Mitä tehdä:naapurit tuijottavat meille sisälle!
Meillä on tosi katseherkät naapurit: olemme muuttaneet n. 4,5 kk sitten ja olen joskus ikkunan edessä ollut esim. puhelimessa, kun naapuri ajaa autonsa paikalleen. Huomattuaan minut ikkunan edessä on puistellut päätään, huutanut ja puhissut "uskomatonta, uskomatonta" ja heilauttanut nyrkkiä/kättä/ravistellut päätään. Eli ikkunassa en saisi olla, ikkunasta en saisi pihalle katsella. Harmi vaan, että kaikki ikkunat antavat tuolle sisäpihalle, jossa nyt välttämättä liikutaan.
Nyt kostoksi tämä ko. pariskunta, n. 40-45 vee, on alkananut katsoa/tuijottaa meille suoraan sisälle ohi kävellessään. Pariskunnan mies panee vielä silmänsä sillai "viiruiksi", ihan kuin tarkoittaisi vähän uhkailla, tms.
Olen kuin en olisi huomaavinaankaan, vaikka ihmettelen kyllä moista käytöstä.
Kivat naapurit, siis...eivät tervehdi, eivätkä puhu meille koskaan mitään.
Miten toimin? Minua oikeesti häiritsee tuo sisälle tuijotus!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Sinä katselet minne huvittaa ja naapurisi katselee minne huvittaa. Tasajako.
Aloitusnopeus maaliskuulta 2012.
ei pidä ostaa asuntoa johon näkee naapurista sisään, tyhmyydestä sakotetaan
Tää on yksi iso syy miksi Suomessa vain harvoin näkee ihmisiä parvekkeella. Talot on väärin suunniteltu tähän sielunmaisemaan. Arkkitehdit aika kohkaa ihmisläheisyydestä ja arjen kohtaamisista muttakun sitä juuri ei haluta Suomeen.
Hyppää pöydälle, laske housut ja pyllistä. Kyllä jotain tapahtuu.
Broileritkin stressaantuu, jos ne ovat liian tiheässä.
Tuntuu, tuossa on käynyt samoin ihmisille.
Siitä on jo 11 vuotta aikaa, joko olet tottunut kyylääjiin tai sitten olet muuttanut.
Heitä hymy takaisin äläkä ota vakavasti.
Tee sellanen pahviukko mikä tiiraa kiikareilla ja laita teiän ikkunaan.
Kannattaa hankkia verhot/sälekaihtimet ja pitää niitä aina lähes kiinni. Toinen vaihtoehto on muuttaa muualle. Esim. junaradan varressa on kivoja pikkukaupunkeja/kuntia, joista löytyy omakotitaloja omalla pihalla. Olet alle tunnissa junalla Helsingin keskustassa. Ei ruuhkia, ei jonoja, hyvät palvelut, edulliset asunnot jne.
Minä seison usein ikkunassa ja katselen taivasta, lintuja, auringonnousuja ja -laskuja, puita, vaihtuvien vuodenaikojen värejä, sadetta, pilviä jne. Kaunis näkymä joka vuoden- ja vuorokaudenaikaan. Siksi tämän asunnon halusinkin. En kysele naapureilta mitä he ajattelevat.
Meillä on aina verhot kiinni; eka kerros ja naapuritalot lähellä. Sitten meistä juorutaan että "varmaan jotain salattavaa" kun nimenomaan en halua kenenkään kurkkivan naapuritaloista meille. Sitten juoruttaisiin varmaan vielä enemmän kuinka mies on alkkarisillaan kotona jne jne. Eli tehtiin niin tai näin niin ihme juoruamista meistä jotka ei aiheuta kenellekkään mitään haittaa. Ei meluta eikä käytetä alkoholia ja meillä ei käy vieraita. Ollaan peruskohteliaita naapureille jne. Mutta juttua tuntuu riittävän mikä on todella typerää ja asiatonta ihmisiltä joilla ei itsellään taida olla asiat ihan kohdallaan.
Taannoin eka kerroksessa asui vastapäätä, ilmeisesti nuori tyttö. Hän kuvasi puhelimen kameralla minua kun olin rappusilla. Sitten joskus kuului naurua ja salama vaan välähteli. Sitten aina luikki siitä ikkunan edestä syrjään jos sinne katsoi. Oli kyllä niin omituista touhua että teki mieli käydä soittamassa ovikelloa ja kertoa muutama sana suomeksi tälle typerälle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Minä seison usein ikkunassa ja katselen taivasta, lintuja, auringonnousuja ja -laskuja, puita, vaihtuvien vuodenaikojen värejä, sadetta, pilviä jne. Kaunis näkymä joka vuoden- ja vuorokaudenaikaan. Siksi tämän asunnon halusinkin. En kysele naapureilta mitä he ajattelevat.
Jatkoa...tämä Helsingissä. Naapureita paljon.
sama
Sairaat naapurit sinulla. Jos mahdollista niin tulosta täältä näitä viestejä ja lähetä hänelle postitse että ymmärtää (jos mahdollista että ymmärtää, voi olla ettei) minkälaisia "piip" he ovat.
Miten ihmeessä nuo naapurit häiritsevät niin kovasti? Jos joku tiirailee minua niin kai minä sitten olen hänestä aika kiinnostava. Olen asunut Helsingissä ja Tukholmassa lähes koko elämäni kerrostalojen keskellä. Elänyt omaa elämääni, naapureiden katselemiset eivät ole koskaan häirinneet.
Oma naapurini vastapäätä tuijottaa joskus alastomana minun ikkunaani. Nainen.
Aivan sama. Itsekin joskus hillun munasillani ikkunassa. Meillä on täällä kohta tällainen pieni naturalistiyhteisö:D
Miksi et vain keskustele naapurisi kanssa? Itse vilkuttaisin kurkkijalle jospa hän hiukan nolostuisi ja lopettaisi tuijottamisen....
Vierailija kirjoitti:
Oma naapurini vastapäätä tuijottaa joskus alastomana minun ikkunaani. Nainen.
Aivan sama. Itsekin joskus hillun munasillani ikkunassa. Meillä on täällä kohta tällainen pieni naturalistiyhteisö:D
😄 Haluun mukaan!
Tän takia en halua asua enää kerrostalossa. Ahdistavaa, että ei voi katsella ikkunasta ulos rauhassa, kun se heti tulkitaan kyttäämiseksi ja sitten on oikeasti niitä, jotka kyttää kiikarit päässä mitä toiset tekee. Ihmisiltä puuttuu sellainen häveliäisyys ja soveliaisuudentaju ihan kokonaan. Ahdistavaa on myös pitää ikkunoita auki, kun on koko ajan sellainen olo, että on näytillä.
pyllistä ilman pöksyjä, niin että sheriffin merkki vilkkuu
Sinä katselet minne huvittaa ja naapurisi katselee minne huvittaa. Tasajako.