Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui Prismassa asioiminen ja ostosten teko!

Vierailija
27.03.2012 |

Ovat laittaneet kärryparkkeihin ja sisääntuloon kylttejä, joissa kehotetaan olemaan avaamatta ostettavien tuotteiden pakkauksia kaupan sisällä ja syömästä niitä.

Tarkoittavat kuulemma sitä, kun jotkut antavat lapsilleen jo kaupassa ruokaa ja nyt sitten on alkanut levitä tapa, että porukat menee kauppaan syömään ja jättävät tyhjät pakkaukset jonnekin hyllyille, eivätkä maksa.

Kassa jolta kysyin, sanoi että asiaa on seurattu jonkin aikaa turvakameroista ja nyt päätettiin puuttua asiaan.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää, nähty on!

Vierailija
82/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan. Vai mitä sit tapahtuu jos ei olekaan pankkitilillä katetta? Mä siis annan pienelle lapselleni (1v) naposteltavaa kaupassa, esim avaan rusinapaketin jos ei ole kotona ollut (sen takiahan mä sinne kauppaan menen, ostaamaan ruokaa). Ja on siinä iso syökö pieni lapsi pari naksua ennen ostosten maksua vai vetääkö joku äijänköriläs olutta ennen maksamista.

ja eikö sinne kauppaan voi mennä ajoissa, eikä vasta sitten kun kaapista on ruoka loppu ja lapsi huutaa nälkäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytynee varmaan lopettaa se kun niin montaa ihmistä ärsyttää. Mieluummin sit varmaan kuuntelette lapsen karjuntaa?

Vierailija
84/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et ole ymmärtänyt syöttää ennen kauppareissua, toimi näin:

poimi nopeasti välttämättömt ostokset kärryihisi, nappaa samalla se naksupussi, mene maksamaan, maksa ja sitten voit antaa sen naksupussin lapselle. Teet vain itsellesi hallaa opettamalla lapselle että heti saa evästä kun kitisee. Lapsi ei kuole nälkään siinä jonottamisen aikana.

Itselläni todella on se diabetes, johon joku niin leikkisästi liitti heittomerkit, "kuolemassa" diabetekseen. Tosi hauskaa. Matala verensokeri nimittäin ei kovinkaan usein tapa sinällään, mutta se voi tehdä ihmisestä itselleen tai muille vaarallisen ja aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Jos kaupassa matala verensokeri yllättää kesken ostosten, olen jemmannut kärryni kassan läheisyyteen, ostanut kassalla jonkin pillimehun, juonut sen ja jatkanut ostokset loppuun! Toki mulla aina siripiriä tms. mukana, mutta joskus on unohtunut. Outoa että tuollainen napostelu kaupassa on joillekin tullut tavaksi.

Vierailija
85/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täytynee varmaan lopettaa se kun niin montaa ihmistä ärsyttää. Mieluummin sit varmaan kuuntelette lapsen karjuntaa?

Niin sinä maksat, mutta kaikki ei maksa. Ja miksi lapsesi karjuu kaupassa? Ei meillä ainakaan karju. Jos lapsellesi tulee aina nälkä kaupassa ja siksi kitisee niin ota kotoa mukaan jotain evästä ja syökää vaikka siinä kaupan penkillä tai autossa ennen kauppaan menoa niin ei luulisi ainakaan nälän takia sitten karjuvan ;)

Vierailija
86/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin v****n avuttomia ihmisiä ollakaan? Ja vielä vanhemmissa?

Nyt annan sinulle todellista taituruutta ja älykkyyttä vaativan vinkin: mitäpä jos et menisi nälkäisen lapsen kanssa kauppaan? Tuo oli varmaan vielä turhan vaativasti ilmaistu, joten tarkennan vielä: mitäpä jos ruokkisit sen lapsesi ennen kauppaan menoa?

Vierailija
87/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt kaupassa ja minua vitutti suuresti nuo mammat jotka antoivat pekkapirkkoliisapetterinsä syödä ostoksia ennen maksamista. TODELLA huono tapa! En ymmärrä miksi ihmiset tekevät tuollaista, älytöntä opettaa lapselle että kaiken aa heti kun haluaa vaikka varastamalla. Tavarat ovat kaupan omaisuutta aina siihen asti kun ne asiakas on maksanut, joten et todellakaan saa alkaa tekemään niillä mitä haluat. Kauppareissu kestää yleensä sen tunnin isossakin automarketissa, kyllä lapsi sen jaksaa odottaa. Älytöntä, että jotkut oikeasti tahtovat opettaa lapselleen varastamisen olevan oikein ja muiden omaisuutta ei pidä kunnioittaa. Varmaan ovat niitä kersoja jotka menevät vierailla omin päin jääkaapille hakemaan syötävää.

Oli muuten todella ällöttävää saada limanen, tyhjä trippimehu tai karkkipaperi ja "hehe, vili-veeti tahtoi vähän välipalaa, heitä ne vaa roskii". Hehe vaan itsellesi, soitanko poliisit varastamisesta..

Vierailija
88/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on aivan ällöttävää, kun joku mamma tuo kassalle lapsen suussa ollutta, puoliksi syötyä patukkaa, josta ei enää saa viivakoodista selvää. Suklaata on sitten muissakin tuotteissa, kun lapsi on "vähän pidellyt" niitäkin. Joku avattu pussi on tosi ällö, sinnehän saattaa päästä vaikka mitä bakteereja, kun se pyörii rahoja käsittelevän kassan käsissä sekä likaisella hihnalla. Mistä voi kassa tietää, kuinka monta on todellisuudessa syöty, kun on enää joku pieni käärepaperi jäljellä? Teette vartijoiden tehtävän ihan mahdottomaksi. Miten vartija voi tietää, aiotaanko maksaa vai ei? Kuten kassa sanoi, ihan varmasti on asiakkaita, jotka ovat keksineet halvan tavan saada lapsille lauantaikarkit ja itselle pullat. Kukaan ei muka enää muista, montako syötiin matkan varrella.

Kaupan vastuulla on myös myydä tuotteet moitteettomina. Kassa ei voi nähdä, onko karkkipussi vaikka ollut jo valmiiksi viallinen, jos se on jo avattu.

Ainakin Citymarketissa on kahvio, jossa on kohtuuhintaisia pullia jne. Itse olen joskus hakenut vauvalle purkkiruuan, maksanut sen siihen kassalle ja syöttänyt siinä KAHVIOSSA ennen kuin olen mennyt ostoksille. Ja jos on jo vanhemmat lapset ja kamala nälkä, niin käykää ensin OSTAMASSA vaikka suklaapatukat, syökää ne ja sitten uudelle kierrokselle.

Vierailija
89/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarit yms. tulee tässä varmasti heti perässä. Toivottavasti.

Hyllyjen väleistä todellakin löytyy tyhjiä karkkipapereita, pillimehupurkkeja yms. ja ostoskärryissä on myös kaikenlaista avattua pakkausta. Liekö kulkeutuneet ulos Nico-Pettereiden perseen alla ja maksamatta. Ja vaikka olisikin maksettu, miksi niitä ei saada laitettua roskikseen?? Tuntuu, ettei yhtä ainutta siistiä kärryä saa nykyään käyttöönsä.

Ja toivon todellakin, että kaupat puuttuisivat myös tiukemmin näihin kun kärry on täynnä mukuloita joilla on parhaimmillaan paskaiset kurikset päällä. Ja jokainen mussuttaa jotain avatusta paketista.

Jos kaupassa käyminen ei onnistu ilman tenavia, ettekä saa niille opetettua käytöstapoja, tilatkaa ostoksenne netistä, myös ruuat.

Vierailija
90/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sairaus on ihan ymmärrettävä syy ottaa vaikka mehu ja juoda sitä, sanoo vaikka kassalle, että oli pakko, kun on diabetes ja heikotti. Jos siis ei ehdi kassalle saakka.

Vierailija
91/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei IKINÄ olisi tehnyt niin, että hermostuessani nälästä olisi vain avannut sipsipussin tai ottanut karjalanpiirakan ja antanut massutettavaksi. Jos rupesin huutamaan niin piti päänsä, opin ettei kaikkea voi saada mitä haluaa eikä huutaminen ja huono käytös auta asiaa. Opin kärsivällisyyttä. Mutta eipä me kyllä mentykkään nälkäisen lapsen kanssa kauppaan, miten ihmeessä teillä mennään? Kaupat ovat kello 21 asti auki, kyllä siinä on runsaasti aikaa syöttää lapsi ja lähtä sitten ostoksille. Varmasti on lapsellekin rankkaa istua kärryissä nälkäisenä ja äkäisenä vaikka annettaisikin suklaapatukka suoraan hyllystä.

Vierailija
92/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy vain poissa Prismasta, niin mulla on kivempi shoppailla, kun kaltaisesti juntit eivät ole häiritsemässä.

En aiemmin tiennytkään, että lapselle on jonkun mielestä ok antaa maksamattomia ruokia kaupassa. Diabetestapaukset ehkä ymmärrän, mitään muuta en. Kyse on lasten kasvatuksesta tai sen puutteesta.

Vierailija
93/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lasten kasvatuksesta tai sen puutteesta.

Vierailija
94/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se herranterttu on tottunut siihen, että saa jotain syötävää (yleensä herkkua) kaupassa, niin tietysti se vaatii sitä aina uudelleen. Kukas nyt saavutetuista eduista luopuisi? Ja curling-vanhemmat ovat täysin lapsensa vietävissä. Meillä ei ole koskaan annettu mitään kaupasta ostamatta sitä ensin. Kolmevuotiaskin tajuaa, että ensin maksetaan, sitten saa ostoksensa. Tai ehkä meillä sitten on poikkeuksellisen älykäs lapsi. Ei pitäisi myöskään olla mitenkään haastavaa antaa lapsen syödä ennen kuin mennään kauppaan.

Vierailija
95/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitänkin ostokset sinne, jos meidän Prismassa on tuollainen ohje.

Vierailija
96/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis avaako joku oikeasti lapsellensa pakkauksia jo ennen maksamista? Itselläni ei ole koskaan edes käynyt mielessäkään, että tekisin jotain sellaista, enkä ole koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään niin tekevän. Enkä itsekään lapsena olisi osannut edes kuvitella, että äitini olisi antanut minulle ruokaa KAUPASSA. Päin vastoin - kuvittelin suunnilleen, että se olisi poliisiasia. Ja niin kuvittelin tähän päivään asti.

Kyllä ihmiset on sitten sekaisin.

Vierailija
97/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, että lapsen silmissä teet siitä hyväksyttävää, että kaupassa saa avata pakkauksia ja syödä niitä ennen kuin on maksanut?.

Minulla 2- vuotias poika ja olen opettanut alusta asti, että tavarat laitetaan kärryyn ja saa sitten kassalinjan jälkeen jos hänelle on esim.juotavaa ostettu.

Lahjomalla hiljennät lapsesi, uskomatonta kasvatusta. Olen nähnyt noita jotka availevat pakkauksia kaupassa ja se todellakin pistää vihaksi, koska mikä ihmeen etuoikeus heillä on niin tehdä?. Taas sitä minä minä kulttuuria, että kun minä haluan ja minulla on oikeus, arsyttävää!!!

Vierailija
98/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sillä tavalla saa sieltä hyllystä heti jotain syötävää.

Nälkäinenkin lapsi jaksaa odottaa ja ymmärtää, että ennen maksamista ei voi saada.

Lapset pyörittävät vanhempiaan 6-0 ja vanhemmat mussuttavat, että kun se meidän mussu haluaa, muuten se huutaa :)

Vierailija
99/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään on kaupoissa (aaveen mukaan) laumoittain diapetestä sairastavia raskaana olevia naisia, joiden on pakko saada hyllyltä ruokaa juuri sillä hetkellä. Muuten ne laumana pyörtyy sinne lattialle ja mitäs sitten tehdään kun muut asiakkaat ei pääse kassalle kun ne mammat makaa siellä insuliinishokissa, maha pystyssä lattialla.

lapsen maistaa jotain ostosta.

Sitäpaisti poikkeustapauksiahan nämä ovat, aika harvinaisiakin meidän perheessä.

Ehkä kerran kuukaudessa tulee eteen tilanne, jolloin lapsi kitisee nälkäänsä.

ap

Vierailija
100/133 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut v**tumainen päivä tai muuten harmittaa, kannattaa kauppareissu alottaa avaamalla bisse tai pari. Ne voi nautiskella istuen esim. korien päällä. Kesällä puutarhaosatolla on kivoja pehmustettuja keinuja joissa kiikkustella samalla kun hörppii. Voi hakea myös jonkin mukavan lehden lehtiosastolla jota voi selailla siinä samalla. Ja tietty jotain pientä purtavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän