Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on alkanut juopotella, tuntuu kamalalta :-(

Vierailija
30.03.2012 |

Viimeisen kk aikana on tullut illalla autotalliltaan kotiin humalassa 3 kertaa. Kotona juo harvoin, ei käy myöskään baareissa kuin minun kanssani ehkä kerran pari vuodessa.

3 v. lapsemme on ollut joka kerta hereillä kun mies on tullut, ja minä en voi sietää että aikuinen on lapsen aikana humalassa.

Mies ei ole agressiivinen yms., mutta minua ahdistaa suunnattomasti. Itse olen yksinhuoltajaisän kasvattama, ja isäni juopotteli paljon. En halua lapselleni samaa. Ja tiedän mieheni isän myös juopotelleen kotona.

Olen joka kerta kertonut selvästi etten ko. toimintaa hyväksy. Ja että jos haluaa juoda, menee vaikka baariin. Mutta silti jo kolmas kerta pienen ajan sisällä, kun sitä ennen ei koskaan. Mies sanoo että on stressiä, mutta on hänellä ennenkin sitä ollut tämän 5 vuoden aikana, mitä olemme tunteneet, ei nyt ole mitään sen stressaavampaa tilannetta päällä.

Olen todella huolissani, pelkään että hänelle on tullut alkoholiriippuvuus. Olen tosissani puhunut miehelle että jos tuo jatkuu, että kotiin tullaan kännissä, minä otan varmasti eron. En haluaisi koska rakastan miestäni. Mutta osin oman lapsuuteni takia olen tuossa asiassa ehdoton.

Todella paha mieli, itkettää, en tiedä mitä voisin tehdä että miehelle menisi jakeluun että alkoholismi kehittyy juuri tuolla tavalla, että keksitään milloin mitäkin syitä miksi pitää juoda, vaikkei ennenkään ole tarvinnut. Ne ovat vain tekosyitä, oikea syy on se että riippuvuus on jo kehittynyt. Ja se että alkoholi auttaa stressiin, kipuun, väsymykseen tai v*tutukseen, on vain harhaa, ja kaikki johtuu riippuvuudesta. Minä tiedän alkoholiriippuvuudesta kaiken koska olohuoneessamme on asunut virtahepo.

Ja siis miehellä ei ole ollut tätä ennen alkoholiongelmaa.

En halua tätä, en oikeasti halua. Itkettää,kiitos jos joku jaksoi lukea. :'-(

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkettää:( Mitä mä teen..

Typerä ääliö.

Vierailija
2/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti tekis noin niin kauhea huuto ja tuomitseminen, miehelle kyllä näkyy joiltakin ymmärrystä heruvan... Mies hakekoon apua tai sitten on ero edessä!

Näinhän se taitaa mennä. :-(

Ja nyt kun tässä muistelin, niin vaikka mies on 3 kertaa tullut tosi kännissä kotiin, niin on hän kyllä haissut alkoholille useita kertoja autotalliltaan tultua, muttei ole ollut silminnähden humalassa. Ja tänään kysyin että onko hän siellä tissutellut harva se ilta, ja muutaman kerran vain vahingossa lipsahtanut kunnon kännin puolelle, niin hän myönsi. En saanut selville kuinka usein on tissutellut, mutta kun siellä noin 5 iltana viikosta käy, niin uskoisin että joka ilta jotain. Ja tosiaan tätä ennen ei juurikaan.

Olemme tänään jutelleet, ja mies lupasi että laittaa korkin kiinni, ja lisäksi menee lääkäriin hakemaan lääkettä ahdistukseensa ja ilmeisesti jonkinasteiseen masennukseensa.

Lupasin että olen hänen rinnallaan jos hän hoitaa itseään. Hän ei halua meitä menettää, muttei nyt tietää todella menettävänsä, jos ei juopottelu lopu.

Niin ja teille joiden mielestä olen tiukkapipo, ei se ole todellakaan Ok ja normaalia jos raitis ihminen alkaa juoda, ja kuten on selvinnyt niin on juonut päivittäin nyt muutamia viikkoja. Annosmäärää en tiedä, mutta uskon että se määrä mitä en ole huomannut,(tai mistä en ole tehnyt numeroa) on voinut olla jotain 3-4 annosta. Eli aika lähelle jo mennään suurkulutuksen rajoja, tosin enhän tiedä vaikka menisi ylikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

relaa!

No, en relaa. :-)

Vierailija
4/50 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

relaa!

No, en relaa. :-)

Kyllähän miehellesi on riippuvuus tullut. Hyvä kun puutut asiaan alkuvaiheessa, toivottavasti onnistuu. Tsemppiä!!

