Onko tuo telemarkkinointikielto ihan humpuukia??
Liityin "kannattajajäseneksi" STML Ry:n eli Suomen telemarkkinointiliittoon. Pitäisi siis olla se taho joka estää puhelinmyynnin ilmoittamalla puhelinmyyntifirmoihin mun numeron. Mitään vaikutusta en ole huomannut, puhelinmyyjät (tänäänkin A-lehdet eli iso ja tunnettu firma) soitti taas. Kun sanon (jos edes vastaan tunt. numeroon) että minulla pitäisi olla telemarkkinointikielto voimassa, niin myyjä on ihan ihmeissään.
Miten teillä muilla, toimiiko telemarkkinointikielto kohdallanne, vai maksoinko peräti 6€ ihan turhaan? :D Ärsyttää vaan kun soittelevat monta kertaa viikossa.. Puhelinnumero on ollut salainen jo vuosia, mutta minkäs teet kun se on kerran puh.myyjien listoille lipsahtanut.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:21"]
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Mäkin tein kiellon tuota kautta ja on toiminut. Toki välillä tulee pistettyä puhelinnumeroa esim. joihinkin kilpailuihin ja sitten soittavat, mutta noin yleisesti ottaen on toiminut tosi hyvin.
[/quote]
Osittain totta.
Suurimmat telemarkkinointifirmat kuuluvat myös ASML:n (ainakin sellaset jotka hoitaa asiansa hyvin eivätkä lähtökohtaisestikkaan kuseta asiakkaittaan).
Ja näiden yritysten liittymistä ei pysty soittamaan liittymään, jossa on tuo asml (vanha robinson) kielto. Eli jos soitan tuollaiseen liittymään, niin tulee vain nauhoite (tähän numeroon ei oteta puheluita).
Eli ei oo väliä miten me listojamme päivitetään tai mitä asiakastietoja on, niihin liittymiin ei vain voi soittaa.
t. puhelinmyyjä jota vihaat ja joka vihaa itseään.
Onhan se nyt niin saatanan vakavaa jos puhelinmyyjä soittaa koska niillehän ei missään nimessä voi lyödä luuria korvaan vaan on aivan pakko kuunnella koko litania.
Soittelevat minullekin jatkuvasti erilaisista firmoista... Todella ärsyttävää! Olen joskus jonkun estojutun laittanut muttei siitä mitään hyötyä ollut. Nyt olenkin huomannut että voin laittaa omasta puhelimesta tietyn numeron ns. estolistalle. Tarkistan ensin Kuka soitti-nettisivuilta onko kyseisestä numerosta kommentteja siellä ja jos on niin sitten numero vaan hylky-listalle puhelimeen... Nyt siellä on jo neljän innokkaimman soittajan numero ja odottelen mielenkiinnolla miten toimii.
Mulla on täsmälleen sama juttu! Ja kun reklamoin asiasta heille info(at)stml.fi, ei ole kuulunut vastausta!
On ihan humpuukkia :) Terveisin puhelinmyyjä.
OLen saman firman kannattajajäsen ,,ei tunnu toimivan olen valittanut tästä lukuisia kertoja joka kerran kun joku myyjä soittaa pitäisi lähettää jotain valtakirjoja firmaan,,on turhan hankalaa.Tänään viimeksi soinut puhelin 'kauppiailta'.
Kyllä ovat huijausta. Maksoin heille verkkopankissa vaaditun maksun, toiveena, että ainainen puhelinmyynti vihdoin loppuisi. Rahat meni tililtä, mutta mitään ei tapahtunut. Kaupistelijat milloin mistäkin soittelevat viikottain, eli sama vittumainen rumba jatkuu yhä!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:41"]
Onhan se nyt niin saatanan vakavaa jos puhelinmyyjä soittaa koska niillehän ei missään nimessä voi lyödä luuria korvaan vaan on aivan pakko kuunnella koko litania.
[/quote]
En ole niin epäkohtelias, että löisin luurin kenenkään korvaan. Kun tällainen soittaa, niin laitan aina luurin pöydälle ja kun 10 min päästä kuuntelen, niin aina on myyntihalut loppuneet. Kummallista...
Vierailija kirjoitti:
Liityin "kannattajajäseneksi" STML Ry:n eli Suomen telemarkkinointiliittoon. Pitäisi siis olla se taho joka estää puhelinmyynnin ilmoittamalla puhelinmyyntifirmoihin mun numeron. Mitään vaikutusta en ole huomannut, puhelinmyyjät (tänäänkin A-lehdet eli iso ja tunnettu firma) soitti taas. Kun sanon (jos edes vastaan tunt. numeroon) että minulla pitäisi olla telemarkkinointikielto voimassa, niin myyjä on ihan ihmeissään.
Miten teillä muilla, toimiiko telemarkkinointikielto kohdallanne, vai maksoinko peräti 6€ ihan turhaan? :D Ärsyttää vaan kun soittelevat monta kertaa viikossa.. Puhelinnumero on ollut salainen jo vuosia, mutta minkäs teet kun se on kerran puh.myyjien listoille lipsahtanut.
On ihan höpö höpö rahastusta.Stml lähettää suomessa listoja kielloista telemarkkinointiyrityksille ja voin sanoa että päätyvät roskapostiin. Ainoa tehokkain ja ilmainen keino on muuttaa oma kännykkä numero operaattorin kautta salaiseksi. Robinson rekisteri,joka kalliimpi kuin STML RY estää ostittain tietojen luovutuksen ja kattaa euroopan. Siinä vaiheessa kuitenkin kun puhelinmyynti toimisto on esim.Thaimaassa tai kanarialla niinkuin puhelunmyyntifirmoja usein onkin ei Robinson rekisteristäkään ole hyötyä.
Kuten sanottu itsellä ollut 10 vuotta numero salainen ei soittele aku ankka eikä bambusukka myyjät ikinä.
Mulla toimi se mikä maksois muistaakseni euron verran, yksi puhelinmyyjä soitti kiellon laittamisen jälkeen, mutta sanoin vain, että olen laittanut tuon kiellon, että miksi soittaa, meinasi alkaa urputtamaan vastaan että onko vanhentunut tms. johon sitten totesin ettei varmaankaan ole vanhentuntu kun muutama kuukausi sitten sen laitoin. Poistivat varmaan listoilstaan hekin :)
Ei toimi minullakaan. 6 € siis hukkaan?
Sama homma mutta se puhelinmyynti terrorisointi koskee enää ainoastaan näitä A-Lehden röyhkeitä myyjiä jotka eivät ilmeisesti näitä kieltoja noudata vaan yrittävät tyrkyttää sitä paskajournalismia joidenkin surkeiden veitsisarja lahjusten avulla. No tämähän tarkoittaa ainoastaan sitä en KOSKAAN osta/tilaa mitään sellaista mikä jotenkin liittyy A-Lehtiin.
Jos olet tilaaja vanhastaan, ja olet antanut puhelinnumerosi, niin kiellot ei auta. Näin mulle sanoi yksi, että numero on otettu jäsenrekisteristä, sen sijaan uusiin numeroihin ei markkinoida, jos tuo kielto on. Vanhojen kohdalla ei edes tutkita...no sanoin kiitos soitosta, mutta älkää soittako enää ja laitoin jotain asiakaspalautetta. Mulla on nyt robinson lisäksi ja aika rauhassa olen saanut olla. Eikä kannata sitä puhelinnumeroa antaa, itse en anna vaikka vaaditaan vaan pistän jotain nollia täyteen. Jos sen takia menee miljoonapalkinto ohi, sitten menee, mieluummin olen rauhassa.
Mulla on jo toista kertaa otettu tuo Robinson-whatever-palvelu ja on salainen numero ja tietojenluovutuskielto maistraatissa. Huomaa kun se kolme vuotta on mennyt umpeen kun alkaa tulla soittoja, sitten uusinta ja saa olla taas rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Mäkin tein kiellon tuota kautta ja on toiminut. Toki välillä tulee pistettyä puhelinnumeroa esim. joihinkin kilpailuihin ja sitten soittavat, mutta noin yleisesti ottaen on toiminut tosi hyvin.
Tämä on se, jota kannattaa käyttää. Mulla on ollut jo varmaan 10 vuotta, ja saan olla puhelinmarkkinoinnilta rauhassa. Edullinen, helppo, pitää uusia kolmen vuoden välein. Viime keväänä mulle alkoi jälleen tulla soittoja, uusin kiellon, ja soitot loppuivat taas siihen.
Alkuun soittoja tuli jonkin verran, koska olin tiettyjen firmojen omissa asiakasrekistereissä. Niihin jouduin vielä ilmoittelemaan erikseen, etten halua soittoja. Lisäksi pari villiä firmaa soitteli aluksi kielloista huolimatta, mutta vaikuttaisi siltä, että nekin on saatu kuriin.
Lisäksi tein viimeksi muuttaessani osoitteenmuutoksen yhteydessä Väestörekisteriin tietojenluovutuskiellon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat huijausta. Maksoin heille verkkopankissa vaaditun maksun, toiveena, että ainainen puhelinmyynti vihdoin loppuisi. Rahat meni tililtä, mutta mitään ei tapahtunut. Kaupistelijat milloin mistäkin soittelevat viikottain, eli sama vittumainen rumba jatkuu yhä!
Numero salaiseksi, äläkä anna sitä kaikkiin kilpailuihin tai tilaa lehtiä. Kilpailut järjestetään datankeruuta varten, ei muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 12:23"]
Sama kuin kolmosella. Nyt soittelee enää firmat joiden asiakas tms jo valmiiksi olen. Kestää jonkin viikon ennen kuin päivittyvät kiellot kaikille firmoille.
Tuo Robinson-rekisteri toimii sen verran hyvin, että vaikka meille tilataan SanomaMagazines Finlandin lehtiä ja ennen puhelinmarkkinointikiellon hankkimista ko. pulju soitteli vähintää 1 krt / kuussa, usein useamminkin, niin nyt ei ole aikoihin soiteltu.
Älkää ottako mitään maksullisia kieltoja, vaikka kuinka teille kaupattaisiin toimivina. Kun myyntiosittoja tulee, ota ylös nimi, yritys ja soittoaika, reklaa ko. firmalla sähköpostitse (kirjallinen). Vain Robinson ja ilmoitus maistraattiin suoramarkkinointikielto puhelinnumeroosi (ilmainen) auttavat!