Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkialla nykyään syödään?

Vierailija
27.03.2012 |

Tuli tuosta Prisma-ketjusta mieleen...nykyään Suomessa on ihmeellinen tapa mässyttää jatkuvasti jotain. Kovin vanha en ole, joten en voi satavarmasti sanoa miten esim. 30 vuotta sitten toimittiin, mutta olen aika varma ettei silloin tarvinnut syödä kaupassa ostosten lomassa tai ainakaan vartin bussimatkalla välipalaa? Ennen matkat, etäisyydet jne. olivat pidempiä, mutta kannettiinko silloinkaan kaikkialle vesipulloa ja karkkipussia veskassa? Miksi emme osaa olla syömättä nykyään hetkeäkään??

En muista vielä edes pari vuotta sitten nähneeni metrossakaan välipalan tankkaajia yhtä ahkerasti, vaikka samoihin aikoihin liikun nytkin kuin silloin. Viime kesänä näin ensimmäistä kertaa kun kuski ei reagoinut ihmisiin, jotka tulivat bussiin sulavan jätskitötterön kera (nämä on siis kielletty) ja sen jälkeen näitä mussuttajia oli ihan kaikkialla. Jopa ruuhkassa yritetään syödä, sillä vartin matkalla kotiin!

En tiedä olenko jotenkin outo vaiko vaan nipo, mutta osaan kyllä syödä välipalani ennen bussin tuloa tai sen matkan jälkeen. Jätski ei mielestäni kuulu liikennevälineeseen ollenkaan eikä lyhyelle junamatkalle tarvitse varata evästä. Jokainen tekee toki oman moraalinsa ja tarpeidensa mukaan, ymmärrän että vaikkapa sairas tarvitsee juotavaa useammin tai diabeetikko välipalaa yllättävissäkin tilanteissa.

Mitä mieltä te mammat olette, miksi kaikkialla syödään jatkuvasti? Joitakin vuosia sitten ilmestyi matkaopas, jossa sanottiin että Suomessa ei ole tapana syödä seisten saati liikkuessa. Ei taida pitää enää paikkaansa..?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juo aamulla kahvia, minä en juo kahvia vaan aamu lähtee käyntiin pullollisella jääkylmää vettä. En syö heti herättyäni, vasta lounasaikaan töissä, lasi tuoremehua ja vettä ruokajuomana. Kun tulen kotiin usein janottaa, juon jääkylmää vettä. Kun liikun tulee jano, toki lenkillä ym. myös hikoilee. Illalla otan lasin maitoa ja vettä ruokajuomaksi, ja usein ennen nukkumaan menoa juon myös vettä.

En tiedä paljonko ihmisen pitäisi juoda vettä virallisten suositusten mukaan, minä juon sen verran kun tuntuu hyvältä, ellei tynnyreittäin vettä päivässä juo, ei se varmasti ole vaarallista?

Moni lipittää paljon mehuja/limua/kahvia/teetä ja saa sitä kautta nestettä, minä en juo tavallisina päivinä muuta kun vettä (vähintään sen pari litraa) +lasin maitoa ja lasin tuoremehua.

Vierailija
22/25 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:"Huvittaa kyllä noi vesipullot

Monet hörppii niistä kokoajan kun luulee että se poistaa kuonaa ja kaunistaa. Voi elämä mitä pellejä. Ihmisellä on kyllä jano sitten kun elimistö tarvii vettä"

Entäs jos juurikin tulee se jano kaupungilla lliikuessa, eikö ole hyvä juoda juuri HANAVETTÄ? Itse täytän vesipulloa kotona ja kannan sitä kaupungilla. Silloin kun en imettänyt kulutin väh 2 litraa vettä päivässä, hikoan helposti. Nyt kun vielä nesteytän vauvaakin niin vettä kuluu vielä enemmän. Näen kyllä, että tälle määrälle vettä on tarvetta, muuten pissa muuttuu tummemmaksi.

Jatkuvasta napsostelusta olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pissa on vaalen keltaista eikä haise pistävlle, on vesimäärä hyvä.

Vierailija
24/25 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla toinenkin syy kuljettaa vesipulloa mukana. Jos liikun kaupungilla ja tiedän, että aikaa on vain lyhyeen kahvilahetkeen, ei pissahätä välttämättä tule vielä tuon kahvitauon aikana vaan harmillisesti sen jälkeen. Jos juon vettä jo puoli tuntia ennen kahvilaa on sinne ehtiessäni sopivasti pissahätä. :)

Vierailija
25/25 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tehtiin ruoka kotona, paha kuljettaa läskisoosia mukana ja syödä bussissa! :D

Nykyään ruokaa ostetaan paljon kaupasta valmiina, kolmioleipä ja muut helppo syödä bussissa. Lisäksi kun ruokaa ei tee itse vaan ostaa valmiina, siitä jää puuttumaan se vaivannäkö. Kaupasta ostettu ruoka helppo mättää nopsaan suuhun missä vaan, jos valmistaa itse ruokaa tunnin ajan tai enemmänkin, sen haluaa myös nauttia ajan kanssa ruokapöydässä eikä liikkuvassa bussissa tai pysäkillä.