Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en saanut ponnistusvaiheeseen kivunlievitystä? Kuuluisiko siinä vaiheessa saada? Pyysin kyllä.

Vierailija
26.03.2012 |

Sain epiduraalin mikä auttoi osaan supistus ja avautumisvaiheen kivuista. Ponnistusvaiheessa ei annettu mitään. Pyysin kyllä, kivut oli ylitsepääsemättömiä. Kuuluuko ponnistusvaiheessa olla ilman puudutusta vai? Saitteko te puudutuksen ponnistusvaiheeseen?

Minulle jäi pelko ensimmäisestä synnytyksestä. Pelkään mennä synnyttämään kakkosta.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tietää pysyä kaukana... :-)

t. 4 lasta puutuneena, helposti, nopeasti ja täysin vaurioitta synnyttänyt

syystä että epiduraali saattaa vaimentaa ponnitustarvetta ja jopa kokonaan estää ponnistamisen tarpeen. Siitä johtuen joudutaan mahdolliseen imukuppisynnytykseen yms.

T : Se kätilö

Siellä olen synnyttänyt minä ja näin toimittiin.

Vierailija
82/89 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin epiduraalin vaikutuksen alaisena myös ponnistusvaiheessa. Kaksi synnytystä takana ja ponnistuksen kestot 5 minuuttia ja 1 minuutti. Ei repeämiä. Synnytysten kokonaiskestot 8 tuntia ja 5 tuntia. Käytännöllisesti katsoen kivuttomia ovat olleet. Samana päivänä jo istuin jalat ristissä jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheimmat jutut olen kuullut Suomessa synnyttäneiltä. Mulle laitettiin epiduraalia just sen verran että kipu meni pois mutta tunsin kuitenkin koko ajan painetta siinä kohdassa jossa vauvan pää? oli menossa. Kätilö tosin sanoi milloin pitää ponnistaa.

T: Espanjassa synnyttänyt

Vierailija
84/89 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni kävi samoin, spinaali annettiin niin alkuvaiheessa että oli hävinnyt jo ennen ponnistusta ja uutta ei ehditty saamaan. Paruin ja manguin kivunlievitystä mutta kätilö sanoi että myöhäistä vinkua, ponnistusvaiheessa ei enää anneta, ja nyt vaan sitten puserretaan vaikka miten sattuisi :) (ja sattuihan se, kun repesikin vielä!)

Vierailija
85/89 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ponnistusvaihe on alkanut...?

Vierailija
86/89 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no ilokaasua voi aina käyttää.

Itselläni ainakin oli sellainen tilanne, ettei ponnistusvaiheessa jostain kumman syystä edes sattunut. Olisko ollut joku adrenaliinipiikki?

Ompeluvaiheessa olisin taas kyllä kaivannut kunnollista kivunpoistoa, mutta sitä ei taida olla olemassakaan. Suihkutettavat puudutteet ja piikit eivät nimittäin auttaneet ollenkaan.

t. Ilokaasulla 3 x synnyttänyt, ponnistusvaiheet 2-3 min/laaki

Vierailija
87/89 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ponnistusvaihe oli kestänyt yli 2 h, sain leikkauspäätöksen ja samalla sain kipulääkettä. Ponnistustarve loppui siihen.

Vierailija
88/89 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisaa epiduraalia, monessa muussa maassa kylla... Esim. itse olen saanut 2x ja ihan hyvin on mennyt; olen synnyttanyt muaalla Euroopassa.

Vierailija
89/89 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudendaali, pudendaali pudendaali.

Ettekö tosiaa ole ottaneet selvää mistään ennen kun olette alkaneet paksuksi hankkiutumaan? Turha sitä on enää sitten mitään vinkua kun on kintut kohti kattoa ja pää jalkovälissä.

Olisitte ottanee asioista selvaa ja pyytäneet sen mitä toivotte ennen kun on "sietämättömän" kivuliasta.