Mitä vois tehdä siirapista?
Tummanpuoleista siirappia olis kaapissa. Mihin kaikkeen sitä vois käyttää?
Kommentit (54)
Siirappi auttaa aika hyvin makeanhimoon. Itse otan yhtden tee lusikallisen siirapoia kun makeanhimo iskee😃
Vaniljajäätelön kanssa se on hyvää. Vielä parempaa kaalilaatikossa tai -kääryleissä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Siirapilla voi vahata kengät jos lankki on loppu.
Siirapilla saa yllättävän hyvin poistettua vauvan ”sinapit” bodyista. Hieroo siirappia tahrakohtaan, liottaa hetken kuumassa vedessä ja pian tahraa ei näy!
Toimii myös kuiville latvoille, varsinkin jos jättää yön ajaksi hautumaan. Itse hieron latvoihin runsaasti siirappia, teen kaksi lettiä ja laitan yöksi lettien päälle sukat (kiinnitän ponnareilla) suojaamaan tyynyliinaa. Yön aikana siirappi imeytyy hiuksiin, ei tarvitse aamulla edes pestä :)
Ei uskoisi, mutta siirapilla saa puhdistettua sitkeimmätkin tahrat silmälaseista.
Ruisleivän päällä hyvää, samoin näkkärin. Siihen vielä banaanisivu, sopii tosi hyvin! Täyttävä ja ”jälkiruokamainen”.
Kerran minulta loppui sheivausvaahto, kokeilin toimisiko siirappi. Toimii! Yllättävän monikäyttöinen tuote.
Meillä on kolme melko eloisaa tenavaa, jotka vinkuvat herkkuja usein. Joskus viikonloppuisin ollaan tirautettu siirappipisarat lasten nenille, viihtyvät monta tuntia kun yrittävät nuolla niitä pois.
Leipään ja piparkakkuihin käytän. Hyvin vähän kyllä kuluu, mut onneksi säilyy
Siirappia voi pakkasella käyttää myös sokerointiin. Mökillä ollessa teen usein saunan jäähyllä niin, että hieron sääret siirapilla ja kiedon likaiset vanhat laudeliinat jalkojen ympärille. Poltan tupakan ja sinä aikana laudeliinat jäätyvät jalkoihin kiinni, sitten revin liinat pois ja säärikarvat jäävät niihin. Siirappikarvaliinoja käytetään illalla mökin takan sytykkeenä.
Paras kuivan tukan hoitoaine. Siirappia päähän, pyyhe hiusten suojaksi ja sitten saunaan.
Voi kirjoittaa oikein siirappisen kirjeen.
Meillä oli häissä morsiamenryöstö, jossa sulhasen piti juoda itse tai juottaa vieraille purkillinen siirappia. Siitä sai tehtyä ihan hyviä paukkuja!
Sii-räppi
Räpidi-räp-räp
Juon Golden cäp-cäp
Siirapilla höystän
Käytävillä möykkään
Siirapidi rap-rap
Me so häp-häp
Sii-rappia lisää
Makeeta imee nisää
Siirappia voi sivellä mäntyihin maalitelalla eläinten iloksi. Tykkäävät niin linnut, jänikset, ahmat kuin saukotkin.
Siirappivana tiskipöydällä houkuttelee banaanikärpäsiä.
Mä aina annan yli jääneet siirapit lasten ulkoleikkeihin. Ne hukuttaa sillä muurahaisia tai jotain.