Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

## HELMIMASUJEN PERJANTAIPINO ##

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen koko päivä (10 h) mun kaverilla ja olin illalla ihan poikki. Tuntuu, että tollainen kyläily matkoineen (tunti suuntaan kolmella eri kulkuneuvolla) käy ihan työpäivästä =) Mutta kyllä tämä kotona oleminen tekee olon aika helpoksi. Tai siis mitään kummempia vaivoja ei ole (ne yölliset suonenvedot on ainoat) ja yleensä olo on niin hyvä, etten edes muista olevani raskaana. Luulisin, että jos olisin töissä, olo ei olisi näin hyvä. Meidän poika on nukkunut viimeiset 2 yötä heräämättä (erittäin harvinaista meillä!) ja mäkin olen herännyt yöllä vain 1-2 kertaa. Mulla on myös öisin kova vessahätä, mutta pystyn pidättelemään aamuun, koska yöllä jos nousen sängystä, tulee suonenveto ihan varmasti. Siksi välttelen sitä sängystä nousemista viimeiseen asti. Aamulla sitten onkin aivan armoton vessahätä, joten kiirettä pitää.

SITRUUNALLE iso myötätuntohalaus! Vaikka just kirjoitin, että kotona on helpompaa kuin töissä, niin kyllä noi lapsen temppuilut saa välillä (eli usein) hermot tosi tiukille. Meidän poika aloitti noi pukemistemppuilut viime syksynä (on nyt 2,5 v) ja kesän tauon jälkeen (kun ei tarvinnut juuri pukea) ne jatkuu edelleen. Ollaan jo jätetty iltapäiväulkoilut kokonaan väliin, koska en kerta kaikkiaan jaksa tapella sen pukemisen kanssa. Monesti joudun pukemaan pojan niin, että " istun" hänen päällä. Jos sama meininki jatkuu, kun vauva syntyy, niin ei varmaan käydä päivisin ollenkaan ulkona. Syömisen kanssa on ollut myös pitkään vaikeaa, mutta nyt kun taas syötän pojan, on helpompaa. Vaipanvaihto oli yhtä tuskaa, mutta poika on onneksi ollut puoli vuotta päiväkuiva, joten tapellaan vain yövaipan laitossa. Nykyään esim. käsien ja pyllyn peseminen sujuu ilman huutoa, mutta varmaan vuosi tapeltiin niidenkin asioiden kanssa. Että tiedän (luultavasti), miltä susta tuntuu! Varmaan tekee tosi hyvää päästä miehen kanssa tollaiselle minilomalle. Mäkin haluan!

VYÖTÄRÖN YMPÄRYS on mulla nyt 93cm. Esikoisesta oli samoilla rv:lla 89 ja silloin vyötärön ymärys oli ton 93 cm vasta rv 31. Isoimmillaan mun maha oli silloin 97 cm eli aika pieni. Nyt on siis vähän isompi, mutta ei edelleenkään mikään valtava. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä, minkä kokoinen maha on suurimmillaan. Ja jännä sekin, että nyt kun vyötärön ympärys on kuitenkin isompi, niin SF-mitta on pienempi kuin esikoisesta samoilla viikoilla.

Mulla ei ole ollut NENÄVERENVUOTOA, mutta räkä on aina ihan veristä. Sama juttu oli esikoista odottaessa.

Mulla ei ole kuppikoko juuri muuttunut nyt eikä ekassa raskaudessakaan. Silloin kun maito nousi, kuppikoko kasvoi varmaan 3 kokoa ja se oli aika kamalaa. Kun on tottunut olemaan pienirintainen, niin ne isot ei ollut oikein kivat. Muistan, kun esim. hiuksia pestessä ne jättirinnat oli jotenkin tiellä. Ja takki ei mennyt kiinni rintojen kohdalta... Mutta tota paisumista oli ehkä 2 päivää ja sen jälkeen tilanne normalisoitu. RASKAUSARPIA ei tullut ekassa raskaudessa ollenkaan, eikä ole tullut nytkään. Vielähän niitä ehtii tulla, mutta luulen, että yksi syy siihen, ettei niitä tullut, oli se, että maha oli pieni, eikä ne rinnatkaan juuri kasvaneet. Iho ei siis venynyt niin paljon kuin monilla muilla. Reisissä mulla on kyllä jo murrosiässä tulleita raskausarpia ja ihan selvää selluliittiä on tullut nyt reisiin ja takapuoleen. Ennen se oli sellaista, mikä näkyi, kun puristi, mutta ei muuten ja nyt sitten näkyy ilman mitään puristeluita. YÖK! Painoa on siis tullut 9 kg, kun esikoisesta tuli yhteensä 13 kg.

Meillä on muut TAVARAT hankittu paitsi joku hoitopöytä-/taso pitäisi hankkia. Siinä onkin ongelma. Kestovaippoja pitäisi alkaa ompelemaan. En ole niitä koskaan itse ommellut (paitsi lisäimuja), joten saa nähdä mitä tulee... Myös sellaisen unipussin aion vauvalle ommella. Suurin hankinta meillä on kyllä esikoiselle isompi sänky, kun nukkuu vielä pinnasängyssä. No, vauva nukkuu aluksi kehdossa, joten ei vielä ole tolla sängyllä kiirettä. Mutta pikku hiljaa pitäis siirtää toi poika meidän huoneesta omaan huoneeseen nukkumaan, että ehtii tottua nukkumaan siellä ennen vauvan syntymää. Mua ei haittaisi, vaikka nukkuisivat meidän huoneessa molemmat, mutta esikoinen on niin huono nukkumaan, että heräisi vauvan jokaiseen inahdukseen.

Nyt lähden kyllä syömään lempiruokaani pinaattikeittoa (varmaan kolmas kerta tällä viikolla). Illalla menen jumppaan ja huomenna meillä on tuparit. Kiva nähdä kavereita tolleen isolla porukalla. Poika menee mummille yökylään.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

T:Fassiloora rv 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla