vauvan soseet ja vaipat kreeta, agia marina
Hei. Miten paljon maksaa pampers/liberovaippapaketti Agia Marinassa? Entäs soseet ja löytyykö ihan ns. tavallisen makuisena? Kuinka pitkä Agia Marinasta on Jumboon? Oletteko menneet bussilla vai taksilla? Löytyykö sieltä ehkä vaippojakin? Huhtikuulla olis tarkoitus lähteä Kreetalle, vauva 8kk kanssa.
Kommentit (7)
Hei,
Tossa tulikin hyvä vastaus Finnmatkoilta, mutta oma kohtaneinen kokemukseni on että Lidlssä ja paikallisessa Inka marketissakin (isot liikkeet Agia Mariasta tultaessa juuri ennen Jumboa) on melkeimpä puolet kalliimpaa vaipat ja etenkin soseet kun suomessa.
Me veimme omat suomesta mukanamme, toki siis niitä sieltä löytyy mutta hinta ja maku ei välttämättä vastaa odotuksia ;)
En muista nähneeni Jumbossa vaippoja. Lelut (myös merkki sellaiset) ovat edullisempia kuin suomessa. Vaatteet ovat edullisia mutta laatu ei nyt kovin kehuttava. Jumbosta löytyy myös kaikkea muuta pesuvadeista, lastenjuhla tarvikkeisiin :D
Tulethan kertomaan matkanne jälkeen omista kokemuksistanne tänne... olisi kiva lukea kokemuksistanne ja saada hyviä vinkkejä. Itse olen lähdössä 2-vuotta täyttävän lapsen kanssa samaan paikkaan toukokuussa.
Olen ajatellut ottaa lapselle muutaman pilttipurkin hätävaraksi mukaan, jos ravintolaruoka ei vaikka aina maistuisikaan. Lisäksi tarvittavat uimavaipat ja muut vaipat otan matkalaukkuun mukaan. Jää sitten tuliaisille tilaa laukkuihin :)
Hei. Tulen mielelläni kertomaan matkasta mutta ehditkö sitä enää lukea, paluumme tulee toukokuun puolelle ollessamme matkalla kaksi viikkoa.
Hei, me olimme Agia Marinassa viime elokuussa perheen kanssa, johon kuului itseni lisäksi mies ja juuri 1v.täyttänyt tyttö. Olimme hotelli Isidassa,jota voin todella lämpimästi suositella pienen lapsen kanssa matkustaville :) Lapset oli hyvin huomioitu kaikessa ja uima-allas oli ihana pienelle vesipedolle.
Itse Agia Marina oli tosi rauhallinen kohde ja lapset huomioitiin hyvin joka ruokapaikassa (aina löytyi syöttötuoleja, rattaista huolehdittiin jne.)Lastenruokapurkit oli tosi kalliita, Semperin peruslihasosepurkit maksoi n.3-4€, maitojauheita ym. en niin katsellutkaan. Myös vaipat oli huomattavasti kalliimpia kuin Suomessa. Me veimme mukanamme kaikki viikon aikana tarvittavat vaipat, muutamia lastenruokapurkkeja, puuropusseja ja pillimaitoja, joilla pärjättiin hyvin, kun tyttö oli juuri alkanut syödä muutakin kuin soseita ja purkkiruokaa. Painoa noista tavaroista tuli monen monta kiloa, mutta takaisin päin se kaikki paino oli pois ja tilana tuliaisille :)
Jumbo oli tosiaan käymisen arvoinen paikka!Itse menimme sinne taksilla, olisikohan maksanut hotellilta sinne n.10€, jos muistan oikein. Paikka on tosiaan täynnä puoli-ilmaisia lastenvaatteita, tarvikkeita, kodin tavaraa ym.
Oikein ihanaa matkaa teille ja vastailen mielelläni, jos tulee joitakin kysymyksiä mieleen!
toukokuuun loppupuolella. Joten olen paikalla lukemassa ap:n vinkkejä ja kokemuksia.
mutta vaipat ja vauvanruuat todella kalliita, kuten jo tulikin ilmi. Itse raahattiin vaipat ja muutaman ruokapurkin 2-vuotiaalle matkalaukussa. Ravintoloissa pyydettiin tyhjä lautanen taaperolle ja annettiin hänelle omista annoksistamme... ei tosin syönyt juuri mitään.
Jumboon pääsee kätevästi bussilla, jos vaan sattuu bussiin mahtumaan. Samaisilla busseilla mennään myös Haniaan, matka maksaa Agia Marinasta 1,60€ kaikilta yli 6-vuotiailta. 2-vuotias oli ilmainen. Meillä oli kahteen otteeseen huono tuuri bussien kanssa ja jouduttiin odottelemaan pitkä tovi bussia, johon mahtuisi kyytiin. Plataniaksesta ei tätä ongelmaa ole, sieltä mahtuu varmasti aina kyytiin. Jumbosta löytyy tosiaankin aivan kaikkea mahdollista, myös pottia. Itse kyselin Finnmatkojen guide on linesta potista ennen matkaa, ja heiltä sain tiedon ettei sellaisia kaupoista löydy. Otin sitten kotoa matkalaukkuun mukaan, mutta tuolta Jumbosta olisi löytynyt... no takaisin kotiin ei pottaa enää tuotu, vaan jätettiin hotellille. Myös matkarattaita oli myynnissä, yksinkertaisimmat noin 30 € ja siitä aina ylöspäin noin 290€ asti. Merkkiä en katsonut. Lapsille on leluja jos jonkinlaisia, samoin löytyy liinavaatteita, tutteja, tuttipulloja, eväsrasioita, lasten lautasia, ruokailuvälineitä, vaatteita, sisustustavaroita, seinätarroja, kertakäyttöaastioita, nk. vapputavaroita,uimaleluja, uikkareita (myös aikuisille), paperitarvikkeita (vihkoja, kyniä) hiustarvikkeita (pinnejä, pampuloita), meikkisieniä, siveltimiä, tekokynsiä yms. Ja kaikkea halvalla :)
Kaikenkaikkiaan Agia Marina on mukava paikka lomailla lasten kanssa. Ravintoloissa on leikkinurkkauksia lapsille ja syöttötuoli löytyi aina. Samoin wc-tilat ovat siistejä, joissakin löytyy jopa hoitotaso.
Hei!
Kreetalla on verrattain hyvä valikoima sekä vaippoja, lastenruokia että
muita lastentarvikkeita.
Vaippamerkkejä ovat tutut Libero ja Pampers sekä myös paikalliset merkit. Yksi 20 vaipan pakkaus maksaa noin 9-14 euroa. Saatavilla on myös Liberon uimavaippoja, kuuden kappaleen paketti maksaa noin 4 euroa.
Ruokapurkkimerkkejä ovat mm. Nestle ja Semper ja tietysti myös paikallisia
merkkejä löytyy. Pilttiä ja Bonaa ei löydy. Semperin tuotteissa selosteet ovat usein myös
suomeksi ja se on myös vaihtoehdoista kallein. Valikoimasta löytyy niin hedelmäsoseita
kuin ruokaisampiakin vaihtoehtoja. Ruokapurkit maksavat noin 1,50-2,40 e/kpl. Hinnat ovat keskimääräisen turistikaupan hintoja.
Suuri lastentarviketavaratalo Jumbo löytyy Agii Apostolista, joka sijaitsee Hanian ja Agia Marinan välissä, n. 5 kilometrin päässä Agia Marinasta. Sieltä löydät lähes kaiken ja lastenvaatteet ovat edullisia. Taksilla liikuttaessa on hyvä varmistaa, että kuljettaja käynnistää taksamittarin. Myös paikallisbussilla liikut Kreetalla vaivattomasti ja melko edullisesti.
Mukavaa tulevaa matkaa!
Ystävällisin terveisin,
Kristiina/Finnmatkat