Virpojien palkkiosta kysymys:
Mitä teillä on tapana antaa virpojalle palkkioksi?
-silloin kun yksi virpoja
-kun virpojia kerralla ryhmässä useampi, mutta vitsoja annetaan siis vain yksi
-vaikuttaako vitsan visuaalinen ilme palkkioosi
-vaikuttaako palkkioon tunnetko lapset vai ovatko outoja
Olen niin kyllästynyt jokavuotiseen nurinaan kun ei kermap***et saajust mieleisiään palkkioita.
Mielestäni olen "lahjonut" ihan hyvin ja käyttänyt paljon rahaa lasten ilahduttamiseen.
Nyt huvittaisi lähteä evakkoon koko virpomispäiväksi...
Miten teillä muilla?
Kommentit (21)
naapuriston tutut lapset saavat yhden yllätysmunan riippumatta siitä kuinka monta vitsaa antavat tai millaisia ne ovat.
Oudommat lapset saavat jotain halvempia namuja, vähän riippuu mitä sattuu olemaan ja kuinka paljon virpojia käy.
Joskus joudutaan olemaan avaamatta ovea,kun namut loppuvat.
ei käy edes mielessä, että koko laumaa lahjotaan yhdestä oksasta. Ja ne munat on viime vuonna alesta ostettuja.
Lidlistä...
Ostaisi niitä missä "aikuisten" täyte...
Olis kerrankin itselle jotain hupia... ;D
ei haittaa, jos virpojaa ei miellytä. Eikä haittais, jos virpojaa ei miellytä. Sehän on virpojan oma henkilökohtainen ongelma ; )
oven taakse tuleva lapsi saa Kinder-suklaamunan, oli vitsaa tai ei, risu tai upea koristus, oli pukeutunut tai ei, osasi lorun tai ei.
Ihan sama!!! Mä annan sen munan antamisen ilosta enkä siitä että olen nähnyt jotain upeeta tai saanut jotain mahtavaa. Käsittääkseni tämä on aikuisten tapa toimia.
ei yleensä käy paljon muita kuin oman talon lapset, satunnaisia naapuritaloista uskaltautuu. Äidit eivät varmaan anna mennä kun pelkäävät että ollaan vihaisia. Meidän talosta moni vanhempi ihminen harmittelee kun ei virpojia käy kuten ennen, he toivoisivat näkevänsä lapsia vitsoineen.
Asiaan; annan tutuille lapsille munan/lapsi riippumatta vitsan laadusta. Vieraille sama jos munia riittää, jos ei niin jotain muuta, esim 1 virvonvarvon patukka/lapsi. Jos tulee lauma isoja koululaisia ja vain yhdellä oksa eivätkä ole pukeutuneet annan vain pienet namit, en munia.
Omat lapset virpovat vain tutuilla ja antavat kumpikin oman vitsan joiden askartelussa autan koska inhoan rumia oksia. Käytämme lähinnä höyheniä joista tulee kauniit vitsat.
Et kai ole itsellesi tilannut virpojia vai miksi puhut palkkiosta????
Ei mikään ihme jos teidän rahat ei riitä elämiseen kun virpojille pitää jo oikein maksaa palkkio! Huh sentään!
tiedustelen onko mukana maksupäätettä, jotta voin maksaa palkkion kortilla, jos ei ole niin palkkio jää saamatta. Otan kuitenkin vitsan itselleni.
Nyt kun on elämässä muutakin mietittävää, annan Kinder munan tai vastaavan kaikille jotka tulee virpomaan, ihan sama millainen vitsa tai onko porukalla vaan yksi vitsa tms. Ei näitä täläisiä juttuja Suomessa niin paljoa ole, että ei jaksa ottaa painetta. Myös ne pojat jotka eivät ole pukeutuneet ja heiluttavat jotain puolikasta risua saavat munat, onhan se hellyttävää kun uskaltavat namihampaan kolottaessa tulla vieraille oville.
Relax niiden munien kanssa. Meidän omat ei virvo enää lainkaan joten nekin kympit jotka meni ennen vitsoihin yms voidaan nyt laittaa vaikka muniin.
kuka tahansa kumminkaimanserkuntytär eli siis täysin tuntematon lapsi(vielä pahempi jos lapsia laumana) virpomavitsan kanssa.
Meillä (pikkukaupunki eteläsuomessa) on tapana virpoa vain tuttuja/sukulaisia. Osan päivästä olemme itsekin kierroksella(autolla) koska virvottavat asuvat eri puolillakaupunkia/ lähikunnissa.
Palkat meillä on varattu vain niille joiden tiedämme tulevan virpomaan(=omat ja lähellä asuvat kummilapset +mahd. heidän sisarukset). Palkan saa kun on virponut, pukeutumisesta tai vitsasta niin viis.
virpojia. Enemmän niin, että mä odotan, että joku tulis ja harvoin tulee ketään.
Jos muutaman lapsen porukka, jossa kaikki kuitenkin pukeutuneet ja laittautuneet ja annetaan yksi vitsa, niin kyllä mä annan karkit kaikille. Esim. lakupötköt jokaiselle tai jotain karkkeja, esim. kettukarkkeja vaikka 2 jokaiselle. Ei nuo karkit nyt niin kalliita ole, että en voisi pari karkkia antaa jokaiselle.
Jos tulisi joku 10 hengen lauma isompia lapsia, jotka ei pukeutuneita ja jotka selvästi vaan metsästää koko porukalle karkkeja yhdellä vitsalla, voisin antaa vaan sille virpojalle.
purkkapaketteja, pieniä suklaafiguureja jne.
Jokainen virpoja saa valita mieleisensä ja loppua kohti valikoima tietysti vähenee.
Viime pääsiäisenä jätettiin yksi porukka palkkiotta.
4-5lk. pojat tulivat virpomaan omissa vaatteissaan,koristelemattomalla risulla eivätkä osanneet lorua. Pienemmiltä tuo ei niin haittaa, mutta tuossa poikien touhussa oli selvä rahankeruun maku. Pyysin tulemaan uudestaan sitten kun ovat koristelleet virpomisvitsan ja nähneet vähän vaivaa.
Ei väliä vitsojen määrällä tai "laadulla".
Hei kamoon, lapset on lapsia.
Siis mitä? Se lapsiko ei loruineen ja hienoine vitsoineen sellaisenaan riitä vaan että pitää olla pukeutunut.. noidaksi? Meillä on kaksi poikaa eivätkä he halua pukeutua. Heille on jo aikamoinen asia mennä vieraiden ovelle pimpottelemaan, ilman että vetää vielä meikit ja koltut naamaan. Musta tällaiset omina itsenään virpovat lapset ovat sitäpaitsi aidompia. Kaikkialla suomessa se ei ole edes toivottavaa noidaksi pukeutuminen. Sehän on pakanaperinne, jolla ei ole mitään tekemistä pääsiäisen kanssa. Mun mielestä nyt tämä noitajuttu ja virpominen pitäis pystyä erottamaan toisistaan. Ne pukeutuu jotka haluaa, mutta ilolla annan palkkion (ellen vielä iloisemminkin) lapselle joka ei ole noidaksi/pupuksi pukeutunut. Vitsahan se siinä pääosassa on, ja ne meidän lapsilla on ainakin viimeisen päälle. En ole tajunnutkaan ennen tätä palstaa että joku arvottaa virpojat asun mukaan :D No jos näin on niin täytyy sitten todeta että itse arvostan sitä että virvotaan rehellisesti omana itsenään. Ilman asun tuomaa turvaa. Sitäpaitsi väistämättä tulee mieleen, että jos kamalasti on pyntätty niin varmaan ihan siks että sais enemmän palkkaa...
vaikka saisin vain yhden vitsan. Mutta meillä käy pääasiassa vain tuttuja lapsia ja yhdessä nuo vitsat askartelevat.
Kerran sain vitsan, jossa oli pajuunoksaan teipattu yksi geisha-karkkipaperi. Yksi! Silloin katsoin vähän, että no joo, kiva. Mutta annoin palkkion, postin karkkipaperin ja olin ihan tyytyväinen pelkkään oksaan maljakossa, koska pajunoksa kissoineen on kaunis sellaisenaan. Itse en viitsi keskustasta lähteä pusikoihin pajunoksia hakemaan, joten pieni suklaamuna oli halpa palkkio. Myydäänhän niitä ihan rahasta torillakin!
Ei mitään ongelmaa, koska en avaa, jos ei huvita ja jos avaan, niin sitten ollaan "sillä mielellä" ; )
meilläpäin ei ole edes välttämättä tapana niitä vitsoja jakaa, lapset pukeutuvat ja kiertävät ovelta ovelle toivottamassa hyvää pääsiäistä, oikeastaan vain murto-osalla on vitsat mukana.
Ja meillä on ollut tapana ostaa joku karkkipussi, josta sitten jaamme jokaiselle ovella käyvälle lapselle karkkia.
Ei täällä edes lapset odota saavansa mitään kalliita suklaamunia tms. ihan tavallinen karkki riittää. Joskus ovat omat lapset saaneet suklaamunia ja olleet ihan ihmeissään,että wau.
hain Tarkkarista 2 levyä Kindereitä
oven taakse tuleva lapsi saa Kinder-suklaamunan, oli vitsaa tai ei, risu tai upea koristus, oli pukeutunut tai ei, osasi lorun tai ei. Ihan sama!!! Mä annan sen munan antamisen ilosta enkä siitä että olen nähnyt jotain upeeta tai saanut jotain mahtavaa. Käsittääkseni tämä on aikuisten tapa toimia.
virpomispäiväksi.
Ei jaksa sitä ruikutusta kuunnella.