Anoppiasiaa: Mitä olisitte tehneet/sanoneet?
Anoppi oli työvuoroni aikana hoitamassa lapsia meillä. Mies isänsä kanssa teki remonttihommia kotonamme. Olin ostanut ruokatarpeet ja anoppi teki niistä sapuskat. Kun tulin töistä nälkäisenä, olimme siis sopineet, että söisimme yhdessä kun tulen. Niin heti kotiin päästyäni anoppi tuli kattilaa tiskin jäljiltä pyyhkien vastaan ja sanoi, että sulle ei nyt jäänyt yhtään ruokaa, kun tein niiiiiin hyvää ruokaa tuossa jo aiemmin päivällä, että miehet juuri äsken halusivat syödä toisenkin kerran.
Anoppi aina kehuu tekemiään ruokia. Se ärsyttää. Oli oikein odottanut ikkunassa tuloani, että pääsee kattilaa hinkkaamaan ja kehumaan itseään.
Koska tiesin, että anoppi teki ton ihan tahallaan en sanonut mitään, vaan tilasin perhepizzan itselleni ja lapsille, jotka hekin olivat jo nälkäisiä, koska anoppi ei ollut katsonut aiheelliseksi ruokkia lapsia, kun miehet ja hän itse söivät toiseen kertaan.
Kommentit (39)
ei sentään antanut lapsille ruokaa, kuten olit toivonut, ja mitäs anoppi mahtaa omille karjuilleen?
Halusit, että syötte kolmelta, kun tulet, ja nyt itket, että ukot söi kaiken... anopin syytä juu, ei oman kutaleen ja sen isän :D
Mutta joo, ärsyttävää, etenkin sun mies! Tottahan remppa menee lasten ja järjen edelle.
jauhelihaa sekä 2 purkkia ruokakermaa. Kaiken järjen mukaan tuon olisi pitänyt riittää. Jos joku ihmettelee kattilaa, niin anoppi keittää (ja minä myös) makaroonit ennen uuniin laittoa. Ap
hänen käytöstään? JOS anoppi ei olisi valmistanut ruokaa jo aamukymmeneksi, kuten ei ollut tarkoituskaan, ei näin olisi käynyt. Ap
Kun se sun anoppi on oikein ikkunasta katsellut millä hetkellä pitää ilmestyä sua vastaanottamaan, sillä olisi tietysti ollut se tyhjä vuoka kourassa.
Miksi muuten lasten ja remppatöitä tehneiden olisi pitänyt pärjätä aamupalalla siihen saakka että tulet töistä, ilman lounasta?
Kun se sun anoppi on oikein ikkunasta katsellut millä hetkellä pitää ilmestyä sua vastaanottamaan, sillä olisi tietysti ollut se tyhjä vuoka kourassa.
Miksi muuten lasten ja remppatöitä tehneiden olisi pitänyt pärjätä aamupalalla siihen saakka että tulet töistä, ilman lounasta?
kuten jossain ylempänä jo kerroin ja sitten lämmin ruoka kun minä tulen. Ap
jauhelihaa sekä 2 purkkia ruokakermaa. Kaiken järjen mukaan tuon olisi pitänyt riittää. Jos joku ihmettelee kattilaa, niin anoppi keittää (ja minä myös) makaroonit ennen uuniin laittoa. Ap
Siitähän tulee kaksi isoa vuokaa.
kuten jossain ylempänä jo kerroin ja sitten lämmin ruoka kun minä tulen. Ap
Onko ne ukot ny ihan kuukahtaneita, kun vetivät noin kahdeksan ihmisen safkat yhdessä päivässä?
ps. edelleen sun mies on pahempi kuin tuo anoppis :D
Oletettavasti ap:n mies on ollut noista kolmesta suuriruokaisin. Vaikkei olisikaan, luulisi voineensa "omasta" osuudestaan, eli 2/3:sta isoa vuokaa säästää annokset lapsillekin.
Jos remppatöissä ahkeroivilla isompi nälkä olisi ymmärtämyt, käsittäisin sen, että mies soittaisi vaimolle, että hakee ruokaa lisää, loppui jo normaalia nälkäisemmillä syöjillä.
olisi ollut odottaa 10-15 minuuttia tuloani, ennenkuin ruuan olisi lämmittänyt uudelleen, jos kerta kaikkiaan pakko oli 2 eri kertaa syödä. Tällöin minä ja lapset olisimme ottaneet ensin ja ukot + anoppi mitä jää. Ap
hävisikään? Jos vaikka anoppi kiusallaan sen vaikka roskiin pisti. Täytyykin ulkoroskis mennä tutkimaan. Ruuan olisi todellakin pitänyt riittää. Ap
Kyllä nyt kenen tahansa maalaisjärki sanoo, että ap:n kuvaamasta makaronilaatikkotarvemäärästä olisi pitänyt riittää sen verran ruokaa, että hänellekin olisi jäänyt.
Sen sijaan sitä, en välttämättä ymmärrä, miksi se ruoka olisi ollut pakko syödä juuri silloin kun ap tulee töistä. Olisivat syöneet aamiaisen, makaronilaatikon lounasaikaan (klo 11-13 välillä) ja jättäneet ap:lle ruokaa. Siinä olisi voinut syödä iltapäiväkahvit voileivillä vielä ap:n kotiuduttua...
ap:n miehen ajatelemattomuus tuntuu kyllä myös aika erikoiselta.
lapset jo koulussa, mutta tarviivat vahdin, ja ukot syö kahdeksan ihmisen ruuat, eivätkä anna lapsille.
Totta, edelleen vain anopin syy, onnea ap!
Täytyi olla mahtavan hyvää kun kaksi ukkoa vetää sitä melkein ison vuuan mieheen.
lapset jo koulussa, mutta tarviivat vahdin, ja ukot syö kahdeksan ihmisen ruuat, eivätkä anna lapsille.
Musta ei ole outoa ollenkaan, että ekaluokkalainen kaipaa aikuisen seuraa. Isompi nyt pärjää. Ap
Musta ei ole outoa ollenkaan, että ekaluokkalainen kaipaa aikuisen seuraa. Isompi nyt pärjää. Ap
siis jos huomaat vastauksista?
Mutta pää pensaaseen, sit matolle makaamaan ja kyllä se siitä!
Miehesti taitaa vanhempiensa läsnäollessa taantua lapsen tasolle: "lapsi" sitten ruokitaan ja muista lapsista, kuten omista, viis...
Anoppi ei olisi meille tervetullut tuollaisen episodin jälkeen.
Mun anoppi on aivan samanlainen palloaivo. Joskus käynyt niin, että lapset olleet hoidossa anopilla, niin olen vienyt ruokavärkit ja taatusti reilusti sille porukalle kenen ollut tarkoitus syödä.
Niin, ei siinä mitään, anoppi kutsuu toisen poikansa perheen syömään, siis soittaa ja pyytää syömään ku on laittamassa niin hyvää paistia "tulkaa nyt".
Sanoin anopille, että poikansa tulee hakemaan lapset ja syö myös. Mieheni saapuessa löytää kutsutut ja vanhempansa pyyhkimässä suupieliään ja ruoka loppunut.
Niin ja anoppihan ei ovelana ihmisenä ollut kertonut keneltä kenelle ruokavärkit oli. Toinen miniä oli vaan kiitellyt maukkaasta ruuasta ja siitä että säästyi vaivalta tehdä itse.
Anoppi ei paljastanut siinäkään tilanteessa asian oikeaa puolta, jolloin mieheni oli kommentoinut kuuluvasti, että pitää lähteä kotiin ja matkalla käydä ostamassa UUDET värkit.
No, tämä oli yksi pieni asia anoppini idiotismista. EN voi sietää häntä, mutta pyrin olemaan näyttämättä inhoani.
Huomisen ruuat tarkoitus ostaa tänä iltana. Ap