Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtunut kertoo muuttuneesta elämästäänL

Vierailija
27.03.2012 |

Luin noita juttuja Rakel Lignellistä ja monta asiaa tuntui tutulta. Itse olen taistellut liikakiloja vastaan jo vuosia. Lihominen alkoi lasten syntymästä, kun elämä keskittyi kotiin ja ruokaa oli saatavilla jatkuvasti.

Itse olin aina sitä mieltä, että omat ylipainoni ei vakuttanut millään tavalla avioliittooni. Mieskin sanoi aina kysyessäni, että hänelle on ihan sama minkänäköinen olen ja luotin siihen.

Huomasin kuitenkin, että kilojen kertyessä oma maailmani kapeni. En enää jaksanut osallistua asioihin, sanoin usein että en halua tehdä jotain ja suunnittelin menoja sen mukaan, että ei tarvinnut liikkua paljoa. Illat meni sohvanpohjassa ja kotitöitä tehden. Saunaan menin muun perheen kanssa yhä harvemmin ja harvemmin ja lauteilla istuessani olin aina vain tietoisempi vartalostani. Kieltäydyin tapaamista ystäviäni vuosien takaa, sillä en halunnut heidän näkevän miten paljon olin lihonut. Kuitenkin päälle päin olin iloinen ja varmasti vaikutin siltä, että olin tyytyväinen itseeni.

Jotain kummaa tapahtui viime syksynä ja päätin päästä eroon kiloistani. Nyt olen 22 kg kevyempi ja vielä on 10 kg matkaa maaliin. Mutta jo tässä vaiheessa elämä on niin paljon parempaa! En edes ymmärtänyt, miten raskasta oman vartaloni liikuttaminen oli. Sohvalta ylösnousu oli puhinan takana ja portaiden ravaamine tuntui polvissa. Nyt olen alkanut tehdä pitkiä kävelylenkkejä ja juossutkin olen vähän. Itseluottamus on noussut pilviin ja nautin vaatteiden ostamisesta ja naisellisista hepeneistä entisten slogien sijaan.

Parasta kaikesta on kuitenkin seksi. Ylipainoni ja huono kunto rajoitti asentoja aika tavalla. Tänä aamuna kun ratsastin miehelläni tuli melkein kyynel silmään kun tajusin miten monta vuotta meni hukkaan läskien takia. Pelkkää takaapäin ja lähetyssaarnaajaa, kun muuta ei voinut. Mieskin tunnusti, että kyllä häntä haittasi mun vartalo, vaikka muuta sanoikin. Takaapäin ei päässyt tarpeeksi syvälle, kun pakaraläskit oli edessä. Nyt tunnen itsekin miehen ihan eri tavalla sisälläni ja on tullut ihan ihmetys että noinko iso se mies oikeasti onkin:). Samoin mies sanoi, että piti usein silmiään kiinni, kun mun kroppa vaan hyllyi joka suuntaan työntöjen tahdissa. Kyllä mua itseänikin hävetti silloin ja halusinkin useimmiten seksiä pimeässä.

Tämä siis kannustukseksi teille, jotka haluatte laihtua. En olisi uskonut, että laihtuminen tuo näin paljon muutoksia sekä päähän että kroppaan. Elämä tuntuu niin paljon paremmalta nyt, vaikka aina halusinkin uskotella ja kuulla myös mieheltä että kaikki oli kunnossa ja rakkaus kestää myös ylipainon. Ja kestihän se, mutta nyt vasta tajuaa miten paljon ylipaino oikeasti rajoitti.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut 117 kilosta nyt 88 kiloon. Tuossa kesällä olin vielä 85kg mutta kesä teki tehtävänsä ja nyt on kolme kiloa jämähtänyt paikalleen. Tavoitteeni on 75 kg.

Tuolla yli satakiloisena tein samoja asioita kuin nykyäänkin, liikuin, ulkoilin koiran kanssa. En ollut edes kipeä! Nyt tässä vuosien laihdutuksen aikana olen sairastunut ja niveleni ovat järkyttävän kipeät. Jouduin aloittamaan reumalääkityksen. Ilman lääkkeitä en saisi edes avainta käännettyä ovessa tai kävelemään soratiellä. Ei vielä tarkkaa diagnoosia, määrittelemätön niveltulehdus. Että minulla meni näin päin. Yleensä laihdutus helpottaa fyysisiä vaivoja. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän