Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN loppuviikko(pe-la-su)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkolivegreen] Se on taas perjantai ja viikonloppu edessä! Ajattelin tänään käydä vähän jouluostoksilla, mies saa sillä aikaa laittaa meidän eteiseen loput kaapit=)

Mulla on kans poistettu viisaudenhampaita, kolme kappaletta yhteensä. Yksi on leikattu ja kaksi revitty. Leikkauksen jälkeen sain pari päivää saikkua, ja kaikki menikin ihan hyvin. Samalla kertaa vedettiin myös yksi viisuri, eli alahammas leikattiin ja ylähammas kiskottiin irti. Mua vaan ärsytti ne tikit, kun ne ruopes löystyy... Oli vielä juhannus, mutta ei se menoa haitannut. Lääkekuuri oli kuitenkin ohi jo silloin.

Sitten yksi hammas revittiin viime keväänä. Siitä ei sitten saikkua saanutkaan, mutta mulla nousi kova kuume, ja saikullehan siitä sitten loppujen lopuksi jouduin. Ja suu oli todella kipeä!

Mä ajattelin kans hommata tukivyön, ensi viikolla olisi tarkoitus ostaa. Toivottavasti vähän auttaa näihin mun kylkikipuihin. Kipeytyykö kenelläkään muulla kyljet?

NapNap rv24+2 [/color]

Vierailija
22/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santtu: minkämerkkinen tukivyö siulla on? ja mista hankit ja mihin hintaan?

Itse ostin Carriwell:n semmosen kevyen tukivyön, mikä on jo nyt osoittautunu liian kevyeksi, eli ei tue tarpeeksi, onneksi oli halpa N.13¿ ... Mutta on muuten kiva, jos on masunalle jäävät housut, ja laittaa sen ni masu ei oo heti paljaana jos paita vähän nousee.....

Lähetään tänään anoppilaan maaseudulle viikonlopuks, ihanaa päästä maaseudulle, kumpa siellä olis edes lunta !!!!

En tiedä tekeekö tää raskaus Joulun-fiilistelyn vielä suuremmaksi, kun oon jo nyt ihan täpinöissäni ja haluisin jo koristella kotia, mut en taida viittiä ennen joulukuuta !!!!! Mies ei oo niin innostunu noista koristuksista, mutta aion niitä laittaa.... Aikasempina jouluina ei olla juurikaan omaa kotia koristeltu, kun mennään maalle jouluks eikä olla sitten paikalla, mut nyt haluun kyllä fiilistellä joulua kotona koko joulukuun !!!!!

Masussa on ollu tänään hurja meno päällä, taitaa olla niitä vilkkaimpia päiviä =o]

Mukavaa viikoloppua kaikille !!!!!

Fiona+vaavi 23+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa! Taas on ollut pitkä aika, jotta on ehtinyt kirjoittelemaan. Oon kyllä välillä käyny pikasesti lukasemassa, mitä palstalle kuuluu...

Santtu_81: Millasia mahakipuja sulla on ollu? Oon huomannu tällä viikolla, että ku touhuaa ja kävelee reippaalla vauhdilla, niin mahaan rupee sattumaan... Aluksi mietin, että voisko ne olla harjoitussuppareita, mutta en tiedä, ku ei oo kokemusta. No, sit ku on istahtanu alas ja levänny ja ottanu rauhallisemmin, niin mahassakaan ei oo " kinnannut" . Aattelin vaan, että onko mulla samanlaisia " kipuja" ja lähtiskö ne tukivyöllä. Nyt oon pari päivää kävellyt rauhassa ja ottanut muutenkin rauhallisemmin, niin mahassa on ollut paremmat fiilikset... Paljonko maksoit tukivyöstä ja mistä hankit sen? Olitko lääkärissä ensin kyselemäs noista kivuista? Mulla on ollu myös alaselkäkipuja (kuulemma selkä on normaalia enemmän notkolla alhaalta).

Muuten olo on hyvä! Töissä ollaan ja koko ajan tekis mieli surffailla netis vauvasivuilla kattellen tarvikkeita yms. Viime viikonloppuna ostettiin turvakaukalo ja vaunut+sänky+hoitopöytä olis takoitus hankkia tammikuussa.

Tinttu81

rv 22+1

Vierailija
24/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Anitan vyön Bebesistä Helsingistä, Forumista. Heillä on myös nettikauppa (www.bebes.fi). Maksoi 41e.

Vierailija
25/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman laisilta nuo sinunkin kivut kuulostavat. Viime viikolla oli neuvolalääkäri ja samalla kyselin noista kivuista. Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata onko supistuksia, kohdunsuulla ei ainakaan mitään ollut tapahtunut. Esikoisen aikaan kun ei ollut muuta kun kunnonsupistukset synntyksen jälkeen niin en osaa sanoa miltä harjotussupparit tuntuu. Epäilen kyllä että supistelua oli. Lääkäri nimenomaan suositteli tätä vyöt. Sanoi että jos meinaan kävellä loppuun asti kannattaa hankkia vyö. Edellisestä viestistä näetkin mistä ostin ja paljonko maksoi:)

-Santtu

Vierailija
26/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Hrr, täällä on semmoset -10 pakkasta ja jopas tuntuu kylmältä!

Täällä myös yksi tukivyön hankkinut, eilen kävin ostamassa ja tänään pääsee sitten tositestiin töissä. Ostin Patrician tosi tukevan mallin, kallis oli, mutta toivottavasti auttaa töissä jaksamaan pitkään!

Näin viimeyönä kamalaa unta. Siinä meni lapsivedet tai jotain vastaavaa ja ajattelin kauhuissani, että vauva on vielä liian pieni syntymään. Inhottava oli aamulla herätä. En olekaan aikasemmin nähnyt mitään painajaisia vauvaan/raskauteen liittyen. Kai alitajunta tekee tepposet, kun eilen uskaltauduin ostamaan ekan pienen bodyn vauvalle. Onko muut nähneet painajaisia?

Vaunuista vielä. Aikooko kukaan ostaa edullisempia, esim. Carena tai Ora merkkisiä vaunuja? Mua kiinnostaa varsinkin nuo Orat, mutta ovat vaan aika suuri kokoiset kasaan laitettuna, että mahtunevatko autoon. Olisivat myös suomalaiset, mikä on mielestäni plussaa. Että miten kestävät käytössä, onkos kokemusta?

Mulla nakkikeitto tuolla porisee, täytyy varmaan lähteä kattomaan millä mallilla se on. Mukavaa viikonvaihdetta kaikille, minä vietän viikonlopun töiden merkeissä.

~cadavera&muru~ rv21+5

Vierailija
27/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu sellanen jumppapäivä, ettei aiemmin oo ollu tälläsestä tietoakaan. :)

MIELIALASTA oli joskus aiemmin puhetta, mutta mulla ei silloin ollut kommentoitavaa niihin. Nyt kuitenkin on ollut jonkinlaisia mielialan heilahduksia. Luulen, että johtuu osittain siitä, että olen saanut nukutuksi huonommin, kuin ennen ja väsymyksen mukana tulee ikävä avokkia, joka on siellä intissä vielä. Välillä on ollut sellanen olo, että jään neljän seinän sisälle enkä astu ulos ikinä ja sit taas onnellista odotusta, jolloin ei jaksais odottaa millään lapsen syntymää. Outo tämä ihmismieli.

Kyselin joskus aiemmin, että onko täällä ketään äitiä, jolla on EPILEPSIAA??

Nyt täytyy kuitenkin lähteä reippailemaan ulos ja hakemaan oksia kaneille jyrsittäviksi.

LEPPOISAA VIIKONLOPPUA, SYÖKÄÄ SUKLAATA JA NAUTTIKAA OLOSTA!

Bambi ja perhonen uusielle viikoille, tasan 22.

Vierailija
28/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kaikilla MAALISMASSUILLA jo iso maha, tai ainakin sellainen selkeästi huomattavissa oleva?

Kun ainakin kuvissa, joita on tullut sähköpostin kautta, on ollut masut jo hyvässä kuosissa. Itsellä mahaa ei vielä ole. Pikkuinen kumpu on alkanut tulla mutta ei sitä huomaisi jos ei tietäisi.

Vierailija
29/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkolivegreen] Monta kania teillä on? Millaisia pupuja?

Meillä on yksi kani, toinen jouduttiin lopettamaan syyskuussa pasteurella-bakteerin takia...

Eli tämä jäljelle jäänyt pupu on vuoden ikäinen, tosi pieni, ruskea pörröpää. Sillä on tukka!

Molemmissa meidän pupusissa on vähän leijonanharjasta, eli molemmilla hauskat " hiukset" . Pupu, joka jouduttiin lopettamaan, oli mustavalkoinen, todella kaunis tyttöpupu. Tämä toinen on poika.

Mulla on myös aikaisemmin ollut kolme kania, siskollani on tällä hetkellä kaksi kania.

Kanifani NapNap [/color]

Vierailija
30/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkolivegreen] Kyllä mun mahan ihan selkeästi huomaa, on jo kasvanut oikein kunnolla. [/color]

Vierailija
31/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Mulla alkaa masu muuttua vähitellen huomattavaksi, mutta en osaa sanoa, huomaako kukaan mun olevan raskaana jos ei tiedä. Isokokoinen ihminen kun olen, niin ei niin helposti huomaa. Itselle ja miehelle kyllä on masu näkyvillä ja vaatteistakin paljon riippuu, miltä näyttää.

Bambi@perhonen: Mulla tuli mies kotiin intistä heinäkuussa ja en kyllä kadehdi tilannettasi! Milloinkas saat miehen reserviin? Jos tammikuussa tulee kotiin, niin ei ole montaa aamua jäljellä! Tsemppiä sinulle!

~cadavera&muru~ rv21+5

Vierailija
32/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olla! Tuntuu että parin viime viikon aikana on ollut kasvupyrähdys. Alkaa toisinaan tuntua jo vähän kömpelöltä kumarrella. Mulla on edelliseen raskauteen hankittu Anitan tukivyö, joka oli silloin aivan ehdoton apu. Nyt olen sitä vasta satunnaisesti kokeillut, mutta voisi olla sopiva aika ottaakin se jo käyttöön. Sain myös fysioterapiasta lainaksi raskausajan SI-tukivyön, kun nuo SI-nivelperäiset lonkka-, selkä- ja jalkakivut ainakin viime raskaudessa vaivasivat kovasti. Pitäisi testailla sitäkin.

Reilu viikko sitten kirjoitin synnytyspeloista, ja haluan siihen liittyen vielä lisätä vielä toisenlaisen näkökulman. Alkupahoinvoinnista (rv 16 asti) selvittyäni olen vasta kunnolla päässyt innostumaan odotuksesta. Nyt on monesti aivan ihana haaveilla tuosta masua muksivasta pikku piiperöstä. Se on myös vaikuttanut noihin pelkoihinkin positiivisesti, vaikkei niitä kokonaan karkotakaan. Olen edelleen aikeissa mennä vielä juttelemaan polille. Mieskin on huolissaan kysynyt, että saammeko tällä kertaa mitään valmennusta. Esikoisemme syntyi siis sektiolla.

Leppoisaa viikonloppua!

toivottelee Eliisa (rv23)

Vierailija
33/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Piti ottaa kantaa tuohon masun kasvuun.

Minulla on jo valtava pallo masun kohdalla. Yhtä iso kuin joillakin odottavilla ystävilläni viimeisillään ollessaan. Olen suhteellisen pienikokoinen ja hoikka sekä lantion ja rintakehän väli melko lyhyt. Alkuun tuntui, ettei masu kasva ollenkaan, mutta nyt kyllä koko maailma tietää minun olevan raskaana, mistä nautin täysin rinnoin. Ongelmia kuitenkin on odotettavissa lopussa, jos kasvu vauhti on tällainen. Tukalat tulevat oltavat, kun jo nyt hieman ahdistaa, varsinkin kun mahalaukku on täysi tai päivän ollut jalkojen päällä. SF-mitta oli kolme viikkoa sitten jo 20! Mitenkäs muiden maaliskuisten mitat?

Mukavaa viikonloppua toivottelee:mine + piiperoinen 25 + 1

34/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pötsiä kertynyt ihan palloksi asti. Hankin pari viikkoa sitten kaveriltani lähes käyttämättömän Anita-tukivyön. Kyllä se tukee selkää ja mahakaan ei ole niin heiluvan löllerön tuntuinen. Ostin myös ison kassillisen pienenpieniä vaatteita ja muutamat mammapöksyt. Mielestäni onkin paljon järkevämpää ostaa tuollaisia lyhytaikaisia tuotteita käytettynä. Eilenkin kävin kirppiksellä ja löysin sieltä Superman-potkarit! Ei voinut vastustaa kiusausta... maksoivat vaan euron.

Niin, asiasta kukkaruukkuun.

Arvauskeskuksen lekuri kirjoitti sitten saitsia tämän kuun loppuun (ja sittenhän onkin jo neuvolalääkärin aika). Kun vein saitsilappua töihin, rouva pomo sanoi herra pomon suunnitelleen jo aiemmin, ettei päästäisi minua enää töihin. On raasu niin peloissaan ettei mitään käy...

Mies pääsee parin tunnin päästä töistä.

Pitää lähteä pankkiin hakemaan uutta pankkikorttia uudella nimellä...

(milloinkohan opin sen???)

t: Hönniäinen ja kapellimestari rv tasan 25

Vierailija
35/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkolivegreen] Mulla oli sf-mitta viime neuvolassa rv23+0 muistaakseni 22cm. Eli ihan keskikäyrällä mennään. [/color]

Vierailija
36/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]en ehtinyt eilen kirjoittaa. luin kyllä kuulumisia pätkissä päivän mittaan, mutta oma kai taas jäi.

tuosta liikunnasta ja sykkeestä; mä muistin että jossain olisi ollut että näillä viikoilla korkeintaan syke 130, mutta olen tässä parikin kertaa todennut että varmaan voi olla korkeampi kun esim. töissä portaita neljänteen kerrokseen noustessa syke on 140..

ajattelin uimaan tänään! hankin kymppikerran kortin jo syyskuussa, mutta aloittaminen on jäänyt kun muita jumppaharrastuksia on jaksanut ihan mukavasti. nyt totesin että paras vaan aloittaa ettei koko kortti jää käyttämättä, menee nimittäin vanhaksi vuodenvaihteessa.

mulla maha näkyy kyllä kaikille, ei oo epäselvää vieraallekaan. mine kyseli sf-mitoista ja menen kyllä sun ohi;) jos sulla oli n. rv 22:lla mitta 20, mulla oli viikkoa aiemmin jo 22.. neuvolantäti ihmettelikin mun vatsan kasvuvauhtia, mutta totesi käsikokeilun jälkeen että ihan normaalin kokoinen, olen vaan sen mallinen että kaikki plumpsahtaa ulos:D ihan hauskaa nyt, mutta vähän jänskättää että mihinkähän ponchoon sitä joulun jälkeen mahdutaankaan kun ulkona alkaa oikeat pakkaset..

mies lähti vkonloppureissuun, mutta sain mummon tilalle; on tulossa viikonlopuksi tänne päin sukuloimaan. sukulointia ja siivousta siis tiedossa, kotona tuntuu olevan kaikki sotkullaan arkiviikon jälkeen..

tekis mieli leipoa jotain makeaa illalla, ja varmaan täytyykin jos tulee kyläilijöitä myös meille. ehdotuksia?

mukavaa viikonloppua kaikille!

:) Caddie ja Pirpana, rv 23+3[/color]

[color=red]Pssst. Muistakaa mammojen Hgin tapaaminen Sanomatalossa ens ke klo 17.30![/color]

Vierailija
37/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli SF-mitta rv 21+5 jo 22, ja meni siellä käyrien yläpuolella, eli Masu on aikamoinen pallo =o]

Fiona

Vierailija
38/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

....että minkä kokoisia itse olette? Sillä vaan, kun neuvolalääkäri jo kauhisteli masun kasvua jo tässä vaiheessa. Itse olen 156 cm pitkä ja painoin ennen raskautta 50 kg. Mieskin on pienikokoinen ja hoikka. Tilastollisesti meille ei pitäisi tulla kovinkaan suuri lapsi, eikä mitoiltaan vielä olekkaan suuri, mutta minun kokoon nähden kylläkin. Kiloja minulle ei ole siunautunut montakaan, joten masuasukki todella on pullahtanut tuohon eteen ja kasvaa kokoajan siihen enemmän. Äitiyshousuja olen pitänyt toiseltakuulta saakka ja omat takit eivät ole mahtuneet koko syksyyn, talvitakeista nyt puhumattakaan. Vetskarit ei vain mene kiinni. Enpäs tiedä miten selviän talvipakkasilla. M- ja L-koon takit sitten muualta esim. hartioista aivan järkyttävän isoja. No, eihän tässä montaa kuukautta tarvitse kärvistellä, aika kuluu liiankin nopeaan.... Kohta raskaus on jo ohi, nyyh!

Terkuin

mine + piiperoinen 25 + 1

39/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 senttinen kompakti kokonaisuus. Ja aina ollut pömppismallinen. Ei mikään ihme että pötsi työntyy eteenpäin hurjaa vauhtia kun ei sillä ole pystysuunnassakaan kauheasti tilaa kasvaa.

Sf-mitta oli vk 23+6 neuvolassa mitattuna 22 cm, eli keskikäyrillä.

Itse olin syntyessäni 4,1 kg, joten jos kapellimestari on lähellekään samanpainoinen, niin olen takuuvarmasti hurja näky loppuraskaudessa ;-)

Vierailija
40/41 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan koosta..Mulla oli viikolla 20+4 sf-mitta 21, eli yläkäyrän yläpuolella, mutta ei se mielestäni silti ole valtava. Ihan eri mallinen tämä kyllä on kuin tyttöä odottaessa, on nyt ihan tuossa keskellä ja takaa ei huomaa. :) Painoa on kyllä kertynyt (mielestäni) ihan liikaa, vaikka neuvolassa terkka rauhoittelikin.

On kyllä aika jännä, kun mahan muoto vaihtelee päivän mittaan hirveästi, välillä on ihan piilossa ja sitten pullahtaa ulos. Riippuu varmaan vauvan asennosta...?

Viikonlopuksi ei mitään kummia suunnitelmia, menen pumppiin, jos olo sallii ja huomenna ajattelin käydä mammajoogassa katsomassa, mitä se on. Mies on illan töissä, joten tytsyn kanssa touhutaan kaksin. Saa nähdä, jaksaisko vaikka kaupungilla pyörähtää. Meillä olis pikkujoulut parin viikon päästä ja joku yläosa pitäis löytää.

Aikaisemmin oli puhetta hampaanpoistosta...no mulla olisi se edessä vajaan kuukauden päästä. Hieman jänskättää, mitä siitäkin tulee..luottamus mennyt hammaslääkäreihin tämän hampaanhoidon suhteen... :(

-pixi rv22+4-