Onko tuo telemarkkinointikielto ihan humpuukia??
Liityin "kannattajajäseneksi" STML Ry:n eli Suomen telemarkkinointiliittoon. Pitäisi siis olla se taho joka estää puhelinmyynnin ilmoittamalla puhelinmyyntifirmoihin mun numeron. Mitään vaikutusta en ole huomannut, puhelinmyyjät (tänäänkin A-lehdet eli iso ja tunnettu firma) soitti taas. Kun sanon (jos edes vastaan tunt. numeroon) että minulla pitäisi olla telemarkkinointikielto voimassa, niin myyjä on ihan ihmeissään.
Miten teillä muilla, toimiiko telemarkkinointikielto kohdallanne, vai maksoinko peräti 6€ ihan turhaan? :D Ärsyttää vaan kun soittelevat monta kertaa viikossa.. Puhelinnumero on ollut salainen jo vuosia, mutta minkäs teet kun se on kerran puh.myyjien listoille lipsahtanut.
Kommentit (87)
Kuinka pääsee eroon tuosta Telemarkkinointiestosta, kun uusiutuu automaattisesti.
Huonosti toimii.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Robinson -rekisteri edelleen voimassa.
On ilmainen ja toimii hyvin.
Äärimmäisen harvoin on puhelinhäirikkö soittanut.
Ei se mikään ilmainen oo! Pitäis soittaa 0600-alkuiseen numeroon, jotka on aina kalliita. Jonotus tietty vielä päälle.
Nin. Ei ole enää. Joskus on ollut kyllä. Mikäli on esto maksullisiin numeroihin niin palvelua ei saa.
-eri
Ei ole hankalaa paiskata luuria myyjän korvaan ja laittaa numeroa saman tien estoon. Puhelimeni jopa ilmoittaa että häirikkönumero. En rupea makselemaan työstä jonka voin itsekkin tehä. Luuria vaan korvaan!
Mulla on toiminut markkinointikielto hyvin.
Aluksi joku myyjä saattoi soittaa, mutta keskeytin myyntipuheen heti alkuun, kerroin, että tässä numerossa on markkinointikielto ja pyysin poistamaan numeron sieltä, mistä ikinä se oli saatu.
Sen koommin ei ole myyjät häirinneet.
Hei liityin stml useita vuosia sitten enkä ole saanut mitään tarjouksia sen jälkeen ja uusin juuri sopimuksen
Harkitsin itsekin tuota STML:n palvelua, mutta jotenkin hämärältä vaikuttivat ne sopimusehdot ja se laskutus. Lopulta laitoin tuonne Robinson -rekisteriin telemarkkinointikiellin, ja puhelut loppuivat kuin seinään!
Aina tuli eri numeroista soittoja, joten estot eiv ät olisi auttaneet. Pahimmillaan joku kahdeksan (!) puhelua päivässä.
Taisivat enimmäkseen tulla Helsingin Sanomilta (Sanoma oy) ja DNA:lta.
Ei se mikään ilmainen oo! Pitäis soittaa 0600-alkuiseen numeroon, jotka on aina kalliita. Jonotus tietty vielä päälle.