Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hitossa uusioperheeseen pitaa hankkia se ankkurilapsi

Vierailija
28.03.2012 |

ootteko oikeesti niin epavarmoja miehen jaamisesta suhteeseen etta se uusi vauva on siihen saatava miesta pidattelemaan?

Eiko niilla entisillakin lapsilla ole jo ihan tarpeeksi uusioperhetta ja perheiden yhdistamisesta tullutta stressia ilman uutta sisarusta?

Jos olis tuo tilanne, nauttisin uudesta suhteesta, jarjestaisin kahdenkeskista aikaa kun lapset on etavanhemmilla, ja keskittyisin lapsiin. Vauvaa ei siina tarvita, vaarin tuota vauvaakin kohtaan!

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jostain katkera taas keksinyt uuden haukkumiskohteen, uusperheet ja heidän lisääntyminen. Jos toista yrittää loukata ja kysyy vielä että sattuiko, niin en voi muutakuin sääliä kyseistä henkilöä. Todella lapsellista ja kertoo vain, että itsellä ei ole kaikki hyvin. Ihminen haluaa lisääntyä yleensä siksi koska haluaa jälkeläisiä jäävän itsensä jälkeen, se on ihan biologiaa, tuskin kukaan enää nykypäivänä on niin avuton, että tekee lapsen saadakseen muka kumppaninsa pitää. Etenkin uusperheessä elävät usein tietää, että ero voi tulla kenelle vain ja uusperheessä usein myös ollaan kumppani valittu rakkaudesta, eikä olla sen toisen kanssa vain tottumuksesta/ei uskalleta erota/koska on lapset.

Mä en tätä ketjua aloittanut enkä ole ketään haukkunut. Muistutin vain, että me, joilla ei molemmat vanhemmat samoja ole, olemme sisaruspuolia. Niin kärkkäästi vastattiin että taisi osua ja upota, siksi kysyin sattuiko totuus.

Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään toimivia perheitä vastaan, on ne sitten ydin-, uus- tai yh-perheitä. Ilmeisesti täällä vaan ei saa asioista keskustella niiden oikeilla nimillä ilman että joku kaltaisesi tulee epäilemään, että kirjoittajassa on jotain pahasti vialla.

Vierailija
102/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensimmäinen lapsi ei todellakaan ollut vahinko koska vauvaa "tehtiin" melkein 2 vuotta.

Toista lasta ei "tehty" siksi, että niin pitää tehdä vaan ihan iski taas vauvakuume ;)

Kolmatta ei tule ja ihan sama mikä olisi perhetilanne...en halua olla raskaana, en halua synnyttää enkä halua "iltatähteä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulossa miehen kanssa yhteinen vauva. Miehellä on ennestään 2 lasta, minulla ei ainuttakaan. Haluan lapsen tämän miehen kanssa. Riittääkö perusteluksi? :D Meidän suhteemme on kuin mikä tahansa muukin suhde sillä erolla, että kahden viikon välein miehen lapset käyvät täällä. En oikein näe syytä, miksei tähän voisi lasta tehdä. Pitäisikö minun elää lapsettomana sen takia, että miehellä on lapsia entuudestaan?

Vierailija
104/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulossa miehen kanssa yhteinen vauva. Miehellä on ennestään 2 lasta, minulla ei ainuttakaan. Haluan lapsen tämän miehen kanssa. Riittääkö perusteluksi? :D Meidän suhteemme on kuin mikä tahansa muukin suhde sillä erolla, että kahden viikon välein miehen lapset käyvät täällä. En oikein näe syytä, miksei tähän voisi lasta tehdä. Pitäisikö minun elää lapsettomana sen takia, että miehellä on lapsia entuudestaan?

luulosta, että tällainen "ankkurilapsi" tehdään vahvistamaan suhdetta: Ei taatusti tehdä. Jokainen uusperhekuviossa elävä tietää, että mitä enemmän lapsia, sen hankalampaa. Meilläkin on jo miehen ex pistänyt hirveän show'n pystyyn tämän uuden vauvan takia, vaikka se ei hänelle pätkän vertaa kuulu. Huoh. Olen pohtinut ja kääntänyt ja vääntänyt vauva-asiaa mielessäni ties kuinka kauan, ei niitä lapsia voi tällaiseen tilanteeseen kuitenkaan tuosta vain tehdä. Pitää harkita jokaisen osapuolen kannalta, myös omaa jaksamista pitää miettiä, haluanko minä tehdä tällaiseen perheeseen lapsen jne.

Vierailija
105/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kamalaa, kun av-mamman eksä ei pidäkään av-mamman lapsia maailman tärkeimpänä asiana, vaan ne jäävät kakkoseksi sekä uudelle vaimolle että tämän kanssa tehdyille lapsille. :D Se hyvät mammat on pelkkää biologiaa.

Vierailija
106/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jätetään ne edellisen suhteen lapset hakematta sillä verukkeella, että mekin halutaan Pirkon kanssa omaa vapaa-aikaa ilman yhtään lasta. No pitikö sen Pirkon kanssa se lapsi tehdä?

Vierailija
107/107 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset puhuvat toisistaan sisaruksina kaikissa yhteyksissä, isäpuolestakin unohtui se "-puolikas" pois jo vuosia sitten. Varsinkin kun lasteni biologinen isä ei eron jälkeen ollut hirveän kiinnostunut lapsistaan ja nykyinen mieheni taas osallistuu kaikin tavoin lasten elämään. 23/34, ei sattunut ainakaan minua. Oletko itse vain naisen"puolikas" kun ottaa noin koville onnelliset uusperheet lapsineen?

Av:n totuuden mukaan kun uusperheet eivät voi muuta olla kuin onnellisia. Multa se onni ei onneksi ole omastani pois eikä ota koville ollenkaan vaikka niin haluat itsellesi uskotella :) Ehkäpä tuollainen isä- ja sisaruspuolten välinen suhde toimiikin paremmin kun toisten biologista isää ei ole kuvioissa. Itse elin lapsuuteni uusperhehelvetissä jossa taatusti tiesin olevani vain sisaruspuoli. Älkäämme unohtako biologiaa tänäkään päivänä, vaikkei sitä todellakaan lapsille tarvitse toitottaa. Mutta ettei äidiltä itseltään pääse totuus karkaamaan ;)

kateellisuutesi ja katkeruutesi. On ikävä että vanhempasi ovat olleet niin typeriä että ovat sälyttäneet tuollaisen kuorman lapselle! Uusperheissäkin voi olla onnellisia tapauksia erityisesti silloin kun molemmat vanhemmat kantavat vastuunsa koko pesueesta tasapuolisesti ja rakastavat perhettään. Meillä ei ole ollut koskaan tarvetta osoittaa kenellekään "paikkaansa" jotenkin eri tasolla muihin nähden.

Vähän sama asia kuin se että minulla ja miehellä on erisuuruiset nettopalkat mutta meillä ei ole koskaan mietitty kenen rahoista maksetaan perheen laskut. Kaikki on yhteistä - entiset ja nykyiset lapset, talous, koti ja perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä