Miksi monet naiset ovat niin ilkeitä?
tselläni on lukuisia kavereita(ystäviksi en heitä laske tämän ikävän piirteen takia), jotka alkavat ollessamme jossain isommassa porukassa, supista minulle pahaa jostain ihan tuntemattomastakin naisesta. Olemme jo yli kolmekymppsiä, eli hekisestikin pitäisi olla jo aikuinen. Mikä tässä on taustalla?
Kommentit (68)
Viitannet Laasasen uusimpaan blogiin naisten keskinäisestä kateudesta, joten linkitän tähän:
http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/naisten-kateellisuus-toisilleen-baarissa
AHAHAHHAAA. Vai ei miehet cockblockaa toisiaan? Vuoden vitsi!
Veikkaan syyksi huonoa itsetuntoa.
Miehet ne vasta ilkeitä ovat toisilleen. Puhuvat järjettömät määrät paskaa selän takana, ei välttämättä parhaista kavereistaan, mutta vähääkään vieraammista tyypeistä, jotka kokevat "uhkana".
Ap lisää, että tätä tapahtuu ihan muuaallakin kuin baarissa. Kaikkialla missä ollaan porukassa, esimerkiksi harrastuksissa.
Koska siellä päässä on lähinnä pelkkää kusta joillakin naisilla. Siitä se aktiivinen ilkeys sitten kumpuaa.
Jep, voi että sitä paskan määrää kun miehet vähättelevät niitä vähän kukkeampia uroksia markkinoilla. :)
Mua työpaikkakiusattiin rajusti kahdessa työpaikassa jossa oli ainoastaan mieskollegoja. Samoin olin koulussa raskaasti koulukiusattu. Olen puheviasta kärsivä mies. Huomaan että en pysty missään kirjoittamaan miesten toisiaan kohtaan harjoittamasta henkisestä väkivallasta ja syynä on se että se on täysi tabu. Haluan että siitäkään ei enää vaiettaisi vaan myös miesten harjoittaman henkisen väkivallan uhriksi joutuneet miehet saisivat vihdoin äänen kuuluville.
nrolla 10 kirjoittanut mies jakaa vielä huomioitaan miesasiasta:
en pidä miesaktivistien tavasta jakaa miehet kasteihin. Se on eräänlaista miesten toisiaan kohtaan harjoittamaa väkivaltaa.
Minä olen matalatuloinen, useimpien ihmisten mielestä myös ruma, mies. Mutta minulla on kaunis, suurisydäminen ja lempeä vaimo joka myös on korkeammin koulutettu ja parempi palkkainen kuin minä. Tämän huomioni haluan jakaa koska minusta on vaarallista antaa nuoren miehen uskotella olevansa tasolla, joka on muita alempana. Koulukiusattuna ja toisten miesten alistamana olisin omaksunut varmasti nuo teoriat jos ne olisivat osuneet omaan nuoruuteeni. Onneksi eivät osuneet. Pääsin eroon katkeruudesta ja aloin uskoa itseeni.
Lähipiiristäni tiedän, että kateus myrkyttää ja saa aikaan kiusaamista sekä huonoa käyttäytymistä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 22:44"]
Viitannet Laasasen uusimpaan blogiin naisten keskinäisestä kateudesta, joten linkitän tähän:
http://www.terve.fi/blogit/henry-laasanen/naisten-kateellisuus-toisilleen-baarissa
[/quote]
Isä Laasanen kirjoittaa taas niin täyttä asiaa...
Mulla on työkaverina noin 37 vuotias nainen, joka on hyvin hyvin ilkeä. Hän ei edes peittele ilkeyttää vaan on toisia kohtaa aivan läpinäkyvästi kateellinen. Paha hän on niille, jotka ovat iloisia ja kilttejä, eivätkä mielistele tätä lapsetonta pikkuprinsessaa. Paska ämmä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 23:22"]
Lähipiiristäni tiedän, että kateus myrkyttää ja saa aikaan kiusaamista sekä huonoa käyttäytymistä.
[/quote]
Joo, tuokin selittää sitä välillä, mutta jotkut naiset tekevät sen silkasta sadismista. Huvikseen. Pahuuttaan. Ei edes tarvitse olla syytä, tai se syy on puhtaasti se että heille tuottaa mielihyvää olla julma toiselle saman sukupuolen edustajalle.
On olemassa sellaisia naisia, joilla on niin paha olo itsensä kanssa, että heidän pitää purkaa olonsa johonkin syyttömään. Yksi syy on joidenkin naisten pikkumaisuus ja kyvyttömyys sietää eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Asia olisi ok, jos paskapää olisi kaikille samanlainen, mutta kun mielistellään toisia ja pyllistetään toisille. Kyllähän tuollaisista naisista saa todella lapsellisen mielikuvan, kun käytöstavat puuttuvat.
Se on se oma paha olo. Tyytyväinen ja onnellinen ihminen ei ole ilkeä.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Naiset ovat ilkeitä etenkin toisilleen. Vieraille miehille söpöstellään, vaan sitten kun pitäisi kanssasisarta auttaa niin pois katellaan...!
Viimeinen esimerkki tänään Kuusijärvellä: saman ikäiset lapset ja yritin puhella ja muksuja yhdessä leikittää, kun väkisinkin yhteen muovautuivat; tummatukkainen täti katsoi pitkin nenänvartta ja yritti kaikin voimin pitää etäisyyttä. Mulla oli normi ulkoilukamat, toisella äiteellä paremman merkkistä hupparia ja aurinkolasia, jiihaa:)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 23:46"]
Olen ihmetellyt ihan samaa. Naiset ovat ilkeitä etenkin toisilleen. Vieraille miehille söpöstellään, vaan sitten kun pitäisi kanssasisarta auttaa niin pois katellaan...!
Viimeinen esimerkki tänään Kuusijärvellä: saman ikäiset lapset ja yritin puhella ja muksuja yhdessä leikittää, kun väkisinkin yhteen muovautuivat; tummatukkainen täti katsoi pitkin nenänvartta ja yritti kaikin voimin pitää etäisyyttä. Mulla oli normi ulkoilukamat, toisella äiteellä paremman merkkistä hupparia ja aurinkolasia, jiihaa:)
[/quote]
Ei kai tässä auttamisesta ole kyse, jos ilkeydestä puhutaan. Eri asioita minusta ainakin. Eihän nainen joka ei erityisemmin aktiivisesti auta ketään, ole yhtä kuin ilkeä.
Ei oikeasti nyt millään pahalla, mutta joskus joku oma alemmuudentunne mitä et oo mielessäsi oikein syvemmin koskaan käsitellyt, voi saada sut kuvittelemaan noin. Ehkä sen toisen naisen katse oli ihan normaali hänen tapansa katsoa ihan ketä tahansa vierasta ihmistä, eikä mitään nenänvartta pitkin katsomista? Jospa hän oli hieman sulkeutuneempaa ihmistyyppiä? Jospa hänellä oli huono päivä? Jos jos jos. Ei liittynyt välttämättä sinuun tai sun vaatteisiisi (siis haloo) millään tavoin, tai mistäpä minä tiedän. Tuo vaan on just eräänlaista rasitetta joissain naisissa, kun kaikki tulkitaan ja mieluiten negatiivisen kautta... Ehkä sulla on se ongelma siinä, kun annat niin paljon painoarvoa joillekin tuotemerkeille toisen päällä. Kateellisuuttako se on vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 23:04"]
Mua työpaikkakiusattiin rajusti kahdessa työpaikassa jossa oli ainoastaan mieskollegoja. Samoin olin koulussa raskaasti koulukiusattu. Olen puheviasta kärsivä mies. Huomaan että en pysty missään kirjoittamaan miesten toisiaan kohtaan harjoittamasta henkisestä väkivallasta ja syynä on se että se on täysi tabu. Haluan että siitäkään ei enää vaiettaisi vaan myös miesten harjoittaman henkisen väkivallan uhriksi joutuneet miehet saisivat vihdoin äänen kuuluville.
[/quote]
Sehän se on, että miehiä pidetään "reiluina jätkinä" ja lojaaleina toisiaan kohtaan. Siksi kukaan ei tunnu uskovan sitä että miehetkin harjoittavat henkistä väkivaltaa. Se mies joka siitä päänaukomisesta (joka usein tapahtuu miesporukassa) valittaa, on tosikko, nössö jne. Päänaukominen pitäisi "kestää kuten mies" ja ne heitot pitäisi kuitata huumorilla. Se vain, että miehilläkin on tunteet ja ne vitseiksi piilotetut heitot satuttavat samalla tavalla kuin naisten ilkeilyt.
Miesten keskinäinen lojaaliuskin on myytti. Tiedän useampia miehiä jotka viisveisaavat siitä onko joku haluttava nainen jonkun kaverin entinen tai nykyinen, vaan jos tilaisuus tulee, he takuuvarmasti menevät sänkyyn sen naisen kanssa. Ja moni mies baarikierroksillaan alkaa iskemään sitä naista mistä kaveri olikin kiinnostunut.
Keskusteluissa usein unohdetaan että miehet (eikä naiset) ole mikään homogeeninen ryhmä, vaan kaikki yksilöt ovat erilaisia. Luonteesta se on kiinni että ollaanko reiluja vai ei.
Otsikon perusteella ajattelin, että taas yksi nainen haukkuu muita siitä, mitä itse tekee eli siis ilkeilee ja vähättälee toisia naisia.
Mutta sitten tajusin, että itsekin tunnen tällaisen ilkeän naisen. On lapseni kaverin äiti ja ihan koko ajan puhuu pahaa ja haukkuu minulle tuntemattomia naapureita, lasten opettajaa, muita äitejä jne. Ahdistaa edes nähdä koko naista! Olen itse nimittäin sellainen, jota hän takuulla haukkuu sydämensä kyllyydestä muille. Emme ole lainkaan samalla lehdellä tai edes samassa kirjassa...
Koska olen kiltti ja arka, en vain pääse hänestä eroon enkä kykene sanomaan hänelle, että itse asiassa pidän opettajasta (vaikka hänellä puutteita toki onkin) ja niistä äideistä, joita hän haukkuu ja että varmaan ne naapuritin on ihan mukavia. On noloa olla mukana juoruringissä, vaikkakin siis ihan vaan kuuntelijana, kun en saa sanottua, etten halua moisista asioista keskustella. Pelkään, että myös minut leimataan ilkeäksi, kun niitä juttuja kuuntelen, mutta en vain osaa pääsyreittiä pois, kun olen liian nössö. Pari kertaa olen onnistunut sanomaan, että minusta opettaja on toiminut ihan kivasti, ja ne katseet ovat saaneet minut nopeasti ruotuun.
Samaa ihmettelen. Ilkeitä ovat varsinkin meitä miesasiamiehiä kohtaan.