Mitä tehdä:naapurit tuijottavat meille sisälle!
Meillä on tosi katseherkät naapurit: olemme muuttaneet n. 4,5 kk sitten ja olen joskus ikkunan edessä ollut esim. puhelimessa, kun naapuri ajaa autonsa paikalleen. Huomattuaan minut ikkunan edessä on puistellut päätään, huutanut ja puhissut "uskomatonta, uskomatonta" ja heilauttanut nyrkkiä/kättä/ravistellut päätään. Eli ikkunassa en saisi olla, ikkunasta en saisi pihalle katsella. Harmi vaan, että kaikki ikkunat antavat tuolle sisäpihalle, jossa nyt välttämättä liikutaan.
Nyt kostoksi tämä ko. pariskunta, n. 40-45 vee, on alkananut katsoa/tuijottaa meille suoraan sisälle ohi kävellessään. Pariskunnan mies panee vielä silmänsä sillai "viiruiksi", ihan kuin tarkoittaisi vähän uhkailla, tms.
Olen kuin en olisi huomaavinaankaan, vaikka ihmettelen kyllä moista käytöstä.
Kivat naapurit, siis...eivät tervehdi, eivätkä puhu meille koskaan mitään.
Miten toimin? Minua oikeesti häiritsee tuo sisälle tuijotus!
Kommentit (63)
Kaikkialla (melkein) on samanlaista. Muuttaminen ei auta välttämättä. Minä en koskaan totu siihen että ihmiset tuijottavat esimerkiksi kadulla päin kasvoja häpeilemättä. Tuijottaminen on huonoa käytöstä. Olin kaksi vuotta ulkomailla töissä eikä siellä tuijoteltu vastaantulijoita eikä naapureita aidantakaa. Jos katsekontakti syntyi niin silloin aina tervehdittiin. Huh,huh milloinka täällä opitaan käyttäytymään ihmisiksi.
ehkä kun naapuri tajuaa, ettet kyttää vaan teet normipuuha ikkunan edessä niin hekin luopuvat uhkailusta.
Naapurilla ei ole oikeutta päättää sinun elämästä. Älä anna pahalle valtaa
mistä sä meinaat poliisille valittaa? Naapurit katsoo sisään, silmät viirussa? Ei taida ihan täyttää kotirauhan rikkomisen tunnusmerkkejä.
Jokainen saa katsoa silmät viiruina tai ei, ihan minne haluaa, sitä ei mikään laki kiellä.
Pistä verhot kiinni tai älä roiku ikkunassa.
Eikö ole luonnollista että hän, joka asunnossa asuu, saa katsella ulos? Eikö puolestaan ole luonnotonta, että ulkopuolelta stalkataan sisälle?
Onko tässäkin ihmiset sitä mieltä, että ns. kiusaajat saavat kiusata ja kiusatun on mukauduttava siihen?! Uskomatonta.
Onko se muka kiusaamista jos joku katsoo ulkoa ikkunaan?
Poliisi ei tolle asialle mitään voi piste
Eikö ole luonnollista että hän, joka asunnossa asuu, saa katsella ulos? Eikö puolestaan ole luonnotonta, että ulkopuolelta stalkataan sisälle?
Onko tässäkin ihmiset sitä mieltä, että ns. kiusaajat saavat kiusata ja kiusatun on mukauduttava siihen?! Uskomatonta.
hymyilet leveästi, vilkutat oikein kovasti sekä lähetät lentopusuja ja isket vielä silmää. Eiköhän ne vähän ajan kuluttua lopeta sun tuijottelun.
Laita sälekaihtimet, niitä kääntämällä saat valon tulemaan sisään mutta ulkopuolisten katseet jäämään ulos.
Pyytäisin miehenikin mukaan hieromaan
Halailisimme estoitta vaatteitta
Luulisin, että lopettavat pikku hiljaa tuijottelun
Laita sälekaihtimet, niitä kääntämällä saat valon tulemaan sisään mutta ulkopuolisten katseet jäämään ulos.
kun katsoo, vilkutat sinne. Ja mielellään olet vaikka alusvaatteisillaan, tai jos et kehtaa, bikinit päälle vaan.
Voin vakuuttaa ettei tota tarvi kauaa tehdä kun vaimo kieltää miestä katsomasta.
Aloita vilkuttamisella ja jos ei auta, bikinit päälle. Mielummin jos on vähän ylipainoa tai alipainoa auttaa taatusti asiaa.
Levitin pussit tuijien päälle. Naapurin 50 v ukko tuli taas siihen kännipäissään puhuu levottomia.
Pitää vaan yrittää sietää. meitä on niin moneks.
Tottakai kodissa katsotaan ikkunasta ulos. Siinä ei todellakaan ole mitään outoa. Outoa on, että ohikulkijat stalkkaavat sisälle, kun olet syömässä tms. sen sijaan, että katselisivat taloja, pihoja ja maisemia. Kaikki eivät näin toki tee, mutta stalkkaajia aina löytyy. Omasta mielestäni noloa ja epäkohteliasta. Pidämme ikkunaverhot auki valoisalla, eikä aikomus ole verhoja pitää kiinni 24/7 stalkkajien vuoksi.
Onko palstalla psykologeja? Olisi mielenkiintoista kuulla miksi tuo "ne tuijottaa mua" on niin tavallinen oire.
nakkena vaan ikkunassa ja kuvaat kameralla ukon toimintaa samalla
Vierailija kirjoitti:
nakkena vaan ikkunassa ja kuvaat kameralla ukon toimintaa samalla
Ei kannata alkaa kuvailemaan, siinä on nopeasti ite pulassa. Tähän on kaksi vaihtoehtoa: Anna niiden mulkoilla etkä välitä tai muuta maalle jossa naapureita ei ole, itse en pystyisi tollaisessa paikassa asumaan jossa naapurit pyörii ikkunan takana ja pällistelee sisälle.
Vaihtakaa ikkunat sellaisiin, mistä itse näette ulos mutta ulkoa ei näe sisälle.
Sälekaihtimet tai ikkunakalvo tai molemmat.
Minä laitoin ihanaa lintukuvioista kalvoa keittiön ikkunan alaosaan, kun tuntui että ohikulkijat näkee mitä ruokaa meillä on pöydässä. Keittiön ikkuna on aivan liian iso ja liian matalalla. Kalvo auttaa. On ikkunassa sälekaihtimetkin, muttei niitä viitsi koko aikaa kiinni pitää.
Kunhan tulee talon maalaus ajankohtaiseksi, vaihdetaan samalla ikkuna pienempään. Tuo on ihan typerä suunnitteluvirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa ikkunat sellaisiin, mistä itse näette ulos mutta ulkoa ei näe sisälle.
Mistä sellaisia saa?
Se laitatte ikkunan eteen ja siinä nussitte paljon ja äänekkäästi.
Toinen vaihtoehto on alkaa kuvaamaan ikkunasta ulos.