Vierailija
5/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla sitä mieltä että ylireagoin. Mutta minä vihaan yli kaiken humalaisia, varsinkin miehiä, lapsuuteni takia, enkä halua varsinkaan lapseni lähelle humalaista vanhempaa, ikinä. EN todellakaan halua, enkä halua miestä joka on lapsen seurassa humalassa. Eli pakko erota jos ei tuo lopu. On joka kerta luvannut ettei toistu, silti on toistunut, nyt kolmas kerta tosiaan kuukauden aikana.

Vierailija
6/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
7/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa? Mistään?

Siis mikä stressaa ja mitä sille vois tehdä? Voisitko sinä tehdä jotain?

Tuskin miehestäsi alkoholistia kolmesta kerrasta tulee. Mutta kuulostaa kun teillä olis muitakin ongelmia..

Vierailija
8/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai edes keskustelemaan asiasta? Kannatan pikaista puuttumista, alkoholinkäyttöön puuttuminen vaan vaatii ennen muuta omaa motivaatiota. Jos sitä ei ole, ei muutostakaan ole luvassa.

Vierailija
9/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa? Mistään?

Siis mikä stressaa ja mitä sille vois tehdä? Voisitko sinä tehdä jotain?

Tuskin miehestäsi alkoholistia kolmesta kerrasta tulee. Mutta kuulostaa kun teillä olis muitakin ongelmia..

Ilman muuta olen koittanut puhua. On perustellut juomistaan milloin hyvällä fiiliksellä, milloin huonolla, milloin stressaavalla päivällä jne.

Ja ei toki kolme kertaa alkoholistia tule, mutta tuntuu pahalta kun mies ei kunnioita sitä kun olen sanonut etten halua missään tapauksessa että lapsi näkee vanhempiaan humalassa. Kun meidän molempien isät tosiaan ovat usein olleet humalassa kotona kun olemme olleet lapsia. Itse koitin usein juottaa 3-4-vuotiaana isälleni maitoa että tämä selviäisi, kun hän oli sammunut nojatuoliin.

Tulee jo näistä kolmestakin kerrasta flashbackeja. Ja mieskin on sanonut ettei arvostanut omaa isäänsä (joka on jo kuollut) koska tämä joi paljon.

Minä kun en vaan todellakaan halua taas sitä virtahepoa olohuoneeseen, en todellakaan.

Vierailija
10/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai edes keskustelemaan asiasta? Kannatan pikaista puuttumista, alkoholinkäyttöön puuttuminen vaan vaatii ennen muuta omaa motivaatiota. Jos sitä ei ole, ei muutostakaan ole luvassa.

Meinaan sitä ehdottaa huomenna, kun mies on selvinnyt. En enää luota ettei tämä toistu, koska on joka kerran pyydellyt anteeksi ja luvannut ettei tämä toistu.

Vierailija
11/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap. on sen kieltänyt omien traumojensa takia.

Paljon terveellisempää olisi ollla välittämättä, jos mies on vaan stressaantunut. Kuuntele häntä ja selvitä, mistä stressi johtuu? Älä tuomitse, vaan rakasta ja kannusta.

Kieltäminen on sellainen asia, joka ärsyttää monia. Jokainen haluaa tehdä päätöksensä itse.

Katso ap. peiliin!

Vierailija
12/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon terveellisempää olisi ollla välittämättä, jos mies on vaan stressaantunut. Kuuntele häntä ja selvitä, mistä stressi johtuu? Älä tuomitse, vaan rakasta ja kannusta.

Kieltäminen on sellainen asia, joka ärsyttää monia. Jokainen haluaa tehdä päätöksensä itse.

Katso ap. peiliin!

t.4

Vierailija
13/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap. peiliin!

Ai minunko pitäisi katsoa peiliin, kun mies lässyttää, kikattelee itsekseen ja lopulta sammuu? Olen yrittänyt kuunnella ja keskustella, mutta mies ei kunnioita minua. Eikö jokainen saa määritellä rajat mitä sietää ja mitä ei? Minä EN halua kotona juopottelevaa miestä, mieluummin vaikka baarissa. Miksi tässä minua syyllistetään? Miehellä on ihan samanlaisia traumoja juoppoisästä kuin minullakin, tai enemmänkin, koska minun isäni lopetti juomisen kun olin 8 v. Mieheni isä joi kuolemaansa saakka. Ja viinaan kuolikin.

Vierailija
14/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin vähän että minuthan tässä vaan syyllistetään. Eli siis se on ihan Ok jos isä on lapsensa edessä kännissä. Olisi varmaan eri ääni kellossa jos MINÄ olisin lasteni edessä kolmatta kertaa kk aikana. :-)

Vierailija
15/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen ihan itse valitsee, juopotteleeko vai ei. Muiden käytös on siihen vaan tekosyy. Juopolta ei koskaan lopu syyt juoda. Aina on vika muissa, ei koskaan itsessä.

Vierailija
16/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä "humalassa" siis oliko ottanut pari kaljaa autotallissa vai juonut pullon viinaa niin ettei pysynyt kunnolla pystyssä sillä siinä on jo iso ero jos asiaa ei katso "alkoholitraumalapsen " silmin.

Vierailija
17/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin vähän että minuthan tässä vaan syyllistetään. Eli siis se on ihan Ok jos isä on lapsensa edessä kännissä. Olisi varmaan eri ääni kellossa jos MINÄ olisin lasteni edessä kolmatta kertaa kk aikana. :-)

välttämättä muista seuraavana päivänä tapahtunutta, jos ei ole kyseessä traumaattinen pelottava ja väkivaltainen käytös. Ja enpä nyt niin syyllistänyt vaan itse taisit syyllistyä..

Mutta jos aikuiselle latelet jotain sääntöjä ilman keskustelua, helposti toinen kokee sen määräilynä yms.

Oletko nämä sääntösi kertonut jo ennen yhteenmuuttoa, onko miehesi ollut asiasta tietoinen?

Ja vaikka olisikin ollut teillä puhetta asiasta, kyllä sinunkin täytyy ymmärtää että kova stressi voi muuttaa ihmistä ja kaikki ei osaa hakea apua ajoissa muualta, ehkä alkoholi on ollut miehestäsi sopiva ratkaisu, on saanut rentouduttua.

Sinulla kun on noin kovat traumat lapsuudestasi, suosittelisin lämmöllä jotain terapiaa. Parisuhteen peikkona kulkee kyllä tuollaiset käsittelemättömät asiat ja voivat sotkea hyvänkin suhteen.

t.4

Vierailija
18/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä "humalassa" siis oliko ottanut pari kaljaa autotallissa vai juonut pullon viinaa niin ettei pysynyt kunnolla pystyssä sillä siinä on jo iso ero jos asiaa ei katso "alkoholitraumalapsen " silmin.

Kännissä, räkä poskella on ollut,pullon viinaa juonut. Keittiön pöydällä on muovinen 5 dl viinapullo jossa on muutama sentti pohjalla.

Vierailija
19/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä muista seuraavana päivänä tapahtunutta, jos ei ole kyseessä traumaattinen pelottava ja väkivaltainen käytös. Ja enpä nyt niin syyllistänyt vaan itse taisit syyllistyä..

Mutta jos aikuiselle latelet jotain sääntöjä ilman keskustelua, helposti toinen kokee sen määräilynä yms.

Oletko nämä sääntösi kertonut jo ennen yhteenmuuttoa, onko miehesi ollut asiasta tietoinen?

Ja vaikka olisikin ollut teillä puhetta asiasta, kyllä sinunkin täytyy ymmärtää että kova stressi voi muuttaa ihmistä ja kaikki ei osaa hakea apua ajoissa muualta, ehkä alkoholi on ollut miehestäsi sopiva ratkaisu, on saanut rentouduttua.

Sinulla kun on noin kovat traumat lapsuudestasi, suosittelisin lämmöllä jotain terapiaa. Parisuhteen peikkona kulkee kyllä tuollaiset käsittelemättömät asiat ja voivat sotkea hyvänkin suhteen.

t.4

Ok, ymmärrän. Tuo kulunut klisee "katso peiliin" vain vähän suivaannutti.

Ja terapiassa olen elämäni aikana käynyt aika paljon, kolme 1-2 vuoden jaksoa, 18-35-vuotiaana. Mielestäni se on auttanut, mutta siitä olen varma etten halua lapselleni isää joka on kännissä kotona. Ja en ole ladellut sääntöjä ilman keskustelua, vaan on keskusteltu paljonkin, olen kertonut tuntemuksistani ja ajatuksistani asiaan liittyen, mies on ollut ymmärtävinään, pyydellyt anteeksi ja luvannut joka kerta ettei se enää toistu, siis aamulla todella nöyränä on polvillaan pyytänyt anteeksi. Siksi olen niin vihainen, kun hän pettää lupauksensa.

Vierailija
20/50 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä, räkä poskella on ollut,pullon viinaa juonut. Keittiön pöydällä on muovinen 5 dl viinapullo jossa on muutama sentti pohjalla.

Niin siis korjaan että MELKEIN pullollisen juonut, koska noin 3 cm oli pohjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme