Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias haluaa kesätöihin

Vierailija
14.05.2013 |

Tällaisen "ongelman" kanssa olemme painineet tässä viikkoja. Neiti kymmenenvee ilmoitti, että hän haluaisi mennä kesällä edes toviksi töihin tekemään omaa rahaa.

Miten, mistä ja onko yleensä mahdollista?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi viime kesänä naapurin 9-vuotias pikku-tyttö tekemässä jotain hommia epäsäännöllisesti kesäisin.  Tuli aina kysymään onko hommia. Äidin luvalla toki. Säästää kuulemma siihen kun saa oman koiran niin on varaa ostaa leluja ja herkkuja tälle. Tosi symppis ja ahkera.

On kitkenyt kukkapenkkiä, kastellut kukkia, kerännyt marjoja pensaista, perannut mansikoita, harjannut koirat, lakaissut terassia ja muuta pikku työtä. 

Arvostan tosi paljon kun tuollainen natiainen itse haluaa säästää rahaa ja tehdä töitä että saa rahaa säästöön. Ollaan maksettu tuolle 10€/h ja joka kerta kun saa palkan niin kertoo kuinka paljon hänellä on nyt  jo säästössä. En tiedä tuleeko ensi kesänä, jää nähtäväksi, mutta kyllä noin reippaan lapsen palkkaisin seuraavana kesänäkin.

Vierailija
42/46 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritystä riittää, niin kadulle soittamaan tai jonkun muun esityksen kanssa. Ei tarvitse lupia nykyisin ja voi tienata ihan jees. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että lapsi on ahkera ja haluaa tienata omat rahansa! Ehdottomasti kannustakaa häntä, mutta kehottakaa myös omatoimisuuteen ja luovuuteen tässä asiassa. Jos on mielestään riittävän iso työntekoon, varmasti on riittävän iso hommaamaan sitä työtä myös itse. Vanhempien tehtävänä kannustaa, tukea ja tarkkailla, ettei nyt ihan älyttömyyksiin rupea.

Onko lapsella jotain erityistaitoja? Soittaminen, laulaminen, näytteleminen, neulominen, ompeleminen? Korttien askartelu? Itse tienasin ensimmäiset omat markat neulomalla sukkia myyntiin käsityöliikkeeseen. Rakastin neulomista ja oman rahan ansaitseminen toi hienon tunteen ☺

Vierailija
44/46 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa 15 v mennä kesätöihin laillisesti 17v VARSINKIN aika paljon vikoja kasvatuksessa etkä oo ettiny tietoa asiasta 

Vierailija
45/46 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen lainsäädäntö kieltää alle 14-vuotiaan palkkatyön. Ehkä voisitte kotona keksiä jotakin pikku hommaa, josta saisi taskurahaa, jos hirmu hinku töihin on?

Pimeänä työntekijänä olin alle 14-vuotiaana töissä tehtaalla. Sain palkan käteisellä.

Vierailija
46/46 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nykyään noin nuoret lapset voi vieraille tehdä rahaa vastaan töitä, kuin korkeintaan kissojen ruokkimista, kasvien kastelemista tms. Eikö perheessä/ suvussa löytyisi jotain kasvimaahommia vaikka kesällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä