Kahdelle lapselle ostettavat kengät kevät kaudella
pojalle juhlakengät, kesäkävelykengät, lenkkarit, sandaalit, läpykkäät, kumpparit.
tytölle: juhlakengät, veden pitävät välikausikengät, kesä kävelykengät, lenkkarit, sandaalit, kumpparit.
Kävin äsken kiertelemässä kirpparit, ei löytynyt juhlakenkiä vaikka usein niihin törmää kirppiksillä. ei myöskään kaveripiiristä löytynyt lainaksi.
Lista hengästyttää. Mitä te jättäisitten noista ensimmäisenä pois? Ei kaikkeen riitä raha.
Tytölle pitäisi vielä olla hyvälaatuista, lähinnä ecco-merkkistä kenkää fyssarin suosituksesta..
Onneksi lapsia on kaksi eikä neljä...
Kommentit (31)
jääneillä kumisaappailla? Lisäksi mietin kävelykenkien tarpeellisuutta. Meillä poika kulkee kesät joko sandaaleilla tai lenkkareilla. Juhliin sitten ne siistimmät kengät. Ja nuo pojan läpykkäät ovat aika turhat, kun sandaalit kuitenkin on.
Eli minä satsaisin lenkkareihin, sandaaleihin, kumppareihin ja niihin siistimpiin julhissa pidettäviin kenkiin.
mitkä ensimmäiseksi tarvitaan.
Eikö ole sisaruksen vanhoja kumppareita, jotka kävis toiselle? Tai mitään muitakaan kenkiä.
Kaikenmaailman juhlakenkiä oli marketeissa aika pikkurahalla tarjolla, kun joulusesongista on jäänyt ja halauavat eroon.
Kierrät kirppiksiä useamman kerran, ei varmaan vielä ole kukaan edes tuonut kesäkenkiä oikein myyntiin. Kumpparit varmaan jo löytyisikin.
kanssa, ei tartte olla hienommat kävelykengät koska niitä ei tule käytettyä kuin 3-4 kertaa kun käy cityssä kunnolla. Samoin juhlakengät voisi jättää pois toistaiseksi, ehkä löytyy kirpparilta hetken päästä. Riittää crocsit ja lenkkarit, kumpparit. Ei oma 8v tyttö ole sandaaleja käyttänyt kahteen kesään kuin crocsit vain. Mulla ON neljä lasta. Nyt jo 3 teinejä ja heille ei enää tartte ostaa kumppareita eikä huoli edes talvikenkiä vaan ovat koko talven käyttänyt kevätstreetkangaskengät (pojat siis 16 ja 19v), enkä sit pakota koska turha ostaa kun eivät laita niitä jalkaan. Omapa kärsimys kun on jalat jäässä. Toisaalta 16v on jostain syystä niin merkkifriikki ettei kelpaa (oikeesti) muu kuin Wesc, FredPerry, Tiger of sweden ja Jan Lindberg - ärsyttävää, mutta siinäkin ihan turha ostaa t-paita HMstä koska hän ei sitä laita päälle.
kesä jotkin kävelykengät kaupunki ja kyläreissuille.
Mitä luulette, olisiko missään sellaisia kävelykenkiä, jotka kävisivät puvun kanssa? Eniten mua turhauttaa ostaa juhlakenkiä. Meillä on kesän aikana tasan kahdet juhlat..
Läpykät ei maksa kuin viitisen euroa. Ne on lähinnä uimareissuille. Eipä ne oikeastaan tässä laskussa paljon paina.
Tytön kohdalla mietin, että voisiko lenkkarit jättää ostamatta ja satsata kunnon kävelykenkiin. minusta on vaikea löytää kunnolla tukevia ja pehmeälle nilkalle sopivia lenkkareita.
ap
Meilläkin kierrätetään kenkiä, jos vaan ovat kunnossa. Meillä kolme lasta :) Ja tiedän, noita kenkiä ja vaatteita kuluu, kun lapset kasvaa, mutta vaatteita varsinkin yrin kierrättää lapsilla niin kauan kuin ehjänä pysyy.
Mutta Tokmannilla on yleensä halpoja ja ihan hyviä kumppareita, hinta 10 e. Samoin ei tarvita aitoja Crocseja vaan feikit on ihan hyviä, hinta 5 e esim. Prismassa.
Meillä ei ole koskaan ollut mitään "vedenpitäiviä välikausikenkiä" vaan Tokmannilta ostetut karvavuoriset kumpparit, hinta 10 e. Kun pahin rapakeli nyt menee ohi eikä karvavuorikumppareita tarvita siirrytään lenkkareihin.
lasten päiviltä -15% kaikki kengät; molemmille eccon sandaalit ja superfit kengät kevääseen. Lenkkareita meillä ei ole, kävelykengät on ulkoilu, kauppa ja kyläkengät. Niillä on tähän asti pärjätty. Juhlakengät ostetaan sit kun juhlat on lähempänä, samoin ne rantasandaalit (juhannuksen jälkeen ne on jo alessa)
Pikkuveli saa siskon vanhat kumpparit ja sisko sai uudet.
kesä jotkin kävelykengät kaupunki ja kyläreissuille.
Mitä luulette, olisiko missään sellaisia kävelykenkiä, jotka kävisivät puvun kanssa? Eniten mua turhauttaa ostaa juhlakenkiä. Meillä on kesän aikana tasan kahdet juhlat..
Läpykät ei maksa kuin viitisen euroa. Ne on lähinnä uimareissuille. Eipä ne oikeastaan tässä laskussa paljon paina.
Tytön kohdalla mietin, että voisiko lenkkarit jättää ostamatta ja satsata kunnon kävelykenkiin. minusta on vaikea löytää kunnolla tukevia ja pehmeälle nilkalle sopivia lenkkareita.
ap
Vai miksi haluat ostaa lenkkarit? Mun löysänilkkainen lapsi kulki nimenomaan hyvissä ns. kävelykengissä kevään, kesän ja syksyn. pihaleikeissä, puistossa, kaupungilla...Merkkeinä on ollut Ecco, Imac, Kangaroos jne. helteillä piti hyvälaatuisia sandaaleja, uimareissuille käy ne samat sandaalit. Jalathan voi kuivata ennen kun laittaa sandaalit taas jalkaan.
Imac tekee ainakin ihan siistejä kävelykenkiä pojillekin, voi pitää juhlavaatteidenkin kanssa. Ja toinen vaihtoehto on kirpparilta etsiä juhlakenkiä vaikka juhliin asti.
Lastenkin kenkiä kannattaa huoltaa, siis plankata, suihkuttaa suoja-ainetta ja pyyhkiä liat pois, kun tullaan pihaleikeistä kotiin.
Ja osaa kengistä voi hyvinkin kierrättää. Et kai nyt pois heitä sisaruksen entisiä kumppareita ja osta aina uusia?
niin hyvät jalassa, että ihan mielellään meidän tenavat on pitäneet niitä. Tosiaankin on ollut käyttöä. Ja sitä paitsi, äiskä on opettanut mulle jo pienenä, että lenkkarit ei sovi ihan joka menoon ja kyläpaikkaan. ;)
Viime kesänä tytöllä, joka silloin oli 2v, ei ollut ollenkaan lenkkareita, pelkästään ne kävelykengät ja sandaalit.
Isoveljen vanhoja kumppereita ei ole säästössä. Ja tuolta meidän 6veeltä ei kyllä jää jäljelle mitään yksistäkään kengistä.. Saman ilmiön olen kyllä huomannut muissakin saman ikäisissä pojissa, että ei kai se mikään poikkeus ole.
ei ole halpaa, vaikka yrittäisi jotain karistaa listalta..
ap
Pojalle kävelykengät, jotka menevät myös juhlaan, lisäksi lenkkarit, sandaalit ja kumpparit.
Tytölle sandaalit, jotka menevät myös juhlaan, lisäksi hyvälaatuiset lenkkarit ja kumpparit.
niin hyvät jalassa, että ihan mielellään meidän tenavat on pitäneet niitä. Tosiaankin on ollut käyttöä. Ja sitä paitsi, äiskä on opettanut mulle jo pienenä, että lenkkarit ei sovi ihan joka menoon ja kyläpaikkaan. ;)
Viime kesänä tytöllä, joka silloin oli 2v, ei ollut ollenkaan lenkkareita, pelkästään ne kävelykengät ja sandaalit.
Isoveljen vanhoja kumppereita ei ole säästössä. Ja tuolta meidän 6veeltä ei kyllä jää jäljelle mitään yksistäkään kengistä.. Saman ilmiön olen kyllä huomannut muissakin saman ikäisissä pojissa, että ei kai se mikään poikkeus ole.
ei ole halpaa, vaikka yrittäisi jotain karistaa listalta..
ap
hankkia kenkiä ja ymmärrettävää, jos ei isommalta ehjiä jää. Mutta väittäisin, että nuoremmalle ainakin löytyy monenlaisia kenkiä kirppariltakin. Ja pojallekin jotain. Kun vaan ahkerasti kierrät, ei vielä ole monikaan pistänyt myyntiin kesätavaraa.
Entäs netanttila /ellos osamaksulla? Ja yksi hyvä sivu on brandos.fi.
kaupoissa poikien kävelykenkiin, jotka saattaisi mennä tumman puvun kanssakin?
Jos vielä joku pystyisi linkittämään, niin auttaisi tosi paljon!
ap
lasten kenkiä myytävänä. Huutonetistä oon kans joskus ostanu juhlakengät joskus.
Mä muuten komppaan niin täysin tätä kävelykenkä asiaa. Ostan aina uutena kunnnon kengät joita pidetään paljon enkä kierrätä edes siskoille. Juhlakengät on sit eri asia, niitä pidetään vaan muutama tunti. Ja aina muksut on ilman kenkiä kun vaan mahollista!
Säästetään sit muusta, mut kengistä ei!
Ostat nyt vain välikausikengät ja huhti- tai toukokuussa kesäkengät.
Lenkkareita saa lähempänä kesää halvimmillaan alle kympillä.
juhlakenkiä enkä kesäkävelykenkiä, vaan kesäjuhliin lapset saavat laittaa sandaalit ja kävelevät kesällä lenkkareilla. Entä jos ostat sandaaleiksi vähän hienommat, jotka käyvät sitten kesäjuhliinkin? Ja jätät läpykkäät ostamatta ja ostat tilalle piharymy- ja uimarantakäyttöön jotkut viiden euron crocs-kopiot torilta.
nyt jo pitäisi ostaa koko kesän kengät? Osta nyt kevätlenkkarit ja saappaat jos ei vanhat enää mahdu. Nyt voi vielä käyttää talvikumppareitakin ihan hyvin. Tässä on hyvää aikaa kiertää kirppareilla etsimässä, kesäkengille ei ole käyttöä vielä aikoihin.
kyttää alennuksia. Esim. kanta-asiakaspäiviä, joilla saa ostaa kaiken -105% - -20%. Ja kierrä kirppareita ja selaa huutonettiä. Tässä on kesään vielä pari kuukautta, hyvinkin ehdit etsiä ja jos ei aleesta/käytettynä löydy, sitten vasta ostat täyteen hintaan. Stockan hullut päivätkin on tulossa, katso jos siellä olisi sopivia.
http://www.brandos.fi/kavat/miggi-eu22-27-6512119-darkbrown/a44946
voi käyttää niin juhlissa kuin kävelykenkinäkin.
Ne ainakin kuulostavat turhilta.