Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## HELMIMASUJEN PERJANTAIPINO ##

18.11.2005 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyistä oli puhetta. Mä oon nukkunut jo pitkään imetystyyny jalkojen välissä enkä enää pärjäis ilman. Tukee selkää paljon paremmin kuin tavallinen tyyny, kun se on aika paksu, mutta muotoutuu just siihen asentoon kun haluaa. Imetystyyny on sohvallakin ollessa ihana päätä tai alaselkää tukemassa. Kannattaa kokeilla!

Hankinnat alkavat meillä olla jo ihan loppusuoralla. Itse ostettavaksi on jäänyt oikeastaan vaan vaatekaappi vauvalle ja vaunut, ihanat Emmaljungan Ceroxit. Turvakaukalo, sänky, sitteri, hoitopöytä, imetystyyny, kantoliina ja hoitoalustat ollaan saatu kavereilta. Vaatteita on myös hirmu kasat valmiina, mm. mun omat vanhat vauvan vaatteet vuodelta -72! Ihan mahtavia retrokuoseja ja hyvässä kunnossa, ihanaa kun äiti on säästänyt melkein kaiken, mikä on vain ehjänä säilynyt. Ei niitä malta olla vähän väliä vellomatta :) Pitää muistaa itsekin säästää jotain omille lapsenlapsille.

Oikein ihanaa viikonlopun alkua kollegoille!

tohvi 28+0

Vierailija
2/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen syömään ryhtymistä...

Marcel kyseli, onko muilla seuraaja perehdytettävänä. Jeps, minulla! Kyseessä on onneksi vanha opiskelukaverini, joten tiedän tyypin ja mitä hän osaa... Mutta vauvasivuille on turha enää töistä mennä...

Tänään muuten huomasin töissä, miten oma keskittymis- ja ymmärtämiskyky on heikentynyt huimasti! En oikeasti ymmärtänyt lukemaani ja omat kirjoitelmanikin olivat työn ja tuskan takana. Mutta jos jossain oli jotain vauvoihin liittyvää, niin heti alkoi kiinnostaa!

(Hauskinta lienee se, että jos uutisissa puhutaan supistuksista, niin oletan heti niiden liittyvän synnyttämiseen...)

Hankinnoista... Riippumattosysteemi (Amazonas Koala) sängyksi muksulle ja tupperwaren tuttipullo. Mitään muuta en ole vielä hankkinut. Ensi viikolla alkaa loma ja sitten on aikaa shoppailla... :)

Mutta nyt syömään! (kermaista ananas-broilerikastiketta, pakastevihanneksia = suuri himon kohde ja riisiä)

Laivis rv 27+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt kirjoittelis ihan alkupäässä pinoon...

Meidän vauvalla on aika ihme räpellykset masussa, ihankuin vetäisi kroolia siellä :) Saa aivan ihme hepuleita ja riehuu mahassa niin että pötsi heiluu. Eilen taas rapsutteli mun kylkiä ja yritin tietenkin kokeilla josko sieltä tuntuisi pikkuinen jalka. Potkaisi sitten mua käteen joten ajattelin olla kiusaamatta :)

Kyllä sitä tunteekin itsensä kömpelöksi! Työpaikka on kolmannessa kerroksessa ja puuskutan kuin höyryveturi kun pääsen toimistolle. Puhuminenkin jo hengästyttää. Hirvittää edes ajatella miten sitten loppuajasta sujuu. Kaikenlainen kyykistely ja taivuttelu ei onnistu, lenkkareiden jalkaan laittaminen on ihan kamalaa ähinää ja puuskustusta. Sängyssä ei tiedä miten makaisi.

Käytättekö ihan tavallisia tyynyjä massun tukemiseen yms? Vai olisko joku pitkänmallinen tyyny parempi??? Meidän pitäisi muutenki ostaa uudet tyynyt joten ajattelin sitten investoida " masullekin" omansa.

Tännepä ei muuta, nyt pitää alkaa töihin. Ihanaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille!

Sasuliini ja hajuherne 29 TASAN

Vierailija
4/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta siis vaan kaikille!

en saanut viime yönä unta juuri ollenkaan, vauva potkiskeli ja lujaa ja liitoskivut vaivasivat. ajatuksetkin laukkasivat niin täyttä päivän tapahtumissa ettei ole ihme ettei tullut nukuttua. nousin sitten ylös 7 aikaan kun pyörin vaan sängyssä, etten herätä tyttöä joka siis nukkuu vieläkin tyytyväisenä. saatiin eilen kuulla lisää vauva uutisia, ystäväni jolla on joulukuussa vuoden täyttävä tyttö, saa toukokuussa kaksoset! siis aivan uskomatonta jotenkin. ei kenelläkään ole heidän suvussaan kaksosia ja tuli täytenä yllätyksenä np-ultrassa. aika iso järkytyskin kun on noin pieni ikäero mutta lohdutin että hyvin he selviävät, luvattiin auttaa niin paljon kun meistä vaan apua on. samalla aivan upea ja ihana ja pelottava uutinen.. =)

omaa napaa: olitte mittailleet masuja, minulla mittanauha näyttää 103cm. ensi viikolla neuvola, saas nähdä kipuaako vaaka reippaasti ylöspäin, ainakin ruokahalu on aika valtava. painoa ei ollut tullut ekaan neuvolakäyntiin verrattuna kuin vasta alle kilon viime käynnillä alun pahoinvoinnin takia tippui siis ensin 4 kiloa, mutta painoa on siltikin ihan riittävästi kun tuota lähtöpainoa on siunaantunut 7 kiloa enemmän kuin esikoisen alkuraskaudessa.. =/ no en ota kyllä stressiä painosta, sen saa pois sitten jos jaksaa. olen ylpeä ja iloinen isosta ja kasvavasta masustani, on kivaa kun kaikki näkee että minun sisälläni kasvaa vauva!

nyt aamupalalle ettei pääse nälkä yllättämään.. =)

Omeli + Eppu 27+4

Vierailija
5/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää perjantaita kaikille !!

Eilen siis olin tuolla polilla, olipa tyly lääkäri ( niinkuin täällä yleensä on ) No ultraa ei juuri mulle näytelly, eikä siitä vanhasta koneesta mitään olisi nähnykään. Mulle määrättiin lepoa, siis sairaslomaa . kysyi että laitanko kuukauden näin alkuun ?! No mie siihen että eikös 2 viikkoa riitä. Kirjoitti sen ja sanoi että lepo ja täyslepo !

Kätilö oli sitä mieltä että yli 30 viikon pitäisi päästä niin ollaan paremmalla puolella ja rupeaa helpottaa..

Täytyy myöntää että mun työtahti on ollu hurja, noin 12 tuntia päivässä töitä keskimäärin joka päivä ! Täytyis kuulemmma vähän kerätä virtaa vauvan tuloon.

Joo eilen otettiin sitten streptokokki ? näyte ja muutakin ( miettii vaan että mikähän syy. ei se lääkäri kamalasti mitään sanonu , mumis vaan että on vähän alle kiloinen ja hyvävointinen. Kätilö sitten oli huolissaan sitäkin enmmän, olin siellä muutaman tunnin ja tapani mukaan juoksin kanttiinissa, puhelimessa yms. niin sanoi mulle että ei mitään tuollaista saa tehdä eli tuollaiset juoksutukset pois kokonaan nyt !!

Olitte mittaillu masuja, no mä varmaan otan ne alapohja lukemat eli 91 cm näyttää masu ja kiloja tullu yhteensä 6 kg. sf käyrä meni kuitenkin jo yläpäässä 24 ( tulikohan mittavirhe ) niin ja ultran mukaan ollaan taas muutama päivä pidemmällä .

Tulipas omaa napaa varsin purettua, eipähän näitä miehellekään tule sanottua kun se ei kuitenkaan ota kantaa mihinkään masu ympärys mittoihin ;)

Ainii me ajateltiin että kuitenkin ruvetaan rakentaa taloa, tontti olisi valmiina ( saisin sellaisen ihanan mustikanvärisen talon ) Ensi keväänä tulisi talopaketti niin tässä mietin että mitenhän sitä pienen vauvan kanssa onnistuu, onko kokemuksia ?

Minkki ja oskari 26+2

Vierailija
6/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana kun on viimeinkin vähän pakkasta, pääsee helpommalla kun ei elukat raahaa kuraa sisälle : )

Minkki, me aloitettiin rakentaa kun esikoinen oli vajaan vuoden. Meillä oli onneksi tontille vain muutaman kilometrin matka, ja molempien vanhemmat asuu lähellä joten lapsenvahti oli aina tarvittaessa. Kyllähän se onnistuu, ellet itse ajatellut tehdä kovin paljoa : ) Nukkuuhan vauva vaikka vaunuissa tontilla päiväunia jos sua tarvitaan apuna. Toisaalta jos ette ole vielä tilanneet talopakettia, veikkaan että ensi kevään ja kesän toimitukset on jo myyty?

Vierailija
7/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin intouduin illalla kaivelemaan mittanauhan esiin ja taisinpa pohjat tehdä helmisten porukkaan, tuloksena 113 cm! Painoa en ole uskaltanut edes tarkastaa, jääköön neuvolaan joka on vajaan parin viikon päästä. Takapuoli on edelleen kipeä, jouduin Panadolia ottamaan että kykenen edes töissä istumaan.

Muutenkaan näistä töistä ei taida tulla mitään, tuntuu pää niin puurolta ettei yksinkertaisimmatkaan asiat onnistu. Oiskohan parempi jäädä kotiin ennenkuin onnistuu säheltämään jotain oikein kunnolla =)

Me alettiin eilen suunnittelemaan remppaa olohuoneeseen, niinkuin tässä ei muuten olisi tarpeeksi tekemistä! Sais edes sen pojan huoneen valmiiksi. En kyllä ainakaan uskaltaisi taloa ruveta rakentamaan, tsemppiä vaan Minkille!

Saiskohan tässä jotain töitä aikaseksi ennen lounasta... taaperokin on hoidossa miehen siskolla kun pph:lla oli niska jumissa, tarvisi varmaan ehtiä ajoissa hakemaan... Onneksi on viikonloppu käsillä, viettäkäähän kaikki mukava ja rauhallinen sellainen!

Manna ja eekuli 26 tasan

Vierailija
8/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä saadaan talopaketti ensi maaliskuulle :) Mies kävi eilen kysäisee, tuttu talomyyjä ,niin kysyi vaan että tuleeko maaliskuulle vai helmikuulle toimitus.

Paljon on työtä ennen sitä, mä ajattelin vaan suunnitella ainakin näin alkuuun kun ei musta muuhun ole. rahaa ei paljoa ole että se onneksi helpottaa sitä työtä, on vaan yks kaks vaihtoehtoa mistä valita !

Katsotaan kuin käy !

minkki 26+2

Vierailija
9/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas perjantai ja Devil kirjoittelee... Tässä perjantaissa on kyllä jotain maagista koska lähes aina kirjoittelen vain tänä päivänä!! Lueskelen kyllä ja kommentteja tulee mieleen mutta en sitten saa aikaiseksi aloittaa... Laiskuus iskee monella tavalla!!!

Tossa lukiessani teidän juttuja niin pinkaisin äkkiä hakemaan mittanauhaa ja vatsan ympärys näyttää 118cm!!! Hurja lukema vaikka kiloja en ole kerännyt. Kaikki paikat vissiin vaan niin löysät että kroppa antaa nopeammin periksi kuin viimeksi. Ei varmaan kerennyt kaikki kannattimet kuroutua edes kolmen kuukauden aikana takaisin paikalleen... Mutta kyllä tän paisumisen huomaa vaatteissakin,yhdet äitiyshousut ei mene edes päälle enää!! Ja mä rakastan niitä housuja,mustat samettihousut joita ei saa enää mistään. Viime vuoden malli H&M:lla.

