Typerä kysymys lapsiveden menosta..
Rv 35 menossa ja viimeyönä wc-ssä käydessä tuntui, kuin jotain muutakin olisi "hulahtanut" pönttöön.. Voiko lapsivedet mennä vähän niinkuin huomaamatta ja siihen pitäisi reagoida, vai voinko luottaa siihen, että sitä hulahtelee kyllä lisääkin tai supistukset alkaa jossain vaiheessa. Voiko siis jotakin sattua vauvalle, jos ei reagoi lapsiveden menoon ja synnytys ei siitä käynnistykään itsestään?
Kommentit (4)
YLEENSÄ vesien menon huomaa, sitä tulee lisää ja/tai supistukset alkavat. Mutta ei aina. Jos vedet menevät eikä siihen reagoida voi seurauksena olla tulehdus tuhoisin seurauksin. Harvinaista mutta mahdollista eli käy tarkistuttamassa tilanne.
meni lapsivedet 37 viikolla aamulla pönttöön. Tai siis osa lapsivedestä. Sitä lirutteli sitten pitkin päivää lisää. Mulle neuvottiin laittamaan side housuihin ja jos se tunnin päästä on märkä niin pitää lähteä sairaalaan.
Niinhän mulla kävi, että side lorahti märäksi ja lähettiin sairaalaan.
Sielälääkäri otti jonku näytteen mikä todisti sen, että se on lapsivettä eikä esim. valkovuotoa. Joskushan voi tulla myös oikein vetistä valkovuotoa joka voi hämätä. Mulla supistukset ei alkanu itestään ja synnytys käynnistettiin seuraavana päivänä.
Otin yhteyttä neuvolaan ja asiaa selvitellään. Kiitos kovasti. :)
ne tekee siä tikkutestin että oliko lapsvettä :)