Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on alkanut juopotella, tuntuu kamalalta :-(

Vierailija
30.03.2012 |

Viimeisen kk aikana on tullut illalla autotalliltaan kotiin humalassa 3 kertaa. Kotona juo harvoin, ei käy myöskään baareissa kuin minun kanssani ehkä kerran pari vuodessa.

3 v. lapsemme on ollut joka kerta hereillä kun mies on tullut, ja minä en voi sietää että aikuinen on lapsen aikana humalassa.

Mies ei ole agressiivinen yms., mutta minua ahdistaa suunnattomasti. Itse olen yksinhuoltajaisän kasvattama, ja isäni juopotteli paljon. En halua lapselleni samaa. Ja tiedän mieheni isän myös juopotelleen kotona.

Olen joka kerta kertonut selvästi etten ko. toimintaa hyväksy. Ja että jos haluaa juoda, menee vaikka baariin. Mutta silti jo kolmas kerta pienen ajan sisällä, kun sitä ennen ei koskaan. Mies sanoo että on stressiä, mutta on hänellä ennenkin sitä ollut tämän 5 vuoden aikana, mitä olemme tunteneet, ei nyt ole mitään sen stressaavampaa tilannetta päällä.

Olen todella huolissani, pelkään että hänelle on tullut alkoholiriippuvuus. Olen tosissani puhunut miehelle että jos tuo jatkuu, että kotiin tullaan kännissä, minä otan varmasti eron. En haluaisi koska rakastan miestäni. Mutta osin oman lapsuuteni takia olen tuossa asiassa ehdoton.

Todella paha mieli, itkettää, en tiedä mitä voisin tehdä että miehelle menisi jakeluun että alkoholismi kehittyy juuri tuolla tavalla, että keksitään milloin mitäkin syitä miksi pitää juoda, vaikkei ennenkään ole tarvinnut. Ne ovat vain tekosyitä, oikea syy on se että riippuvuus on jo kehittynyt. Ja se että alkoholi auttaa stressiin, kipuun, väsymykseen tai v*tutukseen, on vain harhaa, ja kaikki johtuu riippuvuudesta. Minä tiedän alkoholiriippuvuudesta kaiken koska olohuoneessamme on asunut virtahepo.

Ja siis miehellä ei ole ollut tätä ennen alkoholiongelmaa.

En halua tätä, en oikeasti halua. Itkettää,kiitos jos joku jaksoi lukea. :'-(

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Ehkäpä mies kritisoikin juuri tätä.

kyllä se on lapsenkin koti eikä sinne kuulu keskellä päivää sammuva aikuinen. Tuo pitäis aikuisen ihmisen tajuta jos ei oo viina pehmentänyt päätä.

23

Nimenomaan, myös lapsen koti. Ja minusta ei ole väliä, ajattelen tässä enemmän lasta kuin itseäni. EN halua keskellä päivää humalaista aikuista lähellekään lastani. Tänäänkin mies meinasi horjahtaa lapsen päälle.

Aika omituista että joku edes kehtaa puolustella miestä. Taitaa olla joko itse kotona lasten nähden juopotteleva, tai sitten omaa sellaisen kumppanin.

Vierailija
42/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen kerran eläissään kiskoo pullon kossua yhdeltä istumalta, 12,5 annosta, niin hän on sitten lopun elämäänsä suurkuluttaja? Tämähän sun logiikkasi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen kerran eläissään kiskoo pullon kossua yhdeltä istumalta, 12,5 annosta, niin hän on sitten lopun elämäänsä suurkuluttaja? Tämähän sun logiikkasi on.

Miksi tässä nyt väännetään kättä siitä onko mieheni alkoholin suurkuluttaja vai ei? :-O Tosiasia on se,että miehellä on ollut stressiä, jonka takia hän on ratkennut ryyppäämään. Ja minä en aio sellaista sietää todellakaan, että tulee tänne minun ja lapsen silmien eteen kännissä, voisi olla baarissa tai jossain muualla. Tämä ON ongelma, vaikkei mies kaikkien kriteereiden mukaan olisikaan alkoholin suurkuluttaja. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, ja missä ihmisten empatiakyky on?

Mun on pakko pistää mies nyt valitsemaan, joko juopottelu tai perhe. Yhtään kertaa en enää känniäliötä kotonani katsele.

Vierailija
44/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen ei todellakaan tule toistuvasti lastensa eteen änkyräkännissä, eikä ap:n tarvitse sitä hyväksyä.

Ap, kenkää vaan miehelle jos ei tuo lopu, suosittelen minä.

Vierailija
45/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ei välttämättä ole sinä tai lapset mutta mies on tyytymätön elämäänsä.

Voin sanoa, että siitä se pahenee.

Vaikka kuinka nalkuttaisit tai kävisitte missä lie perheneuvoloissa, mihesi ei lopeta kännäilyään vaan päinvastoin pahentaa siitä lisää.

Joko kestät sen kännäilyä tai puhallat pelin poikki heti, eli lähde menemään lasten kanssa.

Se avaa äijän silmät , tai sitten ei.

se jää nähtäväksi.

Omalla kohdallani, mies meni ja tapasi uuden naisen. Erottiin ja mies meni uudestaan naimisiin uuden naisen kanssa. Sitten 2 vuotta ja uusi

nainen potkaisi äijän ulos, vanhojen tapojen takia, eli viinan.

Nyt tämä mies asuu äitinsä nurkissa ja syyttää kaikkia omaan tilaansa johtuen.

Dokaaminen jatkuu kahta kauheampana ja joka toinen yö menee sillä putkassa yms paikoissa mihin on raahattu kännissä.

Viimneeksi kun puhuin sen kanssa, eka lause oli: en ikinä lopeta viinanjuontia, koska ei huvita ja se on ainut asia jota haluaa tehdä.

Solong.....adios juoppo, toivottavasti kuolet sinne koloos.

Vierailija
46/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaaa keskustella vakavasti asiasta. Mä ymmärrän sua paremmin, ku hyvin. Mun isä oli alkoholisti ja asuin siis alkoholistin kanssa. Tiiän kyllä millasta se on ja olen sanonut mun miehelle, että jos hänestä tulee joskus samalainen,niin lentää pihalle. Nyt tuo mies tuntuu juovan aina vitutukseen, stressiin ja sit vaan ihan sillä, kun on ollu raskas viikko. Ja se juo MUN mielestä aika usein. Jonkun mielestä (ja varsinkin sen mielestä) se on vähän, mutta se mitä oon ite eläny lapsuuden juopon kanssa, niin en nykyään siedä tuota juomista hirveesti. Sillon tällön saa ottaa, mutta ei jatkuvaan. Tsemppiä sinne ja yritä puhua sen miehen kanssa. Mun mies ei mun mielipiteitä kuuntele. Toivottvasti sun mies kuuntelee sun mielipiteitä

Vierailija
47/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni joi vastaavia kännejä kun olin pieni. Hän ei koskaan juonut kotona, mutta tuli siis joskus kotiin humalassa, ja ne tilanteet olivat kaameita. Väkivaltaa ei ollut. Joskus olin vielä hereillä, kun äiti puhui isälle järkeä, ja isä sitten sammalsi tuohtuneena, kuinka hän vain "silloin tällöin". Näitä tilanteita ei edes montaa kertaa ollut, kahden käden sormilla laskettavissa kun olin alle 10-vuotias, mutta silti muistan ne vieläkin, jopa alle 5-vuotiaana tapahtuneet.

Koko kodin ilmapiiri on erilainen, kun vanhempi on kännissä, ja vanhemman luonne muuttuu. Ei lapsi ymmärrä, miksi vanhempi muuttuu oudoksi. Ei voi ymmärtää sitä humalatilaa. Se voi olla todella pelottavaa pienelle lapselle.

Vierailija
48/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä asenne täällä monilla, puolustelette ap:n miestä ja vähättelette sitä että hän esiintyy lapsensa edessä humalassa.

SE EI OLE TODELLAKAAN OK, koittakaa tajuta se!! Oltte ilmeisesti itse niitä jotka juovat lapsen nähden, surullista...

Mutta vaikka kuinka joisi, niin lapsia pitää siltä omassa kodissaan suojella.

Ap, jos ei ukko lopeta tuota touhua pian, potkaise pihalle. niin minä tekisin.

Vierailija
49/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti tekis noin niin kauhea huuto ja tuomitseminen, miehelle kyllä näkyy joiltakin ymmärrystä heruvan... Mies hakekoon apua tai sitten on ero edessä!

Vierailija
50/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää:( Mitä mä teen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi