Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virtsassa veri plussalla ja leukkarit 1-2 plussalla.

Vierailija
24.03.2012 |

Miksei labra tehnyt viljelyä??? Sanoivat, että pissa puhdas ja että ei ole mitä viljellä?!? Takana 3 antibioottikuuria .....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt viljelypyynnön? Labra ei voi tehdä viljelyä, jos ei ole lääkäriltä pyyntöä siihen. Lääkäri päättää tutkimuspyynnöistä, labra tekee pyyntöjen mukaan.

Sinun tapauksessa olisi kyllä ehdottoman välttämätöntä tehdä viljely, kun on noin monta kuuria takana ja kemiallisen seulan tulokset viittaavat edelleen vahvasti tulehdukseen, ihan jo kontrollointimielessäkin ja ettei antibioottiherkkyyksissä ole tapahtunut muutoksia resistentimpään suuntaan..

Vierailija
2/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri pyysi vain tuomaan näytteen, muttaitse toivoin näytteen viedessä, että tehkää viljely! Ei tehty ja kohta joudun taas viemään näytteen, kun on oireita. Viimeisin kuurioli 10 päiväää ja 5 päivää sen jälkeen vein tuon näytteen eikä viljelyä tehty, kun kuulemma ei ole mitä viljellä???

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi oudolta! :(( Miten niin ei ole mitään mitä viljellä, virtsaa viljellään!? Täytyy olla aikamoinen selvännäkijä, jos tietää ilman viljelyä ettei virtsassa ole bakteereita..en ymmärrä yhtään. Kannattaa olla yhteydessä lääkäriin ja vaatia hoitoa, täysipäisen lääkärin kyllä luulisi tajuavan itsekin ilman sinun vaatimusta viljelyn tarpeellisuuden..

Vierailija
4/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole mitä viljellä, että näyte on puhdas. Sanoi kumminkin että veri plussalla ja leukkarit 1-2 plussalla ja hoitaja päätyi yhteen plussaan.

No tätä minkin ihmettelin, että olis pitänyt tehdä viljely ja sitä vielä pyysin. 10 päivän kuurin jälkeen oli oireita. Sanoivat, että jos tulee oireita, niin pitää varata uusi aika ja tuoda näyte! Urologiakin jo suositteli ja mulla on pissatulehdus....sen takia kysyin, josko joku tietään, mitä tarkoittaa, että ei ole viljeltävää

Vierailija
5/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole virtsaa :D. Siis eihän se tarvi kuin sen kusitilkan, että se voidaan viljellä. Oli sitten bakteereja tai ei. Itse olen sh ja pyydän aina näytteistä viljelyn. EIhän se tulehdus varmistu muutoin! Eli ne on vaan stixannu sun näytteen ja heivannu meneen sen jälkeen.

Vierailija
6/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en vieläkään ymmärrä. Pitääkö mun nyt vain unohtaa, että veri ja leukkarit plussalla? Häviääkö ne sieltä mihinkään. Nyt olen yrittänyt juoda paljon. Minusta oli vastuuntunnotonta.Äidilläni oli kerran pissa puhdas tikulla ja sitten kuitenkin viljeltiin ja tulos oli virtsatulehdus!!

Ei ymmärrä ei!!

Vierailija
7/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehtävä viljely, pitkittynyt hoitamaton virtsatulehdus voi johtaa munuaistulehdukseen ym.vakavampaan, joten vaadi hoitoa. Runsas juominen on juuri oikeaa kotihoitoa :)

t.3/5

Vierailija
8/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytteessä ei ollut nitriittejä ja leuk vain + niin eivät viljele koska sitten ei ole vti. Kyllä viljelyä tehdään vaikka lääkäri ei sitä ole pyytänyt jos näyte pikatikulla sen vaatii.

Vierailija
9/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kuulevat kunniansa jos vain on tulehdus!!!On tämä kummallista. Kiitos viesteistä. Ehkä kertaan vielä ottaa hoitajaan yhteyttä ja sanoa, että kyllä sen pissan olisi voinut viljellä.

Vierailija
10/10 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli veri plussalla ja leuk 2 plussalla ja oli paha virtsatietulehdus. Ja nyt oli veri yhdellä plussalla ja leukkarit 1-2 plussalla, niin kuulemma puhdas näyte, ei ole viljeltävää!!