Rei'itin 2.v tytön korvat
Tai siis tietenkää itse rei'ittänyt, vaan käytiin koruliikkeessä laittaan korvikset. Mun mielestä ne on söpöt, vaikka tyttö onkin noin nuori. Minkäikäisinä teidän lasten korvat rei'itittiin?
Kommentit (45)
sai korvalävistykset kun itse halusi niitä monta kuukautta.
ja myös sai ne, en pidä asiaa kovin merkittävänä.
t.viiden lapsen äiti
vaikka olis kuinka puhdasta kultaa. EI kannata laittaa niin pienelle!
Mä laittaisin vasta murkkuikäiselle. Tosin oma 11-vuotias poikani haluisi korviksen, hänen en anna laittaa, vaikka ihan murkku jo onkin. Maailma ei ole vielä siihen kypsä. Saa laittaa täysi-ikäisenä.
Lapsen tärkein tehtävä onkin täyttää vanhempien mielihalut eli näyttää söpöltä silloin kun se paskamutsille sattuu sopimaan. Lapsen kuuluu olla äidin oma pikku asuste jota puetaan ja rei'itellään mieluisaksi. Oksettavaa menoa.
Kuopus 4v halusi reiät ja myös sai ne, en pidä asiaa kovin merkittävänä.
t.viiden lapsen äiti
4-vuotias halusi tatuoinnin, ja tottakai laitettiin, kun lapsi kerran vakaasti harkiten oli jo pitkään sitä toivonut ja halunnut. Valitsi itse kuvan katalogista.
itelläni on toises korvalehdes kaksi ja toises kolme reikää. Mikään ei ole SATTUNUT.
kaikki on nipistänyt, ja hetken kuumottanut, mut kivuksi en tota sanoisi...eri asiajos lävistetään esim rustoa tai napaa tms. Ne SATTUVAT.
toki jokanen tuntee kipua eri tavalla, mut korvalehdet on niin pehmeät ja nopeat rei'ittää että enpä tiedä kenenkään tuttuni edes itkeneen jos lapsena ovat sellaset saaneet.
musta pienet napit korvissa on pikkulapsillakin ihan ok. sen sijaan se ei, kun kerran näin alle kaksivuotiaan rattaissa ja sillä oli korvissa ISOT renkaat.
no eihän se itse lävistäminen satukaan kuin hetken, mutta sitten pitää jonkin aikaa tosiaan pitää niitä korviksia YÖTÄPÄIVÄÄ. ja SE SATTUU. Todellakin. Mulla korvat lävistetty vasta aikuisena ja tykkään pitää korviksia. Mutta ei ne todellakaan sovi pienille lapsille, näyttää naurettavilta. Pidän todella vastuuttomana sellaista aikuista, joka lävistyttää jopa alle kouluikäisen lapsen korvat.
Ettekö kiellä mitään? Voi tulla monille yllätyksenä, mutta lapset haluavat monenlaisia asioita ja tosiaan, on opittava myös se, että ihan kaikkea ei saa. Aina ei voi antaa periksi ja kyllä lävistely nyt sen verran turhaa on verrattuna tulehdusriskeihin ja hyötyyn, että on aika idioottimaista antaa periksi.
Ei noi korvikset mun mielestä kauhean vakava asia pienellä ole. Ja tyttären äiti otti asian puheeksi tyttäremme ollessa noin 4 viikkoinen, että kyllä tätä asiaa on mietitty mielestäni tarpeeksi.
en ymmärrä mikä korviksissa nyt on niin kauheata. omalle tytölle laitettiin hänen ollessa 1-vuotias eikä koskaan ollut mitään ongelmia. ei edes itkettänyt kuin pienen hetken verran ja sekin itku loppui kun näki peilistä korvansa. koskaan eivät tulehtuneet tai olleet kivuliaat, ei sattunut korujen vaihto/puhdistus/nukkuminen. (uskokaa pois, tunnen lapseni ja tiedän jos häneen sattuu.) nyt tyttö on 3-vuotias ja ihan iloinen korviksistaan. emme ole white trasheja, vaan ihan akateemisia ihmisiä joilla nyt sattuu perheessä henkilöitä kulttuurista, jossa tyttöjen korvakorut ovat itsestäänselvyys. sinänsä kyllä ei liikuta tippaakaan jos joku av-mamma on sitä mieltä että olen wt...
ja en pidä tyttöäni minään omana nukkenani jonka tehtävä on miellyttää äidin silmää ja olla ihq... mutta kyllä ne korvikset silti ovat aika söpöt :)
että korvareiät ja tatuointi ei mielestäni ole sama asia, itselläni on korvareiät, olleet muistaakseni 7 vuotiaasta asti. Tatuointeja minulla ei ole, enkä myöskään anna alaikäisten lasten niitä myöskään itselleen ottaa. Tätä teemaa on käsitelty perheen teinejen kanssa muutamaan otteeseen. Korvareiät ovat uitenkin aika huomaamattomat.
t. sama 5n lapsen äiti jonka kuopus halusi ja sai korvikset 4 vuotiaana
en ymmärrä mikä korviksissa nyt on niin kauheata. omalle tytölle laitettiin hänen ollessa 1-vuotias eikä koskaan ollut mitään ongelmia. ei edes itkettänyt kuin pienen hetken verran ja sekin itku loppui kun näki peilistä korvansa. koskaan eivät tulehtuneet tai olleet kivuliaat, ei sattunut korujen vaihto/puhdistus/nukkuminen. (uskokaa pois, tunnen lapseni ja tiedän jos häneen sattuu.) nyt tyttö on 3-vuotias ja ihan iloinen korviksistaan. emme ole white trasheja, vaan ihan akateemisia ihmisiä joilla nyt sattuu perheessä henkilöitä kulttuurista, jossa tyttöjen korvakorut ovat itsestäänselvyys. sinänsä kyllä ei liikuta tippaakaan jos joku av-mamma on sitä mieltä että olen wt...
ja en pidä tyttöäni minään omana nukkenani jonka tehtävä on miellyttää äidin silmää ja olla ihq... mutta kyllä ne korvikset silti ovat aika söpöt :)
Mikä peruste sinulla on sille, että tyttö sai korvikset? 1-vuotias ei takuulla osaa ilmaista omaa tahtoaan. Alle kouluikäiset haluavat monesti äärimmäisen vaarallisiakin asioita.
Tiedätkö, mikä on vanhemman tehtävä? Kuvittelet ehkä, että tehdä lapsesta söpö. Olisi ikävää olla lapsesi.
En pidä wt-luokittelusta, mutta akateeminen et ainakaan ole.
emme ole white trasheja, vaan ihan akateemisia ihmisiä joilla nyt sattuu perheessä henkilöitä kulttuurista, jossa tyttöjen korvakorut ovat itsestäänselvyys.
Juuri nuo iotsestään selvyydet ovat usein asioita, jotka pitäisi uskaltaa kyseenalaistaa. Minusta on aika idioottimaista tehdä lasta koskevat päätökset sillä perusteella, että jokin asia "on kulttuurissa itsestään selvyys". Usein tällaiset itsestään selvyydet lisäksi liittyvät hyvin stereotyyppisiin sukupuolirooleihin - no, oma asianne, jos haluatte sellaisen arvomaailman välittää lapsellenne. Itse en haluaisi, vaan mieluummin kannustaisin lasta oppimaan kyseenalaistamaan ja ajattelemaan omilla aivoillaan. Kulttuureissa (myös meidän!) oleviin itsestään selvyyksiin täytyy uskaltaa suhtautua kriittisesti.
saa ihmisen laittamaan korvikset pienelle lapselle. Mikä järki? Ei lasta tarvi puhkoa, naksia tai merkitä, jos siihen ei ole tarvetta. Sitä paitsi korvakorut on niin out nykyään. Vielä 80-luvulla alakouluikäiset halusi kaikki sellaiset. Nykyään esimerkiksi 10-12 -vuotiaat näyttää edelleen olevan ilman korvakoruja. Toki ymmärrän tuon ikäiselle, jos haluaa itse, mutta näköjään ne ei nykyään enää niin halua.
Joissain maissa oli ennen tapana laittaa jo tyttövauvalle korvakorut. Sekin alkaa murentua. Ymmärtääkseni esim. Espanjassa korvakoruja ei enää laiteta ylemmissä yhteiskuntaluokissa vauvoille. Kuten kuvista huomaa, niin kuningasperheen prinsessoillakaan ei ole lapsena reikiä korvassa. Se alkaa sielläkin muuttua WT-touhuksi, meillä se on ollut WT-juttu jo pitkään.
saa korviin reiät heti synnyttyään ja jos lapsella ei ole reikiä niin siellä siunaillaan samaan malliin kuin täällä jos lapselle laitetaan korut lapsena
Ei noi korvikset mun mielestä kauhean vakava asia pienellä ole. Ja tyttären äiti otti asian puheeksi tyttäremme ollessa noin 4 viikkoinen, että kyllä tätä asiaa on mietitty mielestäni tarpeeksi.
No niin nyt on tytöllä reiät korvissa, ilmekkään ei värähtänyt.
puolivuotiaana korvakorut ja 5-vuotiaana kihloihin.
WHITE TRAAAAAAAAASH!
ovat koululaisia. Ihan turhaa touhua tuollainen korvien rei'ittäminen.
Itsekään en enää korvakoruja käytä vaikka useampi reikä korviin on tullutkin joskus hankittua.
lapset saavat itse päättää, kun sellaiseen harkintaan kykenevät milloin haluavat korvakorut. Leikki-ikäiselle lapselle ne eivät sovi. Renkaat ovat jopa vaaralliset.
korvien reiittäminen on paljon kivuliaampi juttu kuin rokotus. Rokotus on terveydenhuoltoa, korvien reiitys altistaa infektiovaaralle.
Käykää nyt vielä hommaamassa tatuointi pikku Jessakallenne, eiks sekin oo niin söpöö, kun on joku perhonen olkapäässä?! Antakaa nyt herran jumala lapselle vapaus valita, haluaako vai ei halua?!
Itse en ikinä voisi laittaa VASTEN lapsen tahtoa korviksia. Omat vanhempani on antanut meille tytöille 15-vuotiaana tahdon valita haluaako synttärilahjaksi korvikset vai jotain muuta. Itse halusin tuolloin Kalevalan kaulakorun ennemmin. Vuosi siitä meni kun kaverin kanssa saatiin hyvä idea ja tehtiin reijät kaverin kotona itselleni, kaduttaa kyllä eikä umpeen enää mene, vaikka niin toivoisinkin.
Käydään ens viikolla laitattamassa kans tytölle korvikset.