Onko parempi mennä kampaajalle vähän likaisilla hiuksilla?
Siis ei nyt mikään rasvaklimppi...eilen pesin ja huomenna kampaaja, niin mietin olisiko parempi jättää tänään pesu väliin? Väriä pitäisi laittaa.
Kommentit (14)
Jos minä olisin kampaaja, tykkäisin kyllä kosketella puhtaita hiuksia mieluummin kuin rasvoittunutta haisevaa kuontaloa. Ideahan on vain se, että hiuksissa ei saa olla hoitoainejäämiä, jos ne värjätään. Siksi kampaaja pesee aina puhtaatkin hiukset ennen värjäämistä.
Jos minä olisin kampaaja, tykkäisin kyllä kosketella puhtaita hiuksia mieluummin kuin rasvoittunutta haisevaa kuontaloa. Ideahan on vain se, että hiuksissa ei saa olla hoitoainejäämiä, jos ne värjätään. Siksi kampaaja pesee aina puhtaatkin hiukset ennen värjäämistä.
Väri pannaan kuiviin, pesemättömiin hiuksiin. Saa olla hoitoainejäämiä, jopa muotoilutuotteita. Nykyiset värit ovat sen verran tiukkaa kemikaalia, että vaikuttavat niiden lävitse, eivät vaikuta tulokseen. OK, jos tukka on oikein takussa tai geelillä vedetty päätä myöden, se on pestävä, että värin saa jakaantumaan tasaisesti, mutta muuten ei haittaa pätkääkään, jos tukka on hiukan likainen. Meillä kampaajilla on siinä rosessissa joka tapauksessa suojahanskat kemikaalien takia kädessä.
Minulla on ihan aina pesty ennen värjäämistä, ja olen käynyt varmaan parillakymmenellä eri kampaajalla eri kaupungeissa viimeisen 15 vuoden aikana. Sanovat aina syyksi tuon hoitoaineen. Minä en käytä geeliä tai muotovaahtoa.
mä en pese kuontaloani ainakaan viikkoon ennen seuraavaa parturikäyntiä koska siellä tukkani kuitenkin pestään todella hyvin ennen leikkausta. Säästyy satoja litroja vettä, sehän on nykyään sairaan kallista.
Tosin käyn aina samalla kampaajalla. Miten se väri levitetään mäkiin hiuksiin vai föönataanko välissä?
Jos on rasvaiset hiukset, niin silloin väri ei tartu päänahkaan. Hyvä vinkki jos on menossa juhliin kampaajalta.
lähes aina "likaisin" hiuksin. Kampaajani on mulle itse tapaa ehdottanut ja syynä on herkkä päänahkani. Kun päänahassa on vähän rasvaa, suojaa se sitä väriaineelta, joka muuten aiheuttaisi helposti ärsytystä.
Väriä ei levitetä märkään tukkaan ikinä. Se valuu, jälki on epätasainen.
kampaaja sanoi, että on hyvä, jos hiukset on likaiset kun vaalennusaine tarttuu silloin jotenkin paremmin. Tietysti asiakkaana nolottaa jos hiukset on kovin likaiset. Mutta tosiaan kuulemma voi olla jopa hyvä juttu.
Ei toki superrasvaklöntti kiva ole käsitellä mutta ei tarvi olla mikään päivänpuhdas tukka. Jos esim. pesee normaalisti 3 pv välein ja on pessyt 2 pv sitten niin ei tarvitse kampaajaa varten erikseen pestä kampaajalle menoaamuna.
Ja kyllä ne värit tosiaan yleensä laitetaan mieluiten kuivaan tukkaan eikä hiuksessa olevat muotoilutuotteet tai hoitoaineet vaikuta tulokseen. Suora- ja kasviväreissä voi olla toisin, ne eivät aina pysty tunkeutumaan esim. silikonipitoisen hoitoainekerroksen läpi, mutta kaikki "kunnon" värit eli kevyt- ja kestovärit toimivat kyllä kuivassa tukassa jossa saa olla aineitakin.
Väriä ei levitetä märkään tukkaan ikinä. Se valuu, jälki on epätasainen.
No se hyvänen aika kuivataan ennen värin laittoa.
sanoi ettei sillä oikeestaan niin väliä ole.