Mitä tehdä:naapurit tuijottavat meille sisälle!
Meillä on tosi katseherkät naapurit: olemme muuttaneet n. 4,5 kk sitten ja olen joskus ikkunan edessä ollut esim. puhelimessa, kun naapuri ajaa autonsa paikalleen. Huomattuaan minut ikkunan edessä on puistellut päätään, huutanut ja puhissut "uskomatonta, uskomatonta" ja heilauttanut nyrkkiä/kättä/ravistellut päätään. Eli ikkunassa en saisi olla, ikkunasta en saisi pihalle katsella. Harmi vaan, että kaikki ikkunat antavat tuolle sisäpihalle, jossa nyt välttämättä liikutaan.
Nyt kostoksi tämä ko. pariskunta, n. 40-45 vee, on alkananut katsoa/tuijottaa meille suoraan sisälle ohi kävellessään. Pariskunnan mies panee vielä silmänsä sillai "viiruiksi", ihan kuin tarkoittaisi vähän uhkailla, tms.
Olen kuin en olisi huomaavinaankaan, vaikka ihmettelen kyllä moista käytöstä.
Kivat naapurit, siis...eivät tervehdi, eivätkä puhu meille koskaan mitään.
Miten toimin? Minua oikeesti häiritsee tuo sisälle tuijotus!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
pyllistä ilman pöksyjä, niin että sheriffin merkki vilkkuu
mikä merkki
Vaikeaa väkeä on aina, joka paikassa. Joten ellei muutto metsään ole mahdollista, paras on tosiaan nuo kalvot jne
Hulluinta oli omalla kohdalla naapuri tuli (rivitalo) kertomaan miten lumityöt hoidetaan. Tämä kun muuttolaatikoita kannettiin sisään! Luultavasti oli vain niin utelias, kuka siihen muuttaa. Jätti mut epäluuloiseksi ja ei halukkaaksi tutustumaan yhtään itseensä.
Minä en ymmärrä ap:tä ja näitä muita, jotka piittaavat pätkääkään siitä mitä se naapuri ajattelee. Vain tosi asioilla on merkitystä. On täysin laillista katsella omasta ikkunasta ulos, osoitti se ikkuna sitten mihin suuntaan tahansa ja on myös täysin laillista katsella toisten ikkunoista sisälle ohi kävellessä, jos verhot kerran ovat auki. Ongelma on aina sen joka täysin luvallisesta toiminnasta ärsyyntyy.
Lopeta ap turhasta herneiden kiskominen nekkuusi. Et voi tietää mitä naapurit ajattelevat ja miksi ihmeessä kukaan uhraisi sille edes ajatustakaan. Katselet ap vain ikkunastasi ulos ihan silloin kuin sinusta siltä tuntuu ja anna naapureidesi katsella rauhassa ihan mihin he haluavat katsoa. Huomaat, että elämä muuttuu paljon helpommaksi, kun elää omaa elämäänsä eikä käytä kaikkea aikaansa sen miettimiseen mitä muut ajattelevat ja tekevät.