mies oli TAAS häippässy ryyppäämään yöllä!
mun mies oli taas jälleen kerran yöllä tehny katoamistempun ja lähteny baariin..aamulla 6 aikaa laitto viestiä,että on veljellään yötä! herrrmo menee! tämä viikonloppu piti olla selvinpäin,mutta EI!
Kommentit (54)
meillä yleensä menee se yks päivä,mutta sit jos on jossain yötä tai lähdemme päivällä lapsien kanssa kotoa niin alkaa uusnousu... sen mielestä se on mun hommaa herätä joka yö meidän pojan kanssa 4krt..ei voi sen vertaa tulla apuun,että oltais pidetty "unikoulua" lapselle yhessä
jos lähen lasten kanssa päiväksi kyläileen enkä vastaa mieheni soittoon tai viestiin?? tiedän,että siitä se saa vaan syyn juomiseen,mutta ei jotenki jaksa ees kiinnostaa!
mies alotti vittuilun taas kuinka minä kehtasin viimeviikonloppuna juoda 12 kaljaa,ja mies itse juo aamusta iltaan ja vertaa näitä juomisia nyt keskenään.SIIS VOIKO TYHMEMPÄÄ PÄSSIÄ OLLA!! Eriasia on juoda 5-6laatikkoa kaljaa kuin 12 vai olenko ihan väärässä?
mies alotti vittuilun taas kuinka minä kehtasin viimeviikonloppuna juoda 12 kaljaa,ja mies itse juo aamusta iltaan ja vertaa näitä juomisia nyt keskenään.SIIS VOIKO TYHMEMPÄÄ PÄSSIÄ OLLA!! Eriasia on juoda 5-6laatikkoa kaljaa kuin 12 vai olenko ihan väärässä?
msitä ne miehet oikeen aina kaivaa noita oikeutuksiaan itselleen! mä olen ollut pari vuotta(laps synty siinä välissä) selvänä,eikä vois enää vähempää kiinnostaa koko juominen ku miehen juoppous on saanu alkoholin mun silmissä olemaan yks piru!
Eikö kenelläkään tule mieleen alkoholismi?Kuulostaa vähän siltä.
mutta sanoppa se miehelle niin mikä sota syttyy... ja jos ei ite myönnä niin eipä sitä apua voi saada
minun mieheni oli tuollainen kuin ap:n. Muutin lapsemme kanssa kylmästi vuokralle ja annoin hänen elää omaa elämäänsä. Mies yllätti, teki täyskäännöksen ja on nykyisin tasapainoinen mies, eikä mikään keskenkasvuinen kakara.
mutta en voi jättää lainaa miehen kontuille ja en itsekään selviäisi taloudellisesti maksaessa vuokraa ja lainaa yhtäaikaa! joku tuollainen radikaali tapa kertoa miehelle ettei jaksa olisi kohillaan,mutta en sitten tiiä että mikä!
joten siinä mielessä minun oli helpompaa tehdä ratkaisu. Samoin meillä oli silloin yksi lapsi ja minulla vakityöpaikka.
En osaa auttaa sinua muuten kuin jakamalla seuraavan linkin, johon toivon sinun ottavan yhteyttä ihan itsesi kannalta. Siellä osataan vamasti neuvoa sinua tai antaa vinkkejä siitä, kuinka toimia jatkoa ajatellen:
http://www.al-anon.fi/
Lähetä vaikka viestiä sinne.
Tsemppiä!
T. Sama
tutkinpa heti sivuja! välillä tuntuu nii täysin siltä että pakkaan kamppeet ja lapset autoon ja lähen,mutta en pysty tekeen niin lapsille! ja tosiaan taloudellinen tilannekkaa ei päästä helpolla! mutta kiitos sulle!
Kuulostaa vähän siltä.
Miksi te naiset ette myönnä sitä? Mies jokakatoaa yöllä juomaan ja seuraava aamuna aloittaa loiventavat ja uusnousun ovat alkoholisteja. Tuossa vaiheessa tuskin vielä itse myöntävät. Teillä on monella vielä pitkä ja kivinen tie edessä. Valitettavasti.
tutkinpa heti sivuja! välillä tuntuu nii täysin siltä että pakkaan kamppeet ja lapset autoon ja lähen,mutta en pysty tekeen niin lapsille! ja tosiaan taloudellinen tilannekkaa ei päästä helpolla! mutta kiitos sulle!
kuulostaa alkoholiongelmalta ja jos miehesi ei tee asialle mitään, on sinun tehtävä ratkaisu itsesi ja lasten takia. Ei ketään ole tuon arvoinen. Kyllä yhteiskunnan kuuluu tulla vastaan tässä tilanteessa pelkästään lastenkin takia. Voimia!!
Mietipä miltä niistä tuntuu sit muutaman vuoden päästä kun alkavat tajuta iskän käytöstä.
Aina kaljapullo kädessä ja pienessä hiprakassa tai sit katoilee ties minne.
Tuskin lapset voivat kavereitaan teille tuoda, häpeävät liikaa isäänsä ja myös sinua kun sallit tuon.
Mutta ei sinua voi kukaan neuvoa, itse sinun on oman ja lastesi elämän suunta päätettävä.
eikä tilannetta ymmärrä niin asia vielä meneekin..mies juo vasta kun lapset nukkuu ja jos juo kaks päivää peräkkäin niin ei siis juo kotona vaan jossain muualla.. mutta sekin aika koittaa ku lapset vähä tuosta kasvaa ja tietää tasan tarkkaa mitä se isi tekee! vaikkakin kyllähän nytkin rapulaisen haistaa pienempikin lapsi! paljon myös pelkään ettei omena kauas puusta putoa kun omat poikamme kasvavat aikuisiksi.. ku ei se edellisessäkään sukupolvessa ole! :( mutta vaikea tajuta että kumpi pahempi...eroperhe vai tälläinen piiloteltu ongelma joka joskus paljastuu!
Nyt AP ja muut laitatte ne miehenne selkä seinää vasten. Tämä ei ole normaalia, ei kuulu perhe-elämään varsinkin kun on pieniä lapsia.Lapset saa mallin isästään ja ovat potentiaalisia pussikaljanuoria. Jos ukkonne eivät tajua niin heittäkää ne mäkeen. Olkaa tosissanne, älkää uhkailko.
Itse olen tuon tien läpikäynyt. Ukko valitsi minut ja lapset ja viina sai jäädä.Elämä hymyilee.
talon kannalta,lapsein kannalta ja ennekaikkea sen kannalta ettei ole vara aloittaa uutta elämää ilman miestä lainataakkoineen päivineen..lähteminen on vaikeinta! ja jotenki lasten teko ja avioliitto on itelle niin pyhiä asioita ettei vaan sydän anna periksi luovuttaa.
eikä tilannetta ymmärrä niin asia vielä meneekin..mies juo vasta kun lapset nukkuu ja jos juo kaks päivää peräkkäin niin ei siis juo kotona vaan jossain muualla.. mutta sekin aika koittaa ku lapset vähä tuosta kasvaa ja tietää tasan tarkkaa mitä se isi tekee! vaikkakin kyllähän nytkin rapulaisen haistaa pienempikin lapsi! paljon myös pelkään ettei omena kauas puusta putoa kun omat poikamme kasvavat aikuisiksi.. ku ei se edellisessäkään sukupolvessa ole! :( mutta vaikea tajuta että kumpi pahempi...eroperhe vai tälläinen piiloteltu ongelma joka joskus paljastuu!
sanoa, että piilottelusta tulee lapsille suurempi ongelma. Jos eroaisitte, olisi miehesi pakko olla selvinpäin ne viikonloput kun mielii lapsiaan nähdä.
Nyt AP ja muut laitatte ne miehenne selkä seinää vasten. Tämä ei ole normaalia, ei kuulu perhe-elämään varsinkin kun on pieniä lapsia.Lapset saa mallin isästään ja ovat potentiaalisia pussikaljanuoria. Jos ukkonne eivät tajua niin heittäkää ne mäkeen. Olkaa tosissanne, älkää uhkailko.
Itse olen tuon tien läpikäynyt. Ukko valitsi minut ja lapset ja viina sai jäädä.Elämä hymyilee.
mies valitsi kaljan. Minä muutin lapsen kanssa yksin asumaan vuokralle. Mies kännää ja hilluu uusissa suhteissa.
Itse olen voinut henkisesti paremmin kuin aikoihin. Nykyään hengittäminen on helpompaa, eikä tarvitse pelätä toisen puolesta, kun ei moneen päivään kuulu ihmisestä mitään.
Lapsen kannalta surku, kun isänsä rakastaa pulloaan enemmän kuin häntä.
vaan koittaa saada mies tajuamaan,että näin ei voida elää..eikä se ole lapsille oikein..eikä minulle! täällä on pari kirjoittajaa antanu toivoa että on miehiä jotka pystyy muuttumaan ja vähentämään juomista perheen säilymisen takia..haluaisin luottaa,että omasta miehestänikin olisi siihen. ehkä toiveajattelua...mutta toisaalta niin myötä-kuin vastoinkäymisissä!
puolisosi päätti näin. Mutta kuten sanoit voit henkisesti paremmin kuin aikoihin.Olet rohkea ja vahva nainen.
Joka tapauksessa on parempi vaatia muutosta kävi niin tai näin. Tuollainen käytös ei lapsiperheessä voi jatkua.
välillä menee paremmin ja välillä lähtee taas.Ja aina kun otan asian puheeksi vika onkin mussa ja mun tekemisissä tai mitä en ole tehnyt.Ja kyllä juon itsekin mutta voin olla myös selvinpäin eikä tee edes mieli juoda mutta mies ei tätä eroa juomisessa ymmärrä hän kun on tottunut juomaan 3 päivää putkeen eikä pysty lopettamaan:( Maanantaisin menee aina krapulassa töihin ja minä kokoilen itseäni niin paljon kuin pystyn viikonlopun jäljiltä.Ei ole kivaa elämää ei.