Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdotti yöpyvänsä exän luona ensi viikonloppuna

Vierailija
26.03.2012 |

Miehellä on exän kanssa kaksi yhteistä täysi-ikäistä lasta, 20v ja 23v. Toinen lapsista palaa vuoden au pair keikalta englannista ensi viikonloppuna ja mies on tottakai menossa häntä tapaamaan. Vanhempikin lapsista on tulossa viikonlopun viettoon äitinsä luokse ja mies on tyytyväinen kun voi tavata kerrankin molempia lapsia kerralla.

Eilen sitten mies ehdotti että voisi yöpyä ensi viikonlopun exänsä kodissa, kun lapsetkin ovat kerran siellä. Saisi näin enemmän yhteistä aikaa lasten kanssa. Tähän asti siellä käydessään on yöpynyt äitinsä luona joka asuu reilun kilometrin päässä.

Sanoin ettei ajatus tunnu minusta mukavalta. En siis suoralta kädeltä kieltänytkään, mutta myönsin etten pidä ajatuksesta. Enkä ymmärrä miksi hän yhtäkkiä tahtoo exänsä luokse yöpymään. Tähänkin asti ollut äitinsä luona yötä... Toki tiedän että päivällä viettää aikaa exän kodissa lasten kanssa, mutta jotenkin yö on mielestäni eri asia.

Jätin nyt asian miehen harkintaa, tekee niin kuin tekee. Uskon että menee exän luokse yöksi. En vain teidä miten suhtautua asiaan, jos niin tekee! Auttakaas nyt, olenko ihan liian vainoharhainen ja hankala? Miten pitäisi suhtautua asiaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei jaksa sinne äidillensä kävellä.

Joo en suostuisi miehesi ehdotukseen.

Mammalle vaan yöksi.

Vierailija
2/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että kutsut sun miepuolisen kollegan samana iltana illalliselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä, että tilanne epäilyttää ja tuntuu ikävältä. Mutta olet kuitenkin jo mielipiteesi sanonut ja jos mies päättää jäädä eksälleen yöksi niin et voi asialle mitään. Miehellä on varmasti ajatuksena, että saavat rauhassa viettää iltaa lasten kanssa yhdessä - juteltavaa varmasti riittää. Tuskin nyt mistään vanhan suolan janotuksesta on kyse kun erostakin on noin pitkä aika. Ja olisihan se noloa lapsillekin jos mies alkaisi sähläämään eksäsi kanssa jotain? Toisaalta, miehesi kyllä pettää jos on pettääkseen, ei siihen yökyläilyä vaadita.

Itse antaisin miehen jäädä sinne yöksi vaikkei ajatus välttämättä itseäni miellyttäisi.

Vierailija
4/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menisi eksänsä tykö yöksi. En todellakaan pelkäisi mitään pettämistä tms, mutta hän ei sinne menisi leikkimään kotia. Oksettaa ajatuskin.

Vierailija
5/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistäisin kyllä pisteen suhteelle, jos mieheni alkaisi yöpyä exänsä luona. Hän vierailee suht usein, heillä siis on yhteinen lapsi, muttei koskaan ole yötä siellä. Käyvät myös drinksuilla, kahvilla, syömässä jne. silloin tällöin, eikä se kuulu minulle, joten en valita. Mutta yöpyminen menisi jo yli hilseen.

Vierailija
6/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies sanoisi yöpyvänsä exänsä luona, niin vetäisin kunnon herneet nekkuun. Ei todellakaan menis jos multa kysytään ja jos silti menee, niin vittu sinne saa jäädäkin sitten. Vaikka mieheen luotankin, niin en luota siihen exään ja kuten niin miljoonat kerrat on tässä maailmassa todistettu, niin liha on heikko! Siis TÖRKEETÄ!!!!!

Vierailija
7/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia mikä ihmetyttää on se, että miten sä et mene tapaamaan lasta mikaan? Olen itse 15. tytön äitipuoli ( ollut jo yli 10 vuotta) ja olisi täysin luonnollista meille että menisimme molemmat lapsia tapaamaan. Tämä tietysti edellyttää hyviä välejä joka suuntaan. Meillä ne on, vietetään esim joulut aina kaikki yhdessä ( siis miehen ex ja tytär tulee meille syömään).

Mutta ei, vaikka tulemme niin hyvin toimeen, en haluaisi että mies nukkuu exällään ilman että olen itse mukana.

Vierailija
8/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitään. Se on voinut aiemmin valehdella äitinsä luona olemisesta. Totta kai ne ovat vielä hyvin läheisiä exän kanssa, kun niillä on yhteisiä lapsia. Siihen et ikinä pääse väliin eikä tarvitse päästäkään. Vielä on tulossa niiden lasten häät, lastenlasten ristiäiset jne. Niillä on paljon yhteistä, vaikka eronneet ovatkin. Sinähän otit käytetyn miehen. Otit myös tämän entisen perhekuvion.

Tuskin he nyt enää yhteen palaavat. Ei kannata olla huolissaan ja noin kamalan mustasukkainen. Miehesi teki ikävän tempun lapsilleen, kun erosi ja se asia häntä ihan takuulla riipii elämän loppuun asti jonkin verran. Tällaiset hetket tuntuvat hänestä varmaan korvaamattoman arvokkailta.

Kuulostaa irvokkaalta, kun sanot, että miehesi menisi sinne leikkimään kotia. Sehän on ollutkin hänen perheensä. Ihan aito sellainen. Ei siinä mitään leikkimään mennä. Lähinnä se sun kanssasi leikkii kotia, jos joku tuollaista ilmaisua haluaa käyttää.

Vierailija
9/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia mikä ihmetyttää on se, että miten sä et mene tapaamaan lasta mikaan? Olen itse 15. tytön äitipuoli ( ollut jo yli 10 vuotta) ja olisi täysin luonnollista meille että menisimme molemmat lapsia tapaamaan. Tämä tietysti edellyttää hyviä välejä joka suuntaan. Meillä ne on, vietetään esim joulut aina kaikki yhdessä ( siis miehen ex ja tytär tulee meille syömään).

Mutta ei, vaikka tulemme niin hyvin toimeen, en haluaisi että mies nukkuu exällään ilman että olen itse mukana.

Olemme kyllä ihan hyvissä väleissä kaikki. Tiedän että olisin tervetullut mukaan, mutta nyt on vaan töiden takia sellainen tilanne etten pääse. Lapset ovat minullekkin tärkeitä ja läheisiä, maailmalla vuoden ollutta olen minäkin kaivannut!

Yhteisiä jouluja miehen äidin luona on meilläkin vietetty silloin kun lapset olivat pienempiä. Nyt ei enää vähään aikaan, lapset ovat ensin olleet aaton äidillään ja tulleet sitten meille joko joulupäivänä tai tapanina. Itse halunneet näin!

Ap

Vierailija
10/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitään. Se on voinut aiemmin valehdella äitinsä luona olemisesta. Totta kai ne ovat vielä hyvin läheisiä exän kanssa, kun niillä on yhteisiä lapsia. Siihen et ikinä pääse väliin eikä tarvitse päästäkään. Vielä on tulossa niiden lasten häät, lastenlasten ristiäiset jne. Niillä on paljon yhteistä, vaikka eronneet ovatkin. Sinähän otit käytetyn miehen. Otit myös tämän entisen perhekuvion.

Tuskin he nyt enää yhteen palaavat. Ei kannata olla huolissaan ja noin kamalan mustasukkainen. Miehesi teki ikävän tempun lapsilleen, kun erosi ja se asia häntä ihan takuulla riipii elämän loppuun asti jonkin verran. Tällaiset hetket tuntuvat hänestä varmaan korvaamattoman arvokkailta.

Kuulostaa irvokkaalta, kun sanot, että miehesi menisi sinne leikkimään kotia. Sehän on ollutkin hänen perheensä. Ihan aito sellainen. Ei siinä mitään leikkimään mennä. Lähinnä se sun kanssasi leikkii kotia, jos joku tuollaista ilmaisua haluaa käyttää.

En missään vaiheessa ole sellaista ilmaisua käyttänyt! Nyt äkkiseltään en edes löydä että missään tuollaista ilmaisua olisi edes käytetty!!

Minulle sillä on iso ero. Ja niin kuin tuolla aikaisemmin joskus kirjoitin, järjellä tiedän että tuskin exän ja miehen välillä tapahtuu mitään. Sille inhottavalle tunteelle en kuitenkaan voi mitään joka minulla asiasta on... Olen kertonut miehelle mitä mieltä itse olen asiasta ja hän tekee itse päätöksensä. En ala aikuista ihmistä kieltämään. Mies kuitenkin itse omasta tahdostaan on mennyt kanssani naimisiin, menneisyydestään huolimatta ja toivon siksi arvostusta ja huomiointia myös meidän väliselle suhteellemme ja minun ajatuksilleni!

Paljon olen sitä meittinyt miten suhtaudun jos mies yöksi exänsä luokse menee. En tiedä, enkä varmaan tiedä ennen kuin tilanne tulee eteen.

Itse avioeroperheen lapsena ja vanhempieni eron jälkeistä riitelyä seuranneena arvostan todella sitä miten mies ja exänsä ovat pystyneet asiat sovussa hoitamaan! Tiedän että tapaamiset perheenä ovat tärkeitä heille ja en aina ole mustasukkaisena tunkemassa miehen mukaan kun lähtee lapsia katsomaan. Miksi olisin? Lapsia nään silloinkin kun meillä käyvät. Exä on myös antanut minun ottaa oman roolini lasten elämässä ja kestänyt hyvin sen että lapset ovat 9 vuoden aikana kiintyneet minuunkin. Olemme myös tavanneet monta kertaa ja viettäneet lasten juhlia ja joulujakin yhdessä.

Tiedän että vaikka lapset ovat jo täysi-ikäisiä myös exä tulee olemaan osa elämäämme aina. Miehellä ja hänellä tulee olemaan yhteiset lastelapset, joiden juhlissa käymme yms. Ei se ole minulle ongelma. En näe edes ongelmana sitä että lastensa luona kyläillessään mieheni ja exä nukkuisivat samassa paikassa yötä... sitä en kuitenkaan jotenkin osaa sulttaa että mies menee exänsä kotiin yöksi...

Ap

Vierailija
11/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kuitenkin lasten ainoa alkuperäinen perhe. Jos erosta on jo noin kauan niin en olisi mustasukkainen ja huolestuisi. Olisin jo varma omasta asemastani ja soisin sen illan heille. Varmaan juttelevat myöhään yöhön jolloin on jo kiusallista mennä sinne mammallekin yöksi.

Vierailija
12/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälleen ei tarvitse jäädä yöksi. Kyllä siinä omat vaaransa on, jos näin tapahtuu. Ainakin asia voi jäädä vaivaamaan sinua.

Vierailija
13/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa jutella lastensa kanssa myöhempään, eikä tarvi sen takia vanhaa äitiä herätellä. Ja tuskin siellä mitään seksiä on, siellähän on ne sen omat lapset, täysi-ikäiset ihmiset samassa asunnossa. Ja sillä exällä lienee ihan oma elämä jo, varmaan uusi miesystävä tuskin se sitä miestä enää vuosien päästä takas kaipaa. Ja siks toisekseen, jos mies menee niin se menee, et sä sille mitään voi.

Vierailija
14/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut silti

Vierailija
15/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin vuosia lasteni äidin luona aina, kun kävin lapsia tapaamassa. Se oli käytännöllistä ja antoi mahdollisuuden puhua lasten asioista kaikessa rauhassa. Kumpikaan ei tuntenut fyysistä vetoa, tietääkseni, vaan enemmän inhoa toista kohtaan. Yhteenpaluusta joskus keskusteltiin lasten takia. Halua siihen ei ollut kummallakaan, vaikka arvoihimme se olisi sopinut. Kun tutustuin naisystävääni, hän ilmeisesti näki heti, ettei näistä yöpymisistä ole vaaraa. Epäluottamus exään on minussa todella syvällä. Melkein kenen tahansa muun naisen sänkyyn menisin mieluummin.

Ap:n mies ei tarvitse yöpaikkaa ja lapsetkin ovat sen verran isoja, ettei vanhempien tarvitse paljosta sopia. Se vähän ihmetyttää. Itse en enää käy exällä juuri koskaan, kun se ei ole tarpeen.

Vierailija
16/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itsekään pitäisi ajatuksesta. Pidän outona, että yhtäkkiä haluaa yöpyä exällä, jos tähänkään asti ei ole yöpynyt.

Vierailija
17/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niil ei olis lapsia niin en hyväksyisi minkäänlaista yhteydenpitoa. lasten vuoksi tietty pakko hieman olla yhteydessä, mut yöksi ei menä ja piste.

terveisin Justiina jota miehet ei kuseta eikä nöyrrytä.

Vierailija
18/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ennen on yöpynyt äitinsä luona ja tämä ratkaisu on ollut toimiva niin miksi sitä pitäisi muuttaa.

Varsinkin jos ajatus exän luona yöpymisestä häiritsee sinua eikä tunnu "sopivalta".

Mitä mieltä miehesi olisi jos sinä olisit yötä exäsi luona...olisiko ok?

Vierailija
19/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä seurustelisi hetkeäkään miehen kanssa joka aikoo pitää kahta naista. Kaikkiin sekopäihin tekin lankeatte.

Yhteydenpito lasten takia on ok, muttei mikään muu. Pidä siitä kiinni äläkä ryhdy alistetuksi.

Vierailija
20/32 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niil ei olis lapsia niin en hyväksyisi minkäänlaista yhteydenpitoa. lasten vuoksi tietty pakko hieman olla yhteydessä, mut yöksi ei menä ja piste.

terveisin Justiina jota miehet ei kuseta eikä nöyrrytä.

mutta tämä yöpyminen menee yli. En kuitenkaan osaa suoraan toista kieltääkkään... ehkä pitäisi, mutta jotenkin ei ole minulle luonteenomaista. Mies kyllä tasan tarkkaan teitää mitä meiltä asiasta olen. Nyt vain mietin sitä miten suhtautua jos hän yöksi menee... epäilenkö suhdetta, vai annako asian olla? Mies kun sanoo että haluaa vain viettää aikaa enemmän lastensa kanssa, toista kun ei ole lähes vuoteen nähnyt ja toistakin viimeksi syyslomalla...