Mies jätti toisen naisen takia, ja nyt miehen sisko soitti mulle
että mies ei kuulemma olekaan ollut näitä viikkoja uuden naisensa luona, vaan on asunut siskollaan ja itkenyt ettei tiedä mitä haluaa.
Tilanne siis se että meillä lapset 2v. ja 6kk ja mies ilmoitti n. kuukausi sitten että on rakastunut toiseen naiseen ja että haluaa olla tämän kanssa. Kahden päivän päästä pakkasi kamojaan ja lähti, oletettavasti tämän naisen luo.
Nyt sitten selvisikin että oli bunkannut siskonsa luona miettimässä mitä tekee, ja viimeisen viikon on porannut ettei uskalla yrittää takaisin kotiin vaikka kuulemma rakastaakin sittenkin minua eniten.
Meillä on ollut alusta asti todella läheinen, lämmin ja inhtohimoinen suhde, kunnes toisen lapsen synnyttyä mies otti rajusti etäisyyttä. Epäilin jo silloin pettämistä ja epäily kävi toteen. Läheisen suhteemme ja pienten lastemme vuoksi tämä oli minulle elämäni shokki.
Anteeksi jos ajatus harhailee tai teksti on sekavaa, en vain saa oikein mistään kiinni ja olen ihan turta enkä tiedä mitä pitäisi nyt sitten asian kanssa tehdä. Olen muutenkin väsynyt kun hoidan pienet lapset yksin.
Miksi siskonsa soitti? Yrittikö sanoa että MINUN pitäisi nyt tulla lohduttelemaan mies-raukkaa kun se ei itse uskalla puhua ja kuitenkin on päättänyt että kotiin haluaa? En jaksa.
Kommentit (62)
Jos mies oikeasti on valmis tekemään töitä yhteisen tulevaisuutenne hyväksi, niin hän tekee aloitteen ja on valmis tekemään töitä suhteenne korjaamiseksi ja on valmis myös odottamaan sun päätöstäsi ja myös osoittaa sen.
Ja jos mies sen aloitteen tekee, niin älä ole ilkeä, mutta älä myöskään heti ole ottamassa takaisin. Jos mies saa liian helposti anteeksi, riski tehdä sama uudestaan on aika iso, kun luottaa siihen, että aina pääsee takaisin. Odota niin kauan, että saat jonkinlaisen luottamuksen takaisin ennenkuin otat miehen takaisin.
Minäkin vähän luulen että toinen nainen ei halunnutkaan mitään vakavaa ja jätti ukkos.
En selvinnytkään hyvin, olin todella masentunut, väsynyt, surullinen, vihainen, katkera, toivoin kuolemaa mutten uskaltanut tehdä itsemurhaa, toivoin että olisin antanut lapsen edes adoptioon jne. Osittain olin varmaan melkein psykoosissa.
Lapsi oli todella vaativa vauvana, oli pahaa refluksia ja tempereamenttiä ym.
Apua ei ollut, äitini autteli jonkin verran, mutta mulla oli sisäisesti niin paha olo että en edes onneksi muista kauheasti siitä ajasta. Enkä halua muistella.
Mun oli pakko lähteä muutamaksi kuukaudeksi karkuun toiselle paikkakunnalle, mua ahdisti niin paljon. Ihan hullua pienen vauvan kanssa, mutta se oli pakko tehdä.Lapsen isä ei ollut kuvioissa mukana, en pystynyt kohtaamaan häntä.
Nyt elämä on asettunut uomiinsa, lapsi hoidossa ja minä töissä ja olo hyvä. Mutta kaksi vuotta siihen meni. Ja nyt vasta näen, että millainen kusipää täytyy miehen olla, että jättää naisen tuossa tilanteessa. Parempi näin kuin löysässä hirressä koko ajan peläten.
En voi käsittää mistä näitä kädettömiä luusereita sikiää ja miksi me fiksut naiset tehdään niiden kanssa lapsia ja tulevaisuudensuunnitelmia.
Ymmärrän täysin tuon maisemanvaihdon. Millainen välinpitämätön kusipää laittaakin oman lapsensa äidin käymään läpi helvettiä pikkulapsiaikana. Olet tullut aika ryteikön läpi, ja minusta on lohdullista kuulla että siellä toisella puolella on ihan jo päivänvaloa.
Itse olen vielä niin turta etten osaa kuin aavistella sen tulevan suon syvyyttä. Ihan kuin olisi ollut auto-onnettomuudessa eikä vielä tiedä miten pahasti kävi.
ap
Suhteemme oli niin hyvä että tuo oli totaalinen shokki jota en voinut ymmärtää.
Miehellä oli sentään itsellä kanttia tulla itkemään ovelleni. Pyyteli kyllä anteeksi ja näytti siltä että todella tajusi että oli tehnyt virheen.
Ainoa järkevä teko minulta oli tuolloin että pidimme puolen vuoden tauon. Muutimme eri asuntoihin ja hankein kaikki huonekalut uusiksi. Tuossa mies näki että olen tosissani.
Jos ette ole naimissa niin kannattaa harkita. Tuossa puolessa vuodessa saatte molemmat miettiä asioita rauhassa, ennenkaikkea sinä sen että haluatko tuollaista takaisin. Tuosta jää nimittäin helposti melkoinen katkeruuden siemen itämään jonka kanssa tulee olemaan vaikea elää.
Me aloitimme seurustelun tavallaan alusta. Mutta teillä on eriasia kun lapsia jo on.. Mutta älä nyt ainakaan päästä tuota nyt helpolla.
Ja tuo että sisko soitti, todella raukkamaista. :(
Voimia sulle.
Joo kyllä tuosta melkoisen ryteikön läpi joutuu kulkemaan. Toivon tosissaan että sulla on ystäviä tai sukulaisia lastenhoitoapuna. Toisaalta ne lapset voi olla tuossa sellainen voima jonka takia on vain pakko jaksaa.
Itse podin 3 kk masennuksen jonka aikana en tehnyt mitään. Elin kuin sika, ryyppäsin ja nukuin päivät. En tehnyt ruokaa tai syönyt muutenkaan juuri mitään järkevää. Laihduin todella rajusti, kuukautiset jäi pois ja luulin että olen vielä tullut raskaaksi sille kusipäälle. Surkuhupaisaa.
Mutta sinä vaikutat tekstisi perusteella todella vahvalta ja järkevältä. Toisaalta tilanteesi siinä mielessä saattaa olla helpompi että pallo on sinulla.
Minulla mies tuli järkiinsä vasta paljon paljon myöhemmin. Muutti toisen naisen luo eikä vastannut puheluihini tai viesteihini. Olin totaalisen yksin. Eikä sillä paikkakunnalla ollut yhtäkään ystävää, tuttua tai sukulaista.
Voi kun voisinkin ryhtyä ryyppäämään! Ehkä tää turtuus lähtisi liikkeelle ja voisin alkaa hieman kuulostelemaan tuntojani. Kuten moni jo ehdottikin, en aio laittaa tikkua ristiin ennen kuin mies itse ottaa minuun yhteyttä.
Olet oikeassa siinä että helpompaa tämä on nyt näin kun pallo on minulla eikä niin että olisin laillasi joutunut huutelemaan perään. En kestäisi sitä että hän ei vastaisi puheluihini tai viesteihini, siksikin olen jättänyt mahdolliset yhteydenotot hänen vastuulleen. Ja siksi sapettaa se että siskonsa soitti eikä mies itse.
Ja minä kun luulin että niin hyvän miehen sain. Ja systeri näköjään luulee edelleen!
Olen todella pahoillani niin sinun puolestasi kuin lastennekin.
Ehkä miehellesi tuli jokin parisuhteessa olevan miehen Tahdon pois -harha, mutta tilanne on mielestäni erittäin ikävä.
En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä. Jos rakastat vielä miestäsi ja hän pyytää kauniisti, niin voit harkita hänen ottamistaan takaisin.
Jos tilanne tuntuu toivottomalta, niin yritä jatkaa yksin. En osaa sanoa, muuttuuko noin toiminut mies koskaan. Oletko valmis siihen, että sinua petetään jatkossakin.
Kuten sanoin, minusta ei nyt ole hyötyä. Tuomitsen täysin pettämisen. Miehesi olisi voinut tartuttaa sinuun jonkin sairauden tms. Toisaalta hän on lastenne isä. Vaikea tilanne.
Saisitko apua joltain toiselta? Sukulaisiltasi, ystäviltäsi tms.?
Jos näin on, en kyllä voisi kuvitellakaan huolivani tuollaista miestä takaisin. Kyllä se kertoo "miehestä" paljon. Ei ole mies eikä isä, jos pystyy lapsensakin jättämään.
Mä tiedän, että vaikka meidän välillä tapahtuis mitä (toki elämään kuuluu huonompiakin aikoja) niin mies ei KOSKAAN suostuis jättämään lapsiaan. Vaatisi vaikka oikeusteitse saada olla yhtä paljon lasten kanssa. On jopa kerran suutuspäissään sanonut, että jos mä alan sekoileen niin hän kyllä pärjää lasten kanssa yksin.
Aikuisten välillä valitettavasti tapahtuu joskus kaikenlaista, mutta lapsiin sen pitäis vaikuttaa mahdollisimman vähän. En voi kunnioittaa vanhempaa, oli sitten äiti tai isä, joka voi vain lähteä ja jättää pienet lapsensa.
Eli jos mulle tekis noin, ois ihan turha enää soitella tai tulla oven taa matelemaan.
en ymmärrä, miten joku mies voi tehdä perheelleen noin. Minun mieheni tosin pari kertaa lapsemme vauva-aikana ryyppäsi, raivosi ja kävi kiinni niin että poliisi piti soittaa (ja olemme muka normaaleja, hyvin toimeentulevia ihmisiä) ja kas vain, pääsimme yli vaikeuksistamme ja meillä on perhe kasassa ja rakkautta riittää. MUTTA kyllä edelleen ajattelen noita juttuja vähän katkerana, pilalle menneitä reissuja, viikonloppuja, vappuja ja juhannuksia. Että siksi toivon ap, että mietit tarkkaan siirtosi. Sydän muistaa, vaikka mieli haluaisi unohtaa. Tsemppiä! Ja silloin kun meidän riitojamme aikana yritin lapsenkin takia pyytää apua mieheni veljeltä, eipä sieltä apua tullut. Joten ei perheenjäsenistä ikävä kyllä tällaisessa tilanteessa ole mihinkään.
Jotenkin tuntuu hyvältä kun edes joku on puolella. Minulla ei ole äitiä ja välit isääni ovat olleet huonot jo vuosia. Ystäviä on jokunen mutta he ovat myös perheellisiä tai muuten kiireisiä ihmisiä enkä oikein halua heitä kuormittaa. Ovat toki läheisiä ja minulle puhuvat kaikki murheensa mutta he tietävät että minä olen vähän huono avautumaan, etenkin läheisille.
26: Kuulostaa aika hurjalta miehen kohtelu sinunkin kohdallasi! Oma mies ehti myös alkoholisoitua aika pahasti, mutta meillä ei koskaan ollut sentään tuollaisia uhkaavia tilanteita. Painostin häntä lopettamaan sen pullossa kellumisen oman itsensä ja suhteemme takia ja hän onkin nyt ollut 4 vuotta raitis. Eli sen tapaisia kriisejä meillä on kyllä ollut.
Aika kylmää miehesi veljeltä viitata kintaalla apua pyytävälle pienen lapsen äidille! Huh, ovatko kaikki sisarukset aina omansa puolella, olivat ne miten törppöjä tahansa?
ap
Huh, ovatko kaikki sisarukset aina omansa puolella, olivat ne miten törppöjä tahansa?
ap
Täällä yksi, joka sanoo että ei todellakaan.
Voimia sulle ap!
Ainakin olisin halunnut tuollaisessa tilanteessa sanoa veljenvaimolle juuri sen, että täällä meillä se on ollut koko ajan. Totta kai toivoisin että veli saisi suhteensa kuntoon, ihan vaan jo lasten takia, ja tuollaisen tiedon välittäminen ei mielestäni ainakaan voi pahasti tilannetta pahentaa. Eikä se mielestäni tarkoita että uskoisi ettei mies ole tehnyt mitään väärää, tai että siinä pyytää samalla vaimoa antamaan kaikki anteeksi ja hakemaan miehensä kotiin.
Mies on tehnyt ihan törkeän typerästi ja julmasti ja itsekkäästi. Ensin pettänyt ja sitten häipynyt itkeskelemään viikkokausiksi. Jos olisin ap, sanoisin siskolle että kiitos tiedosta, minut on petetty ja jätetty yksin pienten lasten kanssa ja olen niin väsynyt ja hajalla, etten aio reagoida asiaan mitenkään. Miehelle tekisin selväksi sitten kun hän joskus ottaa yhteyttä, että kaikki usko tulevaisuuteen hävisi viimeistään siinä vaiheessa, kun mies lähti lomalle. Enkä itse tekisi ainakaan alkuun pitkään aikaan elettäkään että yrittäisin korjata tilannetta, vaan huolehtisin itsestäni ja lapsista, ja mies joutuisi tekemään tosi kovasti töitä osoittaakseen, että onkin jonkinlaisen luottamuksen arvoinen.
ollut kiitollinen että miehen sisko soitti. Hän varmaan huomasi ettei veli saa mitään aikaan ja katsoi tarpeelliseksi puuttua tilanteeseen.
ollut kiitollinen että miehen sisko soitti. Hän varmaan huomasi ettei veli saa mitään aikaan ja katsoi tarpeelliseksi puuttua tilanteeseen.
mies joku mt-ongelmainen kun sitä pitää huoltaa kuin lasta?! Vai miks vitussa joku sisko soittelee vaimoa hoivavuoroon kun mies ei itkultaan pysty? Vai onko ap niinpirttihirmi etei mies uskalla?
Jos mies on noin vastuuntunnoton anna mennä koska ei ole hyvät ennusteet suhtelle kohta löytää taas uuden on kypsymätön yksilö ja näitä ikävä kyllä riittää
meirami kirjoitti:
Jos mies on noin vastuuntunnoton anna mennä koska ei ole hyvät ennusteet suhtelle kohta löytää taas uuden on kypsymätön yksilö ja näitä ikävä kyllä riittää
No eiköhän tuo ole jo ratkennut viisi vuotta sitten...
Miksi tämäkin vanha aloitus on pitänyt nostaa tänne? Onko meirami Mode, joka nosti vanhan ketjun, koska on poistanut lähes kaikki muut aloitukset? Nyt on monet huomanneet, että aloitukset ja jutut ovat vähissä. Ja myös sen, että lähes kaikki poistetaan. Mode on vihreä tiukkis, joka poistaa mielivaltaisesti kaikki aloitukset, jotka eivät sovi hänen maailmankatsomukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vähän luulen että toinen nainen ei halunnutkaan mitään vakavaa ja jätti ukkos.
Tai sitten mies ei kertonut lapsista ja perheestä mitään ja nainen kuvitteli miehen olevan sinkku.
Mulle kävi näin ja kerran mieheltä lipsahti jonkun asian yhteydessä, kun ihmettelin hänen vauva tuntemustaan, että hänellä kotona odotti muutaman kuukauden ikäinen vauva.
Ei mennyt montaa minuuttia kun laitoin miehen ulko-ovesta ulos ja pyysin menemään lapsensa luo, eikä takaisin ole tulemista.
Luulen näin käyneen myös ap. miehelle, kuka haluaa tuollaisen luuserin, joka jättää noin pienet lapset yksin äidin harteille ja samaan aikaan lasten isä vonkailee toisia naisia. Ihan sairasta ja vastuutonta.
Tsemppiä ap.
mies on sisaruslauman isoveli ja läheinen varsinkin tälle siskolle. Minuakin harmitti juuri tuo siskon vihjailu että minun pitäisi mennä nyt miehen päätä silittämään sinne kun se on niin hyvä mies ja sillä on niin paha mieli.
Ai että kun rupesikin sapettamaan. Ja mykkänä vaan kuuntelin tätäkin. Olen ihan daiju. :(