mitä kerroitte lapsille avioeron syistä?
lapset 2, 4 ja 7. Mies löysi uuden naisen ja tahtoo erota. On muuttanut pois kotoa. Pyysin häntä puhumaan lapsille ja selittämään tilanteen. Oli sanonut ettei tule enää äidin kanssa toimeen, emmekä enää rakasta toisiamme, joten on parempi että hän muuttaa pois. Oli myös kertonut että rakastaa kyllä lapsian (ja rakastaakin varmasti). No lapset ovat käsittäneet asian niin, että minä olen syy eroon ja ovat minulle vihaisia ja haluavat muuttaa isänsä luo. Isän luo muutto ei niin vain onnistu, sillä majailee uuden rouvansa luona (jonka on tuntenut muutaman muutaman kuukauden, ja joka asuu toisella paikkakunnalla). Työ, päiväkoti ja koulu on kuitenkin täällä. Mies elää rakkauden huumaa ja minä joudun oman paskan olon lisäksi ottamaan vastaan lasten vihan ja tuskan. Onko perheneuvolasta ollut vastaavissa tilanteissa apua?
Kommentit (2)
tammikuussa kuuluin niihin naisiin jotka ei ikinä uskois että mies pettää. vuoden vaihteessa meillä oli puhettä neljännestä lapsesta (luojan kiitos en ole raskaana). Oli tavannut tämän naisen (nuoruuden opiskelukaveri) työpaikan tapahtumassa muutama kuukausi sitten. Olivat ryhtyneet vaihtamaan s-posteja jne. Huomasin että oli vähän muissa maailmoissa, mutta laitoin kevätväsymyksen piikkiin. Sitten ilmoitti että hänellä on toinen ja muuttaa pois kotoa. Tuli ihan puskien takaa, ja nyt on sellainen olo että voiko koskaan enää ikinä keneenkään luottaa.
Ajattelin että mies kertokoon itse lapsille kun hän kerran on tällaisen päätöksen tehnyt. Olen ajatellut että yritän saada miehen perheneuvolaan jotta saamme huoltajuus yms. asiat puhuttua järkevästi ja saisin vinkkejä siihen miten lasten kanssa avioerosta kannattaisi puhua.
mutta en ole viela saanut miesta kiinni toisesta naisesta. Joten en ole varma onko hanella joku.
Muutti erilleen jokunen viikko sitten, eika kuulema tieda mita elamaltaan haluaa, mutta ilmeisesti siihen ei kuulu enaa perhe!
Meidan lapset ovat 2, 7 ja 11 ja olemme vasta kertoneet 11-vuotiaalle tilanteesta, nuoremmille ei viela olla sinansa, koska odotellaan mitan mies paattaa!! Mies on kotoa poissa muutenkin tyonsa vuoksi jonkin verran, niin siksi tama on mennyt lapsilta vahan huomaamatta.
11v on ollut akainen ja kiukuttelee pikku asioista, akailee sisaruksilleen jne. Mika on taysin ymmarrettavaa. Olen yrittanyt olla hyva aiti, mutta kun itseakin itkettaa, tuntuu tosi rankalta naytella iloista ja mahtavaa aitia.
Toivon jaksamista sinulle ja voimia! En osaa sanoa perheneuvolasta, en ole kayttanyt.
Saanko kysya miten miehesi kertoi sinulle uudesta naisesta, lahdostaan jne. Oliko mitaan ennusmerkkeja suhteessanne?