YES!!Mä saan alkaa yhteiskunnan tuella kotirouvaksi :)
Mies tienaa 9000 kuukaudessa ja mäkin alan nyt saamaan työttömyyskorvausta kun jään kotirouvaksi. Kiitos yhteiskunta :)
Kommentit (10)
Onneks miehesi maksaa veroissaan kaikkien lorvehtijoiden elämistä.
Korkea veroprosentti harmittaisi, jos ei osaisi kiertää sitä hallintayhtiöiden kautta :)
ap
Meillä sama tilanne, että jään hoitovapaan jälkeen kotirouvaksi, eli irtisanon itseni töistä tuolloin.
Itse olin ajatellut, etten edes nostaisi mitään työttömyyskorvausta, sillä eikös silloin työkkäri voi velvoittaa kaiken maailman koulutuksiin ja työhaastatteluihin?
Minua ei ihan oikeasti voisi ne vähempää kiinnostaa, sekä mihin laittaisin lapset silloin hoitoon kun menen johonkin koulutukseen tms?
Joten kannattaako se työttömyyskorvauksen nostaminen oikeasti kotirouvana?
Meillä sama tilanne, että jään hoitovapaan jälkeen kotirouvaksi, eli irtisanon itseni töistä tuolloin.
Itse olin ajatellut, etten edes nostaisi mitään työttömyyskorvausta, sillä eikös silloin työkkäri voi velvoittaa kaiken maailman koulutuksiin ja työhaastatteluihin?
Minua ei ihan oikeasti voisi ne vähempää kiinnostaa, sekä mihin laittaisin lapset silloin hoitoon kun menen johonkin koulutukseen tms?
Joten kannattaako se työttömyyskorvauksen nostaminen oikeasti kotirouvana?
Jos et nosta korvasuta, et saa mitään. Jos nostat, niin työkkäri voi pakottaa kurssille, josta kieltäydyt. Sitten vähän aikaa karenssia ja tuki lähtee juoksemaan uudestaan. Eli taukoja voi tulla, mutta mitä sitten?
kieltäytyy ja odottelee kun taas lähtee tuet rullaamaan?
niin ne tuet loppuuu kokonaan siihen asti kunnes on ollut palkkatöissä ja ansainnut ne tuet uudestaan.
Riippuu työkkäristä ja omista selittelyistä, milloin se lopullinen katkos tulee, mutta montaa kertaa ei karenssia voi olla ilman, että ne lakkautetaan kokonaan.
Töitä kyllä tekevälle löytyy, mutta kuka tahansa voi tässä maassa elää toisten kustannuksella jos niin haluaa.
ja et itse mitään, pidä huoli, että se maksaa sulle eläkevakuutusta ja että hänellä on henkivakuutus, jossa olet edunsaajana. jos nimittäin hän kuolee on melkonen elämänmuutos edessä ja mitä jos hän kuolee etkä sinä saa mistään töitä eikä edes eläkettä kerry? Älä ikinä luule ettei mitään pahaa tapahtuisi, sillä sitä tapahtuu koko ajan ja joitan asioita varten pitää vain varautua.
pistää jotakin sukanvarteen hätävaraksi. Muista, että ikävmmän sattuessa rahat tulevat miehesi kautta.
Onneks miehesi maksaa veroissaan kaikkien lorvehtijoiden elämistä.