Naurattaa raskaana olevien/pentujen kanssa olevien äitien emäitsekkyys :D
Mikä siinä on niin ihmeellistä, että teillä on se ruma möhömaha esillä, ylpeenä vedätte tuolla niinku se ois joku suuri kunnia, varsinki muille ihmisille :D ja miten aina kuvittelette etuilevan, jyräävän muiden yli jokapaikassa, kun teillä on se pentu tai möhömahanne?
Lapsia on hyvänen aika tehty vuosituhannet, meistä jokainen on oman äitimme silmäterä lapsena, kuin vielä aikuisenakin, sillä omalle äidille olemme lapsia aina :D
Mikä siinä on, että lapsen omistava äiti luulee olevansa kaikessa etusijalla? Työpaikan vuoroissa ( onneksi tällainen jyrä pistetään pöydälle aika nopeeta ja palautetaan samalle viivalle muiden työntekijöiden kans), kirkuvien ja huomionkipeiden taaperoiden kans yrittämällä yrittävät hakea muilta ihmisiltä huomioo, ihan ku muut ihmiset pitäis teidän pentuja jotenki ihmeellisenä asiana, muilla ihmisillä on oma perhe ja läheiset, ei tuolla kaupungilla huomiota hakeva lapsi ja äiti vaikuta niiden elämään millään tavalla.
Ymmärrän, jos ihmiset tulee juttelee lemmikeistä, esim. Koiraihmisiä on aika paljon ja se on harrastus. Mutta ihmiset ei ole harrasteitä, vaan normaaliasioita. Jokainen meistä on ollu vauva ja tullu sieltä äidistä.
Siitä on turha muille leuhkia ja ylpeillä, se ei ole ihme juttu muille. Muita ei kiinnosta se teidän kakara enemmän, kuin oma elämä, eikä ne teidät kakarat tule koskaan menemään kman elämän, lemmikkien, vanhempien, sisarusten tai oman lapsen edelle, ei ikinä, joten lopettakaa tuolla se huomionhaku ja minäminä, me me-ensin. Te ette ole missään yhtään sen parempia ihmisinä, kuin muutkaan. Liika ylpeys voi osua omaan nilkkaan.
Yksin toki voi ylpeillä ja keikistellä sen ruman mahan tai vieressä olevan taaperon kans, mutta te ette ole muiden ihmisten ihailun kohde missään, ja teilläkin on samat säännöt jokapaikassa ja käyttäytyäkkin voi hyvin :)
Hienoihin ravintoloihin ei tarvitse tuoda vastasyntyneitä saastaperseitä. Ne on epähygieenisiä, ne pilaa tunnelman. Ajatelkaa muitakin ihmisiä, muita ei kiinnosta kuunnella sinun pentusi rumaa ja rääkyvää virttä. Se on teidän ongelma ja menkää mäkkii, jossa kaikki pentuperheet sotkee.
Hienoissa ja romanttisissa ravintoloissa on pareja ja ihmisiä ilman lapsia, yksi ääliö kakara ei voi pilata koko ravintolaväen tunnelmaa. Siinävaiheessa tämä perhe ja itsekäs asenne, sekä paskanhajuinen ja kuulonen kakara heitetää ulos ku leppäkeihäs ja saavat kyllä valittaa ravintolan omistajaa paikan vaihdosta.
Minä en tinkis romanttisuudesta, paskanhajuinen ja ruman kuulonen kakara eikä iki itsekkäät ihmiset sitä tule pilaamaan, saavat omaan rääkynurkkaan mennä, esim vessaan syömään, koska ei paskavaippaa voi tuoda hienoihin ravintoloihin löyhkäämään. Hyi mikä oksetus. Yököttävä vauva.
Kommentit (70)
- paskanhajuiselle kodille? -rääkykonserttia pitävälle rumalle rupivauvalle? -itsekkälle äidille? - äidille jolla ei ole muuta elämää, puheenaihetta, kuin lapset.? - ei ole ystäville aikaa? -äidille joka ei rakasta/kunnioita miestä? En todellakaan ole kateellinen, enkä kadehdi huonokäytöksisiä kakaroita. Itse teen lapsia ja tiedän että olen hedelmällinen, minulla on ihana mies ja teemme perheen joskus. Se ei te minusta huonompaa, etten jaksa mielistellä ihmisille, jotka ei auta/ole hyvä muille ja jotka kokoajan ylistää omaa lastaan jokapaikassa eikä ole kiinnostuneita muitten toverien asioista ja vähättelee heidän elämää. Kun minulle tulee lapsi,Itse olen äiti, mutta myös vaimo. Minulla on myös omaa aikaa ja teen omia asioita. Olen hyvä ystävä, kuuntelen heitä. Olen hyvä vaimo, rakastan. En ylpeile, en vaadi ihailuja minulle tai lapselleni, en kerjää huomiota. Jos tarviin apua, autan myös muita. Pointti oli kertoa, että monet äidit vain vaativat ja vaativat, antamatta itse muille mitään.
Mä olin ihan samaa mieltä kun oli 23-vuotias! Ei kannata olla niin ehdoton, koska silloin opetus on kovempi ja tippuu korkeammalta.
Voimahali ja rutistus meidän ihan väärin ymmärretylle neropatillemme.
Ja tsemppiä sitten kun imetyksen aika koittaa, koska siinä on hyvä huudella, että olen hyvä vaimo ja sinulla on omaa aikaa ja huomaat, että biletysviikonloppu muiden kanssa ei oikeastaan enää olekaan kiinnostavaa.
Mä lohdutan sua, kaikki me kasvetaan joskus aikuisiksi, jotkut hitaammin ja jotkut nopeammin ;-)
Ehkä joo sellaisena katkerana vuodatuksena hyvä? Ei kyllä muuten, kiersi kehää ja tihkui vihaa. Surettaa vähän ap'n puolesta ja ihmettelen että kukahan häntä oikein on raitiovaunussa etuillut kun on noin paha mieli.
ja kulttuurien valinen ero on kasittamattoman suuri tassa asiassa. Taalla ei ole kaikki superhienosti, mutta ihmiset arvostavat ja kunnioittavat (myös toisten) lasta ja perhetta. Ketaan ei arsyta kiukutteleva lapsi, ennemminkin vanhempia yritetaan auttaa lepyttelemalla ja "huijaamalla" lasta. Ihmiset ihailevat lapsia, ja ottavat heidat huomioon yhteiskunnan jasenina kuin muutkin. Yleinen ilmapiiri on lapsimyönteinen, ja kaikki vetavat yhta köytta lapsiasioissa. Kaikilla on hauskempaa, kun niilla lapsillakin on mukavaa. Sen ei tarvitse tarkoittaa hemmottelua, kuri on taalla kovempi kuin suomessa.
Voi kurjuus miten ikavasti ap. puhuu lapsista ja lasta odottavista. Mita sitten jos se lapsi ei ole sulle tarkea? Onko se pakko nayttaa? Mita haviat silla, jos olet ystavallinen lapselle tai hanen vanhemmalleen? Surullista, moukkamaista ja kertoo niin paljon lasten arvostuksesta. Tallaisilla hetkilla hapean suomalaisuutta...
Ehkä joo sellaisena katkerana vuodatuksena hyvä? Ei kyllä muuten, kiersi kehää ja tihkui vihaa. Surettaa vähän ap'n puolesta ja ihmettelen että kukahan häntä oikein on raitiovaunussa etuillut kun on noin paha mieli.
Tarkoitin sarkastisena kirjoituksena. Eikä todellakaan ole mikään tuulesta temmattu idea, että esim kaikista raskain asiakaskunta on nuoret yhden lapsen äidit. Minulla on todellakin alkanut tympimään äidit jotka kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja vaatimaan kanssaihmiset aina huomioimaan hänet ja lapsensa.
Ei ole kauaakaan kun bussissa nuori äiti veti aivan tajuttomat kilarit bussikuskille kun kerkesi alkaa sulkemaan ovea ennen kuin hän ja lapsensa olivat ulkona. Siis bussi oli niin täynnä, että kuskilla ei todellakaan ollut helppoa nähdä ovelle (täynnä seisovia ihmisiä). Jäi siis siihen vielä huutamaan ja haukkumaan kuskia. Näitä esimerkkejä kyllä löytyy. Ja tottakai, kaikki eivät ole tällaisia...
Mutta niin tarkoitin kirjoituksellani, että kirjoitus oli hauska, kunnes tajusin että sieltä paistoi aito viha lapsia/vauvoja kohtaan.
Mikä siinä on niin ihmeellistä, että teillä on se ruma möhömaha esillä, ylpeenä vedätte tuolla niinku se ois joku suuri kunnia, varsinki muille ihmisille :D ja miten aina kuvittelette etuilevan, jyräävän muiden yli jokapaikassa, kun teillä on se pentu tai möhömahanne?
Lapsia on hyvänen aika tehty vuosituhannet, meistä jokainen on oman äitimme silmäterä lapsena, kuin vielä aikuisenakin, sillä omalle äidille olemme lapsia aina :D
Mikä siinä on, että lapsen omistava äiti luulee olevansa kaikessa etusijalla? Työpaikan vuoroissa ( onneksi tällainen jyrä pistetään pöydälle aika nopeeta ja palautetaan samalle viivalle muiden työntekijöiden kans), kirkuvien ja huomionkipeiden taaperoiden kans yrittämällä yrittävät hakea muilta ihmisiltä huomioo, ihan ku muut ihmiset pitäis teidän pentuja jotenki ihmeellisenä asiana, muilla ihmisillä on oma perhe ja läheiset, ei tuolla kaupungilla huomiota hakeva lapsi ja äiti vaikuta niiden elämään millään tavalla.
Ymmärrän, jos ihmiset tulee juttelee lemmikeistä, esim. Koiraihmisiä on aika paljon ja se on harrastus. Mutta ihmiset ei ole harrasteitä, vaan normaaliasioita. Jokainen meistä on ollu vauva ja tullu sieltä äidistä.
Siitä on turha muille leuhkia ja ylpeillä, se ei ole ihme juttu muille. Muita ei kiinnosta se teidän kakara enemmän, kuin oma elämä, eikä ne teidät kakarat tule koskaan menemään kman elämän, lemmikkien, vanhempien, sisarusten tai oman lapsen edelle, ei ikinä, joten lopettakaa tuolla se huomionhaku ja minäminä, me me-ensin. Te ette ole missään yhtään sen parempia ihmisinä, kuin muutkaan. Liika ylpeys voi osua omaan nilkkaan.
Yksin toki voi ylpeillä ja keikistellä sen ruman mahan tai vieressä olevan taaperon kans, mutta te ette ole muiden ihmisten ihailun kohde missään, ja teilläkin on samat säännöt jokapaikassa ja käyttäytyäkkin voi hyvin :)
Hienoihin ravintoloihin ei tarvitse tuoda vastasyntyneitä saastaperseitä. Ne on epähygieenisiä, ne pilaa tunnelman. Ajatelkaa muitakin ihmisiä, muita ei kiinnosta kuunnella sinun pentusi rumaa ja rääkyvää virttä. Se on teidän ongelma ja menkää mäkkii, jossa kaikki pentuperheet sotkee.
Hienoissa ja romanttisissa ravintoloissa on pareja ja ihmisiä ilman lapsia, yksi ääliö kakara ei voi pilata koko ravintolaväen tunnelmaa. Siinävaiheessa tämä perhe ja itsekäs asenne, sekä paskanhajuinen ja kuulonen kakara heitetää ulos ku leppäkeihäs ja saavat kyllä valittaa ravintolan omistajaa paikan vaihdosta.
Minä en tinkis romanttisuudesta, paskanhajuinen ja ruman kuulonen kakara eikä iki itsekkäät ihmiset sitä tule pilaamaan, saavat omaan rääkynurkkaan mennä, esim vessaan syömään, koska ei paskavaippaa voi tuoda hienoihin ravintoloihin löyhkäämään. Hyi mikä oksetus. Yököttävä vauva.
En voinut samaistua tuohon tekstiin ollenkaan. Rakastan Suomea ja suomalaisuutta, mutta jos jotain p...aa täällä on niin juuri tuo ap:n kaltainen törkyasenne toisia ihmisiä erityisesti lapsia kohtaan.
Minä kuuntelen mielelläni juttuja muiden lapsista. Annan tilaa pienille lapsille ja raskaana oleville. Se on erityinen aika elämässä ja haluaisin, että jokainen lapsi saa paljon huomiota ja rakkautta osakseen kaikilta mahdollisilta ihmisiltä. Toivottavasti ap:n asenne ei leviä enää yhtään.
Ap on tainnut saada lusikalla, niin ei voi kauhalla vaatia. Tsemppiä sinullekin.
Kyse oli siitä, että yrittääkö julkisilla paikoilla muita ihmisiä antamaan huomio ja ihailu nimenomaan teille? Että te olisitte huomion keskipiste koko maailmassa.
Ärsyttää ihan todella paljon ihmiset jotka kulkevat huonosti käyttäytyvien/riehuvien lastensa kanssa jossain ja vaan hymyilevät ja yrittävät ottaa katsekontaktia "katsokaas kun meidän piltit tässä edustaa.."
jlapsimyönteinen, ja kaikki vetavat yhta köytta lapsiasioissa.
Onko tämä joku mielenhäiriöisten foorumi?
Minulla on todellakin alkanut tympimään äidit jotka kuvittelevat olevansa etuoikeutettuja vaatimaan kanssaihmiset aina huomioimaan hänet ja lapsensa.
Ei ole kauaakaan kun bussissa nuori äiti veti aivan tajuttomat kilarit bussikuskille kun kerkesi alkaa sulkemaan ovea ennen kuin hän ja lapsensa olivat ulkona. Siis bussi oli niin täynnä, että kuskilla ei todellakaan ollut helppoa nähdä ovelle (täynnä seisovia ihmisiä).
Paitsi että ymmärrän hyvin, jos joku saa raivarin meinattuaan jäädä ovien väliin - on aika kengenvaarallinen tilanne... Se on vähintä mitä bussikuskin kuuluu tehdä kun varmistaa ettei ole ihmisiä oven välissä.
Vaatimuksia??? Kärryjen nostoon? Ainahan joku teitä loisijoita auttaa?
Vaan autatteko koskaan muita? Esim mummoja?
Auttaako äidit koskaan muita ihmisiä, tai kunnioitatteko edes ketään muita paitsi omaa kersaa?
Ite kahden lapsen ja "möhömahani" kanssa autan kaikessa muita miten vaan voin ja ketkä sitä apua tarvitsee, eipä ole tarvetta olla mikään epäitsekäs äiti! Ihan normaali ihminen minkäkin olen vaikka lapsia saanutkin! HEI HALOO! Ettei nyt vaan olis neiti nirppikselle sattunut yks epämiellyttävä toinen nirppis äiti vastaan kun noin ottaa päähän?!
Mut täähän on ihan sama asia kun ketä tahansa muita kun äitejä kohtaan, joitaki ottaa tietyt ihmiset pattiin, ja tätä nirppistä näköjään kateuden tai katkeruuden piikki sattunut pahasti just äitejä kohtaan. Mut antakaamme mesota rauhassa ja nauretaan päälle, eihän tää ole edes minkään huomion arvoinen oikeasti?! Täysi keskenkasvuinen kakara,ainakin henkisesti.. Siispä oman navan tuijottelija! ;)
Sinusta on tehty ilmoitus ylläpidolle
- paskanhajuiselle kodille?
-rääkykonserttia pitävälle rumalle rupivauvalle?
-itsekkälle äidille?
- äidille jolla ei ole muuta elämää, puheenaihetta, kuin lapset.?
- ei ole ystäville aikaa?
-äidille joka ei rakasta/kunnioita miestä?En todellakaan ole kateellinen, enkä kadehdi huonokäytöksisiä kakaroita.
Itse teen lapsia ja tiedän että olen hedelmällinen, minulla on ihana mies ja teemme perheen joskus. Se ei te minusta huonompaa, etten jaksa mielistellä ihmisille, jotka ei auta/ole hyvä muille ja jotka kokoajan ylistää omaa lastaan jokapaikassa eikä ole kiinnostuneita muitten toverien asioista ja vähättelee heidän elämää.
Kun minulle tulee lapsi,Itse olen äiti, mutta myös vaimo. Minulla on myös omaa aikaa ja teen omia asioita. Olen hyvä ystävä, kuuntelen heitä. Olen hyvä vaimo, rakastan. En ylpeile, en vaadi ihailuja minulle tai lapselleni, en kerjää huomiota.
Jos tarviin apua, autan myös muita.
Pointti oli kertoa, että monet äidit vain vaativat ja vaativat, antamatta itse muille mitään.
Säälittävä provokatiivinen kirjoitus, joka on kaikessa inhottavuudessaan oikeasti pelottavalla tavalla sairas. Ehkä et saa koskaan edes lapsia, kuka tietää? Olet kateellinen, kun omasta elämästäsi puuttuu jotain tärkeää? Monet äidit antavat nimenomaan vaatimatta mitään, tällainen käsitys minulla on.
ja kulttuurien valinen ero on kasittamattoman suuri tassa asiassa. Taalla ei ole kaikki superhienosti, mutta ihmiset arvostavat ja kunnioittavat (myös toisten) lasta ja perhetta. Ketaan ei arsyta kiukutteleva lapsi, ennemminkin vanhempia yritetaan auttaa lepyttelemalla ja "huijaamalla" lasta. Ihmiset ihailevat lapsia, ja ottavat heidat huomioon yhteiskunnan jasenina kuin muutkin. Yleinen ilmapiiri on lapsimyönteinen, ja kaikki vetavat yhta köytta lapsiasioissa. Kaikilla on hauskempaa, kun niilla lapsillakin on mukavaa. Sen ei tarvitse tarkoittaa hemmottelua, kuri on taalla kovempi kuin suomessa.
Voi kurjuus miten ikavasti ap. puhuu lapsista ja lasta odottavista. Mita sitten jos se lapsi ei ole sulle tarkea? Onko se pakko nayttaa? Mita haviat silla, jos olet ystavallinen lapselle tai hanen vanhemmalleen? Surullista, moukkamaista ja kertoo niin paljon lasten arvostuksesta. Tallaisilla hetkilla hapean suomalaisuutta...
Miten sä nyt pystyit kirjottaan "köytta" kun et muuten kirjotuksessa ääkkösiä laittanut ja kotimaasi on Itaaaaaaalia?!? ;D
Taidat olla kateellinen maho vaan!
- paskanhajuiselle kodille?
-rääkykonserttia pitävälle rumalle rupivauvalle?
-itsekkälle äidille?
- äidille jolla ei ole muuta elämää, puheenaihetta, kuin lapset.?
- ei ole ystäville aikaa?
-äidille joka ei rakasta/kunnioita miestä?En todellakaan ole kateellinen, enkä kadehdi huonokäytöksisiä kakaroita.
Itse teen lapsia ja tiedän että olen hedelmällinen, minulla on ihana mies ja teemme perheen joskus. Se ei te minusta huonompaa, etten jaksa mielistellä ihmisille, jotka ei auta/ole hyvä muille ja jotka kokoajan ylistää omaa lastaan jokapaikassa eikä ole kiinnostuneita muitten toverien asioista ja vähättelee heidän elämää.
Kun minulle tulee lapsi,Itse olen äiti, mutta myös vaimo. Minulla on myös omaa aikaa ja teen omia asioita. Olen hyvä ystävä, kuuntelen heitä. Olen hyvä vaimo, rakastan. En ylpeile, en vaadi ihailuja minulle tai lapselleni, en kerjää huomiota.
Jos tarviin apua, autan myös muita.
Pointti oli kertoa, että monet äidit vain vaativat ja vaativat, antamatta itse muille mitään.
Kaikki ei tajua, että se oma lapsi ei muiden mielestä ole maailman napa eikä kaikkein ihanin.
Kaikki ei tajua, että se oma lapsi ei muiden mielestä ole maailman napa eikä kaikkein ihanin.
Mutta saa silti ajatella että mulle tuo on ihanin. Tämän ketjun aloitus oli sairaan ihmisen oksennusta, toivottavasti saa vihansa kuriin.
tää ei oo vauvapalsta vaan Aihe vapaa-palsta. Vauvalehden nettisivuilla. Mutta eihän Iltalehdenkään sivuilla puhuta vain illoista.
tää oli oikeasti hyvä kirjoitus, vimppaan kappaleeseen asti.
Aloit nimittäin kuulostaan eräältä ystävältäni, joka erottuaan alkoi haukkua kaikkia lapsia ällöttäviksi, rumiksi ym. Koska siis joutui hetkeksi luopumaan omista vauvahaaveistaan :/
Mutta niin, alussa oli oikeasti fiksua sanomaa,pidin lukemastani. Viimeinen kappale taas paljasti kyllä sen, että lapset taitavat olla enemmän tunnekysymys sinulle ja vei ikäänkuin sanoman samantien kaikesta aiemmasta tekstistäsi.
Kärsitkö lapsettomuudesta, vai oletko katkera jollekin tuttavaparille joka sai lapsen vasta vai mikä on? Tunnistan nimittäin omasta ajattelusta paljon samaa kuin sinä, ja ymmärrän että odottavien äitien minäminä asenne tympii. Mutta tuohon, inhoon ja vihaan lapsia/vauvoja kohtaan on hankala samaistua ja siitä paistaa oikeasti katkeruus.