Onko tuo telemarkkinointikielto ihan humpuukia??
Liityin "kannattajajäseneksi" STML Ry:n eli Suomen telemarkkinointiliittoon. Pitäisi siis olla se taho joka estää puhelinmyynnin ilmoittamalla puhelinmyyntifirmoihin mun numeron. Mitään vaikutusta en ole huomannut, puhelinmyyjät (tänäänkin A-lehdet eli iso ja tunnettu firma) soitti taas. Kun sanon (jos edes vastaan tunt. numeroon) että minulla pitäisi olla telemarkkinointikielto voimassa, niin myyjä on ihan ihmeissään.
Miten teillä muilla, toimiiko telemarkkinointikielto kohdallanne, vai maksoinko peräti 6€ ihan turhaan? :D Ärsyttää vaan kun soittelevat monta kertaa viikossa.. Puhelinnumero on ollut salainen jo vuosia, mutta minkäs teet kun se on kerran puh.myyjien listoille lipsahtanut.
Kommentit (87)
Jos kannatat aktiivimallia, et moraalisesti ajatellen saa kieltää puhelinmyyntiä etkä liimailla "ei mainoksia" lappuja postilaatikkoosi, vaan sinun pitää ottaa vastaan toisten tekemä työ ja puhelinmyyjiltä mielellään vielä ostaakin.
Mainostenjakaja saa palkkansa siitä, kuinka moneen talouteen mainokset jakaa.
N. 350 talouden (kokonaismäärä) jakelupalkkio on ennen veroja n. 15-20 € riippuen jakelun mainosten määrästä. Niitä lajittelee 2-3 h ja jakaa n. tunnin.
Jokainen "ei mainoksia" -talous pienentää palkkiota.
Jos haluatte "laiskat työttömät töihin", niin otatte vastaan mainokset ja puhelut ja myös ostatte. Muuten ei lupaa kitistä.
Puhallan aina pelin poikki jo alussa. Vanha kikka, mutta toimii.
Sama juttu minulla. Eikä mistään löydy tietoa, missä sopimuksen voisi perua.
Minulla on ollut tuo 6 euron kielto jo vuosia, ja soittoja tulee silti melkeinpä viikottain. Puhelinnumeroani yritän jakaa niin vähän kuin mahdollista, enkä tilaa mitään puhelimitse. En tosin nykyisin vastaa enää puhelimeen lainkaan, mikäli en tunne soittajaa. Numeron googlaan netistä, ja jos on puhelinmyyjä tms epämääräinen, niin mustalle listalle heti.
Kohtuullisen turha tuo kielto on mielestäni ollut, ja ärsyttää, kun se uudistetaan ihan vain tekstiviesti-ilmoituksena, eli ei kysytä, haluatko jatkaa. Pitää muistaa itse "lopettaa tilaus", siksi se on jäänyt.
Kyllä täytyypi todeta, että miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä, että maksavat *turhasta* 6€ vuodesta toiseen, vaikka kyseinen "palvelu" on täyttä ku*etusta. Mites se sanonta menikään; "Tyhmyys on ihmisen yksinoikeus, sitä ei luonnossa esiinny."
Vierailija kirjoitti:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Mäkin tein kiellon tuota kautta ja on toiminut. Toki välillä tulee pistettyä puhelinnumeroa esim. joihinkin kilpailuihin ja sitten soittavat, mutta noin yleisesti ottaen on toiminut tosi hyvin.
Tämä on se ainoa oikea
joo sama juttu kielto ei toimi vaan joka päivä tulee vähintäin 3 puhelua lailla pitäisi kieltää puhelin myynti.
Wanhan ketju, mutta lain mukaan telemarkkinointikiellon tulee olla ilmainen. Eli en ikimaailmassa törsäisi rahojani maksulliseen palveluun, kun se ei ole millään tavalla pakollista.
Niin ja minulla on se ilmainen kielto ja hyvin toimii 3 vuotta kerrallaan.
Tuo Suomen telemarkkinointiliitto stml markkinoi itseään kyseenalaisesti. Vanhalle ihmiselle tipahti tekstiviesti: Tervetuloa stml ry:n jäseneksi.
Liittyminen olisi toki pitänyt vahvistaa tekstiviestillä ja jäsenyyden hinta 6 euroa/vuosi mainittu, mutta onhan tuo nyt hämäävää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla salainen numero enkä ikinä laita numeroani mihinkään tilausjuttuihin, jos ei ole ihan pakko. Enkä saa oikeastaan koskaan mitään myyntipuheluita.
Nuorena olin muutaman kuukauden kesätöissä lehtimyynnissä ja siellä soiteltiin pääasiassa puhelinluetteloiden sivuja läpi. Siihen ei paljoa ne markkinointikiellot auta.
Nuoruudestasi on kauan aikaa.
Ihmettelevä kirjoitti:
Sama juttu minulla. Eikä mistään löydy tietoa, missä sopimuksen voisi perua.
😂😂😂😂👍🏻
Olen ollut joskus vuosia sitten puhelinmyyjänä.
Joissain on varmaan sellaisia soittolistoja joihin esto toimii.
Mutta täällä firmassa esimerkiksi käytettiin sellaista taktiikkaa, että otettiin jostain netistä listaus ja sinne alettiin soittaa.
En nyt viitsi tarkemmin sano mistä esimerkiksi, mutta ei mitenkään ollut niissä listoissa mahdollista tietää markkinointiestoista onko vai ei kun soitettiin.
Silloin jos joku sanoi, että miksi soitatte kun on esto, niin pahoiteltiin ja lopetettiin kohteliaasti puhelu.
En tiedä miten on nyt.
Vierailija kirjoitti:
Wanhan ketju, mutta lain mukaan telemarkkinointikiellon tulee olla ilmainen. Eli en ikimaailmassa törsäisi rahojani maksulliseen palveluun, kun se ei ole millään tavalla pakollista.
Niin ja minulla on se ilmainen kielto ja hyvin toimii 3 vuotta kerrallaan.
Puuta heinää, kieltopalvelusta voi toki veloittaa, mutta on olemassa myös maksuton Robinson.
Salaisen puhelinnumeron saat operaattoriltasi maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kannatat aktiivimallia, et moraalisesti ajatellen saa kieltää puhelinmyyntiä etkä liimailla "ei mainoksia" lappuja postilaatikkoosi, vaan sinun pitää ottaa vastaan toisten tekemä työ ja puhelinmyyjiltä mielellään vielä ostaakin.
Mainostenjakaja saa palkkansa siitä, kuinka moneen talouteen mainokset jakaa.
N. 350 talouden (kokonaismäärä) jakelupalkkio on ennen veroja n. 15-20 € riippuen jakelun mainosten määrästä. Niitä lajittelee 2-3 h ja jakaa n. tunnin.
Jokainen "ei mainoksia" -talous pienentää palkkiota.
Jos haluatte "laiskat työttömät töihin", niin otatte vastaan mainokset ja puhelut ja myös ostatte. Muuten ei lupaa kitistä.
Höpölöpö.
P.S: Minun aikani maksaa.
Robinson -rekisteri edelleen voimassa.
On ilmainen ja toimii hyvin.
Äärimmäisen harvoin on puhelinhäirikkö soittanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tuo 6 euron kielto jo vuosia, ja soittoja tulee silti melkeinpä viikottain. Puhelinnumeroani yritän jakaa niin vähän kuin mahdollista, enkä tilaa mitään puhelimitse. En tosin nykyisin vastaa enää puhelimeen lainkaan, mikäli en tunne soittajaa. Numeron googlaan netistä, ja jos on puhelinmyyjä tms epämääräinen, niin mustalle listalle heti.
Kohtuullisen turha tuo kielto on mielestäni ollut, ja ärsyttää, kun se uudistetaan ihan vain tekstiviesti-ilmoituksena, eli ei kysytä, haluatko jatkaa. Pitää muistaa itse "lopettaa tilaus", siksi se on jäänyt.
Tuon palvelun voit lopettaa lähettämällä Telemarkkinointiliitto STML:n numeroon tekstiviestin LOPETA
Kaikki tekstiviestipalvelut ja ilmoitukset perutaan samalla tavoin.
Ei estä puhelinmyyntiä mutta vähentää paljon. Jos ennen myyjät soitti kolme kertaa viikossa niin nyt kerran kuussa. Puhelinmyyjä kyllä lopettaa heti kauppaamisen kun sanoo liittymässä olevan telemarkkinointikiellon 👍
Koskeeko toi markkinakielto myös mainontaa tekstiviestiste, jolloin eivät lähettele mitään esim. Osallistu arpaan txt tai muuta sellaista? Entä nämä ulkomailta tulevat soitot kuten esim. Iso-Britanniasta, Irlannista.?
Onko tietoa?
Olen tuntenut koko joukon tunnollisia ja vastuuntuntoisia puhelinmyyjiä, ja minusta on vastenmielistä tehdä rahaa tekemällä vahinkoa toisen työlle.
Epärehellisiä löytyy myös opettajista ja poliiseista, mutta STML on mielestäni kyhätty tunteettomasti hyväksikäyttäen asenteita ja ennakkoluuloja.
Röyhkeys ja ahneus on mielestäni ko. liiton voimavara ja samaa kertoo nimi: Suomen Telemarkkinointiliitto ry, ihan kuin olisi parempikin ammattijärjestö.
Mielestäni tällaisen toiminnan taustavoimat ovat ansainneet tutkintapyynnön vähintään häirinnästä ja ennen kaikkea toimintakiellon sekä tal. vastuun.
Toivon, että oma aikani antaa vielä myöten, sillä kunnolla tehtynä ko iso työ.
Risto Pihlajaniemi