Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät kommentit raskausaikana

Vierailija
29.03.2012 |

Kaverit sanonu kaikki nämä, ja MONTA KERTAA

Puhetta syömisestä: "Sun pitääki syödä nyt kahden edestä."

Valitan painonnoususta yli 20kg: "No ei kyllä haittaa vaikka lihositki ko oot aina ollu nii laiha" (Ihan normaalipainoinen)

"Kauhia kun tuo sun maha on kasvanu" (Edellisenä päivänä sanonut saman)

"Näytä maha" (kesken kahvittelun pitäisi nousta seisomaan ja nostaa paitaa että 5 kaveria vois ihastella.)

"Onko tullu raskausarpia" (On tullu joka paikkaan, mutta sanon vaan että vähän, koska muuten joutuisin esittelemään ne.)

"Joko oot sairaalakassin pakannut valmiiksi" 50 kertaa kysytty tuo vaikka oon sanonu että ei sitä tarvi kuin neuvolakortti muistaa ottaa ja hammasharjaa yms vihti vielä laittaa laukkuun. Ne mitä unohtuu voi mies tuoda perästä.

"Joko tuntuu että kohta tulee?"

"Onko ollu mitään tuntemuksia että synnytys lähenee?"

"Onko supistellu?"

"Miks se ei jo tuu?"

"Millon se oikeen tulee?"

"Ei tarvinu vielä viime yönä lähteä?" (Joka päivä tuo kysymys vaikka oon sanonu että ILMOTTELEN SITTE!!!!)

Lisäksi pelkään että kaverit kysyvät sitten synnytyksestä KAIKEN mahdollisen. "Repesikö väliliha ja kakkansikko pöyvälle"

Tiedän että hyvää tarkottavat, ja kivaa että heitä kiinostaa minun raskaus. Mut en muutenkaan tykkää puhua henkilökohtaisia asioita.

Rv 40+4

Terv. En jaksaisi enää vastata puhelimeen

Muilla samanlaisia ärsytyksiä?:)

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudompaa olisi olla muka täysin huomaamatta.

Vierailija
22/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oliko se suunniteltu vai vahinko?"

"Oletko sä nyt ihan varma tästä?"

"Mitä se x:kin (mieheni) tuumaa asiasta?"

Onnentoivotuksia ei ole tullut, se ärsyttää eniten. Rv 13 nyt. Kaverit tuskin tulevat kyselemään pätkän vertaa mahan kasvamisesta tai synnytyksistä. Kivaa.

tänä vuonna 21, että en nyt ihan miksikään teinimammaksi itseäni laske.. Sapettaa!

Onnittelijalle kiitos:)

Sillon kun mä odotin ekaa 18 vuotiaana niin kuulin vähän saman suuntaisia kommentteja... =(

meni jotenkin ihmeellisesti noi lainaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kuullut ihan alkuvaiheessa niin taatusti olisi ärsyttänyt:

"Oksentelu on tahdon asia, sanot kropalle vaan että stop, nyt ei oksenneta."

Joo... :D

Vierailija
24/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että otetaan oikeudeks yhtäkkiä kommentoida taukoamatta toisen ulkonäköä. Lihomista, turvotusta ym. Ja vielä ärsyttävämpää että raskaana olevista tulee kaikkien omaisuutta. Saa mukamas kosketella ja tuijottaa ihan ventovieraatkin.

Vierailija
25/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitteli ennen synnytystä että koita nyt saaha se tulemaan ku taitaa olla niin iso jo. Älä nyt syö enää jne.

Aivan kuin olisi ollut mun vika, että synnytys meni muutaman pvän yli, ois vaan pitäny "alkaa synnyttämään" aikanaan.

Täti on kyllä muutenkin sellainen ihminen, joka sanoo mitä vaan kenelle vaan...

Vierailija
26/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä sitten SAA kysyä raskaudesta?

ja jos ei mitään kysy,niin siten voivotellaan,kun ei kavereita kiinnosta tuleva lapsi tai ystävän vointi yhtään...

Saako kysyä laskettua aikaa?

en oikein keksi mitään kysyttävää mikä ei olisi henk.kohtaista...

no seuraavalla kerralla vaan onnittelen ja en palaa asiaan enää ollenkaan.

Vierailija
27/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kuoli mutta kyllä tuo vauva korvaa äitisi.

Vierailija
28/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni hölmö kommentti on vaan ihmisten ajattelemattomuutta, eikä niillä mitään pahaa tarkoiteta. :)

Itsekin möläyttelen millon minkäkinlaisia sammakoita suusta, vaikka kuinka yritän ettei tulis. Siksi oonkin yrittänyt aina vaan antaa kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..Ja sit tietty sanoa ihan suoraan et jos joku pahoitti mielen.

Eri juttu on mun mielestä vaan se, että jos tahallisesti yritetään loukata, kuin jos että ollaan vaan ajattelemattomia.

Mut joo, kysymys "oliko se vahinko?" on kyllä munkin mielestä tökerö, oon sen itsekin kuullut pariin otteeseen ja sit yhdellä entisellä työpaikalla pari paikan vakikiusaajaa yrittivät pahoittaa mieleni jatkuvasti kun olin raskaana, tiedä sit mikä niilläkin oli vialla.

Ja siis niiltä tuli sellaisia juttuja esim. ensin kysytään että niin monennella viikolla olet? ja sen jälkeen sit vouhkataan, et joo, kyllä se vieläkin voi mennä kesken, päälle virnistelyä. Huh, onneksi ei enää koskaan tarvitse mennä siihen paikkaan enää..

Vierailija
29/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää päivää taas mitä turhasta ruikutusta! Ei saa edes vointia kysyä!? Jos ei mitään kommentoitaisi niin sitten olisitte täällä ruikuttamassa, kun "kukaan ei huomioi eikä ole kiinnostunut raskaudesta".

Minä, minä, minä. Kaikkien pitää hyppiä MINUN pillini mukaan, kun olenhan minä raskaana!

Kyllä se on niin, ettei joillekin raskaana olijoille mikään kelpaa vaan kaikesta loukkaannutaan. Itsekin olen ollut pari kertaa raskaana, joten en usko moisen käytöksen menevän edes hormoonien piikkiin. Jostain huomionhakuisesta persoonallisuudesta kait kyse.

Vierailija
30/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevalta "saa" kysyä ihan samoja aioita kuin nyt muiltakin ihmisiltä. Jos tapanasi on kysyä ventovierailta ihmisiltä syitä heidän mahansa kokoon, niin OK, kysy sitten myös raskaana olevalta. Tai, jos tapanasi on kysyä puolituilta työkavereiltasi heidän hemoglobiininsa arvoa, niin OK, kysy sitä sitten myös raskaana olevalta.

Mua taas nimenomaan ärsytti se, että kavereita (ja ventovieraita) tavattaessa kaikki luulivat, että haluan keskustelun pyörivän mahani ympärillä. En halunnut, vaan halusin keskustella ihan samoista asioista kuin yleensäkin. 9 kk (10 kk) on ihan älyttömän pitkä aika keskustella omasta mahasta...

ja jos ei mitään kysy,niin siten voivotellaan,kun ei kavereita kiinnosta tuleva lapsi tai ystävän vointi yhtään...

Voi

hyvää päivää taas mitä turhasta ruikutusta! Ei saa edes vointia kysyä!? Jos ei mitään kommentoitaisi niin sitten olisitte täällä ruikuttamassa, kun "kukaan ei huomioi eikä ole kiinnostunut raskaudesta".

Minä, minä, minä. Kaikkien pitää hyppiä MINUN pillini mukaan, kun olenhan minä raskaana!

Kyllä se on niin, ettei joillekin raskaana olijoille mikään kelpaa vaan kaikesta loukkaannutaan. Itsekin olen ollut pari kertaa raskaana, joten en usko moisen käytöksen menevän edes hormoonien piikkiin. Jostain huomionhakuisesta persoonallisuudesta kait kyse.

Vierailija
31/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onpa se maha IIIISSOOOO. Epänormaali. Onkohan siellä kaksoset?

- keskustelut siitä, kuinka tietää sen ja sen revenneen kauheesti synnytyksessä (lapsettomat aivottomat kanaystäväni silloin aikoinaan...)

- toteamukset siitä, miten mun raskaus on menny niin nopeesti. Ei itsestä ollenkaan tuntunut sille :D

- kyselyt: onko pukamia, paljon on painoa tullu jne

- Kaverin mies totesi: enpä oo nähny sua koskaan noin lihavana, ne meinannu tunnistaa. Vitun urpå.

Vierailija
32/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 ei oikein tajunnut...

tottakai voi puhua vaikka anaaliseksistä jos siitä nyt on tapana puhua.

ei kukaan jaksa jonkun mahasta puhua koko ajan ja ei varmasti ketään edes niin paljon kiinnosta,ihmisillä on muutakin elämää kuin olla raskaana.

mutta kysymys olikin että mitä raskaudesta saa kysyä?saako 9 kk aikana puhua vauvaan/raskauteen liittyvistä asioista 1 kerran vai 2 kertaa?ei ollenkaan?mikä on liian tungetteleva kysymys tai oikeastaan niin päin että mikä EI ole henk.koht kysymys kun on kyse raskaudesta?

Vierailija
33/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni meni 10 pv yliaikaiseksi ja tietysti loppuajasta tuskittelin olotilassani ja toivon synnytyksen käynnistyvän, kokeiltiin saunat, seksit, ikkunanpesut, varaston seiniäkin levytin tohkeissani.. Ja sitten tulee näitä kommentteja "Kyllä se sieltä aikanaan tulee!" "Eipä ole vielä kukaan jäänyt syntymättä!" Aaargh... ;)

Toinen oli eräiden taholta ihmettely siitä, miksi halusimme tietää lapsen sukupuolen etukäteen. "Pitäähän sitä jotain jännitystä jättää synnytykseenkin!" Perkele, siinä oli jännitystä kerrakseen pakertaa 20 h ja sitten päätyä kiireelliseen sektioon..

Nykyään jo naureskee noille omille tuntemuksille..

