Onko kaikki max 25v naiset näin huonokäytöksisiä? Työpaikalla...
Työpaikallani on 3 kpl nuoria naisia joilla ikää max 25 (toki vanhempiakin naisia löytyy). Heistä 2 on käyttäytyy huonosti muita työkavereita kohtaan. Tiuskivat, äyskivät, toisinaan eivät vastaa kysyttäessä ja kun kysyy uudestaan niin ärähtävät jotain. Töihin tullessa eivät tervehdi. Jos joku uusi tyyppi tekee väärin, pyörittelevät silmiä sen näköisenä että pitävät idioottina sitä uutta. Alkavat opastamaan hyvin ivallisella äänensävyllä, sanovat esim. "Jospa tämän nyt toisella opetuskerralla oppisit...." Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Työhömme kuuluu joka päivä eräs työtehtävä, jonka tekee se joka parhaiten ehtii. Toinen näistä tiuskijoista ilmoittaa monesti jo aamulla että "Minua on sitten ihan turha pyytää ko. tehtävää tekemään, mulla on muutaki tekemistä". Niin kuin ei olisi meillä muillakin.
Esimies on liian pehmeä, ei uskalla puuttua asiaan.
Mutta ketjun pointti on se että onko kaikki tai ainakin suurin osa nuorista noin huonokäytöksisiä? Vai onko meidän työpaikalle vaan sattunut kaksi ikäpolvensa huonointa edustajaa?
Kommentit (49)
puututte näiden kahden käyttäytymiseen. Kun seuraavan kerran tiuskaisee tai äyskii, niin ihan sovitusti teistä rohkein aloittaa sanomalla, että noin ei työpaikalla käyttäydytä eikä työtovereita kohdella. Sitten muut tukevat ja sanovat, miten ovat todella loukkaantuneita siitä, että neiti kuvittelee olevansa ainoa, jolla on paljon töitä/ ei ehdi/ ei pysty. Toteatte yksissä tuumin, että jos neiti äyskii, niin saa takuulla hoitaa sen päivittäisen homman, kunnes oppii kohtelemaan teitä ystävällisesti ja kohteliaasti. Jos on kiire, voi sanoa nätisti, että kun en millään ehtisi, voisiko joku toinen auttaa. Tiuskimalla saa vain levitettyä pahaa.
Sitten kun tämä puhe on neidille saarnattu, todetaan sen jälkeen, että onko hänelle sattunut jotain, kun on noin pahalla päällä ja että voisitte ihan hyvin kuunnella ja yrittää auttaa.
Ei tuo lopu, jos sitä ei laita loppumaan. Ehkä se toinen nyrpistelijä oppii samalla, kun toinen laitetaan kuriin. Tai sitten otatte molemmat yhtäaikaa käsittelyyn ja annatte tulla tuutin laidalta. Ette ole roskiksia, joihin voi sylkeä omaa pahaa oloaan. Työpaikalla käyttäydytään. Tai teette esimiehelle valituksen (ja jos esimies ei puutu, niin hänen esimiehelleen).
Kaikki nuoret naiset on saatanasta. Niitä pitää vähintäänkin olla oikeus epäillä kusipäiksi vaikka välillä osaisivatkin käyttäytyä.
Nainen oppii älykkääksi ja muita arvostavaksi kohteliaisuusautomaatiksi vasta lähestyessään 45:ttä, ja sen ohittaneet ovat jo todella arvostettavia, lähes miehiä suorastaan.
Nuoret naiset ikää 20-30 ovat pahimmassa murrosiässä. Tiedetään kaikesta kaikki ja ollaan niin tietämyksen kukkuloilla.
Ikää kun tulee muutama vuosi lisää, niin eiköhän ne turhat luulot karise, kun elämä tytteleitä opettaa.
ellei joku uskalla avata suutaan.
Jokainen alle 25-vuotias on tuollainen.
mä tulen ainakin vallan mainiosti toimeen työtovereitteni kanssa, ikähaarukka kuitenkin on aika laaja. En tiuski heille tai mitään muutakaan. Ikää 24 v. Eli ei me kaikki tollasia olla. Sun työpaikalle nyt sitten vain on sattunut tulemaan vastaan. Ja meillä jokainen kunnioittaa jokaista, on sitte nuorempi tai vanhempi.
Olen 25-vuotias ja työpaikallani on niin vanhoja kuin nuoriakin. Me nuoret emme ole koskaan aiheuttaneet mitään ongelmia (mitä nyt muutama on sosiaalisesti vajaa, he eivät kommunikoi muiden kanssa mitenkään), mutta sen sijaan eläkeikää lähestyvät tuottavat päänvaivaa niin pomoille kuin muillekin. Ovat ehkä katkeroituneita siitä, että nuoret osaavat työt paremmin ja ovat tehokkaampia töissään.
Meni kauan, ennenkuin minut hyväksyttiin myös vanhempien joukkoon. Sitä ennen minua hyppyytettiin ja kaikki p-hommat jäivät meille nuorille. Myös työpaikkakiusaamista esiintyy enemmän vanhemmilla kuin meillä nuorilla.
tervehtimättömyys.
Rumuus, käppänyys, ikäistään vanhemmalta näyttäminen, huonoryhtisyys ja länkisäärisyys eivät ole käytökseen liittyviä asioita.
Meillä on töissä 30+ mies, joka on ruma, kuiva käppänä ja näyttää 15 vuotta ikäistään vanhemmalta. Se ei edes tervehdi ihmisiä, kävelee käytävällä huonoryhtisenä länkisääret vilkkuen ja ähkii itsekseen. Ei ole kiinni iästä tai sukupuolesta vaan ihan tyhmyydestä.
Meidän työpaikalla kaikkein kohteliaimpia ja herttaisimpia ovat juuri 25-30-vuotiaat (sitä nuorempia ei ole), 40-50-vuotiaat taas pahantuulisia vaihdevuotisia eukkoja
Itse olen 49-vuotias =)
tai siis olen mutta jokaisessa ikäryhmässä ja ammattiryhmässä on juuri tuollaisia, mikään ei ole niin typerää kuin yleistys ja osoittaa vaan yleistäjän typeryyttä.
käyttäytyvätkö he tuolla tavalla myös esimiehen edessä, vai ainoastaan teidän muiden työntekijöiden seurassa?
Noilla naisilla on ainoastaan huono itsetunto ja sen vuoksi korostunut ego. Vaikuttavat epävarmoilta. Ehkä he eivät tiedä omaa paikkaansa työyhteisössä?
Oli miten oli, niin he eivät kuitenkaan ole mitään pikkutyttöjä, joten kannattaa unohtaa tykkänään pimuttelut. Täysi-ikäisyys saavutetaan 18-vuotiaana ja silloin astutaan aikuisten maailmaan. Jos silloin ei osata käyttäytyä korrektisti, niin se on opeteltava. Mutta on vaikea oppia, jos kukaan ei opeta.
Te muut työntekijät voisitte aloittaa sanomalla yhteisesti, koko työyhteisön puolesta, että "jos teidän käytöksenne olisi toisenlaista, niin teistä varmasti pidettäisiin tässä työyhteisössä".
Totuushan on, että kukaan teistä ei ole töissä siksi, että pääsisi (= joutuisi) kuuntelemaan tölväisyjä jokaisena viikonpäivänä.
Kukaan ei myöskään saa palkkaa tai ylimääräisiä bonuksia sellaisesta: ei nuo naiset sanojina, ettekä te muut kuulijoina/kohteina.
Työpaikkakaan ei hyödy sellaisesta käytöksestä mitenkään, joten homman voisi aivan hyvin pistää takavasemmalle, mappi ööhön.
Tuo on aika harmitonta, loppujen lopuksi. Pahempaa on, jos esimiehenä on täysin kilahtanut yksilö. Itselläni on kokemusta sellaisesta.
Viimeisen 10 vuoden aikan asännöllisesti törmää näihin vastavalmistuneisiin maailmannapoiin. "Mulle kaikki heti nyt".
Par'aikaa nieleskelen töissä yhtä prinsessaa, jonka osasto integroitiin meidän tiloihimme. Ensimmäisestä päivästä lähtien joka päivä tulee kommenttia mikä on huonosti tai mitä muutetaan..ja itse ei voi tehdä mitään mitä pyydetään. Vitun jouluvalotkin jäävät ikkunaan kesäksi, kosk aneiti ei niitä suostu alas ottamaan, vaikka itse ne sinne laittoi..
Kyseinen henkilö pomottaa myös esimiestään, mikä onkin erittäin mielenkiintoista. Huah.
Joku päivä pina katkeaa ja se olen mminä puhuttelussa..vaikka ongelma on ihan muualla..
Meillä on yksi nuori joka opiskelee toista vuotta YO:ssa ihan muuta alaa kuin mitä meidän työ on. Tyttö on jonkun pomon sukulainen, ja sai jo ekana kesänä tehdä hommia johon ei pääse edes alamme alemmalla korkeakoulututkinnolla, ja myös sen mukaisen palkan.
Minulla on toistakymmentä vuotta työkokemusta, mutta tyttösemme alkoi jo toisen työviikon aikana opastaa minua. Turha oli selittää, että kun lain mukaan juttu menis näin.
Tyttö käyttäytyy kuin amerikkalaisen teinileffan sankaritar; se sellainen koulun suosituin tyttö, jolla on hovi ympärillään. Pilkkaa ja sarkastisuutta tulee viljeltyä, tietyille henkilöille makeiltua ja kilpailuviettiä piisaa.
Alkuun naureskelin tytön tempuille pomon kanssa. Nyt olen huomannut, että tyttö on tosi ovela, hän vie uutta pomoamme mennen tullen miten tahtoo. Kokemuksella, taidolla ja ahkeruudella ei ole enää mitään merkitystä, peli pelataan flirtillä ja mielikuvilla.
Jos teidän työpaikalla on kolme max 25v huonokäytöksistä naista, niin sehän ilman muuta tarkoittaa, että kaikki maailman alle 25-vuotiaat naiset ovat huonokäytöksisiä. Meidän työpaikalla on kolme kaljua yli 50-vuotiasta miestä. Tämä tarkoittaa, että kaikki maailman yli 50-vuotiaat miehet ovat kaljuja. Työpaikallamme on myös kolme hapanta ja katkeraa vaihdevuosi-ikäistä naista. Tämä tarkoittaa, että kaikki vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat katkeria ja happamia. Eix.
Jos teidän työpaikalla on kolme max 25v huonokäytöksistä naista, niin sehän ilman muuta tarkoittaa, että kaikki maailman alle 25-vuotiaat naiset ovat huonokäytöksisiä. Meidän työpaikalla on kolme kaljua yli 50-vuotiasta miestä. Tämä tarkoittaa, että kaikki maailman yli 50-vuotiaat miehet ovat kaljuja. Työpaikallamme on myös kolme hapanta ja katkeraa vaihdevuosi-ikäistä naista. Tämä tarkoittaa, että kaikki vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat katkeria ja happamia. Eix.
http://farm1.staticflickr.com/72/203989752_4ee5be38e7_z.jpg?zz=1
Korkeammissa kouluissa, kuten ammattikorkea tai yliopisto on pakko ottaa toiset huomioon aivan eri tavalla ja se kasvattaa. Siellä ei yksin pärjää, kuten ammattikouluissa ja lukioissa. Lukupiirit, ryhmätentit ja ryhmä- sekä parityöt ovat joissain koulutuksissa jopa käytetyin opetuskeino. Lukiossa ja ammattikouluissa taas keskiössä on oma suorittaminen.
Oma kokemukseni yliopistosta on, että siellä ei todellakaan tarvitse ottaa muihin kontaktia.
Riippuu varmasti alastakin.
Minusta yliopistossa ei todellakaan opi mitään sosiaalisia taitoja, ellei lähde mukaan niihin kaikenlaisiin yliopiston kerhoihin.
Ja ryhmätöissähän on aina ne lusmutyypit, jotka eivät koskaan kehity omassa kuviossaan ja muut kärsivät. Huh huh mikä väite, että yliopisto tarjoaisi opinahjona toisten huomioon ottamista tai kunnioitusta. Se vasta paikka on, jossa omaan napaan tuijotus vahvistuu.
heille pitäisi tuoda esiin, että heidän käytöksensä vie muiden ihmisten fiiliksiä.
Siinä mielessä on esimiehelle kuuluvaa hommaa. Esimiehelle kuuluu myös se, millainen on työilmapiiri, onko kiva tehdä töitä vai viekö tietynlainen asennoituminen aina fiilikset.
hassua. olen tavannut tuollaisia tyyppejä ainoasatan vanhemmissa ihsmisissä, siis sellaisia että yrittävät olla kui toista ei olisi.
Siksi kun olen tavannut mulkkuja pääasiassa vastakkaisessa sukuupuolessa tai vanhemmissa naisissa, vähemmän nuoremmissa, joilla yleensä on heikko itsetunto, niin epälyyttää että ap on persjalkainen katkera kateellinen ilkeä pirullinen pikkupaska, joka yrittää syrjiiä nuorempiaan.
ja valtaosa laitoksen opiskelijoista on 20-30 -vuotiaita naisia. Kaikki osaavat käyttäytyä hyvin, en ole kertaakaan siellä törmännyt kuvailemasi mukaiseen huonoon käytökseen. Eli vastaus kysymykseesi: ei todellakaan ole.