Mä en ymmärrä miten joku voi olla katelliinen siitä, että joku nostaa sosiaalitukea
Niin. En ymmärrä miten ihan okosti tienaavat keskiluokkaiset ihmiset on aina piipittämässä, että sosiaalipummit saa meidän verorahat.
Oliskohan 700e/kk keskimäärin se sosiaalituki kun keskiverto ihminen tienaa yli 2000e/kk.
On se nyt niin kauheeta, jos joudumme vähempivaraisia auttamaan. Ja noista muutamista satasista(jotka menee kaikki vuokraan ja ruokaan) on vielä joku kateellinen. En tajua
Ei ole todellakaan sama asia, syntyykö Espoon omakotitaloalueelle vai alkkiksen lapseksi jonnekin Jakomäkeen. On niin paljon helpompi nousta tuen ja kannustuksen saattelemana, kuin ilman mitään apua.
Mua niin ällöttää nämä keskiluokkaiset mammat ja papat jotka aina jaksaa piipittää, ettei lapsiperheitä tueta. Mutta meitähän vasta tuetaankin! Kotihoidontukikin maksetaan kaikille ihmisille ihan tuloista riippumatta, eikös se ole valiton verorahojen väärinkäyttöä? Lapsilisistä puhumattakaan. Ja mitäs luulette lapsenne koulunkäynnin, terveydenhuollon, päivähoidon yms maksavan valtiolle?
Kyllä on vaan niin, että "sosiaalipummista" on pienempi riesa yhteiskunnalla. Yhteiskunnalla kun ei ole minkäänlaisia vakuuksia siitä, että meidän tai teidän lapset joskus tienaisi meille veroeuroja.
Kommentit (65)
siitä että se on ns.ilmaista rahaa=/
Ei tarvi niska limassa tehdä töitä.
Itse käyn töissä ja nostan samalla sostukea.
tässä kohtaa kaikkien ihmisten olis hyvä miettiä omaa tuottavuutta. Mitä tarkoitat, että ihminen joutuu tekemään töitä niska limassa? Kaikille ei ole edes töitä tarjolla. Moni sostukea nostava haluaisi mennä töihin.
että harvamielellään töissä kulkee vaan jos se olisi mahdollista niin moni toteuttaisi itseään kotona. Jos kaikki eläisi tuella niin kuka ne maksaisi. nMuutkin on joutunut koulutuksensa ja työnsä hankkimaan, ei niitä ilmaiseksi ja vaivaa näkemättäsaa. Ja rahat on kovan työn, aamuherätysten jne. takan, toiset saa rahat kotiin tekemättä mitään.
siitä että se on ns.ilmaista rahaa=/ Ei tarvi niska limassa tehdä töitä. Itse käyn töissä ja nostan samalla sostukea.
Toki tämä on välillä aika vaativaa mutta voin itse määrätä missä teen työni, mihin aikaan ja kuinka paljon päivässä ja viihdyn työpaikallani erinomaisesti, olen aina viihtynyt hommista riippumatta. Se on asennekysymys. Ja en ole kateellinen sossupummille.
Pitääkö ymmärtää, että jotkut ovat niin kovaluonteisia, että ovat oikeasti sitä mieltä, että jos ei käy töissä saa kuolla nälkään ja olla ilman kotia? Melko raakaa sanoisin, jos näin joku ajattelee. En kyllä kadehdi kenenkään muutamaa sataa euroa, nöyryyttävää varmaan hakea sitä sossusta muutenkin. Mutta tätähän se nyky-yhteiskuntailmapiiri on: "Heikot tieltä väistyköön, pois risut ja männynkävyt, täältä tulen minä" =(. t. itsekin keskiluokkainen
että harvamielellään töissä kulkee vaan jos se olisi mahdollista niin moni toteuttaisi itseään kotona. Jos kaikki eläisi tuella niin kuka ne maksaisi. nMuutkin on joutunut koulutuksensa ja työnsä hankkimaan, ei niitä ilmaiseksi ja vaivaa näkemättäsaa. Ja rahat on kovan työn, aamuherätysten jne. takan, toiset saa rahat kotiin tekemättä mitään.
Kyllä se raha menee ihan välttämättömyyksiin, ei sillä juhlita!!!!!!!
noh ihan rehellisesti, pystyisitkö sä elämään esim 700e tuloilla jatkuvasti? Epäilen, että työssäkäymällä sä tienaat ainakin 2,5x enemmän kuin sostukea nostava. Ja kutne jo sanoin, työttömyys ei ole välttämättä ihmisen oma valinta. Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole koskaan kärsinyt työttömyydestä. Tässä kohtaa suosittelisin katsomaan Suomen työttömyyslukuja. Mutta siis myönnät olevasi kateellinen esim Jakomäessä asuvalle 700e kuukausituella elävälle työttömälle? Millaista se sun oma elämä sitten onkaan...
ja pummilla eläminen. Koska tällaisiakin henkilöitä on paljon.
Toki on olosuhteiden uhrejakin, mutta heistäkin moni antaa periksi.
Yhteiskunnssa on se vika, että on edullisempaa olla lorvimalla kuin tehdä työtä.
En usko kenenkään oikeasti kadehtivat pummeja. Kadehtiminen ja halveksunta on eri asia.
Mua hävettäisi käydä kerjuulla jossain sossussa, ottaisi pahasti ylpeyden päälle.
Mä ymmärrän ja hyväksyn täysin sen että joku apua tarvitseva käy siellä. Mutta ne varsinaiset sossupummit jotka vieroksuu töitä ja ovat laiskojaa muutenkin, niitä mä en arvosta ollenkaan. Ihan totaalista paskasakkia!
Sossun asiakkaan tunnistaa vaatteista. Tietenkin, jos haluaa syödä epäterveellisemmin niin vaatteisiin jää rahaa, mutta niihin pitää säästää pitkään.
Harva sossupummeista ajattelee pahaa. Se on vain sellainen yleinen yleistys keskustelupalstoilla. Vähän sama kuin rikkaiden halveksunta ja kateus heitä kohtaan.
Jokainen ymmärtää että maailmassa on rikkaita ja köyhiä. Se kenelle rikkaus tai köyhyys osuu on arpapeliä. Ihminen ei itse voi vaikuttaa tilanteeseensa.
Voidaan sanoa että keskiluokkaan pääsee kyllä ahkeruudella, mutta onko se kaiken väärtiä?
Maailmassa on aina tiettyjen oltava rikkaita ja tiettyjen köyhiä. Kommunismi voisi tehdä jokaisista onnellisia keskiluokkaisia, mutta jostain syystä ihmiset eivät ole vielä kypsiä siihen.
Toivottavasti saadaan ajettua kommunismi vaikka väkisin meidän mantereelle niin alkaa koneet pelata ja rattaat pyöriä.
taitaa saada myös asumistukea??
On täälläkin kehuttu, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista, ja näillä huutajille jää tosiaan rahaa pakollisten menojen jälkeen kuin esim minulla, vaikka töissä käyn ja lähes keskituoloinen olenkin.
Sossun asiakkaan tunnistaa vaatteista. Tietenkin, jos haluaa syödä epäterveellisemmin niin vaatteisiin jää rahaa, mutta niihin pitää säästää pitkään.
Harva sossupummeista ajattelee pahaa. Se on vain sellainen yleinen yleistys keskustelupalstoilla. Vähän sama kuin rikkaiden halveksunta ja kateus heitä kohtaan.Jokainen ymmärtää että maailmassa on rikkaita ja köyhiä. Se kenelle rikkaus tai köyhyys osuu on arpapeliä. Ihminen ei itse voi vaikuttaa tilanteeseensa.
Voidaan sanoa että keskiluokkaan pääsee kyllä ahkeruudella, mutta onko se kaiken väärtiä?
Maailmassa on aina tiettyjen oltava rikkaita ja tiettyjen köyhiä. Kommunismi voisi tehdä jokaisista onnellisia keskiluokkaisia, mutta jostain syystä ihmiset eivät ole vielä kypsiä siihen.Toivottavasti saadaan ajettua kommunismi vaikka väkisin meidän mantereelle niin alkaa koneet pelata ja rattaat pyöriä.
kommunismissa on vaan se huono puoli, että sitäkin kyätetään loppujen lopuksi väärin. Esim neukkulassa rikkaita olkin sitten nää valtion päämiehet. Pikku hiljaa alkoivat haalia sitä rahaa ja mammonaa, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli kaikkien hyvä. Ahneus on ihmisen piirre, valitettavasti...
Sossun asiakkaan tunnistaa vaatteista. Tietenkin, jos haluaa syödä epäterveellisemmin niin vaatteisiin jää rahaa, mutta niihin pitää säästää pitkään. Harva sossupummeista ajattelee pahaa. Se on vain sellainen yleinen yleistys keskustelupalstoilla. Vähän sama kuin rikkaiden halveksunta ja kateus heitä kohtaan. Jokainen ymmärtää että maailmassa on rikkaita ja köyhiä. Se kenelle rikkaus tai köyhyys osuu on arpapeliä. Ihminen ei itse voi vaikuttaa tilanteeseensa. Voidaan sanoa että keskiluokkaan pääsee kyllä ahkeruudella, mutta onko se kaiken väärtiä? Maailmassa on aina tiettyjen oltava rikkaita ja tiettyjen köyhiä. Kommunismi voisi tehdä jokaisista onnellisia keskiluokkaisia, mutta jostain syystä ihmiset eivät ole vielä kypsiä siihen. Toivottavasti saadaan ajettua kommunismi vaikka väkisin meidän mantereelle niin alkaa koneet pelata ja rattaat pyöriä.
Yhtä hyvin kuin esim. itänaapurissa? :)
Teepäs opintomatka sinne, kommunismin pitkäaikaisvaikutukset vielä hyvin näkyvissä!
Eivät halua tukea kapitalismia ja odottelevat parempia aikoja. Eivät he ole laiskoja, ehei.
Ilman sosiaalitukea sosialistit kuolisivat nälkään. Olisiko se mukavaa?
Siinä olisi sivullisten nälkäkuolema meidän koltolla.
taitaa saada myös asumistukea??
On täälläkin kehuttu, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista, ja näillä huutajille jää tosiaan rahaa pakollisten menojen jälkeen kuin esim minulla, vaikka töissä käyn ja lähes keskituoloinen olenkin.
tohon 700e kuuluu tietääkseni asumiskulut myös...
Eivät halua tukea kapitalismia ja odottelevat parempia aikoja. Eivät he ole laiskoja, ehei.
Ilman sosiaalitukea sosialistit kuolisivat nälkään. Olisiko se mukavaa?
Siinä olisi sivullisten nälkäkuolema meidän koltolla.
hetkinen. sun pitää tutustua kommunismin historiaan paremmin. Kyllä kommunistisessa valtiossa pitäis olla kaikille töitä tarjolla. Pohjois-koreaa ei kannta pitää kommunismin esimerkkinä, koska siellä asiat on mennyt jo aajt sitten ihan päin prinkkalaa
enkä siitä huolimatta hyväksy näitä loisia, jotka vuodesta toiseen nostaa pelkkiä sosiaalietuuksia yrittämättä parantaa ITSE elintasoaan millään tavalla. Miksi toisilla olisi velvollisuus elättää aikuiset ihmiset vuosikymmenestä toiseen, tätä en ymmärrä. Vähän selkärankaa.
Kuusi vuotta sitten sain tuon verran tt-tukea ja meitä oli kaksi (minä ja lapsi ja summaan on laskettu mukaan lapsilisä ja asumistuki).
Onneksi ei tarvitse enää kituutella noin pienillä rahoilla. Ei se kivaa ollut.
mitään vakio rahaa,jos elää toimeentulotuella.Yleensä työtön mutta joskus myös työssäkäyvä yksinäinen ihminen saa käteen kaikkien pakollisten menojen jälkeen n.400€,työssä käyvä enemmän tietysti.
taitaa saada myös asumistukea?? On täälläkin kehuttu, kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista, ja näillä huutajille jää tosiaan rahaa pakollisten menojen jälkeen kuin esim minulla, vaikka töissä käyn ja lähes keskituoloinen olenkin.
tohon 700e kuuluu tietääkseni asumiskulut myös...
jos se asuminen maksaa 750, pitäis varmaan syödäkin? Eli olet väärässä.
Omat vanhempani jaksavat siunailla ja päivitellä sitä, kuinka hyvin jotkut tulevat sosiaalituilla toimeen (=heillä on varaa ruokaan ja kunnollisiin vaatteisiin). Molemmilla on ollut helppo, kiva työ, hyvä palkka, omaisuutta on kertynyt satojen tuhansien eurojen arvosta jne. mut niin vaan pitää kadehtia niitä jotka elää pienillä tuloilla.
Mut heidän kohdallaan syyt on selvät; he eivät ole koskaan eläneet omannäköistään elämää, vaan eläneet aina muiden ehdoilla; työpaikan ja asuntolainen ehdoilla. Kaikki on ollut aina vaan rahaa ja materiaa. Omille valinnoille on jäänyt hyvin vähän tilaa sen jälkeen, kun on valittu hillitön asuntolaina joka määrittelee sitten koko elämän.
He kadehtivat näiltä "sossun eläteiltä" sitä tiettyä vapautta ja aikaa.