Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänää HKL:n bussissa tapahtunutta

Vierailija
27.03.2012 |

Istahdin puolityhjässä bussissa invapaikalle, ajattelin varmaan jotenkin ettei sillä niin väliä kun bussi ei ole täynnä. Viereen istui keski-ikäinen nainen. No, parin pysäkin päässä bussi täyttyi ja joku mummo tuli kysymään että "eikös tämä ole invapaikka?". Keski-ikäinen antoi paikan mummolle. Mummo nosti ihan hirveän mekkalan kuinka ihmiset ei anna paikkoja niitä tarvitseville, ei vaikka kuinka sanotaan. Edessä oleva nainen sanoi että"Eikös siinä saa istua muutkin kunnes joku tarvitsee paikan". Muut ihmiset tuijottivat. Mummo puhisi koko matkan "kaikenlaisia ihmisiä niitä onkin" jne ja riehui koko ajan, huitoi minua kyynärpäällään ja kassillaan ym. Kun olin nousemassa pois, hän mutisi että "nii-in, olisit vaan seissyt".

Olisiko minun pitänyt a)nousta penkistä samalla kuin keski-ikäinen ja luovuttaa mummon käyttöön koko penkki vai b)olla alun perinkään menemättä paikalle vai c)jotain muuta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran bussi oli puolityhjä, miksi piti just siihen invapaikalle mennä, kun se on mummoille helpoin paikka mennä istumaan.

TOinen asia on ettei se mummo olisi sinua saanut sysiä kassillaan ja kyynärpäällään. Mulle kävi kerran samoin kun uimahallissa kävin vahingossa uikkari päällä suihkussa. Yksi mummo tuli TÖNIMÄÄN mua ja pakotti takaisin suihkuun alasti. Olin aika nuori tyttö ja tosi järkyttynyt.

Vierailija
2/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on. Toimit ihan oikein. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en silloinkaan jos kaikki paikat ois tyhjiä.

Vierailija
4/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan täysi.

Ja joo, en varmaan tuosta kokemuksesta kauhistuneena uskalla enää mennä lähellekään sitä invapaikkaa. Siihen kai nuo mummoterroristit tähtää...

ap

jos kerran bussi oli puolityhjä, miksi piti just siihen invapaikalle mennä, kun se on mummoille helpoin paikka mennä istumaan.

TOinen asia on ettei se mummo olisi sinua saanut sysiä kassillaan ja kyynärpäällään. Mulle kävi kerran samoin kun uimahallissa kävin vahingossa uikkari päällä suihkussa. Yksi mummo tuli TÖNIMÄÄN mua ja pakotti takaisin suihkuun alasti. Olin aika nuori tyttö ja tosi järkyttynyt.

Vierailija
5/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun vieressäsi istuvan mummon olisi pitänyt nousta jotta sinä olisit päässyt sieltä pois.

Vierailija
6/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä kannattaa suoraan istua muualle, jos siihen on mahdollisuus. Toisaalta ei mummollakaan ollut oikeutta alkaa käyttäytyä tuolla tavalla sinua kohtaan mutta jossain määrin pitää yrittää ymmärtää että kivut tmv. voivat tehdä vanhuksesta ärtyisän, vaikka ärsyttääkin joutua sen purkauksen kohteeksi.

Vierailija
7/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n ehkä.

Vierailija
8/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä se mummo tiesi, ettei sinulla ole fyysistä kehitysvammaa tai olet esim. raskaana ja sinua pyörryttää helposti?

Anna tuollaisille mummoille opetus. Kerro niille ihan tavaamalla, että tämä ei ole mummopaikka vaan INVApaikka, ja se taas tarkoittaa lukuisia ihmisiä erinäisine puutteineen. Jos mummolla riitti energiaa sinun hutkimiseesi, ei se seisominen olisi tehnyt edes tiukkaakaan.

Vierailija
9/9 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on. Toimit ihan oikein. :)

Ei ole mummeli välttämättä noita vaikka noin toimi ;)