Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rei'itin 2.v tytön korvat

Vierailija
23.03.2012 |

Tai siis tietenkää itse rei'ittänyt, vaan käytiin koruliikkeessä laittaan korvikset. Mun mielestä ne on söpöt, vaikka tyttö onkin noin nuori. Minkäikäisinä teidän lasten korvat rei'itittiin?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kukaan täysjärkinen ei laita reikiä taaperon korvaan. Rei'ittäkää vaikka oma pillunne, jos niitä reikiä on pakko saada.

Lapselle korvareiät, kun edes itse niistä jotain ymmärtää (tai sellaiset edes haluaa).

Outoa on myös, että mamujen poikalapsille suorittamia ympärileikkauksia paheksutaan henkeen ja vereen ja av-mamma itse vie pienen lapsensa rei'itettäväksi.

Vierailija
42/45 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 12v on toisessa korvassa 3 reikää, toisessa 2.

Poika halusi 5 vuotiaana. Nyt on myös 4v 5 korvareikää yhteensä. Syksyllä käydään laitatuttamassa kulmalävistys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 12v on toisessa korvassa 3 reikää, toisessa 2.

Poika halusi 5 vuotiaana. Nyt on myös 4v 5 korvareikää yhteensä. Syksyllä käydään laitatuttamassa kulmalävistys.

jäi ykkönen pois

Vierailija
44/45 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo kyllä kun sanotaan että ei saa, mutta jaksaa säännöllisin väliajoin muistuttaa niistä kavereista joilla korut on. Miehen mielestä sopiva ikä korvakoruille on 15. Minä sain omani kymmenvuotiaana, enkä oikein osaa perustella miksi se olisi huono ikä. Luultavasti päädytään johonkin noiden väliin. Nyt tyttö on kuusi.

Vierailija
45/45 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 4v tyttöni halusi yhdessä vaiheessa korvikset, sai ne painonappi-jutut joita joskus 80-luvulla? suosittiin, siis ei reikiä vaan korvikset painetaan kiinni korvalehtiin ja ne kelpaavat pienelle oikein hyvin, ihailee itseään peilistä ja on ylpeä koruistaan. Eikä tarvinnut satuttaa lasta tai pelätä korvien tulehtumista jne. Molemmat tytöt kyllä saavat reiät halutessaan mutta vasta sitten kun osaavat ja muistavat itse huolehtia niistä rei'istä..

Itse sain ekat korvikset joskus alle kouluikäisenä, en muista itse sitä, mutta reiät tulehtuivat pahasti molemmista korvista joten korut otettiin pois ja reiät kasvoivat umpeen. vasta 14-vuotiaana kun halusin itse reiäy korviini niin sain ne ja pidin puhatudesta huolta, se oli ihan sopiva ikä. Itse en leikki-ikäiselle laita. Kaveri suunnitteli 1v tyttärelleen korvakoruja ja ilmaisin kyllä mielipiteeni sitä vastaan ihan ystävällisesti, vielä ei reikiä ole mutta itsehän äiti sen päätöksen tekee, mikä on kyllä tavallaan julmaa, minusta lapsen pitäisi itse saada päättää sitten kun on siihen päätökseen kypsä..

Ja vielä tuosta kulttuuriin kuuluvasta "perinteestä". Minustakin on hölmöä että korvakoruja pienillä tytöillä perustellaan sillä että kun se on tapa ja niin kuuluu olla jne. Niin joissakin maissa myös esim. tyttöjen ympärileikkaus tai aikoinaan kiinassa jalkaterien "typistäminen" sitomalla ovat tai ovat olleet perinteitä, joita lähes kaikkien tyttölasten kohdalla noudatetaan. Tuollaiset perinteet voivat olla hyvin haitallisia ja kivuliaita, mutta paikalliset pitävät niitä harmittomina koska yhteisön paine "pakottaa toimimaan totutulla tavalla. Näitä perinteitä on hyvä kyseenalaistaa. Korvareiätkin voivat olla kivuliaan ja vahingolliset pienelle lapselle, ei toki kaikille, kaikki voi mennä hyvin, mutta riskejä on olemassa. Miettikää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi