni lähti, yskitti ja oli lämpöä..noh perjantaista saakka ollu jo suht hyvä olo ja äänikin kulkee taas mutta viimeyönä tuli taas kurkku tosi kipeeks ja nenä meni ihan tukkoon. Onko teillä muilla jotka nyt viimeaikoina ootte nuhaa sairastelleet ollu tällästä " tullako vai eikö tulla tautia" tai että tulee uudestaan kipeeks heti? Nyt siis oikein virus perästä tautia liikkeellä joka kuulemma saattaa kestää kertoi lääkäri keskiviikkona. Katsotaan nyt mikä olotila huomisaamuna että pääsenkö töihin. Jos tälläsenä on niin pääsen mutta jos kipeempi ni en pääse. anyway..herätys 5,45 joten taidan pian hiihdellä sänkyyn jos tuosta nukkumisesta nenä tukossa taas mitään tulee niinkuin ei viimeyönäkään kovin hyvin tullu..Muutenkin aina su-ma yö mulla levoton..

Huomenna olis neuvolakin joten yritän tulla illalla kertoon mun uudet kuulumiset ja sen maagisen fundus mitan ; ) Jos en huomenna ni viim tiistaina. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
18/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikon keskiviikkona olisi lääkäri rv 25+0 ja jännittää aika lailla, koska pelkään että kohdunsuulla on tapahtunut jotain mitä ei saisi vielä tapahtua. En ole reiluun kuukauteen pystynyt käymään kävelyllä enkä juuri muutakaan liikuntaa pysty harrastamaan, koska käy häpyluuhun ja on aivan hirveenä painon tunnetta alapäässä. Kävin tässä jokunen viikko sitten lääkärissä ja siellä sanottiin, että kohtu on aika alhaalla ja se aiheuttaa painon tunnetta. Kivut ovat niitä ns. liitoskipuja.

Mieliala vaihtelee täydellisestä masennuksesta ihan " normaaliin" . Lähinnä minua masentaa tuo maha joka painaa niin perhanan ikävästi ja kun ei pääse liikkumaan. Meillä on kaksi lasta (4 v. tyttö ja 5 v. poika) joiden kanssa pitäisi joka päivä jaksaa käydä ulkona ym. Seisominen on aika tuskallista. Mutta pitää yrittää kestää loppuun asti.

Mullakin on käytössä Anitan tukivyö ja siitä on jonkin verran ollut apua, mutta ei tarpeeksi. Suosittelen kyllä sitä kaikille odottajille!

Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
19/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on alkanu tuntua kipua vatsassa ja muillakin ilmeisesti näitä on. Täytyy alkaa harkitteen tota tukivyötä siitä varmaan apua on. Mutta nyt siirryn huomisen odotteluun kun lähdetään mieheni kans kylpylään ja sunnuntaihin asti saa vaan olla ja nauttia! Ihanaa!

Hyvää viikonvaihdetta kaikille.

Vierailija
20/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä pinoa nähnyt, joten aloitin sitten... Laiton koko loppuviikon samaan pinoon, kun lauantaisin ja sunnuntaisin tuo kirjoittelu on ollut vähäisempää niin menee hyvin perjantain kanssa samassa.

Meillä mies oli keskiviikkona viisaudenhampaan poisto leikkauksessa ja luultiin että on loppuviikon sairaslomalla. No lääkäri laittoikin vaan kaksi päivää... Sanoi että 3 päivää pitää ottaa rauhallisesti ja urheilu kielletty viikon, mutta töissä sitten pitäisi kuitenkin olla. Mies sitten lähti tänä aamuna töihin, ei soittanut lisää lomaa. Se syöminen vaan on tosi hankalaa kun pehmeää pitäisi olla. Meinaakohan se mössätä tänään ruokansa? Muutenkin pitää nyt olla tarkkana kellon kanssa kun sai penisilliini kuurin. On tarkat ruoka ja lääkeajat.

Mä sain sitten eilen sen tukivyön:) Kyllä on kuulkaa olo mukava. Alavatsaan ei satu vaikka kuinka kävelee, tahtikin voi olla ripeämpi kun viimeaikoina. Alaselkäkään ei ollut eilen illalla niin kipeä:)

Muuten ei olossa muutoksia...

Neiti huutelee, täytyy mennä katsomaan...

-Santtu ja Valttu 25+2