Mun työssä olo on vähän siinä ja siinä. Neljä viikkoa lomaan mutta yhtenä päivänä tuntuu hyvältä ja sitten seuraavana ollaan sängyn pohjalla. Maha tuntuu ihmeen kireältä koko ajan ja sellaisina päivinä kun on joutunut paljon liikkumaan niin vauva ei tunnu liikkuvan ollenkaan. Sitä sitten yrittää vaan sitkeästi kuulostella mutta ei mitään... Naistenklinikan päivystyksen naiset varmaan on pistänyt mut jo mustalle listalle että " hullu äiti,älkää vastatko...." Se on vaan niin pelottava tunne kun ei yhtään liikettä tunnut ja maha on sellainen löysä,ihan kuin tyhjä. Mutta kai se niin on että väsyyhän se vauvakin kun itse on tiukilla. Mutta sitten kun saa kunnolla levätä niin potkii koko ajan ja jotakin ripaskaa vetelee. Tuntuu että pyörii ympyrää kun liikkeet tuntuu joka paikassa...

Muuten sitten elämää taas pykii vastaan mutta niistä ei nyt jaksa kirjoitella. Eiköhän tämä elämä jotenkin järjesty.... Täytyy vain iloita että joulu lähenee ja sitä myöten vuoden vaihde. Ja tietysti siitä että vauva elää ja tuntuu voivan hyvin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!! Mieltä piristää kun on kirkas ilma,ainakin täällä Helsingissä. Lunta voisi ihan hyvin sataa mutta siitä rännästä ja liukkaasta jäästä en ole niin innoissani...

Mutta nyt ruuan hakuun ja syömään....

DEVIL&TOIVO 27 tasan

Vierailija
10/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tulee olemaan kova kiire ja sählinki juuri ennen talopakettia... En välttämättä suosittele jos ei ole pakko ottaa juuri silloin, synnytyksen ja vauvan kanssa on ohjelmaa takuulla ihan riittävästi. Vaikka teillä olisi hyvät työmiehetkin, tuossa vaiheessa on niin monta asiaa joita pitää itse sopia ja tilata ja sählätä! Mutta ehkä teillä on paremmat hermot kuin meillä, ja toisaalta isyyslomakin auttaa asiaa : ). On se kyllä ihana päästä upouuteen itsetehtyyn taloon!

Vierailija
11/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas perjantai ja taas meikäläinen täällä pakkailee tyynyjänsä... Ihan hulluja ollaan oltu, kun on kalenterit täynnä kyläilyjä ja muuta ohjelmaa melkein jouluun asti, olis pitäny tajuta, että tässä vaiheessa vois jo rauhoittua...

Anopin kanssa on täällä viikko sujunut oikein rattoisasti, ollaan leivottu jo ekan kerran tyttöjen kanssa pipareita ja tehty suursiivous ym.mitä ei yksin tulisi tehtyä. Meillä onkin kokemusta yhteiselosta, anoppi asui meillä aikoinaan 42-neliöisessä kaksiossa 3 viikkoa, kun odotettiin kakkosen syntymää! Esikoinen oli tullut 38+ ja kakkonen tulikin vasta 41+. Kyllä siinä päät kolisi yhteen ja välillä hermo meni. Onneksi helmikuussa on käytössä 80 neliötä enemmän kuin viime kerralla:)

Minkille rakentamisesta... Mehän aloitetaan siis myös ens maalis-huhtikuussa, eiköhän se siitä suju, kun ei kuitenkaan esikoisen syntymä kyseessä. Olennaistahan siinä on lähinnä se, minkä verran aiotte tehdä itse. Meillä tarkoitus aika pitkälti kyllä vaan teettää muilla, luotettava timpuri Hämeestä etsinnässä, vinkkejä otetaan vastaan! Tämä nykyinen talo valmistui toukokuussa 2003, jolloin kakkonen oli 2-kuinen. Olihan se välillä kurjaa, kun olisi ollut vaikka mitä hommaa ja oli niin pieni vauva ja koko ajan piti istua imettämässä.

Sit vielä kivuista ja säryistä... Eilen käveltiin tyttöjen kans pitkästä aikaa tonne avoimeen päiväkotiin, matkaa yhteensuuntaan 2km, ja ihan jo alkumetreistä lähtien poltti ja vihloi hulluna tonne nivusiin. Onko muilla ollut tällaista? Oiskohan niitä liitoskipuja? Ovat mulle tuntemattomia, vaikka kolmatta kertaa jo odottelenkin. Ois vaan niin kiva, et pystyis liikkumaan loppuun asti, mullekin aina kertynyt noita kiloja roimasti. Esikoista kun aikoinaan odottelin, lähtöpaino oli 52 (pituus 167) ja loppusaldo 85!!! Nyt kakkosen jälkeen en kyllä ole alle 60kg:n juuri päässytkään, mutta taas on mittarissa jo 78kg. Ei ihme, että hengästyy ihan kaikesta. Ei muuta kuin hauskat viikonloput kaikille!

adalmiina 26+2

Vierailija
12/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuosta taloprojektista... Olettehan huomioineet että talopaketti ei sitten yleensä sisällä perustuksia, sähköjä, putkituksia ja talopakettitoimittajasta riippuen paljon muutakin oleellista voi puuttua. Eli kun mainitsit ettei rahaa ihan hirveesti ole, niin ne talopaketin kustannukset ei ole lähelläkään lopullisia kustannuksia ja aika suuria yllätyksiä voi tulla eteen jos ette ole ennen rakennuttaneet. Sitten siitä ajasta niin ne urakoitsijoiden kilpailuttamiset ja muu tappelu voi viedä aika paljon aikaa eli ei kannata extempore lähteä niin isoon projektiin vaan miettikää oikeesti rauhassa. En halua masentaa tai mitään, mutta näin rakennusalalla ja etenkin just pientalorakentamiseen tutustuneena näkee liian paljon sitä kun rahat ja voimavarat loppuu kesken. Yleensä jopa meidänkin asiakkaat kauhistuu jo kustannusarvioita nähdessään, että maksaako se oikeasti noin paljon ja silti projektin edetessä saattaa tulla yllättäviä lisäkustannuksia eteen. Eli siis pääpointti tässä oli se että jos ei rakentamisesta ja rakennuttamisesta ole aiempaa kokemusta ja lähipiirissä ei ole tuttuja avuksi, niin suunnitelkaa, suunnitelkaa, suunnitelkaa ja laskekaa kunnolla mihin rahat riittää. Suunnitellahan ei voi koskaan liikaa... Eli ei muuta kun rauhassa rakentamaan ja tsemppiä siihen!

Vierailija
13/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä !

Ronya kiitos tiedosta ! mulla on tässä edessä kustannusarvio sekä rakennusosalaskelma ( helsinki ) ja tämän hinta jää vielä töineenkin alle meidän budjetin. Elikäs me on varattu liikuteltavaa ylimääräistä rahaa noin 35 000 ¿ jos joku menee yli sallitun budjetin ! Mulla ei mikään kallis maku ole joten en usko että materiaalit tulisi kalliimmasta päästä. Tietnkin ne työt lvi sähkö yms. jotka nykypäivän mukaan pitää teettää vieraalla maksaa. mutta paljon omaa kädenjälkeä myös tulee näkyviin ( lähinnä mies ) . Ollaan me tässä remontoitu vanhaa taloa ja tuntuu että uuden rakentaminen on helpompaa kuin vanhan purkaminen ja sen korjaaminen !

Mut taas tuonne sohvalle lepoon :)

minkki 26+2

Vierailija
14/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä ainakin aurinko yrittää pilkistää tuolta pilviverhon takaa, ja muuten täällä on jo vähän luntakin, noin 2cm...

Soitin sitten tänään sinne neuvolaan ja tulimme siihen tulokseen että menen kokeilemaan maanantaina miltä se työnteko tuntuu, tiistaina olisi sitten lääkärineuvola iltapäivästä, että katsotaan nyt sinne saakka. Onhan se ihan kiva mennä pitkästä aikaa katsomaan lapsia, oon siis ollut kaksi ja puoliviikkoa kotona sairaslomalla... Rupeaa pikkusen ottaan päähän nää seinät... ja koirat... Meillä siis kaksi Cavalier king charlesin spanielia, aivan ihania ovat, tähän saakka ovat siis olleet meidän vauvoja (saa nähdä miten suhtautuu vauvantuloon...) Mutta nyt tän viikon tuo vanhempi on antanut siihen malliin komentoa, että äskön oli pakko laittaa molemmat jäähylle pihalle... Niin ja vielä tuosta omasta navasta... Mulla on ne supistelut siis vähentyneet ja siksi ajattelin mennä kokeilemaan töihin, josko pystyis siellä olemaan vaikka sinne joulukuun puoliväliin asti, milloin alkaa loma.

Hankinnoista on ollut puhetta, meillä hankittuna vaunut ja ääretön määrä vaatteita, niitä kertynyt näiden kolmen ja puolen vuoden aikana mitä ollaan tästä lapsesta haaveiltu... Vielä pitäisi hommata kaukalo (mun vanhemmat lupasi kustantaa), sänky (appiukko ostaa), hoitoalusta, sitteri, itkuhälytin, ja kaikkea muuta pientä... Meidän on pakko hommata tuo sänky heti, kun on nuo kaksi koiraa, muuten ne saattaa valloittaa vauvan sängyn jos siis laitetaan se niin että heillä mahdollisuus päästä sinne...

Tulipas taas tekstiä. Täytyy tässä lopettaa ja lähteä miehen kanssa kauppaan...

Napero ja masukki 28+1

Vierailija
15/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valitan kuitenkin. Älkää lukeko jos ette jaksa kuunnelle kunnon vuodatusta! =)

Alkaa tää olo olla ihan *erseestä. Vielä viikko sitten kaikki oli ok ja tuntui että jaksoin ihan hyvin mutta viikonlopun jälkeen on jotenkin " repsahtanut" olo ollut. Koko viikon särkenyt tonne häpyluuhun varsinkin kun esikoista nostaa. Ja poika on nyt vielä keksinyt että äidin kanssa ei tarvitse tehdä mitään huutamatta, potkimatta tai läpsimättä. Hermoja kiristää kun ei saa kunnolla pojalle edes vaatteita päälle kun rimpuilee/puree tai muuten laittaa kokoajan vastaan. Sitte mulla menee hermo ja sitten huudetaan molemmat. Kun mies on kotona niin pojan kanssa on harvoin mitään suurempia ongelmia. Onkohan sillä joku kahden vuoden uhma aikaistettuna puolellavuodella. poika on siis vuosi ja neljä kk vanha, Onneksi mies on tajunnut etten pysty enää pukemaan poikaa kunnolla kun kyykistelyt ym ym tekevät tiukkaa. Esikoista kun odotin niin en muista tälläisiä vaivoja/kipuja/särkyjä olleen, vaikka jäin silloinkin liitoskipujen takia saikulle rv 28 tienoilla niin silti tää tuntuu nyt paljon pahemmalle kun silloin. Kun vihdoin illalla pääsee sänkyyn niin alkaa armoton suonenveto ja ennenkuin uni tulee niin vessassa pitää käydä " teelusikallisella" jopa viisi kertaa. Yöllä kun herää tuossa yhdeltä viimeistään vessaan niin uni tulee harvoin ennenkuin kello on kolme. Aamulla nukuttaisi mutta poika herättelee jo seitsemältä viimeistaan. Hermo on kireellä koko ajan

Noh, onneksi mulla ja vauvalla ei sen " vakavempaa" hätää ole. tuntuu vaan että helmikuuhun on liian pitkä aika. Anteeksi tää vuodatus.

[color=red]Onneksi huomenna lähdetään tukholmaan miehen kanssa ihan kahdestaan kahdeksi yöksi ja saa vaikka vaan maata sängyssä kintut kohti kattoa jos muuta ei keksi. Ja tietysti syödä hyvin. Toivottavasti ei vaan enää myrskyä kauheesti, laivalla kun mennään.

Koitan tulla parempituulisena takaisin

-sitruuna ja kaveri 27+1-

Vierailija
16/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään viikonlopuista kun ollaan koko perhe kotona. Tänä viikonloppuna mistään rauhallisesta oleilusta ei ole tietoakaan, mutta mukavaa kuitenkin. Meille tulee vieraita sekä tänään että huomenna ja sunnuntaina mennään Tampereen jouluavajaisiin. Ihan tarpeeksi toimintaa yhdelle viikonlopulle.

Muistattehan Tampereen tapaamisen tänään, siis ne jotka aikoivat tulla? The Grill klo. 16. Ikävä ois yksin siellä istua ja syödä teidän muidenkin edestä.

Masukki piti mua viime yönä hereillä monta tuntia!!! Potki vaan minkä ehti eikä meinannut millään rauhottua. Jo tässä vaiheessa sitä viedään äidin yöunet.

Minäkin ympärystäni mittailin ja 100cm paukahti rikki. Huh-huh! Painoa ei ole mielestäni paljoa tullut ja melki kaikki on keskittynyt tuohon massuun. Rinnat on tietenkin suurentuneet siinä määrin, että voisin povipommiksi alkaa :) Ja tästä vielä kasvetaan...

Jatkan taas touhuilua, täytyy ennättää siivota ennen syömään lähtöä.

Birdy

Vierailija
17/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos ootte suunnitellu asiat kunnolla ja rahaa on varattu kunnolla. Pitää vaan aina muistutella kun tuttavapiirissä tuntuu niin moni lähtevän rakentamaan liika kiireellä ja sillä kuvitelmalla et rakentaminen on halpaa ja sit noita talopaketteja alkaa olemaan niin montaa erilaista eli sisällöt alkaa olemaan niin sekavia, et tuntuu ammattilaisetkin välillä olevan ihan sekasin niitten kanssa. Eli kuulostaa että teillä on projekti ihan hyvällä pohjalla ja ilmeisesti realistiset toiveet tulevasta talosta. Eli mukavaa rakentamista, eikä saa stressata sitten liikaa kun vauvakin tulee :)

Vierailija
18/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on työviikko takana..tänään on ollutkin ihana päivä kun päätin jättää Espoo reissun väliin. Olen siis saanut olla koko päivän ilman opetuslastani. Mä olen lopen kyllästynyt perehdyttämiseen. Enkä ehdi lukemaan edes vauva sivuja mrrrr. Nyt yritin päivän pari takaisia juttuja selata..ja tietty silmään pisti, että Tamperelaiset olisivat tänään kokoontumassa mässäilemään. Vieläköhän mukaan mahtuisi (joudun ehkä ottamaan tytön mukaan)? Ketähän sinne on tulossa?

Onkos täällä muita jotka joutuvat opettamaan/perehdyttämään seuraajiaan? Minullahan tilanne on se, että seuraajani otettiin vakkarina ja minulle sitten keksitään jotain kun palaan. Tällä uudella ei mitään vastaavaa kokemusta aiemmin, joten kaiken joutuu lähtemään nollasta. Jotenkin on sellainen olo kuinka minusta yritettäisiin imeä kaikki irti...kaiken huippu oli aamuinen palaveri, jossa pomoni sanoi, että minun pitäisi tulla vielä Tapaninpäivänä töihin kun olen niin kriittinen tekijä. Kas kun ei jouluaattona!!! Viimeinen virallinen työpäiväni on 29.12. En oikein tiennyt räjähdänkö vai purskahdanko nauruun..minun osaamiseni ja tietojeni varaan kun kannattaakin tehdä suunnitelmat. Mainosti vielä kaikille kuinka minä olen vielä tekemässä kvartaalisimuloinnin ja balansoinnin... Tuleepas minulta taas valitusta...

No muihin asioihin...nyt on sitten viikonloppuna ne kädentaidot messutkin..niille on ihan pakko päästä joka vuosi. Tänään on vielä tilipäiväkin : ) Joku kyseli nukkumiseta ja tyynyistä..minulla on kolme isoa tyynyä....sängyssä silti vaikea löytää kunnon asentoa. Pari viime yötä olenkin nukkunut sohvalla. jotenkin siinä löytyy parhaiten asento. Ihme kyllä selällään.

Erinäisistä hankinnoistakin näytti olleen puhetta..minä sorruin tällä viikolla pariin potkupukuun..Kaikki isommat´vaunut yms meillä on esikoiselta jäljellä. Sitä Stokken sänkyä tekisi mieli mutta en oikein keksi perusteita meilä kun on lainassa tulevilta kummeilta heidän lastensa vanha pinnasänky.

Tämän viikon työreissu Hesaan oli tulla hiukka kalliiksi kun erehdyin kävelemään yhden nukkekoti liikkeen ohi..en edes tiennyt sellaisen olemassa olosta (minimaailma.fi). On puhuttu, että laitettaisiin tytölle joululahjaksi nukkekoti..no nyt löytyi unelma (siis minusta) mutta hintaa on lähes 300 euroa....siis pelkästä talosta. Tyttö oliis tyytyväinen varmaan pahvilaatikkoonkin..Jokos muut ovat aloittaneet joululahjojen ostelun?

Nyt täytynee varmaan alkaa tekemään matkalskuja..niissä kun on kiinni aika lailla omaa rahaa...

Marcel 28+6

Vierailija
19/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mahdut mukaan! Tulossa aika lailla kaikki samat kuin viime kerralla. Olikohan yks uus? En nyt muista. Saavuhan paikalle nauttimaan seurasta ja hyvästä ruoasta :)

Birdy

Vierailija
20/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan kirjoitella aina kun olen käyny neuvolassa... =) Harmi kun Turusta päin ei ole muita, niin ei voi täällä päin järkkäillä mitään tapaamisia...

Viime viikkoisen sokerirasituksen tulokset kuulin tänään ja kaikki oli ok. Olin siis neuvolassa ja lääkärisellaisessa. On kyllä edelleen kaikki hyvin, pissa puhdasta verenpaine 122/68 ja hemoglobiini oli 139. Kilppariarvot tarkistettiin kanssa ja olivat pysyneet edelleen kurissa ilman lääkkeitä, vaikka mulla on siis kysta kilpparissa. Sf mitta oli pompsahtanut yläkäyrälle (28), mutta ei kuulemma tarvi pelästyä. Sattui ihan kamalasti kun lääkäritätsy paineli kohdun yläreunaa... nytkin vielä tuli kipu siihen kohtaan ai! Olen kyllä huomannu, että nyt mun masu on pompsahtanut selvästi. Mun napa kuoppakin on hävinny, siis se läskistä johtuva, ei napa muuten ole vielä pullistunut ulos. Vauvan syke oli 150 vaikka pentu nukkui... Noo sitten lääkäri sanoi, että olisi jo pää alaspäin, mutta potkut ei kyllä ihan tue tota, mutta niin se väitti tunteneensa. Voi tietty viel pyöriä siellä.

Meilläkin on alkamassa rakentaminen ensi maaliskuussa. tai siis itseasiassa tänään saatiin lupa, ja sitten pitäis perustukset tehdä tässä lähiaikoina. Maaliskuussa tulee talopaketti. On tässä jo jotain tarvikkeita ravattu ostamassa ja kattelemassa. Mies siinä hommassa sitten keväällä varmaan ennemän pyörii mukana. Minä hoidan vauvaa. Niin on sopimus. Onneksi anoppi ja appiukko osaavat jotakin rakentamisesta, että ei ihan puilla paljailla olla. Meidän porukat on kans aikoinaan yhden talon rakentaneet, että suku ainakin on tukena tässä.

Mutta jokatapauksessa asenteen saa kohdalleen laittaa kun tähän homaan yhdessä esikoisen syntymän aikaan lähtee!

No niin mutta sellaista tänne!

Terv. Minna ja Onnielsa rv 27+5