Olen entinen jäteneuvoja enkä lajittele mitään. Kysyttävää?
Kommentit (18)
olen äikänope enkä käytä isoja alkukirjaimia tai väli merkkejä tai pisteitä onko kysyttävää
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kello on?
Kierrätyksen jälkeinen aika.
Luit uutisen aiheesta ja esittelet omana kokemuksenasi ap. typerää.
Vierailija kirjoitti:
Luin uutisen ja tajusin että meitä on siis useampiakin. Syy miksi en lajittele on se, että jätteen mekaaninen lajittelu toimii niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin uutisen ja tajusin että meitä on siis useampiakin. Syy miksi en lajittele on se, että jätteen mekaaninen lajittelu toimii niin hyvin.
Öö eikö se siis haittaa, että biojäte sotkee esim. pahvijätteen? Tai lasia on biojätteen seassa jne.?
Miksi muovit pitää lajitella, jos niistä suurin osa kuitenkin poltetaan?
Hyvä. Itse olen yrittänyt opetella koko ajan muovin lajittelua. Mutta mitä lie pitäisi tehdä jos pakkaus on likainen, vaikka muovipussi, se menee sekajätteeseen.
Mä haluaisin alkaa lajitteluneuvojaksi. Miten siihen työllistyy?
Nm. Lajitteluässä
Vierailija kirjoitti:
Miksi muovit pitää lajitella, jos niistä suurin osa kuitenkin poltetaan?
Siksi lajittelen isommat muovit pahvien sekaan ettei roskikseni täyty, kerran kk käy tyhjentäjä. Pahvit ja muovit poltan tallin takana.
"Öö eikö se siis haittaa, että biojäte sotkee esim. pahvijätteen? Tai lasia on biojätteen seassa jne.?"
Parempi siellä kuin omalla pihalla kompostissa lisäämässä rottaongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin alkaa lajitteluneuvojaksi. Miten siihen työllistyy?
Nm. Lajitteluässä
Luin että "Lajitteluiässä" 😂
Tämä kompostoi vuodesta1992.Kierrätin vein kuuliaisesti metalli,lasipurkit,lehdet jne kiertoon.Nyt lopetin jo aikaa sitten, meni hösötys niin johkin suuttumuksen mikä lie tunne..kaikki samaan sekajätteeseen,no lehtiä käytän koira kun on kerään imevät lehdet itel ,käytön jälkeen vien roskiin.Ainoo mitä kierrätän on pantti limut, tölkit..Miksi lopetti itse kaiken tuon?vähän tuo kaikki aikaa ,vaivaa kun lähtee niitä kyysäänään ties minne 20km päähän..
Siksi oletkin entinen jäteneuvoja.
Missä ja milloin olit jäteneuvojana töissä?
En lajittele minäkään koska keittiössä ei ole tilaa kaikenmaailman jätteille. Eikä meillä ole muita kun astiat sekajätteelle, biolle ja paperille. Bio tuli nyt kesällä pakollisena eikä kukaan sitä käytä. Paperiakin tulee niin vähän kun meillä kaikilla talouksilla (4 okt:a) ei mainoksia kyltit, joten siitä luovutaan. Isot pahvit viedään keräyspisteelle mutta kaikki muu jäte menee sekajätteeseen. En halua keittiöön tai muuallekaan lojumaan pussukoita/astioita jätteille joita pitää sit vartavasten viedä autolla kierrätyspisteelle. Täällä pisteet aivan väärällä suunnalla eikä työ- tai kauppamatkan varrella.
Suutarin lapsella ei ole kenkiä.