Vierailija
34/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että laskettua aikaa kohti alkaa hyväntahtoisetkin kyselyt ottaa pannuun. Luulempa että ketä tahansa ärsyttäis kuunnella ja vastata 9kk suunilleen samoihin kysymyksiin päivittäin ja kuunnella samat kommentit omasta ulkonäöstä!:)

Mutta jos kerron että kävin neuvolassa/ultrassa niin tietenkin kiva kun kaverit kysyy et mitä vauvalle kuului jne mutta just se että haluais puhua niitten kavereitten kans jostakin muustakin kun siitä mahasta.

Vierailija
35/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä räjähdät/poksahdat?

Vierailija
36/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kysymyksesi, ja vastaukseni siihen oli, että raskaana olevan kanssa voi puhua ihan tavallisista asioista sillä henkilökohtaisuuden tasolla kuin nyt yleensäkin.

Jos teillä on aikaisemmin ollut tapana keskustella henkilökohtaisistakin terveyteen liittyvistä asioista, niin silloin on ihan OK jutella niistä raskausaikanakin. Mitään listaa siitä, mitä voi kysyä en tee, sillä se riippuu siitä, kuinka läheinen kysyjä on.

Esim. lähimmät ystäväni voivat kysyä esim. että "Tärppäsikö helposti", mutta puolitutuntyökaverin kysymänä se tuntuu tungettelevalta.

Koitko nyt saaneesi paremman vastuaksen?

31 ei oikein tajunnut...

tottakai voi puhua vaikka anaaliseksistä jos siitä nyt on tapana puhua.

ei kukaan jaksa jonkun mahasta puhua koko ajan ja ei varmasti ketään edes niin paljon kiinnosta,ihmisillä on muutakin elämää kuin olla raskaana.

mutta kysymys olikin että mitä raskaudesta saa kysyä?saako 9 kk aikana puhua vauvaan/raskauteen liittyvistä asioista 1 kerran vai 2 kertaa?ei ollenkaan?mikä on liian tungetteleva kysymys tai oikeastaan niin päin että mikä EI ole henk.koht kysymys kun on kyse raskaudesta?

Vierailija
37/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "et sä kyllä vielä voi potkuja tuntea, ei niitä tuossa vaiheessa tunne" kun kerroin viikolla 17 jo potkut tunteneeni. Tai, "No sä et sitten ole elämäsi kunnossa raskausaikana, itselläni ei ollut mitään vaivoja raskausaikana" Tai "minulla paino nousi vain 8kg koko raskausaikana, miten sulla on voinut tulla jo nyt sen verran?".

Vierailija
38/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olevalta "saa" kysyä ihan samoja aioita kuin nyt muiltakin ihmisiltä. Jos tapanasi on kysyä ventovierailta ihmisiltä syitä heidän mahansa kokoon, niin OK, kysy sitten myös raskaana olevalta. Tai, jos tapanasi on kysyä puolituilta työkavereiltasi heidän hemoglobiininsa arvoa, niin OK, kysy sitä sitten myös raskaana olevalta.

Mua taas nimenomaan ärsytti se, että kavereita (ja ventovieraita) tavattaessa kaikki luulivat, että haluan keskustelun pyörivän mahani ympärillä. En halunnut, vaan halusin keskustella ihan samoista asioista kuin yleensäkin. 9 kk (10 kk) on ihan älyttömän pitkä aika keskustella omasta mahasta...

Voi

tuolle linjalle lähdetään, niin tapohini ei kuulu onnitella raskaudesta, jos ihminen ei ole raskaana - en siis onnittele, vaikka on raskaana? ym. ym. ym. noi on NAURETTAVIA noit jotkut asiat, mistä ihmiset pahastuu/loukkaantuu, antakaalista, mitä saa ja mitä ei saa kysyä ja sanoa. koska todellakin, jos ei mitään kysy tai kommentoi, niin sitten todellakin valitetaan kiinnostuksen puutetta.

raskaana olevat, voi huoh :/ onneksi kaikki eivät ole niin rasittavia :)

Vierailija
39/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on syntymäpäivä, kun he valmistuvat jne.? OK.

Siinä tapauksessa teen sitten listan:

a) Älä kysy raskaana olevalta: "Ootko varma, että vauvallasi on kaikki kunnossa" -alkavaa kysymystä.

b) Älä kommentoi ventovieraitten ihmisten raskauksia.

Näillä pääsee aika pitkälle.

jos nyt

Voi

tuolle linjalle lähdetään, niin tapohini ei kuulu onnitella raskaudesta, jos ihminen ei ole raskaana - en siis onnittele, vaikka on raskaana? ym. ym. ym. noi on NAURETTAVIA noit jotkut asiat, mistä ihmiset pahastuu/loukkaantuu, antakaalista, mitä saa ja mitä ei saa kysyä ja sanoa. koska todellakin, jos ei mitään kysy tai kommentoi, niin sitten todellakin valitetaan kiinnostuksen puutetta.

raskaana olevat, voi huoh :/ onneksi kaikki eivät ole niin rasittavia :)

Vierailija
40/70 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

c) Älä kysy "Miks sun maha" -alkuista kysymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi